Wie ook trouwen in 2015?

11-09-2014 21:07 230 berichten
Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Gr. Mattie
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb geen concrete plannen, maar ik hoorde laatst van iemand die was getrouwd met van hem en haar beide ongeveer 5 goede vrienden. Die hadden ze uitgenodigd en de gasten wisten niet eens waarvoor. Dus heel ongedwongen en intiem. Zoiets lijkt me heel mooi. En ook niet zo duur, wat ik dan toch wel handig vind.
@understatement, ik heb een kennis die het ook ongeveer zo gedaan heeft. Althans, ze zouden samen op reis gaan voor een langere periode dus hielden een afscheidsfeestje en toen de gasten er eenmaal waren was het surprise, de ambtenaar van de burgerlijke stand is er ook
Haha hoogstwaarschijnlijk ik. Al hebben we nog geen datum. Maar we zijn er al wel uit hoe. In 50s kleren op de fiets geen poespas en precies zoals wij het zelf willen in plaats van wat de familie van je verwacht. Waarom? Allebei al getrouwd geweest en toen bruiloft via het boekje gehad dus nu doen we lekker onze eigen zin. We willen er zo min mogelijk geld aan uitgeven want het gaat om het huwelijk en onze liefde niet om de bruiloft an sich. Ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren al zei vriend dat hij het liefst gister met me zou trouwen nou dat is toch lief!?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Waarschijnlijk oktober 2015 ? Volgende week gaan we trouwlocaties bezoeken en hopelijk snel daarna een definitieve datum prikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 11 september 2014 @ 21:11:

@understatement, ik heb een kennis die het ook ongeveer zo gedaan heeft. Althans, ze zouden samen op reis gaan voor een langere periode dus hielden een afscheidsfeestje en toen de gasten er eenmaal waren was het surprise, de ambtenaar van de burgerlijke stand is er ook Ja, dat is toch super leuk! Wat zijn jouw trouwplannen?
Alle reacties Link kopieren
Dat vraagteken was een smiley
Wij gaan trouwen in 2015 het wordt geen groot feest, wel ergens op een mooi bountystrand. Heb net een paar offertes binnen en kan de Seychellen uit mijn hoofd zetten helaas...niet te betalen
Leuk grumpycat! Wij doen het (hoewel het de eerste keer is) ook niet volgens het boekje hoor. Ik wil wel een witte jurk, maar we houden het klein met naaste familie en goede vrienden (wat uit komt op 30 tot 40 man). Trouwen om 16h en gaan daarna gewoon lekker ergens eten en naborrelen. Dat hele idee van receptie, dag- en avondgasten en een feest met al onze kennissen zien we ook niet zo zitten. En we geven ons geld liever uit aan de huwelijksreis dan aan drank gieten in allemaal mensen die toch niet zo belangrijk zijn.
Ik heb vandaag trouwens onze datum (in augustus) laten vastleggen bij de gemeente!!! Nu nog een locatie vinden voor het diner. Heb wel wat dingen op het oog maar we moeten nog gaan kijken en offertes aanvragen.
quote:understatement schreef op 11 september 2014 @ 21:09:

Nou, ik heb geen concrete plannen, maar ik hoorde laatst van iemand die was getrouwd met van hem en haar beide ongeveer 5 goede vrienden. Die hadden ze uitgenodigd en de gasten wisten niet eens waarvoor. Dus heel ongedwongen en intiem. Zoiets lijkt me heel mooi. En ook niet zo duur, wat ik dan toch wel handig vind.Dat klinkt echt leuk!
Ik heb me de eerste keer nogal laten omlullen door mijn moeder en de rest van de familie, bang om iemand voor het hoofd te stoten. Nu ben ik van dat juk verlost want die bruiloft hebben ze al eens gehad, het is niks geworden dus hoppatee wij doen gewoon lekker hoe we het zelf willen en dan misschien later eens een keer een feestje waarbij iedereen zijn eigen drank meesleept en we lekker los gaan zonder dat het persee het stempeltje 'bruiloft' krijgt. Wanneer we gaan trouwen geen idee..vriend doet laatste tijd wel geheimzinnig dus geen idee wat die aan het bekokstoven is.
Toch maar ff weggehaald.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook in 2015 trouwen. Het klinkt een beetje hetzelfde als matroesjka. We doen niet aan dag- of avondgasten, maar vieren met ongeveer dertig mensen de hele dag. 'S middags de receptie, taart eten en daarna uitgebreid dineren. We hebben de datum in mei al vast gelegd bij de gemeente en zijn nu aan het kijken voor locaties voor het diner.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgend jaar ook trouwen. Vriend wil feest en ik wil alleen mensen erbij die belangrijk zijn. Het wordt dus klein overdag (direct gezin en beste vrienden) met savonds rest van de vrienden en ooms en tantes erbij. Meesten in de omgeving vinden het raar dat collega's niet worden uitgenodigd. Maar daar hebben we (ik t meest) geen behoefte aan. Feest gaat btw wel snel naar 80man. Vriend heeft veel familie en vrienden.



Locatie is btw geboekt en datum staat vast.
Bloempje wij nodigen ook geen collega's uit hoor. Ik heb geen vaste collega's en vriend vindt gewoon niet dat zijn collega's er bij moeten zijn. Als je nou privé ook goed en veel om gaat met je collega's is het nog wat anders.



Ik heb dus besloten om om 16h te trouwen maar zit nu toch weer te twijfelen of 15h niet beter is zoals mijn vriend zegt.
Ha Mat :D! Ik spiek even mee, 2015 wordt als het goed is ook het jaar dat vriend en ik gaan trouwen. Op dit moment neigen we zeer sterk naar de laatste week van november.



Alles moet nog concreet worden, in december kijken we naar ons spaargeld en mogelijk wordt dan de datum naar voren of naar achteren geschoven. Heb al in de agenda van de gemeente gekeken, maar ik kan nog niets inzien voor volgend jaar november.



Hier is het plan om in de middag te trouwen op locatie, met 35-40 daggasten. Foto's maken ( voor of na de ceremonie).Daarna dineren met de daggasten en 's avonds een feest met 120-130 man. Hier dus wel dag-en avondgasten, maar dat heeft m.n. te maken met het sociale leven van vriend en het feit dat ik die mensen overdag er gewoon niet bij hoef te hebben. Een soort van compromis, ik kan moeilijk zelf alles gaan bepalen :P.



Daggasten zijn directe familie ( ouders, broers + zussen en aanhang, een aantal ooms en tantes + vrienden ). 's Avonds komen dan de overige ooms, tantes, neven en nichten + het elftal van vriend met aanhang en collega's.
Alle reacties Link kopieren
jaaaa wij gaan 29 mei 2015 trouwen <3!



overdag zo'n 45 gasten en savonds 250.. mix van familie, vrienden en collega's

van de week verliefd geworden op onze dag locatie , maakt het zo;n stuk concreter! echt leuk

jurk heb ik al gevonden, gepast en besteld.. heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Ik kan gewoon nog niet echt geloven dat ik echt ga trouwen (ik zie mezelf nog in de zandbak spelen namelijk).



Datum is ergens in mei, volgende maand in ondertrouw en ik ga dan ook kijken voor een jurk.



Tot nu toe alleen op Internet dingen uitgezocht, dus ik heb er wel zin in om nu eindelijk op stap te gaan voor de bruiloft.



Gaan jullie 28 september naar de open trouwlocatie route (volgens mij heet dat zo)?. Wij hebben nu 4 locaties geselecteerd waar we willen gaan kijken en daarnaast gaan we een afspraak maken met een locatie die niet meedoet aan deze route.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Druk bezig met het uitzoeken van een locatie. Geen kasteeltje of andere romantische plek voor ons, maar een stoere industriële locatie. Oude fabriekshal vol graffiti of zoiets .

We hebben wel nog even, 4 september is de datum.



Heeft iemand nog een tip waar ik ruime keus voor een stoere trouwjurk heb? Kort model, zonder teveel versieringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wij ook! Ben afgelopen vakantie ten huwelijk gevraagd We zitten nu nog in een verhuizing, maar zodra we over zijn gaan we eens kijken over hoe en wat :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij trouwen 13 mei.

Zondag gaan we bij de laatste locatie van ons lijstje kijken.

Volgende week heb ik de eerste afspraak om jurken te gaan passen.

Het ligt aan de locatie die we kiezen (lees: de kosten) of we de hele dag met 50 man familie en vrienden vieren of dat we 25 daggasten uitnodigen en zo'n 90 man voor het feest. Maar dat weten we komende week. Dan doen we ook een 'save the date' eruit (eigenlijk alleen omdat ik het leuk vond om die te ontwerpen haha).
Ook wij gaan trouwen in 2015. 20 juni om precies te zijn. Lijkt me leuk om hier ideetjes uit te wisselen.



Stand van zaken hier:

- locatie staat vast.

Hele dag op dezelfde locatie in het bos. Met overdag 30 daggasten en savonds rond de 100 gasten voor het feest.

- Jurk is al uitgezocht



Verder nog een hoop te regelen.
@chantilly je kunt je datum max een jaar van tevoren doorgeven aan mijn gemeente. Als dat bij jullie ook zo is is dat waarschijnlijk de reden dat je nog niks in de agenda ziet. En ik heb dus die mooie trouwzaal die ik je op facebook ook al had laten zien!
@curlycurla ik heb de open trouwlocatieroute wel overwogen maar doe het toch niet omdat we toch gekozen hebben voor trouwen op het gemeentehuis en daarna alleen een diner+borrel dus dan vallen bijna al die locaties wel af. Ik was heel enthousiast over Feel Good TentEvent, totdat ik me bedacht dat in NL de kans op regen best groot is en zo'n tent van binnen voor het hele gebeuren is het toch niet.



@berggeitje, ik weet niet of je dat aandurft maar online staan veel leuke korte jurken. Sommige sites maken ook op maat. Ik overweeg om uit de VS te bestellen. Goed de maten doorgeven en dan eventueel nog perfectioneren bij een goede coupeuse

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven