Vriendschappelijk verliefd

16-05-2014 23:29 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weer: een vriendschap waarin ik de ander graag wil zien en spreken, vaak aan diegene denk en ook heel blij wordt van het contact. Ik voel me dan ook echt heerlijk bij die ander. Het is nu de derde of vierde keer in mijn leven dat ik dit zo heb.



Eén keer dat ik het had dacht ik uiteindelijk dat ik verliefd was, ook al voelde ik me eigenlijk niet tot de ander aangetrokken. Toch ooit aan het rommelen geslagen, maar dat was echt geen succes.



En nu dus weer. Voel me totaal niet aangetrokken maar wil wel graag bij hem zijn. Waarom dit topic? Ik vraag me af of iemand het herkend. Of ben ik raar?



(Oké, die laatste is wel een inkoppertje, ik weet al dat ik een beetje gek ben. )
Wat gerbera zegt idd een recept voor ellende.

Hoe zie je dat trouwens voor je als je straks zwanger bent en een kind hebt?

Een erg betrouwbare man is het niet als hij zo makkelijk van 2 walletjes kan vreten en zijn vrouw kan voorliegen.

Laat me raden met jou is het anders want tegen jou is hij echt echt eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Agh ja natuurlijk hoe kon het ook anders, nu natuurlijk spontaan zwanger worden van hem, oeps een ongelukje! Waar ben je in godsnaam mee bezig?
quote:meestmistig schreef op 20 oktober 2014 @ 12:51:

Agh ja natuurlijk hoe kon het ook anders, nu natuurlijk spontaan zwanger worden van hem, oeps een ongelukje! Waar ben je in godsnaam mee bezig?Ik mag toch voor het toekomstige kindje hopen dat frizz niet spontaan een 'ongelukje' laat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Sjonge wat een speculaties meteen zeg. Als er één ding is waar hij en ik goed in zijn is het wel praten. Daar horen zogenaamde ongelukjes niet bij. En een bijzettafel voel ik me niet. Zoals ik al zei kom ik niets te kort, we zien en spreken elkaar vaker dan me soms lief is. Hij is zo'n beetje alles wat ik me wensen kan. Overigens is openstaan voor een niet-bezette man een beetje een gepasseerd station. Ik doe al eeuwen mijn best open te staan voor een leuke relatie en vooralsnog kom ik die niet tegen. Ik was heel tevreden als single, en nu ben ik tevreden met mijn huidige situatie.
Je voelt je geen bijzettafel maar je bent het natuurlijk wel.

Vroeg of laat komt zijn vrouw er een keer achter natuurlijk en dan?

Of vind jij het prima om altijd voor zijn familie,vrienden verborgen te moeten blijven en dat je hem moet verbergen voor de jouwe?

Of vinden die het allemaal prima en sleur je hem overal mee naartoe waarna hij weer naar zijn vrouw vertrekt?
Moet ik blij voor je zijn of moet ik je troosten? Of geen van beide?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het hoor, de scepsis. Die heb ik eigenlijk ook altijd bij dit soort situaties en daar ben ik doorgaans behoorlijk rechtlijnig in. Ik ben er echter van overtuigd dat hij echt van mij houdt. Dit is geen seksding of iets dergelijks. Ik durf zelfs te stellen dat we een volwaardige relatie hebben. En dat alles heeft hij óók met zijn vrouw. Wat er gaan gebeuren als zij het mocht ontdekken? Geen idee. Het is wel zo dat in zijn familie (en in de hare) meerdere mannen een tweede vrouw hebben. Soms zelfs een tweede gezin. Over hoe dat nou allemaal moet en gaat lopen praten we wel veel. Maar zulke stappen zijn we nog lang niet aan toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 20 oktober 2014 @ 13:19:

Moet ik blij voor je zijn of moet ik je troosten? Of geen van beide?Niks eigenlijk.
Maar ik begrijp het wel een beetje je vastklampen aan een getrouwde kerel is makkelijker dan hoef je tenslotte geen 'echte' verbintenis aan te gaan.
En zijn vrouw mag die er ook nog een tweede man bij hebben en jij ook of heeft meneer dat toch maar liever niet?
En als het in zijn familie zo gewoon is dan kan hij het toch ook gerust aan zijn vrouw vertellen of ligt dat wat gevoelig omdat jij geen Marokkaanse bent?
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 20 oktober 2014 @ 13:24:

Maar ik begrijp het wel een beetje je vastklampen aan een getrouwde kerel is makkelijker dan hoef je tenslotte geen 'echte' verbintenis aan te gaan.Tja kan. Heb ik over nagedacht. Toch denk ik dat het niet zo is. Wat ik wél denk is dat ik, doordat ik écht niet dacht dat zoiets zou gebeuren en ik ook oprecht dacht dat hij nooooit vreemd zou gaan, me volledig durfde te ontspannen en mezelf kon zijn in de vriendschap. En als hij vrijgezel was had ik dat nooit gedurfd, en was het dus nooit iets geworden. Daardoor ben ik nu in een relatie beland waarbij ik voor het eerst volledig mezelf ben, zonder angst. Want hij kent me volledig en weet precies hoe hij met me om moet gaan.
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 13:23:

[...]





Niks eigenlijk.

Okee, dan wens ik je maar veel wijsheid.

Het komt vanzelf wel goed.
Ik vroeg dat frizz omdat ik het van mijzelf wel herken.

Ik val ook altijd voor iemand die op wat voor manier dan ook nooit echt beschikbaar is.

En laatst had ik een leuke vent maar die overleed..
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 13:22:

Ik durf zelfs te stellen dat we een volwaardige relatie hebben. En dat alles heeft hij óók met zijn vrouw.

Even een dingetje.

Voor mij houdt een volwaardige relatie in, dat je elkaar van alle belangrijke dingen in je leven op de hoogte houdt. Als je dus een tweede volwaardige relatie hebt, dan vertel je dat.

Als je tegen je partner liegt, dan noem ik dat geen volwaardige relatie. Dan beslis je namelijk voor de ander wat die kan hebben en wat niet. Dan neem je de ander niet serieus.



Verder geloof ik best, dat je twee relaties naast elkaar zou kunnen hebben. Maar niet als er eentje gebaseerd is op leugens.
Alle reacties Link kopieren
We hebben gesproken over zijn vrouw inlichten en alles officieel maken zeg maar. Voorlopig pas ik daarvoor, dat gaat me allemaal net iets te snel. Maar IK ben met name degene die daar op tegen is, niet hij.



Diamond-gloss gecondoleerd. Wat verschrikkelijk zeg.



Dankje Korenwolf. Ik doe mijn best mijn verstand te blijven gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 20 oktober 2014 @ 13:36:

[...]



Even een dingetje.

Voor mij houdt een volwaardige relatie in, dat je elkaar van alle belangrijke dingen in je leven op de hoogte houdt. Als je dus een tweede volwaardige relatie hebt, dan vertel je dat.

Als je tegen je partner liegt, dan noem ik dat geen volwaardige relatie. Dan beslis je namelijk voor de ander wat die kan hebben en wat niet. Dan neem je de ander niet serieus.



Verder geloof ik best, dat je twee relaties naast elkaar zou kunnen hebben. Maar niet als er eentje gebaseerd is op leugens.Dat ben ik wel met je eens. Dus daar heb ik niet echt een goed antwoord op. Het is wel iets wat ik een paar keer ter sprake heb gebracht maar hij zegt dat dat iets is waar HIJ zich mee bezig moet houden en niet ik. Zij hebben sowieso een relatie waarin ze over en weer niet alles met elkaar delen en elkaar veel vrijheid gunnen. Daar hebben ze wel bewust voor gekozen (maar vreemdgaan hoort daar niet bij hoor, dus dat is geen excuus).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral bizar dat iemand zo van twee mensen kan houden. Ik wist niet dat dat bestond. En ja soms denk ik ook wel dat hij het mooi bekeken heeft, maar ondertussen rent ie zijn benen uit zijn lijf omdat ie niet wil dat één van ons tekort komt. Dat dat kon wist ik ook niet, ik had veel meer het beeld van de smoezenlijst-vreemdgaande-man zeg maar.
Och ik denk dat het best mogelijk is om tijdens een huwelijk gevoelens voor een ander te hebben maar ik vind dan wel dat hij zijn vrouw van die gevoelens op de hoogte moet brengen zodat zij ook een eerlijke keuze kan maken en in het geval dat zij ook gevoelens voor een andere man krijgt ze daar zonder schuldgevoel iets mee kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik met je eens. Maar dan is er wel het risico dat zijn gezin kapot gaat en dat wil ik echt niet...
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 13:56:

Dat ben ik met je eens. Maar dan is er wel het risico dat zijn gezin kapot gaat en dat wil ik echt niet...

Tja dat is zijn verantwoordelijkheid natuurlijk en niet de jouwe.

Het risico dat zijn gezin kapot kan gaan nam hij zeer bewust zelf toen hij naast zijn huwelijk een relatie met jou begon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 13:56:

Dat ben ik met je eens. Maar dan is er wel het risico dat zijn gezin kapot gaat en dat wil ik echt niet...Waarom stop je er dan niet mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 13:45:

Ik vind het vooral bizar dat iemand zo van twee mensen kan houden. Ik wist niet dat dat bestond. En ja soms denk ik ook wel dat hij het mooi bekeken heeft, maar ondertussen rent ie zijn benen uit zijn lijf omdat ie niet wil dat één van ons tekort komt. Dat dat kon wist ik ook niet, ik had veel meer het beeld van de smoezenlijst-vreemdgaande-man zeg maar.





JIj weet niet hoe hij zijn vrouw behandelt if hoe hun relatie is. Hijzelf is een onbetrouwbare bron.

Overspelige mensen doen net als anderen alles om de buit binnen te halen. Die smoezen komen nog wel en mss sneller dan je denkt.



Meid, doe het jezelf niet aan. Zet je eigen leven niet on hold. Dit is de snelweg naar ellende.
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 13:45:

[..] maar ondertussen rent ie zijn benen uit zijn lijf omdat ie niet wil dat één van ons tekort komt. Denk je dat dat goed voor hem is of dat-ie daar blij van wordt?
Alle reacties Link kopieren
Ik stop er niet mee omdat ik er heel gelukkig van wordt. Van de vriendschap en alles wat er nu bij komt.



Waterval ik kende hem al jaren he, vriendschappelijk. We hadden beiden nooit gedacht dat het zo ver zou komen. Ik geloof nooit dat ie me al die tijd heeft voorgelogen over zijn relatie. Mijn leven staat overigens niet on hold.



Weet ik niet Korenwolf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven