Vriendschappelijk verliefd

16-05-2014 23:29 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het weer: een vriendschap waarin ik de ander graag wil zien en spreken, vaak aan diegene denk en ook heel blij wordt van het contact. Ik voel me dan ook echt heerlijk bij die ander. Het is nu de derde of vierde keer in mijn leven dat ik dit zo heb.



Eén keer dat ik het had dacht ik uiteindelijk dat ik verliefd was, ook al voelde ik me eigenlijk niet tot de ander aangetrokken. Toch ooit aan het rommelen geslagen, maar dat was echt geen succes.



En nu dus weer. Voel me totaal niet aangetrokken maar wil wel graag bij hem zijn. Waarom dit topic? Ik vraag me af of iemand het herkend. Of ben ik raar?



(Oké, die laatste is wel een inkoppertje, ik weet al dat ik een beetje gek ben. )
Maar kom jij ook bij hem en zijn gezin thuis Frizz?
Alle reacties Link kopieren
Nee zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Blaadje84 schreef op 16 mei 2014 @ 23:43:

Ja! Ik herken het! Ik heb het wel eens in beginnende vriendschappen met vrouwen gehad, terwijl ik absoluut 100% hetero ben. Maar dan was de klik zo groot, was het zoooo gezellig en leuk, dat ik er helemaal vol van zat zeg maar. Duurde vaak maar een paar weken en dan was het weer voorbij en ging ik weer over tot de orde van de dag.Heb ik ook!
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 15:04:

Nee zeg.

Nou ja zo gek is het toch niet jullie zijn al een tijd bevriend tenslotte en ik tenminste kom gewoon bij mijn vrienden en hun gezin thuis..

Maar goed toen jullie alleen nog maar vrienden waren hield hij jou dus ook al buiten de rest van zijn leven.

Hmmm
Alle reacties Link kopieren
Mwah dat is eigenlijk niet normaal in zijn kringen, dus dat ik daar niet kwam is niet gek. Dat ik zijn gezin niet ken betekent niet dat hij mij buiten zijn leven houdt. Marokkaanse mannen hebben doorgaans een leven binnenshuis en een leven buitenshuis. En hij zegt al jaren tegen mij dat zij zegt dat ze niet hoeft te weten wat hij buitenshuis uitspookt.
Nu heb jij dus voor haar besloten datzij het nog niet mag weten omdat jij er niet aan toe bent.



Ik hoor in dit verhaal alleen jij en hij en nietde vriendin.



Echt, dit is vragen om drama. Licht eerst haar eens in en kijk dan of het nog steeds zo leuk is allemaal.
En waaaaaaaaaarom zou je in vredesnaam een relatie willen met een man die niet voor de volledige 100% voor jou wil gaan, die bewezen heeft te kunnen liegen en respectloos met zijn huidige vrouw omgaat?



Wat ik me bij al dit soort relaties afvraag: waar is je zelfrespect, gun je jezelf niet de volledige 100%? Waar is het fout gegaan?
quote:newimprovedkitty schreef op 20 oktober 2014 @ 15:43:

Nu heb jij dus voor haar besloten datzij het nog niet mag weten omdat jij er niet aan toe bent.



Ik hoor in dit verhaal alleen jij en hij en nietde vriendin.



Echt, dit is vragen om drama. Licht eerst haar eens in en kijk dan of het nog steeds zo leuk is allemaal.

Ik denk dat frizz vooral niet wil dat zijn vrouw het weet omdat de kans natuurlijk levensgroot is dat zijn vrouw hem voor de keuze stelt en wie hij dan zal kiezen is niet zo moeilijk te verzinnen.

De kans is zeer klein dat hij dan voor frizz kiest.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 20 oktober 2014 @ 15:43:

Nu heb jij dus voor haar besloten datzij het nog niet mag weten omdat jij er niet aan toe bent.



Ik hoor in dit verhaal alleen jij en hij en nietde vriendin.



Zo had ik het nog niet bekeken. Eerlijk gezegd weet ik niet wat in haar belang is. Het schijnt dat er genoeg mensen zijn die het juist niet willen weten. Dat zou niet voor mijzelf gelden overigens.
Alle reacties Link kopieren
" Frizz, 44 minuten geleden



Mwah dat is eigenlijk niet normaal in zijn kringen, dus dat ik daar niet kwam is niet gek. Dat ik zijn gezin niet ken betekent niet dat hij mij buiten zijn leven houdt. Marokkaanse mannen hebben doorgaans een leven binnenshuis en een leven buitenshuis. En hij zegt al jaren tegen mij dat zij zegt dat ze niet hoeft te weten wat hij buitenshuis uitspookt.





Frizz.

Please.



Lees nou eens heel goed wat je hier nou schrijft.

Dat gaat toch nergens over?



Weet waar je aan begint.

Ik neem aan dat je mijn verhaal nog kent.



Ik herken jou hier zó niet in!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Eens met Bella.

Of heeft iemand jouw account gehackt?



Hij behandeld jou helemaal niet zoals jij wil, want dit wil jij helemaal niet. Dat schrijf je tussen de regels door en ook nog eens duidelijk ook.
Overigens is de kans ook nog groot dat als hij het vertelt. Zij het niet wilt maar dat ze geen keuze heeft behalve scheiden. Ik kan me zo voorstellen dat in andere culturen scheiden niet zo vanzelfsprekend is als wij gewend zijn. Dus dan heeft ze eigenlijk geen keuze. Zijn er kinderen in het spel?
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 20 oktober 2014 @ 16:22:

" Frizz, 44 minuten geleden



Mwah dat is eigenlijk niet normaal in zijn kringen, dus dat ik daar niet kwam is niet gek. Dat ik zijn gezin niet ken betekent niet dat hij mij buiten zijn leven houdt. Marokkaanse mannen hebben doorgaans een leven binnenshuis en een leven buitenshuis. En hij zegt al jaren tegen mij dat zij zegt dat ze niet hoeft te weten wat hij buitenshuis uitspookt.





Frizz.

Please.



Lees nou eens heel goed wat je hier nou schrijft.

Dat gaat toch nergens over?



Weet waar je aan begint.

Ik neem aan dat je mijn verhaal nog kent.



Ik herken jou hier zó niet in!Dit dus.. Vrouw, wat zit jij recht te lullen wat krom is.. Wat doe je jezelf tekort zeg.
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 20 oktober 2014 @ 15:47:

En waaaaaaaaaarom zou je in vredesnaam een relatie willen met een man die niet voor de volledige 100% voor jou wil gaan, die bewezen heeft te kunnen liegen en respectloos met zijn huidige vrouw omgaat?



Wat ik me bij al dit soort relaties afvraag: waar is je zelfrespect, gun je jezelf niet de volledige 100%? Waar is het fout gegaan?



Nou dat zie ik toch een stuk minder zwart-wit eerlijk gezegd. Ik zou niet eens willen dat hij 100% voor mij zou gaan en geheel respectloos vind ik hem ook niet naar zijn vrouw.



Ik gun mezelf natuurlijk een man die helemaal voor mij gaat of kan gaan, maar ik ben nu verliefd geworden op een man waarbij dat niet het geval is. Ik hou zelfs van hem. Nee dat is niet wenselijk, maar het is wel zoals het is. En (waarschijnlijk niet geheel toevallig) het is werkelijk eeuwen geleden dat een man zó goed voor me was als hij. Of anders gezegd, dat ik een man die goed voor me is zo dichtbij durfde te laten komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 20 oktober 2014 @ 16:01:

[...]



Ik denk dat frizz vooral niet wil dat zijn vrouw het weet omdat de kans natuurlijk levensgroot is dat zijn vrouw hem voor de keuze stelt en wie hij dan zal kiezen is niet zo moeilijk te verzinnen.

De kans is zeer klein dat hij dan voor frizz kiest.Hmmmm zo had ik er nog niet eens naar gekeken. Mijn drijfveer is wel een egoïstische, maar eerder van een ander soort: ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat hun gezin uit elkaar valt. Mede omdat hij echt heel veel van haar en zijn kinderen houdt. Hij heeft geen slecht huwelijk, integendeel.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 20 oktober 2014 @ 16:22:

" Frizz, 44 minuten geleden



Mwah dat is eigenlijk niet normaal in zijn kringen, dus dat ik daar niet kwam is niet gek. Dat ik zijn gezin niet ken betekent niet dat hij mij buiten zijn leven houdt. Marokkaanse mannen hebben doorgaans een leven binnenshuis en een leven buitenshuis. En hij zegt al jaren tegen mij dat zij zegt dat ze niet hoeft te weten wat hij buitenshuis uitspookt.





Frizz.

Please.



Lees nou eens heel goed wat je hier nou schrijft.

Dat gaat toch nergens over?



Weet waar je aan begint.

Ik neem aan dat je mijn verhaal nog kent.



Ik herken jou hier zó niet in!



Ik herken mezelf er eerlijk gezegd ook niet in. Maar (já daar is ie:), dit is echt anders. Ik ken jouw verhaal niet Bel, wil je het delen?



Overigens, dat stukje dat je quote, dat gaat toch echt wel ergens over. Ik heb een hoop Marokkaanse vrienden en dat is over het algemeen toch wel de manier van doen onder de meesten van hen.
Alle reacties Link kopieren
geweldig hoor, dat je verliefd bent en hij op jou, maar je vergeet een klein detail: HIJ IS GETROUWD!!!!

En dan kun je jezelf wel wijsmaken dat je het zo wel best vind en je hem ook niet voor 100% wil, maar dit topic laat al zien dat je wat dat betreft al 2 x fout zat wbt je gevoelens.

Meis, doe jezelf en zijn vrouw dit niet aan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 20 oktober 2014 @ 16:29:

Eens met Bella.

Of heeft iemand jouw account gehackt?



Hij behandeld jou helemaal niet zoals jij wil, want dit wil jij helemaal niet. Dat schrijf je tussen de regels door en ook nog eens duidelijk ook.Wat ik niet wil is dat zijn gezin kapot gaat of dat zij eronder lijdt. Maar los daarvan is hetgeen wat er tussen ons gaande is precies wat ik wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 20 oktober 2014 @ 16:38:

Overigens is de kans ook nog groot dat als hij het vertelt. Zij het niet wilt maar dat ze geen keuze heeft behalve scheiden. Ik kan me zo voorstellen dat in andere culturen scheiden niet zo vanzelfsprekend is als wij gewend zijn. Dus dan heeft ze eigenlijk geen keuze. Zijn er kinderen in het spel?Ze kan prima scheiden als ze wil. Laten we alsjeblieft niet gaan speculeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 20 oktober 2014 @ 17:32:

geweldig hoor, dat je verliefd bent en hij op jou, maar je vergeet een klein detail: HIJ IS GETROUWD!!!!

En dan kun je jezelf wel wijsmaken dat je het zo wel best vind en je hem ook niet voor 100% wil, maar dit topic laat al zien dat je wat dat betreft al 2 x fout zat wbt je gevoelens.

Meis, doe jezelf en zijn vrouw dit niet aan



Ja dat heb ik zelf ook wel bedacht, dat ik blijkbaar niet altijd goed weet hoe het zit of wat ik voel of wil. Maar goed, dan moet ik dus ook niet gaan zitten piepen als het straks heel anders loopt dan ik dacht.



Ik verbaas me er eerlijk gezegd zelf ook over dat ik zo tevreden ben met de huidige stand van zaken. Ik wist niet dat dat kon. Maar ik denk ook echt dat dat voor een heel groot deel komt doordat ie zo zijn best doet.
Heb je hem wel eens gevraagd of hij het ook wel prima vind als zijn vrouw of jij naast hem nog andere relaties hebben..?
Alle reacties Link kopieren
geheel respectloos vind ik hem ook niet naar zijn vrouw.



Ik wel. Hij geeft haar helemaal geen keuze. Hij heeft in zijn eentje de regels van hun huwelijk veranderd.



Wat ik niet wil is dat zijn gezin kapot gaat of dat zij eronder lijdt.



Dat heeft hij al gedaan. De schade is al aangericht. Hoe kan zij hem ooit nog vertrouwen?



En vergeet niet dat jij waarschijnlijk als grote schuldige zal aangeduid worden.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 20 oktober 2014 @ 17:43:

Heb je hem wel eens gevraagd of hij het ook wel prima vind als zijn vrouw of jij naast hem nog andere relaties hebben..?Yep. Vindt ie niet tof.
quote:Frizz schreef op 20 oktober 2014 @ 17:33:

[...]





Wat ik niet wil is dat zijn gezin kapot gaat of dat zij eronder lijdt. Maar los daarvan is hetgeen wat er tussen ons gaande is precies wat ik wil.

Typisch minnaressenpraat dit..

Waar je écht bang voor bent is dat hij voor zijn vrouw kiest als ze hem voor de keuze stelt. Toch frizz?

Want ergens weet je heus wel dat hij dan niet voor jou zal kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:DorothyParker schreef op 20 oktober 2014 @ 17:43:





En vergeet niet dat jij waarschijnlijk als grote schuldige zal aangeduid worden.Nou ja, dat lijkt mij wel logisch, dat heb ik zelf geopperd. Hij zegt dat ie dat nooit zal doen. We zullen zien als het zover komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven