Welke smoes heb jij weleens gebruikt om niet af te spreken

30-09-2014 12:00 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic Afknappers ben ik wel benieuwd naar welke smoes jullie weleens gebruikt hebben om niet (meer) af te spreken met iemand.



Uiteraard zijn de meeste van jullie altijd brood eerlijk, maar soms zijn er verzachtende omstandigheden om niet de waarheid te vertellen.



TO trapt af:



Ik wou dat ik kon, maar mijn moeder moet morgen afzwemmen.

Ik wou dat ik kon, maar ik moet met de hond naar zangles.



Nu jullie!
je bent mijn type niet....



persoonlijk vind ik dat een vreselijke dooddoener... maar hij werkt wel..
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog een fles Champagne kopen om tegen mijn nieuwe schuit aan te gooien
Volgens mij heb ik dan al wat, ik laat het zo snel mogelijk weten. Oké?



(en dat uiteraard gewoon vergeten)
quote:beetjegek schreef op 30 september 2014 @ 12:02:

Ik moet nog een fles Champagne kopen om tegen mijn nieuwe schuit aan te gooien



ech nie!



dikke kans dat ze dan met je mee die schuit op willen... haha
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 halve voortanden door een ongelukje, dus helaas....
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zes kinderen, de oppas kan vanavond niet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het druk

Tijd voor mezelf nodig

Wil een goed boek lezen

Achterstallig huishoudwerk
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ik heb een soa, wil je er ook 1?
O, ik ga nu echt een bekentenis doen waar ik me voor dood schaam, maar wij hebben een zeer behoeftig familielid waar we heel veel tijd kwijt aan zijn voor mantelzorg en af en toe ben ik dan blij om op de bank te liggen en ik heb wel eens gezegd dat we naar die persoon toe moesten om van iemand af te komen.



Dit is eigenlijk de enige die in me opkomt, verder ben ik best wel eerlijk. Ik heb gewoon niet altijd zin om te moeten vertellen hoe slopend die situatie is en ik heb ook het idee dat niet iedereen daar op zit te wachten dus dan is dit het compromis. Mensen zitten niet te wachten op chronisch zieke familieleden, maar ook niet op mensen die daar chronisch over klagen. Ik voel me nu al een zeikdoos na deze bekentenis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 30 september 2014 @ 12:08:

Ik heb 2 halve voortanden door een ongelukje, dus helaas....
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 30 september 2014 @ 13:09:

O, ik ga nu echt een bekentenis doen waar ik me voor dood schaam, maar wij hebben een zeer behoeftig familielid waar we heel veel tijd kwijt aan zijn voor mantelzorg en af en toe ben ik dan blij om op de bank te liggen en ik heb wel eens gezegd dat we naar die persoon toe moesten om van iemand af te komen.



Dit is eigenlijk de enige die in me opkomt, verder ben ik best wel eerlijk. Ik heb gewoon niet altijd zin om te moeten vertellen hoe slopend die situatie is en ik heb ook het idee dat niet iedereen daar op zit te wachten dus dan is dit het compromis. Mensen zitten niet te wachten op chronisch zieke familieleden, maar ook niet op mensen die daar chronisch over klagen. Ik voel me nu al een zeikdoos na deze bekentenis. Ik heb het eerlijk gezegd ook wel eens gedaan. Om vervolgens het berichtje per ongeluk naar degene die ik verzorgde te sturen... die er heel erg om kon lachen en me nog lang heeft geplaagd ermee :P
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper, en dat werd ook serieus als excuus aangenomen?

Want dat zijn wel hele rare, ongeloofwaardige smoezen zeg...



Ik heb hooguit een keer gezegd dat ik het te druk had of dat ik hoofdpijn had. Maar ik heb een hekel aan smoezen, dus als het even kan probeer ik eerlijk te zijn.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ga dan al met mijn man uit eten, sorry, andere keer?
quote:eefje1980 schreef op 30 september 2014 @ 13:23:

[...]





Ik heb het eerlijk gezegd ook wel eens gedaan. Om vervolgens het berichtje per ongeluk naar degene die ik verzorgde te sturen... die er heel erg om kon lachen en me nog lang heeft geplaagd ermee :P





Top zeg, fijn om herkenning te vinden. Ik weet zeker dat deze persoon het niet erg zou vinden maar het voelt altijd alsof ik profiteer van de kutsituatie ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 30 september 2014 @ 13:26:

Gatekeeper, en dat werd ook serieus als excuus aangenomen?

Want dat zijn wel hele rare, ongeloofwaardige smoezen zeg...



Ik heb hooguit een keer gezegd dat ik het te druk had of dat ik hoofdpijn had. Maar ik heb een hekel aan smoezen, dus als het even kan probeer ik eerlijk te zijn.Meh meestal niet, maar duurde altijd even voordat het landde , maar ik had de grootste lol om ze te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd één avond in de week rijles op een vaste avond (2 uur) maar soms verplaats ik die zogenaamd even naar een andere avond..
.
Alle reacties Link kopieren
Ook wel eens gebruikt: (niet alleen voor dates trouwens hoor, ook voor vriendinnen/kennissen/familie): ik moet oppassen. En dan maar hopen dat ze niet langs mijn oppasadres reden en zagen dat de mensen gewoon thuis waren.
.
Alle reacties Link kopieren
"Ik ben 6 maanden zwanger."

Was geen excuus trouwens.

Jongen/man in kwestie vond het geen reden.



We zijn trouwens ooit wel eens uitgegaan. Een paar jaar later

Is niets geworden. Hij is wel een goeie jongen!
Alle reacties Link kopieren
"Ik kan vanavond niet, want ik heb een tante uit Marokko en die komt"
Alle reacties Link kopieren
Met een heel serieus gezicht "daar wil ik liever niet over praten", dan hoef ik geen smoes te verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo bezig met daten , mijn hoofd staat er niet naar. ( gebruikt bij n date die ik niet leuk vond )



Ik doe een studie naast mijn werk dus : ik moet studeren is altijd een goed excuus.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
De smoesjes die ik wel eens heb gebruikt:



- sorry, ik kan geen oppas krijgen

- sorry, mijn zoon/dochter is ziek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven