Vriendschappelijk verliefd

16-05-2014 23:29 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weer: een vriendschap waarin ik de ander graag wil zien en spreken, vaak aan diegene denk en ook heel blij wordt van het contact. Ik voel me dan ook echt heerlijk bij die ander. Het is nu de derde of vierde keer in mijn leven dat ik dit zo heb.



Eén keer dat ik het had dacht ik uiteindelijk dat ik verliefd was, ook al voelde ik me eigenlijk niet tot de ander aangetrokken. Toch ooit aan het rommelen geslagen, maar dat was echt geen succes.



En nu dus weer. Voel me totaal niet aangetrokken maar wil wel graag bij hem zijn. Waarom dit topic? Ik vraag me af of iemand het herkend. Of ben ik raar?



(Oké, die laatste is wel een inkoppertje, ik weet al dat ik een beetje gek ben. )
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je een antwoord terwijl er eigenlijk helemaal geen vraag meer is? Van zijn kant niet in ieder geval, er ís niets meer.

Dat het voor jou ergens nog niet klopt, dat is dan zo. Ik denk dat er niks uit te zoeken valt. Hij heeft tenslotte een relatie.

Of je nu wel of niet verliefd bent, gevoelens komen en gaan. In mijn ogen maak je jezelf veel te belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mezelf inderdaad belangrijk, maar ik vind mezelf ook belangrijk!

Ik zoek dan ook geen antwoord bij hem, maar bij mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er dus niet zo in, dat als je gevoelens hebt voor iemand, je dan nog open kunt staan voor een ander. Sterker nog, als dat zo was, dan had jij al wel iemand.

Ik lees je nu vooral, met dank aan andere forummers, je gevoelens te bagatelliseren. Dat jouw vriend zegt, dat er niets aan de hand is, is geen vastomstaand bewijs, dat er ook echt niets aan de hand is. Misschien zit hij ook in de ontkenningsfase. Of wol hij jou gewoon ook niet kwijt. Maar goed, time Will yell
Alle reacties Link kopieren
Mwah nee, het is niet zo vanzelfsprekend dat ik wel iemand zou hebben als ik deze vriend niet had. Ik ben er geweldig goed in om eeuwen vrijgezel te zijn. Vandaar dat ik ook affectie 'enzo' mis. En niet voor niks ga ik ook voor een kindje in mijn eentje.
Alle reacties Link kopieren
Wow een kindje in je eentje. Wat stoer! Heb dat topic gemist. Maar inderdaad, doe waar jij je goed bij voelt. Als je het kunt verantwoorden naar jezelf, is het goed toch? Hoop dat je kinderwens maar snel in vervulling zal gaan!
Alle reacties Link kopieren
Wat lief!
Alle reacties Link kopieren
Hee Frizz, ik heb dit topic gemist en lees nu dat je in je eentje voor een kindje wil gaan. Wat leuk! Ik vind het helemaal super en hoop dat het allemaal gaat lukken. Je lijkt me een heel leuke moeder! Fijn dat je voor zoiets moois niet per se een relatie nodig hebt om die wens uit te laten komen. Heel veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel lieve Meik.
Alle reacties Link kopieren
Frizz ik zei het al wij hadden dit ook en nu word ons kind haast 1.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Mies wat is dat nou voor stom iets, frizz d'r vriend is getrouwd en is niet verliefd op haar. Dus d'r vriend gaat scheiden en kind met haar maken? Niet zo naïef hoor!
Alle reacties Link kopieren
Haha nee dat lijkt me ook geen plan. Ik merk trouwens dat de lucht geklaard is en dat ik nu ook weer veel meer ontspannen ben in het contact.
Alle reacties Link kopieren
Is dat ineens spontaan gekomen? Of is er nog iets over gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Nee daar is niks meer over gezegd. Wel een ander pijnpuntje tussen ons besproken. Nu is alles weer uitermate relaxt eigenlijk!
Alle reacties Link kopieren
Mooi! Wat mooi weer allemaal kan betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Haha dat was van de week al, voor het mooie weer. Maar het is wel heel erg fijn. Nu ben ik weer helemaal blij met onze vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Hee dat klinkt goed, Frizz! Ben je nu extra ontspannen? Én lekker weer én een vriendschap waar je blij van wordt? Geniet ervan zou ik zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk waar niks te klagen. Althans, ik kan wel iets verzinnen, maar dat is zo zonde van mijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
Nou... Hier ben ik weer. Als ik dit topic nalees voel ik me verschrikkelijk suf. Ik wist zó goed dat het puur platonisch was. Echt heel erg zeker. Méér dan 100%.



Afijn we zijn een aantal maanden verder en intussen zijn we behoorlijk gek op elkaar. Sterker nog, we hebben een relatie. En ja, hij is ook nog gewoon getrouwd. Hij houdt van haar en hij houdt van mij. En nee zij weet van niets. Ik heb op bepaalde momenten erg veel moeite met deze situatie. Ik veroordeel mezelf omdat zij wordt bedrogen en ik heb een hekel aan vrouwen die mannen faciliteren in het vreemdgaan. Ik vind het op alle fronten fout. En toch... Hij maakt me verschrikkelijk gelukkig. Ik kom helemaal niets tekort. Eigenlijk heb ik nog nooit zo'n fijne man gehad. Waar dit heen gaat? Geen idee. Voor nu is het goed zoals het is.
Vind zij het ook goed zoals het nu gaat?



Waarom zou je jezelf dit aandoen, want hoe dan ook , op den duur, trek jij aan het kortste eind. Maar dat had je vast ook zelf bedacht
Alle reacties Link kopieren
Zij weet van niks en is (zegt hij) nog even gelukkig met hem als voorheen.



Of ik aan het kortste eind ga trekken hangt er vanaf hoe ik er tegenaan kijk natuurlijk. Ik zou onder geen beding willen dat hij zijn gezin verlaat. Ik merk ook dat ik weinig last heb van jaloezie of iets dergelijks. Zij was er eerder dan ik, zij hebben een gelukkig huwelijk, ik vind het goed zo.



Waar ik meer mee zit is dat ik binnenkort start (of zou starten) met een traject voor inseminatie middels een anonieme donor. Hij steunt me daarin, maar het is ook verwarrend. Voor ons beiden. Maar ik heb wel de tijd om uit te vinden hoe ik daar nou mee om moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blaadje84 schreef op 16 mei 2014 @ 23:43:

Ja! Ik herken het! Ik heb het wel eens in beginnende vriendschappen met vrouwen gehad, terwijl ik absoluut 100% hetero ben. Maar dan was de klik zo groot, was het zoooo gezellig en leuk, dat ik er helemaal vol van zat zeg maar. Duurde vaak maar een paar weken en dan was het weer voorbij en ging ik weer over tot de orde van de dag.Dit heb ik ook wel eens gehad. Geen verliefdheid maar wel gewoon een enorme klik.
Natte tosti..
Zo hey heeft hij het even goed voorelkaar zeg..

Frizz frizz waar ben je toch aan begonnen.

De positie van bijzettafel is toch niks voor jou?
Kom je ook doodleuk gezellig bij hem en zijn gezin over de vloer of hebben jullie toch nog een klein beetje fatsoen in jullie donder?
Recept voor ellende, dit. Heel vervelend voor je maar ik denk dat je om je eigen bestwil en dat van je toekomstige kind, beter gewoon écht alleenstaande moeder kunt worden, zodat je ook openstaat eventueel voor een niet-bezette man.

Lekker voorbeeld ook voor dat kind; ja, mama wou liever single zijn maar er was er 1 die ze heel leuk vond en die was wel bezet maar ach mama was niet jaloers op zijn echtgenote hoor.



Ik chargeer nu, maar serieus, recept voor ellende en liefdesverdriet. Kappen met die man, dat zou ik doen. Lekker voor jezelf en je eigen leven kiezen zonder die 'verwarring'.
Ik wíst het trouwens, toen ik zag dat dit topic geupt was, dat het niet meer vriendschappelijk was!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven