Wat te doen?

20-08-2014 14:54 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ben 'nieuw' hier op het forum (wel veel meegelezen maar verder niets). Maar nu heb ik toch een dingetje, en ben benieuwd hoe jullie erover denken.



Heb gister een date gehad. Best gezellig, wat gegeten en gedronken. Bij het betalen bood ik aan om de helft te betalen maar zijn woorden waren nee, niet nodig. Drie zoenen op het eind. Vandaag krijg ik een appje met daarin 'Maak even het geld over'. Met daarbij zijn rekeningnummer en het bedrag.



Vond dit wel een afknapper, de manier waarop hij het vroeg. Maar zouden jullie het geld nog overmaken?

Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Erg!!
Alle reacties Link kopieren
Niks overmaken!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog wel reageren, er is natuurlijk nog een heel kleine kans dat die app niet voor jou bedoeld was en hij nog geld van heel iemand anders krijgt.

En als die app wel voor jou bedoeld was: stik erin. Dat is geen manier van met elkaar communiceren.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Spijker, er stond een bedrag bij, to weet vast wel hoeveel het was.
wij slapen nooit.
Ik zou niets overmaken en nergens op reageren. Als de app niet voor jou bedoeld was, komt hij er vanzelf achter en krijg je vanzelf wel van hem te horen dat het niet voor jou bedoeld was. Al lijkt het mij sterk dat het niet voor jou bedoeld is, gezien hij brij recent iets voor jou betaald heeft.

Ik vind het maar een creep. Ik zou ook zeker niet willen dat zo iemand persoonlijke gegevens van mij krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat hij de date een afknapper vond en daarom het geld terug wil, want dat had hij dan gisteren tijdens het afrekenen ook al wel geweten. Ik denk eerder dat hij in het openbaar wilde overkomen als een gentleman die alles voor zichzelf en zijn date betaalt en nu achter de schermen toch de helft terug probeert te krijgen.



Van mij zou hij de pot op kunnen. Ik zou niks meer laten horen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ook in die dwingende toonzetting "maak even geld over"

Terwijl je het geld hem gisteren al zelf had aangeboden.

Ik ben best wel van de eer aan jezelf houden, maar in dit geval, zou hij van mij nu de pot op kunnen.



Denk dat hij naar de buitenwereld wil laten overkomen dat hij alles betaald en dat je daarom daar niet mocht betalen.



Mocht je je vervelen, dan zou je met hem kunnen afspreken, dat hij het kan komen halen in café X oid. (en wat hij dan niet weet, dat je daar dan met je vriendinnen/ vrienden bent en hem het euro voor euro tellende geeft, zodat hij even behoorlijk voor l*l staat of nog beter speel samen met een vriend/ broer en stel die aan hem voor als je nieuwe date)
Eng hoor. Niets overmaken!
Zo zout heb ik het nog nooit gevreten, wat een mafkees zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mafklapper. Ik zou het toch wel betalen, zou mij een beter gevoel geven. Maar ik zou het op zijn rekening storten en niet overschrijven. Verder zou ik niets meer laten horen.
Beter een half motto....
quote:Bim schreef op 20 augustus 2014 @ 17:30:

Wat een mafklapper. Ik zou het toch wel betalen, zou mij een beter gevoel geven. Maar ik zou het op zijn rekening storten en niet overschrijven. Verder zou ik niets meer laten horen.Ik heb hier nu al een paar keer naar gekeken, maar wat is het verschil precies?
Alle reacties Link kopieren
Eerst "nee" zeggen en dan zo'n appje sturen? Klinkt als welbewuste actie om aan jouw gegevens te komen. Niet reageren, niks overmaken, en meteen blokkeren.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:Doreia schreef op 20 augustus 2014 @ 17:31:

[...]



Ik heb hier nu al een paar keer naar gekeken, maar wat is het verschil precies?



Storten doe je bij een loket en ik denk dat dan de krijger alleen de gegevens krijgt die de verzender geeft (bijv. alleen de naam)

Er komen dacht ik wel stortingskosten bij.
Wat een mafkees, lang niet meer zo gelachen.
Alle reacties Link kopieren
Ook niet storten dat je kost tussen de 3 en 5 euro.



Het ligt aan jou de date, deze persoon heeft geen goede bedoelingen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 20 augustus 2014 @ 15:24:

Weet wel als je het geld overmaakt dat je jou IBAN nummer aan hem kenbaar maakt he.

Daarbij weet hij ook de overige gegevens zoals naam adres e.d.

Daarmee kan een relatief vreemde voor jou vervelende dingen doen.



Ik draaf misschien door. Maar ik zou NOOIT aan een relatief vreemd persoon al mijn gegevens inclusief IBAN nummer geven.



En juist als je zegt: Het was zo'n leuke knul......

Dat zijn vaak de ergste (oplichters / loverboys en ga maar door)



Hij had het contant kunnen krijgen. Maar wilde het de volgende dag liever overgemaakt krijgen.



HALLO, KOEKKOEK, WAKKER WORDEN SWITCH88 ! ! !



Je draaft inderdaad door. Hoe krijg je in vredesnaam een adres van iemand door een IBAN nummer?



Daarnaast: dumpen die kerel en niet overmaken! Je hebt het aangeboden, hij wilde niet, kans verkeken. Dan kan hij niet nu ineens terugkrabbelen.
Alle reacties Link kopieren
Hij vond het waarschijnlijk handiger dat 1 persoon af zou rekenen en het achteraf te verrekenen met elkaar. Maar dat had ie dan wel duidelijker mogen maken. Ik zou het wel betalen, zou mij anders een profiteur voelen. Ook zou ik het contact verbreken.
quote:Garnier schreef op 20 augustus 2014 @ 18:02:

Hij vond het waarschijnlijk handiger dat 1 persoon af zou rekenen en het achteraf te verrekenen met elkaar.



Ik kan er niets handiger aan vinden, als TO het nu alsnog moet over maken.



Daarbij waren zijn woorden toen TO de helft wilde betalen "nee, niet nodig"
Alle reacties Link kopieren
Zoals de meesten al aangeven, niet betalen hoor! Jezus, wat een hork
Alle reacties Link kopieren
vraag of je in termijnen kan betalen en dan iedere maand 1 euro betalen...just to piss him off! looser
Allemachtig wat een sneu figuur.....waar gaat het om? een etentje....

Nee tuurlijk maak je niks over, je hebt al aangeboden om mee te betalen, als hij dat vervolgens afslaat, heb jij je ding al gedaan...

pech voor hem, en man wat een afknapper zeg.....
Bah wat een afknapper zeg..heeft hij nog weer contact met je gezocht?
nou, wat een lot uit de loterij zeg.



regelrechte hoofdprijs die gast.



compleet negeren dus. wat denkt dat stuk vreten wel niet?
Alle reacties Link kopieren
Wat een koekwaus
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Hahahaha wat een losers lopen er toch rond soms

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven