Wanneer heb jij je behoorlijk vergist in een vriend(in)?

31-07-2014 19:56 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ben benieuwd naar jullie verhalen over vriendschappen die zo mooi leken maar toch uiteindelijk kapot zijn gegaan doordat je je flink hebt vergist in die vriend/vriendin.



Zelf heb ik een vriendin gehad die achteraf alles bijelkaar loog.

Voelde me zo belazerd toen ik erachter kwam!



NB Liever geen emo verhalen over foute liefdesrelaties en vreemdgangers, ik doel hier echt op vriendschappen!



Spui hier je gal !
Rien du tout, ou out de suite?
Alle reacties Link kopieren
TO, ben heel benieuwd naar jouw verhaal!
Een vriendin hoort niet te neuken met je, nu uiteraard ex, partner.
Alle reacties Link kopieren
Nadat mijn vriendin al meer dan een jaar verliefd bleek te zijn op mijn partner. altijd al het gevoel gehad dat meer was, zelfs meerdere keren gevraagd en toch bleek ze een slang. Het feit dat ze mijn vriend gekust heeft doet me nog het minste maar dat ze zo kon liegen in onze vriendschap dat is werkelijk een dolk in m'n hart geweest. Ik heb maar weinig echte vrienden maar gek genoeg altijd je gevoel volgen dat heb ik wel geweten.
Vriendin gekoppeld aan een vrijgezelle vriend van mij. Ze werden een stel. En toen ik zei: wat een schatje he? voelde ze zich dusdanig bedreigd (hoewel ik al lang en breed een relatie had) dat ze ging stoken tussen haar vriend en mij. Dat was einde vriendin voor ons beide.
Alle reacties Link kopieren
Oeh ik heb er een.

Dat was een hele goede vriendin van mij, zwaar jeugd achter de rug. Ik wilde haar altijd hebben, liet veel voor haar vallen want ze had het zwaar.

Bleek ze alleen aandacht nodig te hebben.

Want zodra ik op straat stond, was met me afspreken voor een halfuurtje al te veel gevraagd.

Was letterlijk, ''Veronica, je vraagt teveel van mijn tijd en je staat nooit voor me klaar''

Ik was echt zo verdrietig en gekwetst. Ik stond op straat en ze had in die 3 maanden niet een keer tijd op iets te doen.

Ik voel me daar nog steeds gekwetst onder, dat ik me zo kan vergissen
Alle reacties Link kopieren
Dat is mooi Doreia. Dat haar vriend dat zag, dat stoken.



Mijn hartsvriendin ging er met mijn vriend vandoor toen ik op vakantie was. En me later vertellen dat als ik niet gegaan was het niet was gebeurd. Maar ze verveelde zich en ging naar hem toe (we woonden in dezelfde straat). Haar vriend was ook weg. Dus dan maar met de mijne aanpappen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia en Deedot wat een dom gedrag.



Iemand die ooit mijn vriendin was heeft mij alleen achter gelaten om met een man mee te gaan nadat er iets in mijn glas was gegooid en ik onwel was (zij was ook onwel maar heeft de situatie gebruikt om de aandacht te trekken van die man). Er waren op het moment maar 4 mensen in die club waarvan wij 2. Zij beloofde op mijn glas te letten toen ik naar het toilet ging. Zij zegt dat zij naar de garderobe is gelopen omdat haar mobiel nog in haar jas zat en zij wilde appen met die vreemde man (die ik nog nooit heb ontmoet) die haar zou ophalen.



Het was zo beetje mijn eerste drankje aan het begin van de avond. Die vent heeft tegen mij gezegd, jij moet het zelf maar uitzoeken. Zij zijn samen in de auto gestapt en ik heb nog net de sleutel van haar fietsslot kunnen krijgen die ook om mijn fiets zat.



Ik kwam er later achter dat haar vriend een drugdealer is, terwijl ik een hekel heb aan drugs. Ik kan het niet bewijzen maar ik vermoed dat zij de situatie in scene heeft gezet. Ik ben 4 dagen ziek geweest en wilde daarna niets meer met haar te maken hebben terwijl wij afspraken hebben om samen op vakantie te gaan. Zij heeft mij uit woede nog een tijdje gestalkt en neemt af en toe nog contact op omdat het allemaal zo raar is gelopen.



Ik deed veel voor haar. Zij had haar postadres bij mij, ik hielp verhuizen en betaalde haar vakantie. Helaas was het voor haar te veel moeite om 5 min op mijn glas te letten en was haar drugsdealer vriendje blijkbaar belangrijker. God wat kun je je in mensen vergissen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
@Deedot, bah wat erg! En jou ook nog verdorie de schuld geven omdat je op vakantie bent gegaan. krijg het ''Overkomt me'' gevoel van die vriendin. Tegen zo'n soort mensen kan ik nooit zo goed
Alle reacties Link kopieren
Er kwam een nieuwe meid werken bij ons. Was nieuw in het dorp, kende niemand, etc. Dus ik nam haar overal mee, introduceerde haar aan mijn vrienden, hielp haar met een woonplek te vinden etc. Ze logeerde vaak bij ons omdat ze dat zo gezellig vond en ik vond alles prima. Leende haar zelfs mijn auto zodat ze op een vrije dag leuke dingen kon doen. We spreken op een dag af om te lunchen en ik kom aan op het terras en zie meteen dat ze mijn kleding aanheeft. Niet alleen een topje, nee ook het rokje en schoenen... toen hadden de alarmbellen al af moeten gaan, maar ik nog aardig vragen, "eh dat zijn mijn kleren?" waarop ze doodleuk antwoordde dat ik dat toch niet erg vond? Mijn vriend vertelde me later dat ze gewoon was opkomen dagen terwijl ze wist dat ik op werk was en dus niet thuis was en tegen hem zei ze dat van mij wat mocht lenen.

Ok prima om wat te lenen, maar ze had het niet gevraagd en we hebben het niet over een hartsvriendin van 10+ jaar. Dit soort dingen gebeurde nog een aantal keren, maar het ergste was dat zij nadat ik maandenlang voor had klaargestaan, gezorgd, etc etc,eerst aan mijn vriend en toen iedereen vertelde dat ik een affaire had met een collega, een man waar zij een sex-only relatie mee had, terwijl ik al 6 jaar samenwoonde en super gelukkig was met mijn vriend!! Vervolgens geprobeerd mijn vriend in bed te krijgen. Gelukkig geloofde niemand het (incl vriend) en verloor zij haar net-gemaakte vrienden (dankzij mij) gelijk.



Wat heb ik me dom gevoeld zeg, om zoveel energie te steken in die valse trut.
Alle reacties Link kopieren
Syrah klinkt als single white female.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinder145 schreef op 31 juli 2014 @ 20:10:

Nadat mijn vriendin al meer dan een jaar verliefd bleek te zijn op mijn partner. altijd al het gevoel gehad dat meer was, zelfs meerdere keren gevraagd en toch bleek ze een slang. Het feit dat ze mijn vriend gekust heeft doet me nog het minste maar dat ze zo kon liegen in onze vriendschap dat is werkelijk een dolk in m'n hart geweest. Ik heb maar weinig echte vrienden maar gek genoeg altijd je gevoel volgen dat heb ik wel geweten.



Hm, lijkt mij als vriendin zijnde erg moeilijk om toe te geven verliefd te zijn op de partner van je vriendin.



En jouw vriend liet zich,zoenen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrienden worden pas vrienden als ik ze al langer ken en in meerdere situaties heb meegemaakt. Voor die tijd zijn het kennissen. Dus als je de tijd neemt om elkaar te leren kennen alvorens vriendschap te claimen, kan dat veel schelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Viva-Amber, wat een verhaal! En wat een rotstreek van die "vriendin" zeg!!! Er had nogal wat kunnen gebeuren toen ze jou daar zo achterlieten! Ben je nog naar de politie gegaan om in ieder geval aangifte te doen van de drugs in je glas?
Alle reacties Link kopieren
Ik koppelde een vriendin aan een ex van me waar ik 4 jaar wat mee had gehad, en daarna zag ik haar steeds minder en toen helemaal niet meer, terwijl het echt dikke mik tussen mij en haar was vanaf dag 1. Het was ook ineens weer over...Ik was echt gedesillusioneerd.
Alle reacties Link kopieren
Viva-amber, bah! Ben blij voor je dat die avond nog ''goed'' is afgelopen. Dat je thuis bent gekomen in ieder geval.

Beter kwijt dan rijk zo'n vriendin
Iemand haar huis snel kopen (vraagprijs bieden) als haar eerste bod afgewezen wordt terwijl je weet dat ze nog verder zouden willen gaan met bieden en ze dolverliefd was op het huis,



Vind ik ook niet getuigen van vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb melding gedaan en ook van die stalking geen aangifte. Ik heb e.a. ook duidelijk aan haar gemeld en dat ik aangifte zou doorzetten wanneer zij mij bleef lastig vallen,daarna is het gestopt.Ik wilde er vooral een punt achter. De dame in kwestie heeft wel psychische problemen, mijn ouders zeggen dat ik al te vaak mijn grenzen had opgeschoven. Ik ben zelf ook wel een beetje maf en spontaan binnen bepaalde grenzen en ik heb e.a. pas echt opgemerkt toen het mis ging.



Underkoffer ik begrijp jou verhaal niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oh en mijn voormalige beste vriendin verbrak onze vriendschap omdat ze kwaad was dat ik afbelde voor haar verjaardag.



Een familelid van mij die ik erg lief had, had ervoor gekozen niet meer te willen leven. Ik had opzich niet veel zin in een verjaardag.



Op de dag begrafenis had ik een voicemailbericht: je bent nu vast op de uitvaart maar je hebt heus wel even tijd om mij terug te bellen nu. Als je me niet terugbelt hoef ik he niet meer te zien.



Heb haar idd nooit meer gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Zie ook dit topic, staan hele erge dingen tussen
Alle reacties Link kopieren
No good deed goes unpunished. Dat blijkt maar weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 31 juli 2014 @ 20:32:

Syrah klinkt als single white female.Ja echt! Dat was daarna ook haar naam voor ons (ze was een week na het laatste incident vertrokken)!
Alle reacties Link kopieren
quote:veronica22 schreef op 31 juli 2014 @ 20:22:

@Deedot, bah wat erg! En jou ook nog verdorie de schuld geven omdat je op vakantie bent gegaan. krijg het ''Overkomt me'' gevoel van die vriendin. Tegen zo'n soort mensen kan ik nooit zo goed

Ik ook niet.

Kan er nog kwaad om worden en het is al zeker 20 jaar geleden.
anoniem_202063 wijzigde dit bericht op 01-08-2014 09:32
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
quote:Underkoffer schreef op 31 juli 2014 @ 20:46:

Oh en mijn voormalige beste vriendin verbrak onze vriendschap omdat ze kwaad was dat ik afbelde voor haar verjaardag.



Een familelid van mij die ik erg lief had, had ervoor gekozen niet meer te willen leven. Ik had opzich niet veel zin in een verjaardag.



Op de dag begrafenis had ik een voicemailbericht: je bent nu vast op de uitvaart maar je hebt heus wel even tijd om mij terug te bellen nu. Als je me niet terugbelt hoef ik he niet meer te zien.



Heb haar idd nooit meer gesproken.Wow..
Alle reacties Link kopieren
quote:Underkoffer schreef op 31 juli 2014 @ 20:42:

Iemand haar huis snel kopen (vraagprijs bieden) als haar eerste bod afgewezen wordt terwijl je weet dat ze nog verder zouden willen gaan met bieden en ze dolverliefd was op het huis,



Vind ik ook niet getuigen van vriendschap.Is dit niet gewoon zakelijk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven