Vriendschappelijk verliefd

16-05-2014 23:29 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weer: een vriendschap waarin ik de ander graag wil zien en spreken, vaak aan diegene denk en ook heel blij wordt van het contact. Ik voel me dan ook echt heerlijk bij die ander. Het is nu de derde of vierde keer in mijn leven dat ik dit zo heb.



Eén keer dat ik het had dacht ik uiteindelijk dat ik verliefd was, ook al voelde ik me eigenlijk niet tot de ander aangetrokken. Toch ooit aan het rommelen geslagen, maar dat was echt geen succes.



En nu dus weer. Voel me totaal niet aangetrokken maar wil wel graag bij hem zijn. Waarom dit topic? Ik vraag me af of iemand het herkend. Of ben ik raar?



(Oké, die laatste is wel een inkoppertje, ik weet al dat ik een beetje gek ben. )
Alle reacties Link kopieren
Het gaat me meer een beetje om de toon. Ik doe nota bene mijn best om overal netjes op in te gaan, dan mag ik dat andersom toch ook wel verwachten. Qua inhoud mag van mij iedereen alles zeggen. Ik ben de laatste die zegt dat ik goed bezig ben.



Anyway, ik heb nu geen tijd, zoals gezegd kom ik later wellicht terug.
Dit is geschreven tekst. Face to face had je gezien dat het welgemeend was. Maar wel een beetje van hee been there done that hou jezelf niet voor de gek je bent meer waard. En ja dan kom ik hier wellicht streng over. Kan gebeuren.
Bah! 2ehands speeltje..
Alle reacties Link kopieren
Hoe zie je dat voor je Frizz als je straks een kind hebt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
'Wat ik niet wil is dat zijn gezin kapot gaat of dat zij eronder lijdt. Maar los daarvan is hetgeen wat er tussen ons gaande is precies wat ik wil.'



Die twee dingen kun je toch echt niet los van elkaar zien.



Je zegt verder te weten dat het fout is, en je keurt het bij anderen ten zeerste af, maar voor jezelf maak je een uitzondering.



Wat rot voor zijn vrouw en zijn kinderen. Je werkt mee aan het kapotmaken van een gezin, en dat mag van jezelf gewoon. En dat je genoegen neemt met een vreemdgaande leugenaar zegt iets over je zelfrespect.

Volgens mij kun je maar 1 ding doen: de schade beperken en afstand nemen van deze man.
Alle reacties Link kopieren
quote:meestmistig schreef op 21 oktober 2014 @ 14:32:

Ik kan mij alleen maar bedenken, mijn hemel wat zou ik voelen zodra mijn man dit zou doen. En dat de minnares dit dan zo zou verklaren. Ik kan er gewoon tranen van in mijn ogen krijgen, denken dat je een mooi en leuk huwelijk hebt, maarrrrrr





Dat is mij overkomen. 's Avonds zaten we nog te fantaseren over het vakantiehuis dat we gingen kopen in Frankrijk, en hoe we daar met onze kinderen van gingen genieten, en vertelden we elkaar hoe blij we met elkaar waren en hoe mooi onze toekomst er samen uit zag en vielen we hand-in-hand in slaap. De volgende dag werd hij betrapt en bleek hij al bijna een jaar een affaire te hebben. Ik heb hem de deur gewezen, hij trok bij haar in (en woont inmiddels weer op zichzelf).



Kun je van 2 mensen tegelijkertijd houden? Misschien wel. Kun je liefde nummer 1 het recht ontzeggen om ZELF over zijn/haar toekomst te beslissen als jij van 2 mensen blijkt te houden? Absoluut niet. Als mijn ex-man me vanaf minuut 1 de gelegenheid had gegeven mee te beslissen, waren de zaken heel anders gelopen. Misschien had ik hem inderdaad een tweede liefde gegund, dat sluit ik helemaal niet uit. Maar het feit dat hij zonder blikken en blozen zo kon liegen, zo egocentrisch zijn eigen geluk kon najagen zonder aan mij (en ons gezin) te denken, maakte dat ik onder geen enkele voorwaarde nog met hem verder wilde, omdat die egocentrische leugenaar niet leek op de man met wie ik ooit trouwde en van wie ik hield. Ze mocht hem hebben. En ze zijn dus niet gelukkig geworden met elkaar, want op de puinhopen van een opgeblazen huwelijk kun je niet iets nieuws opbouwen. Uiteraard zijn de grote onschuldige verliezers mijn kinderen.



Frizz, hier komt hoogstwaarschijnlijk NIETS goeds uit. De man waar jij zo vreselijk van houdt, is een egocentrische leugenaar die zijn eigen belang boven dat van zijn vrouw stelt. Als hij zijn vrouw wil inlichten: laat het hem doen. Zij heeft het recht mee te beslissen over haar eigen toekomst. Haar die keuze nu onthouden, betekent dat er straks, als alles aan het licht komt (want dat gebeurt nu eenmaal meestal), wellicht niets meer te kiezen valt.



Hoe aantrekkelijk vind je een man die zegt van zijn vrouw en gezin te houden maar tegelijkertijd in staat is haar zo te bedriegen nu eigenlijk? Vind je zijn vreemdgangerij geen ernstige karakterfout? Zelfs als jullie liefde zo mooi is als jij nu schetst, vind je dan het feit dat hij in staat is iemand te bedriegen van wie hij zegt te houden niet een enorm minpunt? Ben je bereid om te leven met het schuldgevoel als straks misschien blijkt dat JIJ in zeer belangrijke mate hebt bijgedragen aan het klappen van een gezin? Hoe voel je je als je eraan denkt dat JIJ er medeverantwoordelijk voor bent dat ZIJ straks -net als ik- geen relaties meer aan durft te gaan omdat ze geen man meer kan vertrouwen? Dat het bedrog en het verraad altijd als een smerige wond zichtbaar blijft op haar huid, zelfs nadat er al een korstje op gekomen is? Zelfs nadat ze er al van overtuigd is, zoals ik, dat ze beter af is zonder die man dan met?



Je zegt zelf steeds dat je weet dat je niet goed bezig bent. Laat hem dan zijn vrouw inlichten zodat ze kan meebeslissen. En als hij dat niet doet, neem dan afstand. Maar ga hier niet mee verder - het deugt van geen kanten. Dat hij in staat is zijn vrouw te besodemieteren is zijn probleem, maar werk daar niet aan mee.
Alle reacties Link kopieren
Missinnuenda:
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 21 oktober 2014 @ 15:18:

Missinnuenda: Lief van je. Ik vertelde mijn verhaal niet om aandacht voor mezelf te vragen hoor, maar omdat ik hoop dat het lezen van "de andere kant" van die grote liefde, Frizz's ogen opent. Al vrees ik dat dat niet zal gebeuren, maar heeee, ik vond het de moeite waard :-).
nah missinuenda frizz schrijft toch een aantal keren dst hij het zijn vrouw wel wil vertellen en dat dit in zowel zijn als in zijn schoonfamilie heel normaal is

Het is frizz vooral die uit schaamte niet wil dat zijn vrouw het weet (voorlopig)
quote:missinnuenda schreef op 21 oktober 2014 @ 15:20:

[...]





Lief van je. Ik vertelde mijn verhaal niet om aandacht voor mezelf te vragen hoor, maar omdat ik hoop dat het lezen van "de andere kant" van die grote liefde, Frizz's ogen opent. Al vrees ik dat dat niet zal gebeuren, maar heeee, ik vond het de moeite waard :-).Ik ken het ook en het stiekeme gelieg vond ik nog wel het ergst
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 21 oktober 2014 @ 15:21:

nah missinuenda frizz schrijft toch een aantal keren dst hij het zijn vrouw wel wil vertellen en dat dit in zowel zijn als in zijn schoonfamilie heel normaal is

Het is frizz vooral die uit schaamte niet wil dat zijn vrouw het weet (voorlopig)Daarom schreef ik ook: "Laat hem zijn vrouw inlichten". Dat Frizz dat niet wil uit schaamte vind ik HAAR probleem. Overigens vind ik het feit dat hij ZEGT het te willen vertellen maar dat niet doet omdat Frizz het niet wil, niet echt heel geloofwaardig. Zijn loyaliteit hoort bij zijn vrouw te liggen en als hij haar wil inlichten, dan moet-ie dat doen, ongeacht wat Frizz daar dan van vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 21 oktober 2014 @ 00:19:

Het wordt steeds gekker hier op het forum, in therapie omdat je een gebonden man aan de haak hebt geslagen.



Misschien heb je meer aan opvoedondersteuning



Ben aan het bijlezen, misschien kom ik op een ander tijdstip kom ik misschien nog met een nuttige, constructieve bijdrage
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 21 oktober 2014 @ 15:24:

[...]



Ik ken het ook en het stiekeme gelieg vond ik nog wel het ergst Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
O, ik zie dat mijn naam-dubbelgangster hier ook actief is.

Nou ja, de één is de ander niet, zullen we maar zeggen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 21 oktober 2014 @ 15:26:

O, ik zie dat mijn naam-dubbelgangster hier ook actief is.

Nou ja, de één is de ander niet, zullen we maar zeggen Ja getver, vervelend. Ik ga er even iets op verzinnen, want misschien is het toch verwarrend, die op elkaar lijkende nicks!
quote:missinnuenda schreef op 21 oktober 2014 @ 15:25:

[...]





Daarom schreef ik ook: "Laat hem zijn vrouw inlichten". Dat Frizz dat niet wil uit schaamte vind ik HAAR probleem. Overigens vind ik het feit dat hij ZEGT het te willen vertellen maar dat niet doet omdat Frizz het niet wil, niet echt heel geloofwaardig. Zijn loyaliteit hoort bij zijn vrouw te liggen en als hij haar wil inlichten, dan moet-ie dat doen, ongeacht wat Frizz daar dan van vindt.Ben ik met je eens hoor en dat frizz straks uit schaamte niet als bijvrouw bij zijn familie op feestjes wil zitten is ook haar eigen probleem maar geeft wel aan dat zijn cultuur niet zo past bij de hare.
Alle reacties Link kopieren
Missinnuenda: ik denk dat Frizz meer met jouw reactie kan, dan met 10 van mij .



Frizz: je hebt nu al veel over de relatie tussen jou en de bezette man geschreven. Het probleem is echter dat jullie relatie uit drie personen bestaat. En het lijkt alsof jij heel bewust jouw ogen sluit voor het mogelijke leed dat jullie aanrichten.



Ik lees heel veel forummers die oprecht met jou begaan zijn. Die jou allemaal veel hartzeer willen besparen.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:Frizz schreef op 21 oktober 2014 @ 14:41:

Ik ben de laatste die zegt dat ik goed bezig ben.



Hm. Waarom is dat?



Je had me bijna overtuigd. Dat dit een goede relatie was en dat het zo voor jou werkt. Dat je je niet afhankelijk hoeft op te stellen in zo'n relatie. Dat er geen uitzicht hoeft te zijn op samenwonen. Dat je familiefeestjes prima kunt vieren zonder je geliefde erbij. Dat degene van wie je houdt niet de vader van je kind hoeft te zijn en evenmin degene met wie je de opvoeding deelt.



Dat ík het lastig zou vinden, dat hoeft voor jou niet te gelden. Dat het voor mij niet werkte, dat kan bij jou heel anders zijn. Dat ík vind dat je niet moet liegen in een relatie: uiteindelijk is dat zijn verantwoordelijkheid en niet de jouwe.



Maar nu zeg je over jezelf dat je niet goed bezig bent. En nu ga ik weer twijfelen. Wat is er niet goed dan?
quote:missinnuenda schreef op 21 oktober 2014 @ 15:29:

[...]





Ja getver, vervelend. Ik ga er even iets op verzinnen, want misschien is het toch verwarrend, die op elkaar lijkende nicks!Offtopic: Nee joh. Zo lang je geen hoofdletters gebruikt in je nick en geen blote billen op je avatar zet, is het gelijk duidelijk hoor.
quote:diamond-gloss schreef op 21 oktober 2014 @ 15:21:

nah missinuenda frizz schrijft toch een aantal keren dst hij het zijn vrouw wel wil vertellen en dat dit in zowel zijn als in zijn schoonfamilie heel normaal is

Het is frizz vooral die uit schaamte niet wil dat zijn vrouw het weet (voorlopig)



En ze schrijft ook dat hij waarschijnlijk eerst wil kijken hoe het tussen hem en Frizz loopt, voordat hij het aan de grote klok hangt.



En ze schrijft ook dat ze hem sowieso niet voor 100 % wil, want ze wil geen gezin opbreken. En die kans bestaat als de vrouw hem de deur wijst.



Diverse redenen dus, om de vrouw maar vooral in het duister te laten.
Alle reacties Link kopieren
Frizz, de reacties zijn relatief gezien echt wel gematigd hoor. Als jij een newbe was op dit forum was je inderdaad zoals een andere forummer schreef compleet afgefakkeld.

Kun je er echt mee leven dat je een medemens (vrouw en kinderen) zoveel schade en pijn aandoet? Vind je niet dat zijn vrouw het recht heeft op de naakte lelijke waarheid? Vind je jezelf niet meer waard dan een man die echt voor jou gaat en niet alleen als iemand voor erbij? Want geloof me, dit is niet normaal in die cultuur, dit is een schande en hij gaat zijn vrouw echt niet verlaten voor jou. Denk je dat hij thuis kan komen met de vrouw met wie hij vreemd ging en ook nog eens een niet-Marokkaanse (met een kind van een donor in de toekomst)? Hell no.

En het ergste is misschien nog wel dat je jezelf gigantisch voor de gek houdt. Want op den duur zul je geen genoegen meer kunnen nemen om genomen te worden als een vrouw voor erbij, op den duur wil je samen op vakantie, samen feestdagen vieren, samen een gezinnetje vormen. Zeker als verliefdheid en houden van aan de orde is. Het gaat je opvreten van binnen, ten eerste het schuldgevoel en ten tweede nooit de man van wie je houdt echt voor jezelf te hebben, maar altijd te moeten delen. Wordt alsjeblieft wakker Frizz. Dit gaat jou op de langere termijn ongelukkig maken. En je neemt dan ook onschuldige vrouw en kinderen mee in je val. Do the right thing Frizz, you can do it!
Alle reacties Link kopieren
Alles gelezen en zowel gister als vandaag gesprekken met hem gevoerd. Waarin ik een hoop vanuit dit topic heb meegenomen. Nee ik heb concreet nog even niets te melden hierover, maar wilde het wel alvast laten weten. Ben te vermoeid om op alle reacties in te gaan, ga nu even goed voor mezelf zorgen. Tnx allemaal, want ik zie heus wel dat een ieder het beste met zijn vrouw (terecht) en wellicht ook met mij voor heeft.
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk.

Zorg maar goed voor jezelf.



Ik heb je leren kennen als een nuchtere heldere meid met haar leven prima op de rit.

Je gaat het wel redden.



Ook zonder hem mocht je die beslissing nemen.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Oh dat sowieso Bel. Ik heb geen man nodig om gelukkig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Erg knap dat je blijft reageren.

Wat jullie hadden heeft een redelijk te verwachten wending gekregen.



Hoe voel je je nu onder jullie gesprekken en weet hij dat het gevoerd word door je iets externs ( het forum)
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven