Vriendschappelijk verliefd

16-05-2014 23:29 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weer: een vriendschap waarin ik de ander graag wil zien en spreken, vaak aan diegene denk en ook heel blij wordt van het contact. Ik voel me dan ook echt heerlijk bij die ander. Het is nu de derde of vierde keer in mijn leven dat ik dit zo heb.



Eén keer dat ik het had dacht ik uiteindelijk dat ik verliefd was, ook al voelde ik me eigenlijk niet tot de ander aangetrokken. Toch ooit aan het rommelen geslagen, maar dat was echt geen succes.



En nu dus weer. Voel me totaal niet aangetrokken maar wil wel graag bij hem zijn. Waarom dit topic? Ik vraag me af of iemand het herkend. Of ben ik raar?



(Oké, die laatste is wel een inkoppertje, ik weet al dat ik een beetje gek ben. )
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 20 oktober 2014 @ 18:30:

[...]



Tja, dan is het allemaal goed. Veel geluk samen! Zeker ook met toekomstig kind. Of is die ook niet meer belangrijk? Net als de rest? En voor hoe lang?



Welke rest en wat voor hoe lang?



En wat heeft mijn hopelijk toekomstige kind hier eigenlijk mee te maken?
Alle reacties Link kopieren
Bella, je verdient zeker wel een knuffel en je krijgt er lekker nog eentje
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 20 oktober 2014 @ 18:32:

Zal ik je dan even uit de droom helpen frizz?

De minnaressen die jij beschrijft die bestaan zeker maar echt niet elke minnares is een zielig hoopje vrouw wat eenzaam wacht op de kruimels die haar vreemdganger haar toewerpt..

Het zal je nog verbazen.

Wat alle minnaressen wel gemeen hebben is dat ze allemaal een relatie hebben met een ordinaire vreemdganger die een leugentje meer of minder niet schuwt en die hen keihard zal dumpen zodra de wettige echtgenote er achter komt.Ja, dat is dan zo. Eerlijk gezegd moet ik er ook niet aan denken dat ie van haar naar mij verhuist, dus misschien zou dat dan alleen maar beter zijn.
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 18:38:

[...]





Welke rest en wat voor hoe lang?



En wat heeft mijn hopelijk toekomstige kind hier eigenlijk mee te maken?Wat vind hij er van dan dat je zwanger wilt worden van een anonieme donor?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 18:36:

[...]





Omdat ik geen zin heb om 'van hem' te zijn omdat hij ook niet van mij is. Dat is krom namelijk. Tegelijkertijd slaat het nergens op want ik heb helemaal geen behoefte aan een ander. maar ik wil niet vast zitten aan hem. Zoals gezegd, dit is nog wel een 'dingetje'. Frizz, weer eerlijk, je maakt er een zooitje van
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 18:34:

Nogmaals, dan wordt het een kwestie van 'wie zijn billen brandt....'Maar omdat jullie jullie billen branden, gaat die vrouw (als het uitkomt) ook op de blaren moeten zitten. En dat vind ik niet echt eerlijk.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 20 oktober 2014 @ 18:34:

En jouw eigen vrienden en familie frizz wat vinden die van deze fantastische man en van het feit dat hij getrouwd is?



Mijn familie weet nog van niets. Van mijn vriendinnen zegt het ene deel dat ik vooral moet genieten maar voorzichtig moet zijn met mijzelf. Het andere deel gelooft volledig in de mogelijkheid van het houden van twee mensen en dat hij heel goed voor mij is en vindt dat ik zelfs oud zou kunnen worden met deze man.



Beide reacties hebben mij erg verbaasd, ik heb zelf namelijk een flink oordeel over mijn eigen acties. En ik zou een vriendin of forummer met zo'n verhaal keihard veroordelen en waarschijnlijk nog affakkelen ook.
Alle reacties Link kopieren
weet je, ik geloof best dat iemand van 2 mensen kan houden en met beiden een relatie kan hebben, maar dan wel in alle openheid! En daar schort het volledig aan bij jullie, iemand wordt keihard voorgelogen. Tel daarbij op dat hij wel alle vrijheid heeft, maar dat niet aan jou en aan zijn vrouw gunt en je hebt een fantastisch plaatje
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 20 oktober 2014 @ 18:40:

[...]



Wat vind hij er van dan dat je zwanger wilt worden van een anonieme donor?Hij heeft in het begin steeds gezegd dat er heus wel een man komt en spoorde me ook aan hier actiever in te zijn, maar heeft ook toegezegd me te steunen. Wat discussies en maanden later brengt hij die man die zou moeten komen opdraven niet meer ter sprake. We hebben het wel gehad (voor we ooit seks hadden) over de optie dat hij als donor fungeert, maar dat wil hij niet, omdat hij het dan als zijn kind zou zien. Hij heeft geen kinderwens meer. Hij zegt nu nog steeds toe dat hij mij zou steunen in dit plan.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 20 oktober 2014 @ 18:41:

[...]



Frizz, weer eerlijk, je maakt er een zooitje van Hier kan ik niet zoveel mee. Als er één punt is waarop ik nou wel wat feedback zou willen hebben is het hierop. De rest van de commentaren staat amper iets bij wat ik niet zelf ook allang bedacht heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 20 oktober 2014 @ 18:42:

[...]



Maar omdat jullie jullie billen branden, gaat die vrouw (als het uitkomt) ook op de blaren moeten zitten. En dat vind ik niet echt eerlijk.Ben ik met je eens.
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 18:36:

[...]





Omdat ik geen zin heb om 'van hem' te zijn omdat hij ook niet van mij is. Dat is krom namelijk. Tegelijkertijd slaat het nergens op want ik heb helemaal geen behoefte aan een ander. maar ik wil niet vast zitten aan hem. Zoals gezegd, dit is nog wel een 'dingetje'.Mijn twee centen: jullie spelen allebei een spelletje. Jij met je geflirt met anderen, zodat je hem extra prikkelt en je naar hem toe een onafhankelijkheid wil etaleren die in werkelijkheid niet bestaat. En hij loopt de benen onder zijn kont uit omdat hij nog niet zeker van je is (was). Sja, en nu 'heb je elkaar' en wat nu? Je bent verliefd, je geniet, je hebt een roze bril op en reageert laconiek op alles wat hier aangedragen wordt.Maar hoe ziet de toekomst eruit? Jij gaat voor hem ook saai worden op den duur. Hij gaat dan op zoek naar een nieuwe uitdaging. Zijn vrouw kun je handelen, maar zijn volgende vriendinnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 20 oktober 2014 @ 18:46:

weet je, ik geloof best dat iemand van 2 mensen kan houden en met beiden een relatie kan hebben, maar dan wel in alle openheid! En daar schort het volledig aan bij jullie, iemand wordt keihard voorgelogen. Tel daarbij op dat hij wel alle vrijheid heeft, maar dat niet aan jou en aan zijn vrouw gunt en je hebt een fantastisch plaatje Tja nu lijkt hij een beetje de bad guy, maar ik vrees dat ik behoorlijk wat invloed heb op die situatie.
Ik lees dat je al jaren niet open staar voor een relatie. Ook niet jezelf kan zijn als dat zo is. Bij deze man was dat anders omdat het ontstaan is uit vriendschap, een andere insteek.

Nu heb je wel ineens liefde. Kan het dan niet zijn dat je daarom genoegen neemt met een tweede plek en je voor jezelf (waarschijnlijk nog onbewust, misschien stiekem ook wel bewust) dingen goed praat/accepteert, omdat je nu merkt hoe fijn het is als iemand om je geeft?



Het is je jaren niet gelukt, omdat je op de 1 of andere manier niet jezelf kan zijn en een druk oplegt bij dates met potentie.

Kijk daar eens na, wat zou je daar voor jezelf in kunnen veranderen? Hoe zou je wel jezelf kunnen zijn en druk weghalen?

Deze man is echt niet de enige man waar jij een relatie mee kan hebben.

Er zijn genoeg, leuke, lieve, vrijgezelle mannen waarbij dat kan.



Gun jezelf meer! Hou jezelf niet zo voor de gek. Dat lees ik hier echt terug. En ik hoop jij ook, liever vroeg dan laat. Want naarmate er meer en meer gevoel komt, hoe ingewikkelder dit wordt.



Je kan nooit mee naar familie aangelegenheden. Dingen met vrienden. Je in zijn privé mengen.

En wat zeg je tegen jouw familie en vrienden? Hou je het geheim? Of stel je hem voor als jouw nieuwe vriend?
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor de knuffels!



Frizz



Met mijn eigenwaarde is het wel goedgekomen hoor.

Was wel hard werken.



Ik vraag je alleen: pas goed op jezelf en trap niet in "mijn" valkuilen.

Zorg dat je je zelfrespect niet verliest.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
quote:scriptum schreef op 20 oktober 2014 @ 18:50:

[...]





Mijn twee centen: jullie spelen allebei een spelletje. Jij met je geflirt met anderen, zodat je hem extra prikkelt en je naar hem toe een onafhankelijkheid wil etaleren die in werkelijkheid niet bestaat. En hij loopt de benen onder zijn kont uit omdat hij nog niet zeker van je is (was). Sja, en nu 'heb je elkaar' en wat nu? Je bent verliefd, je geniet, je hebt een roze bril op en reageert laconiek op alles wat hier aangedragen wordt.Maar hoe ziet de toekomst eruit? Jij gaat voor hem ook saai worden op den duur. Hij gaat dan op zoek naar een nieuwe uitdaging. Zijn vrouw kun je handelen, maar zijn volgende vriendinnen?



Het gaat betreft dat flirten geloof ik niet echt om het etaleren van die onafhankelijkheid, eerder om het ervaren van de onafhankelijkheid. Ik hoef hem niet te prikkelen, hij deed en doet altijd nog harder zijn best voor mij dan andersom.



Hoe de toekomst eruit ziet weet ik niet. Als hij bedenkt om er nóg een vrouw bij te halen dan trek ik sowieso mijn handen ervan af. Hij zegt dat hij nooit eerder een ander heeft gehad. Ik weet niet of ik dat moet geloven, maar ik weet wel hoe het tussen ons gegroeid is en dat dat op geen enkele manier riekte naar playerachtig of versierderig gedrag.



Maar goed, ik zit verder niet aan hem vast he. Als hij een lul blijkt te zijn dan ben ik ongetwijfeld snel genezen.
als je hem niet mee kan nemen naar jouw familie of met hem mee kan gaan naar zijn familie dan is het geen 100 % relatie, dan is het een slap aftreksel ervan.



En hoezo heeft hij alle tijd voor jou? Als je middenin de nacht ziek wordt kun je hem dan bellen en komt hij voor jou zorgen? Of als zijn kinderen ziek zijn, heeft hij dan ook nog tijd voor jou? en de feestdagen? vakanties?
Dat lijkt hij niet, dat is zo. En jij ook.

Dat weet je zelf ook, want je maakt een catastrofale vergissing, maar dom ben je niet. Daar heb je, zoals je zelf al treffend zegt...ons niet voor nodig.



Zijn kinderen (niet alleen jouw toekomstige) zijn ook de dupe. En jij ook. Dat geflirt met andere mannen en dat aan hem vertellen is ook echt krom. Waarom zou je dat doen? Uit de tent lokken? Weg lokken? Kijk eens hoe blij je met jou moet zijn? Waarom dat dan? En natuurlijk praat hij nu niet over een donor, want dat ga je toch niet doen. Je leven staat al on hold. Jouw normen en waarden ook, zoals je eerder schreef. Dat bedoelde ik met de rest.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik herken het! Ik heb dat bij een hele goede vriendin. Ik knuffel wel heel graag met haar maar denk niet aan seks ofzo! Maar voel me heel erg op m'n gemak. En ik wil het liefste de hele dag met d'r appen. Dus ik herken het, maar ik geniet er van met volle tuigen!!! Want ik weet dat het niet wederzijds is, maar ik vindt dat niet erg! Want zo kan ik juist dubbel genieten haha. Maar schaam je dus niet!!



Liefs van lizz x
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 13:38:

We hebben gesproken over zijn vrouw inlichten en alles officieel maken zeg maar. Voorlopig pas ik daarvoor, dat gaat me allemaal net iets te snel. Maar IK ben met name degene die daar op tegen is, niet hij.





Wat gruwelijk dat jij zijn vrouw het recht om de waarheid te weten compleet ontzegt. Dat jij haar nog langer om de tuin wil leiden voor jouw gemoedsrust, omdat het jou allemaal te snel gaat. Als jij je maar lekker voelt.



Arme vrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 20 oktober 2014 @ 18:56:

Ik lees dat je al jaren niet open staar voor een relatie. Ook niet jezelf kan zijn als dat zo is. Bij deze man was dat anders omdat het ontstaan is uit vriendschap, een andere insteek.

Nu heb je wel ineens liefde. Kan het dan niet zijn dat je daarom genoegen neemt met een tweede plek en je voor jezelf (waarschijnlijk nog onbewust, misschien stiekem ook wel bewust) dingen goed praat/accepteert, omdat je nu merkt hoe fijn het is als iemand om je geeft?





Ja dat is zeker een mogelijkheid.



quote:

Het is je jaren niet gelukt, omdat je op de 1 of andere manier niet jezelf kan zijn en een druk oplegt bij dates met potentie.

Kijk daar eens na, wat zou je daar voor jezelf in kunnen veranderen? Hoe zou je wel jezelf kunnen zijn en druk weghalen?

Deze man is echt niet de enige man waar jij een relatie mee kan hebben.

Er zijn genoeg, leuke, lieve, vrijgezelle mannen waarbij dat kan.



Gun jezelf meer! Hou jezelf niet zo voor de gek. Dat lees ik hier echt terug. En ik hoop jij ook, liever vroeg dan laat. Want naarmate er meer en meer gevoel komt, hoe ingewikkelder dit wordt.



Je kan nooit mee naar familie aangelegenheden. Dingen met vrienden. Je in zijn privé mengen.

En wat zeg je tegen jouw familie en vrienden? Hou je het geheim? Of stel je hem voor als jouw nieuwe vriend?



Ik leg mezelf bij dates niet zozeer die druk op hoor, bij dates ben ik denk ik juist mezelf. Ik ben gewoon echt geen leuke mannen tegengekomen de laatste jaren, niemand die mijn hart sneller deed kloppen. Ik heb alles geprobeerd, afwachtend zijn, mezelf gepushed, vertrouwen hebben in dat het echt heus wel komt, mezelf verder ontwikkeld, therapie volgen, ben mijn eigen toekomstplannen gaan maken, heb er zélfs een topic over geopend.



Ik merk echter nu dat ik, nu hij dichterbij komt, hetzelfde doe als jaren geleden in relaties. Ik probeer af en toe afstand te nemen, gevoelsmatig. Of ik creëer een ruzie of verzin dat hij niet meer van me houdt. Daarmee maakte ik het destijds met de echt leuke mannen kapot, bij hem echter niet. Omdat ie het al merkt voor ik het zelf door heb en het direct opengooit. En dan is het meteen weer over.



Afijn ik geloof dus niet zo dat de wereld bezaaid is met leuke mannen waar ik een geweldige relatie mee zou kunnen hebben. Dan had ik die wel allang gehad. Geen man overboord hoor, daarom heb ik een toekomst uitgestippeld zonder man. Mocht ie nog komen is ie welkom.



Mijn familie kent hem allang, ze weten alleen niet wat er is gebeurd de laatste maanden. En zijn vrienden ken ik dus ook al jaren (ik ken hem namelijk via andere vrienden van mij). Zoals gezegd, het overgrote mannelijke deel van zijn en haar familie heeft een vrouw erbij, en daar ben ik dan dus ook welkom. Dat vind ik zelf behoorlijk bizar overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 20 oktober 2014 @ 18:58:

Dank allemaal voor de knuffels!



Frizz



Met mijn eigenwaarde is het wel goedgekomen hoor.

Was wel hard werken.



Ik vraag je alleen: pas goed op jezelf en trap niet in "mijn" valkuilen.

Zorg dat je je zelfrespect niet verliest.Dankjewel Bel.
Ik denk dat je dit niet wil, en dat je jezelf wijsmaakt dat je het wel wil.



Hoe leuk je ook denkt dat deze man is, feit is dat hij in staat is om een vrouw dagelijks keihard voor te liegen. En nee, je bent echt niet de uitzondering waar hij ineens wel eerlijk tegen is. Dat is namelijk wat goede leugenaars je wijs maken. Hij laat zien hoe hij is, jij wil het alleen niet zien. Hij doet bodschappen met jou en liegt daarover tegen zijn vrouw. Hij praat met jou over eventueel donorschap, en liegt tegen zijn vrouw. Alles wat hij met jou doet, is een leugen naar zijn vrouw toe. Ik geloof best dat hij wat voor je voelt, maar zie ook de andere kant ervan. Verhoudingen zijn nooit zonder gevoel, het is altijd gebaseerd op een bijzondere klik wat als rechtvaardiging wordt gebruikt voor datgene dat absoluut niet oke is. Voor niemand niet.



Ik veroordeel je niet, ik heb zelf vroeger ook in een dergelijke 'relatie' gezeten. Ik herken je gedachtengang en ook die Bella beschrijft.

Maar er komt een dag dat je inderdaad wat Bella zegt in de spiegel kijkt en je beseft dat je de realiteit onder ogen moet zien. Gewoon omdat je niet meer anders kan, omdat je jezelf te lang te veel hebt wijsgemaakt. Dat de redenen om het te doen allemaal wegvallen.



Zet 'm op Frizz, face the facts. Er zijn genoeg leuke mannen. Die trouw zijn en die niet liegen. En stuur er dan maar 1 naar mij door ;) Maar 1 ding weet ik zeker: nooit meer een bezette man. Het gaat aan je knagen op een manier die funest is voor je eigenwaarde en het liefdesgeluk waar je recht op hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 20 oktober 2014 @ 18:58:



En hoezo heeft hij alle tijd voor jou? Als je middenin de nacht ziek wordt kun je hem dan bellen en komt hij voor jou zorgen? Of als zijn kinderen ziek zijn, heeft hij dan ook nog tijd voor jou? en de feestdagen? vakanties?Dat was allemaal al zo toen we nog vriendschappelijk met elkaar omgingen en nu nog steeds. Onvoorstelbaar (ook voor mij) maar waar.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 20 oktober 2014 @ 19:07:

[...]





Wat gruwelijk dat jij zijn vrouw het recht om de waarheid te weten compleet ontzegt. Dat jij haar nog langer om de tuin wil leiden voor jouw gemoedsrust, omdat het jou allemaal te snel gaat. Als jij je maar lekker voelt.



Arme vrouw.



Ja dat komt wel binnen.

Wat dit betreft probeer ik wel echt recht te lullen wat krom is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven