Waar liggen grenzen in vriendschap in een relatie

19-10-2014 20:26 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allen,



Zoals mijn topictitel al probeert te zeggen vraag ik me af waar de grenzen liggen van vriendschap met het geslacht dat je voorkeur geniet terwijl je een relatie hebt? Zijn er grenzen te stellen? Hangt het af van hoe lang iemand al bevriend is?



Ik vraag dit niet uit het niks. Mijn vriend heeft een vriendschap met een vrouw die me niet lekker zit en waarvan ik niet weet hoe ik me het beste kan opstellen.
Je voelt je bedreigd. Waarom?
Hoe lang bestaat de vriendschap? Hoe lang zijn jullie samen?
Alle reacties Link kopieren
ene vrouw die jou niet lekker ziet?
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 19 oktober 2014 @ 20:29:

ene vrouw die jou niet lekker ziet? goeie reactie!
Alle reacties Link kopieren
Gaat het weer over die ex?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Met je vriend bespreken. Zeg dat je je er niet lekker bij voelt maar eis niet dat hij de vriendschap verbreekt. Misschien kan hj je geruststellen.
Het lijkt mij dat je als stel samen die grenzen bepaalt.
quote:ploppertje schreef op 19 oktober 2014 @ 20:26:

Mijn vriend heeft een vriendschap met een vrouw die me niet lekker zit Wat doet je vriend dan waardoor je je eraan stoort?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Jo, ik heb het even aangepast.



Wij zijn ruim anderhalf jaar samen, de vriendschap is sinds een half jaar erg hecht geworden. Hij kende haar wel al langer omdat ze een zeer goede vriendin van een goede vriend van hem is.



Ik weet niet in hoeverre ik me echt bedreigd voel. Ik heb haar leren kennen en volgens mij is het duidelijk dat ze op hem valt, naast dat ze ook om hem geeft als vriend. Ik denk dat het voor mijn vriend puur vriendschappelijk is. Maar de hoeveelheid contact in combinatie met dat ze hem wel ziet zitten vind ik niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
Nee, het gaat niet over zijn ex, daarmee is hij niet bevriend. Ik leg het hier ook voor omdat ik wat inzicht wil, juist omdat ik weet dat ik jaloers kan zijn en daarom een reality check nodig heb.
Heeft je vriend door dat zij ook wel meer zou willen?
Mannelijke vrienden gaan als een relatie serieus is al anders met mij als vriendin om.

Geef het gewoon tijd en laat hem bepalen hoe hij met zijn vriendin omgaat.

Je kunt hem niet dwingen hierin. Wel kun je als er echt voor jou vreemde dingen gebeuren zelf je conclusie trekken. Zorg ervoor dat je niet in een hoek gedrukt wordt (jaloerse vriendin) waar je niet in hoort.
Alle reacties Link kopieren
Waaruit blijkt dat zij op hem valt dan? Enerzijds oppassen met aannames en anderzijds je gevoelens bespreken met je vriend. Meer moet je niet willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Annelaure, ik denk niet dat hij dat doorheeft of zo ziet. Ik wil hem ook absoluut geen vriendschappen verbieden maar ik zou het liefste zelf geen contact meer met haar willen. Mijn grenzen hoeven de zijne niet te zijn, maar als mijn grenzen voortkomen uit onzekerheid of een een onterecht beeld dan kan ik dat het beste bijstellen.



Ze hebben heel veel contact, zeker dagelijks en zien elkaar al gauw zo'n 5 dagen in de week. Wij wonen niet in dezelfde stad, zij wel. Ze maken uitstapjes, komen bij elkaars familie over de vloer, bellen, appen etc. Ik denk dat vooral de hoeveelheid me dwarszit, hoewel hij ook met mannelijke vrienden veel tijd doorbrengt.
5 dagen in de week?

Dat zou ik zelfs voor een beste vriend wel erg veel vinden.
Alle reacties Link kopieren
Waaruit het blijkt? Ze heeft me haar 'type man' eens omschreven, wat neerkwam op een samenvatting van mijn vriend, ze lacht net iets te hoog en te hard om elke grap van hem, ze maakt vaak opmerkingen over hoe anderen denken dat ze een stel zijn, dat mannen die haar leuk vinden jaloers zin op min vriend, ze contacteert hem heel erg vaak en verder gut feeling.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik ben wel voor de man-vrouw vriendschappen maar zoals jij beschrijft zou ik het ook niet zo heel erg leuk vinden trouwens.



Heb je het al met hem besproken?
Alle reacties Link kopieren
Aan de andere kant vertrouw ik mijn vriend dat hij niet over de schreef gaat, maar deze vorm van contact ligt wel erg dicht bij mijn grens, of misschien wel erover. En ik weet dus niet hoe ik me het beste kan opstellen.
Alle reacties Link kopieren
Tantejo, ik heb hem verteld dat ik denk dat ze hem misschien wel zag zitten. Hij dacht van niet, vond dat hij haar daar geen aanleiding toe gaf, dat hij voor mij gaat en dat daarmee de kous af is.

Ergens is dat ook zo, maar de intensiteit van hun vriendschap zit me nog steeds dwars.
ik vind dat ook too much ploppertje en het zou mij ook niet lekker zitten.

als mijn vrienden een vriendin (relatie) hebben let ik er trouwens zelf ook op, ik wil graag vrienden blijven dus wat zij ervan vindt vind ik ook belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
O, wat moeilijk om hem ervan te overtuigen dat ze waarschijnlijk meer van hem wil!



Wat mij in een dergelijke situatie met mijn man heeft geholpen, is de boel spiegelen. Omdraaien dus. Vraag je vriend eens hoe hij het zou vinden als jij een vriend had waarmee je dusdanig contact had en die je zo vaak zou zien. En hoe hij het zou vinden als die vriend net zo op jou reageert als zij op hem. Misschien gaat hij dan in zien hoe ongemakkelijk deze situatie voor jou is en misschien snapt hij dan ook jouw zorg over haar intenties meer.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Spreekt je vriend meestal alleen met haar af of ook met die andere goede vriend en misschien nog meer vrienden? Als ze met een groep afspreken zou ik het niet zo erg vinden namelijk. Ik vind het trouwens logisch dat je dit niet leuk vind hoor. Een man-vrouw vriendschap moet in mijn ogen gewoon kunnen, maar ik vind het wel raar als je een gewone vriendin meer ziet dan je relatie-vriendin eigenlijk. Sowieso denk ik dat in een vriendschap tussen een (hetero) man en vrouw er toch vaak gevoelens ontstaan van in ieder geval één kant als je zoveel tijd met elkaar doorbrengt als jou vriend en die vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vriendschappen in een relatie prima.



Tenzij de één van de twee meer gevoelens krijgt dan vriendschap.



Of totdat ik me er niet meer prettig bij voel.

De hoeveelheid in jouw geval zou bij mij over de grens zijn en dus een goed gesprek.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Is ze een collega van hem dat ze elkaar 5 dagen in de week zien? Want dat is wel heel vaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven