Vriendschappelijk verliefd

16-05-2014 23:29 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weer: een vriendschap waarin ik de ander graag wil zien en spreken, vaak aan diegene denk en ook heel blij wordt van het contact. Ik voel me dan ook echt heerlijk bij die ander. Het is nu de derde of vierde keer in mijn leven dat ik dit zo heb.



Eén keer dat ik het had dacht ik uiteindelijk dat ik verliefd was, ook al voelde ik me eigenlijk niet tot de ander aangetrokken. Toch ooit aan het rommelen geslagen, maar dat was echt geen succes.



En nu dus weer. Voel me totaal niet aangetrokken maar wil wel graag bij hem zijn. Waarom dit topic? Ik vraag me af of iemand het herkend. Of ben ik raar?



(Oké, die laatste is wel een inkoppertje, ik weet al dat ik een beetje gek ben. )
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 20 oktober 2014 @ 18:58:

Dat lijkt hij niet, dat is zo. En jij ook.

Dat weet je zelf ook, want je maakt een catastrofale vergissing, maar dom ben je niet. Daar heb je, zoals je zelf al treffend zegt...ons niet voor nodig.



Zijn kinderen (niet alleen jouw toekomstige) zijn ook de dupe. En jij ook. Dat geflirt met andere mannen en dat aan hem vertellen is ook echt krom. Waarom zou je dat doen? Uit de tent lokken? Weg lokken? Kijk eens hoe blij je met jou moet zijn? Waarom dat dan? En natuurlijk praat hij nu niet over een donor, want dat ga je toch niet doen. Je leven staat al on hold. Jouw normen en waarden ook, zoals je eerder schreef. Dat bedoelde ik met de rest.



Nou vergeet niet dat ik hem zo'n beetje alles vertel. Hij weet alles van mij. Dus dan ook de suffe dingen die ik doe.



Betreft die donor, hij steunt me voor de volle 100% bij dat plan. Misschien wordt dat anders als het concreter wordt, geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik Frizz.. Zo heel mooi als jij het schetst is het niet.. Jullie gaan vierkant over zijn vrouw heen, respectloos.
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
als jij degene bent die het tegenhoudt dat zijn vrouw het weet, zeg dan tegen hem dat hij het haar moet vertellen. Als het in zijn cultuur dan geen probleem is, waarom maak jij er dan een probleem van?

Echt Frizz, ik denk dat je er nog lang niet bent wbt therapie.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:soes79 schreef op 20 oktober 2014 @ 19:10:

Ik denk dat je dit niet wil, en dat je jezelf wijsmaakt dat je het wel wil.



Hoe leuk je ook denkt dat deze man is, feit is dat hij in staat is om een vrouw dagelijks keihard voor te liegen. En nee, je bent echt niet de uitzondering waar hij ineens wel eerlijk tegen is. Dat is namelijk wat goede leugenaars je wijs maken. Hij laat zien hoe hij is, jij wil het alleen niet zien. Hij doet bodschappen met jou en liegt daarover tegen zijn vrouw. Hij praat met jou over eventueel donorschap, en liegt tegen zijn vrouw. Alles wat hij met jou doet, is een leugen naar zijn vrouw toe. Ik geloof best dat hij wat voor je voelt, maar zie ook de andere kant ervan. Verhoudingen zijn nooit zonder gevoel, het is altijd gebaseerd op een bijzondere klik wat als rechtvaardiging wordt gebruikt voor datgene dat absoluut niet oke is. Voor niemand niet.



Ik veroordeel je niet, ik heb zelf vroeger ook in een dergelijke 'relatie' gezeten. Ik herken je gedachtengang en ook die Bella beschrijft.

Maar er komt een dag dat je inderdaad wat Bella zegt in de spiegel kijkt en je beseft dat je de realiteit onder ogen moet zien. Gewoon omdat je niet meer anders kan, omdat je jezelf te lang te veel hebt wijsgemaakt. Dat de redenen om het te doen allemaal wegvallen.



Zet 'm op Frizz, face the facts. Er zijn genoeg leuke mannen. Die trouw zijn en die niet liegen. En stuur er dan maar 1 naar mij door ;) Maar 1 ding weet ik zeker: nooit meer een bezette man. Het gaat aan je knagen op een manier die funest is voor je eigenwaarde en het liefdesgeluk waar je recht op hebt.Soes dankje. Vooralsnog heeft het geen invloed op mijn eigenwaarde. Althans, geen negatieve. Gebeurt het wel dan hoop ik dat ik mans genoeg ben om dat hier te komen vertellen. Net zoals ik nu het vervolg op mijn topic ben komen schrijven.
Deze situatie is dus eigenlijk een vals gevoel van veiligheid die je voor jezelf creëert. Echte veiligheid benauwt te erg, nu hou je het mooi op afstand.



Maar op de langere termijn denk ik ook dat je beland waar Bella is geweest. En ik ben ook ooit een relatie gestart met een man in relatie. Hij ging uiteindelijk voor mij, maar heb hem nooit vertrouwt en het meest rare was, dat je toch jezelf helemaal naar hem gaat aanpassen.

Onbewust hou je rekening met hem en raak je jezelf helemaal kwijt.



Nu zit je nog in het beginstadium, kan je dingen nog beter relativeren. Dat gaat veranderen, naarmate er meer gevoel komt, hij over zijn eerste verliefdheid heen is en minder in je gaat investeren. Je steeds meer merkt dat jij op de tweede plek komt, want zijn gezin gaat voor.

Hij kan niet voor eeuwig zo hard rennen en jullie beide een goed gevoel blijven geven.

Het is gebaseerd op leugens. Stap er uit meid! Gun jezelf dat. Kijk eens heel realistisch naar je eigen situatie, zonder roze bril en fijne gevoelens.



Wat voor advies zou je iemand geven in jouw situatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 20 oktober 2014 @ 19:19:

als jij degene bent die het tegenhoudt dat zijn vrouw het weet, zeg dan tegen hem dat hij het haar moet vertellen. Als het in zijn cultuur dan geen probleem is, waarom maak jij er dan een probleem van?

Echt Frizz, ik denk dat je er nog lang niet bent wbt therapie.



Ha Roos, wat valt er volgens jou nog te therapieën dan? Ik ben al een aantal jaar hartstikke gelukkig met mezelf.



Nou ja waarom ik er een probleem van maak heb ik toch al geschreven?
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 19:09:

[...]





Zoals gezegd, het overgrote mannelijke deel van zijn en haar familie heeft een vrouw erbij, en daar ben ik dan dus ook welkom. Dat vind ik zelf behoorlijk bizar overigens.



Frizz, nu je door hem bent geschaakt ben je één van die vele vrouwen binnen die familie. Dat gaat je op den duur wringen.

Hij zal t.z.t. niet meer alles eerlijk en open met je bespreken en hij zal op den duur niet meer zo veel tijd voor je hebben. Hij heeft je nu in de pocket. En als je meent dat je door het flirten met anderen hem bij de les zult kunnen houden dan denk ik dat je op moet passen. Je speelt met vuur.
Hij wil het zijn vrouw vertellen, denk je dat dat echt is, of hij kent jou zo goed dat hij toch wel weet dat jij nee zegt daarop.



Want wat bereikt hij daarmee? Wil hij voor jou gaan?

Zal zijn vrouw jou accepteren?



Ben jij bang hem kwijt te raken als hij het vertelt?
als hij al die dingen met jou al doet, denk je dan niet dat zijn vrouw het al weet? wellicht is het niet uitgesproken, maar zij zal toch ook niet dom zijn?
ik kom mischien wat hard over Frizz, maar ik vind jou gewoon een hele leuke forummer en wil je meer drama besparen.
Maar beste meid als het in zowel zijn als haar familie geen probleem is om als man een bijvrouw te hebben wat is dan jouw probleem om het eerlijk aan zijn vrouw te vertellen.

Als het voor haar ook geen enkel probleem is omdat het doodnormaal is in de familie dan is het gelul dat zijn gezin dan kapot gaat toch complete onzin?

Dan heeft het toch verder geen gevolgen voor zijn gezin want het is doodnormaal toch dat pa buiten de deur neukt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 20 oktober 2014 @ 19:21:

Deze situatie is dus eigenlijk een vals gevoel van veiligheid die je voor jezelf creëert. Echte veiligheid benauwt te erg, nu hou je het mooi op afstand.



Maar op de langere termijn denk ik ook dat je beland waar Bella is geweest. En ik ben ook ooit een relatie gestart met een man in relatie. Hij ging uiteindelijk voor mij, maar heb hem nooit vertrouwt en het meest rare was, dat je toch jezelf helemaal naar hem gaat aanpassen.

Onbewust hou je rekening met hem en raak je jezelf helemaal kwijt.



Nu zit je nog in het beginstadium, kan je dingen nog beter relativeren. Dat gaat veranderen, naarmate er meer gevoel komt, hij over zijn eerste verliefdheid heen is en minder in je gaat investeren. Je steeds meer merkt dat jij op de tweede plek komt, want zijn gezin gaat voor.

Hij kan niet voor eeuwig zo hard rennen en jullie beide een goed gevoel blijven geven.

Het is gebaseerd op leugens. Stap er uit meid! Gun jezelf dat. Kijk eens heel realistisch naar je eigen situatie, zonder roze bril en fijne gevoelens.



Wat voor advies zou je iemand geven in jouw situatie?



Om met je laatste vraag te beginnen: ik zou een ander adviseren heel gauw weg te wezen en ik zou vragen waarom diegene zichzelf niets beters gunt. Komt aardig overeen met dit topic dus.



Weet je Eva, het zou allemaal heel goed kunnen dat het zo loopt. Ware het niet dat hij al ruim twee jaar er áltijd voor me is, ook toen er geen sprake was van romantisch gedoe. En in het begin van onze vriendschap speelden er aardig wat ernstige dingen in mijn leven die er flink inhakten. Hij was er toen en hij is er nu. Er is in tijd en aandacht niet erg veel veranderd in de loop der tijd, alleen hoe we naar elkaar en onze 'vriendschap' kijken is anders geworden.



Dat rekening houden met hem, dat weet ik niet helemaal. Ik denk dat hij veel en veel meer rekening houdt met mij dan andersom. Hij is ook veel liever dan ik.



Maar goed, mocht het allemaal veranderen en minder leuk worden dan houdt het op. Ik geloof namelijk niet dat ik ooit nog zal blijven plakken aan een man met een hele hoop gedoe. En als we dan toch gaan speculeren, ik vermoed dat wanneer we teveel wrijving gaan krijgen híj er een einde aan zal maken. Hij is bij een enkele traan van mij al volledig van slag.
Alle reacties Link kopieren
quote:scriptum schreef op 20 oktober 2014 @ 19:24:

[...]





Frizz, nu je door hem bent geschaakt ben je één van die vele vrouwen binnen die familie. Dat gaat je op den duur wringen.

Hij zal t.z.t. niet meer alles eerlijk en open met je bespreken en hij zal op den duur niet meer zo veel tijd voor je hebben. Hij heeft je nu in de pocket. En als je meent dat je door het flirten met anderen hem bij de les zult kunnen houden dan denk ik dat je op moet passen. Je speelt met vuur.



Dat zal dan blijken, toch?



En dat laatste is mijn intentie niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 20 oktober 2014 @ 19:24:

Hij wil het zijn vrouw vertellen, denk je dat dat echt is, of hij kent jou zo goed dat hij toch wel weet dat jij nee zegt daarop.



Want wat bereikt hij daarmee? Wil hij voor jou gaan?

Zal zijn vrouw jou accepteren?



Ben jij bang hem kwijt te raken als hij het vertelt?



Wat IK denk (maar weet dat echt niet zeker, ook niet over gesproken) is dat hij voorlopig wil zien hoe het loopt tussen ons. Al naar gelang van de uitkomst ervan zal hij zijn vrouw willen inlichten en openheid willen geven naar de familie. En ons beiden willen behouden.



Dat staat echter zó ver af van mijn manier van denken en ik zou me zo verschrikkelijk generen naar haar en de familie toe vanwege haar verdriet dat ik daar allemaal niet aan wil denken. En dat ik hem dus ook nu niet voor het blok wil zetten. Omdat ik bang ben dat ie dat gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 20 oktober 2014 @ 19:27:

als hij al die dingen met jou al doet, denk je dan niet dat zijn vrouw het al weet? wellicht is het niet uitgesproken, maar zij zal toch ook niet dom zijn?Ja dat zei ik laatst ook tegen hem. Maar hij zegt dat hij dat dan zou merken. Dus ik weet het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 20 oktober 2014 @ 19:28:

ik kom mischien wat hard over Frizz, maar ik vind jou gewoon een hele leuke forummer en wil je meer drama besparen.Tnx! Geen drama tot nu toe overigens.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 20 oktober 2014 @ 19:31:

Maar beste meid als het in zowel zijn als haar familie geen probleem is om als man een bijvrouw te hebben wat is dan jouw probleem om het eerlijk aan zijn vrouw te vertellen.

Als het voor haar ook geen enkel probleem is omdat het doodnormaal is in de familie dan is het gelul dat zijn gezin dan kapot gaat toch complete onzin?

Dan heeft het toch verder geen gevolgen voor zijn gezin want het is doodnormaal toch dat pa buiten de deur neukt?Kan het misschien iets minder plat? Ik heb jouw vragen toevallig net in een andere posting beantwoord.
Alle reacties Link kopieren
Wat eerlijk dat je hier zo open weer over komt posten. Als ik alles zo lees heb ik toch het gevoel dat je enorm hard gaat vallen.

Je spreekt jezelf ook wel tegen in bepaalde dingen vind ik. Je wil het de andere vrouw nog niet vertellen omdat het risico er is dat je een huwelijk kapot maakt. Maar je gaat er wel mee door, vindt dit een fijne situatie, terwijl door deze situatie juist een grote kans bestaat dat het huwelijk kapot gaat. Hoe moet zíj hem straks ooit nog vertrouwen? Wees dan op z'n minst eerlijk. Je gaat wel erg veel van jezelf uit.



Maargoed dit alles niet veroordelend bedoeld, want ik snap het wel. Als buitenstaander heb je makkelijker praten dan wanneer je tot over je oren verliefd bent. Maar wees wel realistisch. Wat als je hier op den duur geen genoegen meer mee neemt? Wat als je hem niet meer wil delen, hem voor jezelf wil? Vakanties? Familiebezoeken? Het lijkt een beetje alsof je voor nu wat de risico's betreft je kop in het zand steekt. Maar dat is uitstel van executie...
My life ain't shit without me!
Ik hoop voor je dat het je gelukkig blijft maken. Dat dit een situatie is waar jij, hij, maar ook zijn vrouw mee kan leven.



Kan me voorstellen dat je hem niet kan missen, de vriendschap was al waardevol en nu is er liefde.



Laat hem dan wel zijn vrouw inlichten, zo is er openheid en wat daaruit komt, dat is van latere zorg. Maar zijn vrouw hoort wel te weten dat hij er een liefde naast heeft.

Dat jij je geneert is dan echt jouw probleem, je kiest hiervoor. Een situatie die niet netjes is, niet hoort en je ook niet kan maken naar andere vrouwen toe.



Vroeg of laat komt het toch uit. Zo blijven leven gaat hem uit putten.
Alle reacties Link kopieren
quote:betterself schreef op 20 oktober 2014 @ 19:42:

Wat eerlijk dat je hier zo open weer over komt posten. Als ik alles zo lees heb ik toch het gevoel dat je enorm hard gaat vallen.

Je spreekt jezelf ook wel tegen in bepaalde dingen vind ik. Je wil het de andere vrouw nog niet vertellen omdat het risico er is dat je een huwelijk kapot maakt. Maar je gaat er wel mee door, vindt dit een fijne situatie, terwijl door deze situatie juist een grote kans bestaat dat het huwelijk kapot gaat. Hoe moet zíj hem straks ooit nog vertrouwen? Wees dan op z'n minst eerlijk. Je gaat wel erg veel van jezelf uit.



Maargoed dit alles niet veroordelend bedoeld, want ik snap het wel. Als buitenstaander heb je makkelijker praten dan wanneer je tot over je oren verliefd bent. Maar wees wel realistisch. Wat als je hier op den duur geen genoegen meer mee neemt? Wat als je hem niet meer wil delen, hem voor jezelf wil? Vakanties? Familiebezoeken? Het lijkt een beetje alsof je voor nu wat de risico's betreft je kop in het zand steekt. Maar dat is uitstel van executie...



Ik kan je niet meer dan gelijk geven. En ja mijn houding over zijn huwelijk, daar doe ik iets geks in. Ik zie het nu ook.

Wat ook nog wel invloed heeft: ik ga al járen alleen op vakantie en alleen op familiebezoek. Zoals gezegd, ik was/ben gelukkig met mijn single status. Dus dat soort dingen mis ik (vooralsnog) niet eigenlijk. Ik vind van mezelf dat ik wel dagelijks reflecteer op of het ergens wringt en wat dat voor invloed op mij heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 20 oktober 2014 @ 19:43:

Ik hoop voor je dat het je gelukkig blijft maken. Dat dit een situatie is waar jij, hij, maar ook zijn vrouw mee kan leven.



Kan me voorstellen dat je hem niet kan missen, de vriendschap was al waardevol en nu is er liefde.



Laat hem dan wel zijn vrouw inlichten, zo is er openheid en wat daaruit komt, dat is van latere zorg. Maar zijn vrouw hoort wel te weten dat hij er een liefde naast heeft.

Dat jij je geneert is dan echt jouw probleem, je kiest hiervoor. Een situatie die niet netjes is, niet hoort en je ook niet kan maken naar andere vrouwen toe.



Vroeg of laat komt het toch uit. Zo blijven leven gaat hem uit putten.Ik ga deze even opslaan. Dankje voor dit advies!
Graag gedaan
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 19:42:

[...]





Kan het misschien iets minder plat? Ik heb jouw vragen toevallig net in een andere posting beantwoord.

Het is toch gewoon zo frizz?

Als het in haar familie ook normaal is dan is het toch gelul dat het gevolgen voor zijn huwelijk en gezin kan hebben?

Dat jij je schaamt tegenover die mensen is niet haar probleem en geen reden om haar niks te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 20 oktober 2014 @ 20:03:

[...]



Het is toch gewoon zo frizz?

Als het in haar familie ook normaal is dan is het toch gelul dat het gevolgen voor zijn huwelijk en gezin kan hebben?

Dat jij je schaamt tegenover die mensen is niet haar probleem en geen reden om haar niks te vertellen.Dat het in haar familie normaal is wil niet zeggen dat ze er niet verdrietig van wordt, noch dat ze niet van hem wil scheiden. En met je laatste zin heb je gelijk.
Natuurlijk is het heel goed mogelijk dat ze verdrietig zal zijn maar dat hadden zowel jij als hij ietsjes eerder moeten bedenken.

Die vrouw heeft recht op de waarheid zodat ze zelf een keuze heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven