Wat een rotzooi hebben we ervan gemaakt

28-07-2014 06:03 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Z
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen..
Life is good!
tja... het is zo makkelijk voor mij om aan de zijkant te staan en een mening te geven.



ik voel niet wat jij voelt dus als ik zeg dat je J. lekker moet laten gaan en je je beter kunt focussen op R., dan weet ik dat jij dat verstandelijk ook kunt beredeneren maar dat daarmee de gevoelskwestie niet is opgelost.



Dit echoot nog wel even door in je leven vrees ik.

Wachten tot het voorbij gaat is geen optie. Het is wel tijd om te handelen want ergens zul je toch moeten kiezen

Je begint er meer om eerst tijd voor jezelf te nemen, weg van beide heerschappen, zodat je vrijelijk kunt nadenken.



Aan de gang dus met lijstjes... weeg de voors en tegens van beide heren af. Wees zo eerlijk mogelijk tegen jezelf.

Bepaal wie het beste voor jou is en voor wie jij de beste kunt zijn.



Is het R.... dan neem je afscheid van J. ... in alle opzichten.

Is het J... dan neem je afscheid van R... en wacht je netjes tot J. zijn huidige relatie heeft afgerond.



en laatste tip.... torn between two lovers, feeling like a fool..je kent het liedje wel.

gedraag je niet als een fool... want dan ben jij degene die alles verliest.



heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
En J. Heeft nu wel een vaste relatie met een ander, terwijl hij dat met jou niet wilde?
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je reactie mrsdoubtfire!



Als ik lijstjes maak dan is R zeker weten verreweg alles wat ik wil en J instabiel als de pest... Ik zou niet eens durven opnieuw een relatie met hem aan te gaan omdat dat zo raar gelopen is, dus in die zin is het geen keuze met wie ik verder wil... Ik ben ook echt oprecht heel gek op R, hij voelt zo goed, en ik had al geaccepteerd dat J niet meer ging gebeuren.



Mijn dilemma zit hem nu in: J laten gaan of niet? Zo'n speciaal belangrijk persoon in mijn leven laten gaan omdat het gevoel niet helemaal weggaat... Maar daarmee een zo speciale band kwijtraken, daar heb ik ook geen vrede mee!



Je hebt gelijk, trouwens. Rationeel is het heel duidelijk dat de band verbreken de betere optie is. Maar dat gevoel...
Alle reacties Link kopieren
Elmo: hij kent haar net, heeft haar een paar keer gezien, denkt dat hij verliefd is maar worstelt met wat hij nog steeds voor mij voelt... Zo ongeveer. Hij zei: waarom moest ik jou nou te vroeg tegenkomen en ervan schrikken? Anders waren wij nu nog samen en dan was het niet zo verwarrend allemaal. Hij dacht dat een nieuwe verliefdheid ongecompliceerder zou zijn, zonder al dat verleden, maar nu zit hij alsnog met de complicaties.



Hij heeft haar ook verteld over mij. Ze vond het niet bepaald leuk. R weet ook over J, niet hoe diep het gaat maar wel dat we vroeger wat gehad hadden en nu vrienden zijn. Hij vindt het leuk voor mij dat ik nog zo close ben met J. En J is voor mij ook nooit een belemmering geweest in mijn relatie met R: ik had allang geaccepteerd dat J en ik geen relatie meer zouden krijgen. Ik ben daarna een tijdje alleen geweest, op vriendschappelijke afspraken met af en toe seks met J na, en toen ik met R iets begon stopte de seks met J. Ik heb me nooit geremd gevoeld naar R toe, die relatie kon gewoon naast mijn band met J bestaan, maar nu J zich wél geremd voelt moeten we overwegen contact te verbreken... En die gedachte doet verdomde veel zeer!
Nu weet je wel dat het excuus van 'zich niet kunnen binden' bullshit was! Voor hem was het dus niet zo geweldig en speciaal als dat het voor jou voelde, anders hadden jullie nu wel een relatie namelijk.
Het is niet ingewikkeld, je maakt het ingewikkeld. Met J. wordt het niks, je voelt je goed bij R. Ga eens in de schoenen staan van R. Hoe zou jij je voelen als hij nog in zulke ingewikkelde toestanden zat met een meisje. En als die J. Een beetje fatsoen in zijn lijf had zou ie je gewoon laten gaan. Contact verbreken dus. Het leven is keuzes maken. Je kunt niet alles hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lois, zo simpel ligt het denk ik niet. Als het niet speciaal was, dan had hij nu niet met zichzelf in de knoop gelegen met zijn gevoelens voor mij die hij nog steeds heeft. Het was toen gewoon te vroeg, zijn relatie van 8,5 jaar was net twee maanden uit toen wij elkaar ontmoetten. Hij kon zich op dat moment echt niet binden. En omdat ik er eerder aan toe was dan hij en hij me dat niet kon bieden ging ik alleen verder. Waarna ik iemand vond die dat wel kon.



Tussen zijn 'niet kunnen binden want er nog niet aan toe' en dat hij deze nieuwe vrouw ontmoet heeft zit lange tijd. Ik denk eerder dat hij het nu wel kan vanwege langere verwerkingstijd dan vanwege dat hij het met mij niet speciaal genoeg vond. Anders zat hij niet nu zo met zichzelf in de knoop over zijn gevoel voor mij en kon hij gewoon ongeremd genieten van zijn verliefdheid denk ik. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, richt je voor de volle 100% op R. Daar heb je volgens mij veel meer aan.

Het lijkt nu even hard dat je de band met J. moet verbreken, maar over een jaar ben je waarschijnlijk heel blij dat je de keus gemaakt hebt.

J. Zet je voor het blok; je moet helemaal voor J. gaan of hij wil je niet meer zien: fijne vriendschap!
Alle reacties Link kopieren
Soms kan een relatie beter niks zijn dan op die manier zoals je beschrijft.

Ik heb het ook ooit zo ongeveer meegemaakt.

Echter, als een man écht om je geeft, dan gáát hij voor jou.

Relaties zoals deze maken meer kapot dan je lief is.

Omdat je ergens stille hoop blijft houden.

En die hoop wordt steeds aangewakkerd en heeft steeds invloed op je huidige relaties.



Mijn advies is: stop met deze relatie (met J). en richt je op een mooie toekomst met een mooie liefde! veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:vlaatje schreef op 28 juli 2014 @ 06:53:

Het is niet ingewikkeld, je maakt het ingewikkeld. Met J. wordt het niks, je voelt je goed bij R. Ga eens in de schoenen staan van R. Hoe zou jij je voelen als hij nog in zulke ingewikkelde toestanden zat met een meisje. En als die J. Een beetje fatsoen in zijn lijf had zou ie je gewoon laten gaan. Contact verbreken dus. Het leven is keuzes maken. Je kunt niet alles hebben.Dit zegt mijn verstand ook ja, exact dit. Ik zou het ook vervelend vinden als R dit had met een andere vrouw, al lijkt R er zelf niet last van te hebben. Hij vertrouwt me en indien ik iemand anders wil (J, of wie dan ook in het alfabet) dan gaat hij ervan uit dat ik hem dat mededeel. Maar zelf zou ik niet zo ruimdenkend kunnen zijn. Hypocriet van mij dus... Maar jeetje, verstand en gevoel op één lijn krijgen, dat is moeilijk! Zeker omdat we zo close zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:loisnvt schreef op 28 juli 2014 @ 06:50:

Nu weet je wel dat het excuus van 'zich niet kunnen binden' bullshit was! Voor hem was het dus niet zo geweldig en speciaal als dat het voor jou voelde, anders hadden jullie nu wel een relatie namelijk.



+1



Hij heeft je twee keer aan de kant gezet. Zo mooi en speciaal is het allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Kan me helemaal voorstellen dat de vriendin van J. dit niet leuk vindt. Hoe zou jij het vinden als het andersom was?



Verbreek het contact met J. Het was niks, het wordt niks en dat zal het ook nooit worden want anders hadden jullie al lang en breed een relatie gehad. Even door de zure appel heen bijten ... !
Alle reacties Link kopieren
quote:elmo11 schreef op 28 juli 2014 @ 06:59:

Inderdaad, richt je voor de volle 100% op R. Daar heb je volgens mij veel meer aan.

Het lijkt nu even hard dat je de band met J. moet verbreken, maar over een jaar ben je waarschijnlijk heel blij dat je de keus gemaakt hebt.

J. Zet je voor het blok; je moet helemaal voor J. gaan of hij wil je niet meer zien: fijne vriendschap!



Is zeker waar! Heb ik ook veel meer aan! J eiste overigens niet dat ik beschikbaar bleef voor hem hoor, hij gunde me het geluk met R zeker.. Hij vond het voor mij fijn, voor zichzelf vond hij het heel klote omdat hij gevoelens voor me had, maar wilde me niet claimen omdat hij me tenslotte niet gelukkig kon maken. Het is pas nu hij zelf verliefd is dat de gevoelens voor mij hem remmen, en dat hij dus overweegt te stoppen met onze vriendschap, omdat hij anders niet loskomt van me.





Pffff. Ik had er toen al geen vriendschap van moeten maken...
Je leeft in een droomwereld. R. vind het ok omdat je hem niet het hele verhaal hebt verteld. Weet hij dat jullie samen zo hebben zitten huilen omdat jullie je 'supersuperspeciale' band misschien wel kwijt kunnen raken? Ik vermoed van niet. Je gaat helemaal niet voor R., je zit met je hoofd bij J. die mooie praatjes heeft maar in zijn gedrag geen enkel respect voor je toont. En jij doet precies hetzelfde bij R.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 28 juli 2014 @ 07:07:

Kan me helemaal voorstellen dat de vriendin van J. dit niet leuk vindt. Hoe zou jij het vinden als het andersom was?



Verbreek het contact met J. Het was niks, het wordt niks en dat zal het ook nooit worden want anders hadden jullie al lang en breed een relatie gehad. Even door de zure appel heen bijten ... !





Niet leuk, natuurlijk! Logisch dat ze het naar vindt. Hoe naar kan het zijn als je nieuwe liefde nog gevoelens heeft voor zijn ex? Ik snap dat ook absoluut hoor!



Het gaat inderdaad nooit wat worden, dat had ik al zo'n half jaar geleden geaccepteerd. Als J vandaag tegen me zegt dat hij een relatie met me wil zou ik dat ook echt niet doen. Maar die bijzondere band, voor ons beiden is dat uniek, ook al werkte het eerder niet als relatie. Anders had hij het contact al lang en veel makkelijker verbroken. Seks hebben we allang niet meer, daarvoor hield hij het niet in stand, het gaat echt dieper dan dat.



Die appel is inderdaad zo vreselijk zuur! Misschien zouden we elkaar een tijdje niet moeten zien zodat de gevoelens wat tot rust komen, en als zijn relatie de prille fase voorbij is kunnen we misschien kijken of de vriendschap weer op te pakken valt.. Ik weet het even niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlaatje schreef op 28 juli 2014 @ 07:09:

Je leeft in een droomwereld. R. vind het ok omdat je hem niet het hele verhaal hebt verteld. Weet hij dat jullie samen zo hebben zitten huilen omdat jullie je 'supersuperspeciale' band misschien wel kwijt kunnen raken? Ik vermoed van niet. Je gaat helemaal niet voor R., je zit met je hoofd bij J. die mooie praatjes heeft maar in zijn gedrag geen enkel respect voor je toont. En jij doet precies hetzelfde bij R.



Ehm, nee. Dat weet R niet omdat ik hem nog niet gesproken heb sindsdien, en om daar nou over te gaan appen... Vandaag zie ik hem en dan vertel ik het hem zeker. Ik ben gewoon open tegen hem. Hij weet dat J en ik een goeie klik hebben en ondanks dat de relatie niet werkte elkaar bijzonder genoeg vonden om de vriendschap te behouden, en hij wist het elke keer als ik J zou zien, en elke keer kwam ik gewoon bij R daarna, kroop bij R in bed en was superblij naast hem te liggen, en was dan gewoon met mijn hoofd bij R.



Dat ik nú veel denk aan de situatie met J kom doordat dit alles nu net gisteren gebeurd is, dat huilgesprek. Logisch dat ik daar dan veel aan denk nu, lijkt me. Ineens sta ik op het punt iemand kwijt te raken die speciaal voor me is.
Alle reacties Link kopieren
quote:elmo11 schreef op 28 juli 2014 @ 06:27:

En J. Heeft nu wel een vaste relatie met een ander, terwijl hij dat met jou niet wilde?Dit was mijn eerste gedachte. Klinkt voor mij alsof hij niet per se geen relatie wilde, maar meer dat dit niet met jou was/is.
Alle reacties Link kopieren
quote:miszlady schreef op 28 juli 2014 @ 07:31:

[...]





Dit was mijn eerste gedachte. Klinkt voor mij alsof hij niet per se geen relatie wilde, maar meer dat dit niet met jou was/is.



Die had ik hierboven ook al beantwoord :-) hij kent haar net en denkt dat hij verliefd is. Nog niet echt een vaste relatie dus. Echt heel pril.



Hij appte net dat hij niet het contact met me wil verbreken, dat hij nog liever de prille verkering dan verbreekt. Maar dat lijkt me niet echt afdoende... Er moet iets veranderen, anders gebeurt dit bij elke volgende prille verkering opnieuw.
Alle reacties Link kopieren
Jullie houden dit zogenaamde speciale gevoel zelf in stand. Hij wil jou niet (anders was het niet 2x stukgelopen op zogenaamde bindingsangst), maar hij wil je ook niet met een ander zien. Dat is niet speciaal en bijzonder. Dat is gewoon een hele enge vorm van jaloezie waar jij niet aan toe moet geven. Jij hebt nu een fijne relatie met iemand anders en die zet je op het spel voor iemand die niet oprecht is. Op zijn minst voor iemand waarvan je heel erg zeker weet dat het nooit iets gaat worden, omdat hij die intentie niet heeft. Hij heeft nu ook een relatie met een ander en niet met jou. Dus maak je geen illusies. Hij wil jou niet met een ander zien, zolang hijzelf alleen is. That's it.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Je zit dus nu in de eerste emoties na het huilgesprek.

Laat het even bezinken. Praat er met R. over.



Je weet heel duidelijk dat je geen relatie met J. zou willen. Loslaten is moeilijk. Maar het kán wel. Je zou ook niet anders moeten willen, lijkt me. Houden van kan ook loslaten zijn.
quote:GarciaCM schreef op 28 juli 2014 @ 07:47:

Jullie houden dit zogenaamde speciale gevoel zelf in stand. Hij wil jou niet (anders was het niet 2x stukgelopen op zogenaamde bindingsangst), maar hij wil je ook niet met een ander zien. Dat is niet speciaal en bijzonder. Dat is gewoon een hele enge vorm van jaloezie waar jij niet aan toe moet geven. Jij hebt nu een fijne relatie met iemand anders en die zet je op het spel voor iemand die niet oprecht is. Op zijn minst voor iemand waarvan je heel erg zeker weet dat het nooit iets gaat worden, omdat hij die intentie niet heeft. Hij heeft nu ook een relatie met een ander en niet met jou. Dus maak je geen illusies. Hij wil jou niet met een ander zien, zolang hijzelf alleen is. That's it.Dat ben ik wel met Garcia eens. J. is onduidelijk, maar heeft hij het beste met jóu voor? Zo klinkt het niet. Hij lijkt vooral het beste met zichzélf voor te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Dat 'ik kan niet voor je gaan want het is te speciaal' is gewoon een hele slechte smoes om jou aan het lijntje te houden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:GarciaCM schreef op 28 juli 2014 @ 07:47:

Jullie houden dit zogenaamde speciale gevoel zelf in stand. Hij wil jou niet (anders was het niet 2x stukgelopen op zogenaamde bindingsangst), maar hij wil je ook niet met een ander zien. Dat is niet speciaal en bijzonder. Dat is gewoon een hele enge vorm van jaloezie waar jij niet aan toe moet geven. Jij hebt nu een fijne relatie met iemand anders en die zet je op het spel voor iemand die niet oprecht is. Op zijn minst voor iemand waarvan je heel erg zeker weet dat het nooit iets gaat worden, omdat hij die intentie niet heeft. Hij heeft nu ook een relatie met een ander en niet met jou. Dus maak je geen illusies. Hij wil jou niet met een ander zien, zolang hijzelf alleen is. That's it.



Lief, je zorgen :-)



J gunt me het wel hoor, met R. Ik ben al een tijdje met R en ook al vond J het vervelend voor zichzelf, hij heeft er nooit over gezeurd of moeilijk gedaan of nare dingen gezegd.



Bindingsangst heb ik nooit gezegd he :-) ik heb alleen gezegd dat het te vroeg was voor hem, dat die lange relatie nog niet verwerkt is. Nu blijkbaar wel, alleen ik heb niet zo lang kunnen wachten. Ík heb het die tweede keer verbroken he, niet hij. Hij wilde nog wel gewoon doorgaan zo. Maar inderdaad is er geen uitzicht op een relatie en ik zou zeker niet willen dat dit de relatie met R op het spel zet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven