Wat wil vriendin van mijn vriend?

22-08-2014 12:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik zit met een vraag die ik zelf niet kan beantwoorden en ik weet ook niet goed wat ik er mee moet doen. Ik heb nu 2 jaar een hele leuke vriend. Dit jaar met mijn verjaardag, ongeveer iets meer als een half jaar geleden, ontmoette hij een vriendin van mij die ik sinds ongeveer 1jaar ken. Ze is super spontaan en heel aardig. Mijn vriend kon op mijn verjaardag goed met haar praten, ze was als een van de weinige erg spontaan tegen hem. Dat vond ik fijn. Maar een paar weken later ging ik met haar en een andere vriendin shoppen. Ze had het continue over mijn vriend, hoe leuk hij is, hoe knap hij is, hoe spontaan en uiteindelijk vroeg ze ook nog of hij een 'lekkere kont' heeft. Ik begon het vervelend te vinden, omdat ze steeds maar weer over hem begon. Het kwam op mij over of er meer achter zat. Mijn vriend vind haar ook erg knap spontaan en aardig, dus ik was natuurlijk wel een beetje jaloers. Ik heb tegen hem verteld dat ik dacht dat die vriendin geintresseerd in hem was, en hij heeft mij dan ook duidelijk gemaakt dat hij dat nooit zal zijn.



Nou heeft mijn vriendin het nog steeds zo vaak over mijn vriend. Zelf is ze wel aan het date met een jongen die al 10 jaar een vriendin heeft en nog steeds heeft hij deze vriendin. Daarom vertrouw ik haar niet helemaal, omdat ze het blijkbaar niet erg vind dit te doen. laatst vroeg ik aan haar op whatsapp: ' hoe is het nu met je schat?'. toen zei ze: ' ik dacht dat het max was, (mijn vriend). Dit vond ik erg vreemd aangezien ze nooit met elkaar praten.



wat moet ik doen en zou mijn vriendin geintresseerd zijn, of willen stoken tussen mij en mijn vriend?



Lisabeau
Wat je moet doen is je vriend vertrouwen. Ookal zou ze naakt voor m staan te dansen, je vriend zou haar afwijzen, toch? Ben je er niet zeker van dat je vriend nee tegen haar zou zeggen als ze iets probeert, dan zit er iets verkeerd in je relatie.

Overigens, iemand die overduidelijk achter mijn vriend aan zit daar zou ik niet langer mee bevriend willen zijn. Er zullen altijd vrouwen zijn die proberen om bezette mannen te versieren, en van mij mogen ze het proberen, maar van een vriendin zou ik toch respect voor mijn relatie verwachten. Ik zou dus , als ze zoveel oer je vriend blijft praten, deze vriendschap een tijdje in de ijskast zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me irriteren aan zo'n vriendin en zou haar ook onbetrouwbaar vinden aangezien ze ook date met een bezette man.
.
Alle reacties Link kopieren
Lastig in te schatten wat de intenties van jouw vriendin zijn. Kennelijk voel jij je er niet prettig bij en dan lijkt het mij tijd om dat bij haar aan te kaarten. Jij zit je nu af te vragen wat haar motieven zijn, maar waarom vraag je het haar niet gewoon op de man af? En zag je dat je het storend vind dat je bemerkt dat ze het wel erg vaak over jouw vriend heeft, terwijl ze geen belanghebbende is.



Natuurlijk - haar gedrag geeft aanleiding tot vragen, maar aan de andere kant - zo lang het goed zit tussen jou en jouw vriend zou ik mij niet onnodig zorgen maken. Tenzij je merkt dat ook hij zich anders gaat gedragen.

Ik heb een vriendin die heeft aangegeven mijn man een bijzonder leuk en geslaagd exemplaar te vinden. Dat vind ik ook - maar dan nog - ik maak mij geen zorgen over de trouw van mijn man.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zou doen, is de banden met die "vriendin" verbreken, omdat ze of niet het inzicht heeft dat ze kwetsend en slettebakkerig bezig is of nog erger het opzettelijk doet. Zo'n iemand zou niet bij mij passen.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt niet als een vriendin, sorry. Ik zou eens met haar gaan praten en aangeven dat dit gedrag vraagtekens oplevert. Het is aan jou om te bepalen wat je verder met deze vriendin wil.
Alle reacties Link kopieren
Jouw vriend is niet geïnteresseerd, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.



En als vriendin door blíjft drammen, werkt een sneer als "Ja, nou wéét ik het wel hoor" meestal ook wel.



Helpt dat niet, dan kun je het contact op een laag pitje zetten.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je vriendin hiermee confronteren. Aangeven dat je dit niet prettig vind. Als je een goede relatie hebt met je vriend, dan moet je hem vertrouwen.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vragen aan vriendin of er wat achter zit en of ze ermee wil stoppen omdat je het niet leuk vind! Anders idd gewoon contact verbreken is het opgelost
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet aankaarten maar lekker laten doodbloeden. Op de een of andere manier krijg ik het idee dat die vriendin het alleen als een trots zou zien dat jij onzeker wordt van haar houding ten opzichte van jouw vriend; blijkbaar is zij een interessante bedreiging. Als ze in eerste instantie niet inziet dat ze hiermee te ver gaat, zie ik ook niet in hoe ze oprecht zou veranderen om jou je beter te laten voelen.
Alle reacties Link kopieren
weg met die ''vriendin'' dat is een gevaarlijke mannengek die geen respekt heeft voor een vriendin.

Ik denk ook idd dat ze stookt zodra je het uitmakt springt ze erop!



succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me ook afvragen waarom zij aangeeft dacht dat het je vriend was op de whatssapp?

Wil ze stoken door jou te laten denken dat hij achter je rug om met haar praat, of hébben ze achter je rug wel contact ?



En zoals de andere reacties, als ze geen contact hebben, dan de relatie met deze vriendin op een lager pitje zetten.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt als een zgn. Frenemy!
Alle reacties Link kopieren
Vriendschap verbreken. Ookal zou je man haar de afschuwelijkste vrouw op aarde vinden en 100% te vertrouwen zijn.



Zij zou namelijk wel willen als ze de kans kreeg en heeft dus 0,0 respect voor jouw relatie en dus voor jou.



Daarnaast heeft ze ook al bewezen dat het voor haar geen probleem is om iets te beginnen met bezette mannen.
Alle reacties Link kopieren
Hang out with pigs expect to get dirty.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zeer vreemde vriendin.. Zou ook niet langer mijn vriendin zijn, met dat gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gezegd tegen haar dat je dat vervelend vindt? Mss heeft zij dat niet eens door. Begin daar eens mee en kijk dan wat ze zegt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn vriendin zo geinteresseerd zou zijn in mijn vriend zou ik net zoals jou reageren. Ik zou me er ook uiterst ongemakkelijk onder voelen. En misschien we het contact verbreken want echte vriendinnen zitten niet zo vaak op zo,n manier te zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Die vriendin draaft wel een beetje door over jou vriend.

Ze ziet hem schijnbaar helemaal zitten.



Het duurt, volgens mij, niet lang of je zet die vriendin aan de kant.



En terecht
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 22 augustus 2014 @ 14:01:

Hang out with pigs expect to get dirty.







Wie met honden slaapt, moet niet verbaasd zijn als hij wakker wordt met vlooien.



TO: in mijn ogen gaat ze bepaalde grenzen over (dat zijn mijn grenzen) en ik zou er niet van gediend zijn als een vriendin mij vraagt naar de kont van mijn partner. Wat vind je zelf? Gaat ze naar jouw mening ook een grens over? In dat geval kun je je grens benoemen en daar ook aan vasthouden. Haar issues zijn haar issues en laat ze ook daar. Nu zitten haar issues in jouw hoofd en dat lijkt me niet de bedoeling. Medicijn voor andermans gedoe is je grens trekken en bewaken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal, ik denk inderdaad dat ik wat afstand moet nemen van mijn vriendin. Ik ga alleen nog vragen waarom ze dacht dat het mijn vriend was op Whatsapp.
Rare meid, of ze vindt het leuk om je te stangen en je op een kwetsbare plek te pakken elke keer of zit daadwerkelijk achter je vriend aan.



Je kan altijd per ongeluk iemand kwetsen maar hier zit meer achter, namelijk er een soort sadistisch genoegen in scheppen om he elke keer onder je neus te wrijven. Ik zou haar dan ook niet meer willen zien, ze heeft er blijkbaar absoluut geen moeite mee om de relatie van iemand anders te beschadigen en ook die van jou niet.
Alle reacties Link kopieren
Als mijn vriendinnen het vaker over mijn vriend hebben dan ik zit er iets scheef.



Blijkbaar ziet ze zichzelf graag als bedreiging. Reacties daarop zullen slechts dat bevestigen en haar ego strelen.

Mijn vriendin zou het niet (langer) zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisabeau schreef op 22 augustus 2014 @ 16:04:

Bedankt allemaal, ik denk inderdaad dat ik wat afstand moet nemen van mijn vriendin. Ik ga alleen nog vragen waarom ze dacht dat het mijn vriend was op Whatsapp.Lijkt me sterk dat jouw vriend bijv. jouw telefoon heeft gebruikt om te appen met haar. Misschien denkt ze dat jouw vriend ook stapeldol op haar is en dat ze daarom denkt dat hij er alles aan doet om contact met haar te zoeken, incl. jouw telefoon stelen om te appen Wat een wief zeg
Alle reacties Link kopieren
Er is een misverstand;



Je noemt haar "schat" en ze zegt: ik dacht dat jouw schat Max is. Ze bedoelt dus niet dat ze denkt dat Max haar aan het spreken is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven