Wie ook trouwen in 2015?

11-09-2014 21:07 230 berichten
Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Gr. Mattie
@pirel ik overweeg ook een 'save the date' te doen omdat we midden in de zomervakantie trouwen. Dan kunnen de mensen die er ect graag bij willen zijn rekening houden met hun vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Matroesjka, wij trouwen ook rond drie uur. Vonden we net wat handiger met daarna nog een borrel en het eten. En dan kunnen we nog wat foto's maken met de gasten na de ceremonie.

Ik nodig ook geen collega's uit, maar mijn vriend wel omdat hij ook privé met ze om gaat. Gelukkig werkt hij bij een klein bedrijf.



Berggeitje, ik ga over een maand ongeveer op zoek naar een korte trouwjurk voor een vriendin die ook volgend jaar gaat trouwen. Zij is ook al aan het bellen naar winkels of ze veel korte jurken hebben, dus ik zal het doorgeven als ze een goede winkel gevonden heeft.

Ik heb zelf mijn trouwjurk al gevonden en besteld. Wel jammer dat je er dan nu zo lang op moet wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op vrijdag 12 september 2014 11:54 @curlycurla ik heb de open trouwlocatieroute wel overwogen maar doe het toch niet omdat we toch gekozen hebben voor trouwen op het gemeentehuis en daarna alleen een diner+borrel dus dan vallen bijna al die locaties wel af. Ik was heel enthousiast over Feel Good TentEvent, totdat ik me bedacht dat in NL de kans op regen best groot is en zo'n tent van binnen voor het hele gebeuren is het toch niet.



@berggeitje, ik weet niet of je dat aandurft maar online staan veel leuke korte jurken. Sommige sites maken ook op maat. Ik overweeg om uit de VS te bestellen. Goed de maten doorgeven en dan eventueel nog perfectioneren bij een goede coupeuse





Hmm ja dat is waar. Wij trouwen ook in het stadhuis en daarna eten + feest maar ik ben wel op zoek naar een leuke en betaalbare(!) feestlocatie. Ivm onze wensen die afwijken van wat de meeste aanbieders hebben, gaan wij voor een cateraar en hebben we dan alleen nog een ruimte nodig.



Meestal gaan de locaties uit van bijv. 30 daggasten en 100 feestgasten terwijl wij de hele dag met hetzelfde aantal mensen zijn. Dan lijkt een externe cateraar me goedkoper, van wat ik tot nu toe tegen gekomen ben.



In Nederland weet je het inderdaad nooit. Inmiddels de datum verschoven naar ergens in augustus, dus hopelijk hebben we dan wel mooi weer!
Hopelijk ik ook!

Het wordt eind 2015 of begin 2016.

Plannen zijn al helemaal uitgewerkt , alleen de uitvoering ervan nog!
Alle reacties Link kopieren
@ wiewatwaarenhoe Wat leuk! Balen van dat lange wachten op de jurk. Nu hij uitgezocht is wil je er ook iedere dag naar kunnen kijken!

Er is een enorme keus aan trouwjurken, maar dan vooral de lange modellen. Kort is wat minder populair geloof ik, ze hebben er in een bruidszaak meestal maar een paar. Tips van je vriendin zijn welkom!

Online is ook een optie, maar dat vind ik toch een beetje eng!
@wiewatwaarenhoe ja ik twijfel dus. Wij hebben een heel mooi gemeentehuis en ik wil graag foto's met en van onze gasten daar op het bordes en in de tuin laten maken. Zou jammer zijn als we om 15h trouwen en dan na een kwartier weer weg moeten zijn omdat eht volgende bruidspaar er al aan komt. 16h is het laatste tijdstip om te trouwen dus dat is dan handiger. Ik dacht zo tussen 16.45-17.30 foto's maken, 18.00 aankomst op dinerlocatie en dan rond 19 of 19.30 diner beginnen. Maar misschien verplaats ik het alsnog naar 15h.



@berggeitje, dat ene grietje van Gooise meisjes oid is laatst getrouwd en die had voor het tweede trouwfeestje oid haar jurk laten afknippen. Mocht je nou verliefd worden op de bovenste helft van een lange jurk kun je dat ook nog overwegen.



@curlycurla, herkenbaar idd dat de meeste locaties uitgaan van 30 daggasten en 100 avondgasten. Op die manier werd het voor ons een stuk goedkoper om (als je toch zo'n mooi gemeentehuis hebt) gewoon in een restaurant te gaan eten. Heb er een paar op het oog die prive-ruimte hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja wij gaan trouwen thema is steampunk
Everything happens for a reason
quote:Immortal schreef op 12 september 2014 @ 18:05:

Ja wij gaan trouwen thema is steampunk Hele domme vraag: wat moet ik me daarbij voorstellen?
Alle reacties Link kopieren
Geen domme vraag. Het is een stijl geïnspireerd door het industrialisme, fantasy, Victoriaanse tijd.. denk aan corsetten, grote lange rokken, hoge hoeden en jarretels. Erg alternatief.
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
quote:Immortal schreef op vrijdag 12 september 2014 18:15 Geen domme vraag. Het is een stijl geïnspireerd door het industrialisme, fantasy, Victoriaanse tijd.. denk aan corsetten, grote lange rokken, hoge hoeden en jarretels. Erg alternatief.



Super tof thema! Hebben jullie al een bijpassende locatie gevonden?

Ik ben wel benieuwd naar je jurk!
quote:Immortal schreef op 12 september 2014 @ 18:15:

Geen domme vraag. Het is een stijl geïnspireerd door het industrialisme, fantasy, Victoriaanse tijd.. denk aan corsetten, grote lange rokken, hoge hoeden en jarretels. Erg alternatief.Wow!
Alle reacties Link kopieren
Ja we trouwen in Kasteel De Haar ik heb een onwijs mooie jurk gezien online, ben aan het uitzoeken of ik die nog kan krijgen ergens...
Everything happens for a reason
In dat kader wordt ons thema (hopelijk) 'tropisch'. Ik heb altijd gezegd dat ik in mijn bikini wilde trouwen maar bij nader inzien wil ik toch een jurk. Gezien mijn postuur (klein & petite) de verwachte hitte neig ik -denk ik- naar eenvoudig en lichtelijk doorzichtig kant, liefst met een zo laag mogelijke rug. Heb nog geen jurken gepast hoor..misschien staat het voor geen meter haha
quote:Immortal schreef op 12 september 2014 @ 18:25:

Ja we trouwen in Kasteel De Haar ik heb een onwijs mooie jurk gezien online, ben aan het uitzoeken of ik die nog kan krijgen ergens...Google laat me veel mooie plaatsjes zien!
Wow immortal origineel thema!
Alle reacties Link kopieren
Ja, wij gaan ook trouwen in 2015! 22 augustus om precies te zijn! Ik heb altijd al gedroomd van een "buiten-bruiloft" dus we hebben een mooie groene tuin van 5 hectare afgehuurd; de tuin is supergoed onderhouden en heeft prachtige bomen/bloemen. En er staat ook een mooie oude Ruïne (soort ingevallen kasteel) op dus ook een mooie locatie voor foto's! Overdag verwachten we 35 gasten.



Daarna gaan we dineren (35 man) en feesten (120 man ongeveer) in een modern partycentrum. Ook m'n jurk is al uitgezocht.



Vind het zo leuk om ermee bezig te zijn dus ben heel enthousiast over dit forum!
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:berg_geitje schreef op 12 september 2014 @ 09:57:

Ja ik! Druk bezig met het uitzoeken van een locatie. Geen kasteeltje of andere romantische plek voor ons, maar een stoere industriële locatie. Oude fabriekshal vol graffiti of zoiets .

Klinkt gaaf! Zullen vast hele mooie foto's gemaakt worden!
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
quote:md0110 schreef op vrijdag 12 september 2014 18:37 <i>Ja, wij gaan ook trouwen in 2015! 22 augustus om precies te zijn! Ik heb altijd al gedroomd van een "buiten-bruiloft" dus we hebben een mooie groene tuin van 5 hectare afgehuurd; de tuin is supergoed onderhouden en heeft prachtige bomen/bloemen. En er staat ook een mooie oude Ruïne (soort ingevallen kasteel) op dus ook een mooie locatie voor foto's! Overdag verwachten we 35 gasten.



Daarna gaan we dineren (35 man) en feesten (120 man ongeveer) in een modern partycentrum. Ook m'n jurk is al uitgezocht.



Vind het zo leuk om ermee bezig te zijn dus ben heel enthousiast over dit forum! </i> Goed bezig! Al een locatie én een jurk, ik lig achter ;). Klinkt wel heel tof, duimen voor een stralend zonnetje!
Alle reacties Link kopieren
quote:berg_geitje schreef op 12 september 2014 @ 18:44:

[...]





Goed bezig! Al een locatie én een jurk, ik lig achter ;). Klinkt wel heel tof, duimen voor een stralend zonnetje! Wij zijn er ook wel vroeg bij hoor maar ik ben zo iemand die ver vantevoren zekerheid wil hebben heb liever ruim de tijd om alles te regelen / te vergelijken dan dat ik straks tijd te kort kom.



En idd, ik hoop ook zo op een zonnetje. Anders is heel dat "groene-tuin-effect" er wel een beetje af.



Hebben jullie ook bruidsmeisjes/bruidsjonkers? Zo ja, hoeveel?
I'm a goal digger.
Nee geen bruidsmeisjes. Sterker nog, misschien niet eens familie (daar zijn we hard overna aan het denken)
@ Mat, ik was er inderdaad ook al achter gekomen.. Net nog met vriend over gehad en 27 november wordt onze datum . Duurt dus nog even en hopelijk kunnen we het ook daadwerkelijk allemaal regelen eind november/ begin december, om alles vast te laten leggen. Locaties hebben we al wel in ons hoofd, maar we moeten nog wel offertes opvragen. Scheelt dat het niet echt een gewilde maand is qua trouwen, dus qua prijs zullen we wat voordeliger uit zijn.



@ allemaal, hoe hebben jullie dat overigens gedaan? Het opvragen van offertes? Gewoon bellen, zijn jullie langs de locaties geweest? Ik mag van vriend gaan rondshoppen, maar een beetje spannend vind ik het wel ;) De locaties die we op het oog hebben, hebben we al eens meegemaakt tijdens een bruiloft, qua aankleding past het precies bij ons. Een richtprijs weten we ook wel ongeveer, maar we hebben toch een gespecificeerde offerte nodig.



Overigens zal zusje hier vooral zaken gaan regelen, ze is afgestudeerd in de wereld van de evenementen en ze wil graag alles tot in de puntjes voor vriend en mij regelen. Ben ik zo blij mee!

Geen kinderen op de bruiloft hier overigens, zowel overdag als 's avonds niet. Geen directe familie/vrienden die kinderen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een shortlist van locaties gemaakt en die allemaal gebeld voor een afspraak. Als je gaat kijken heb je het beste beeld denk ik. Meteen ook kennis kunnen maken met personeel, dat moet tenslotte ook goed zijn voor jezelf en alle gasten! Gaat wel behoorlijk veel tijd in zitten.



Wij hebben 1 bruidsmeisje en 1 bruidsjonker (petekindje en haar broertje)
Alle reacties Link kopieren
Wow het gaat snel hier. Leuk dat er zo veel dames mee schrijven!

Wij hebben een ringdrager: mijn neefje van vier (als hij op dat moment durft). Hij zal waarschijnlijk de hele dag aanwezig zijn, maar verder zijn er geen kinderen op de bruiloft.

We gaan morgen bij wat restaurants langs die op onze long list staan. Bij de restaurants die overblijven gaan we een offerte opvragen. Waarschijnlijk laten we onze ceremoniemeester bellen om wat meer details door te hebben.



Hebben jullie trouwens een ceremoniemeester en hoeveel laten jullie over aan de ceremoniemeester?



@matroeskja het zou natuurlijk ook nog kunnen dat als je de laatste bent die trouwt op die dag, ze het gemeentehuis na een kwartier sluiten. Misschien het handigst om de gemeente even te bellen hoe snel de volgende bruid op de stoep staat en hoeveel tijd je voor foto's hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via Internet wat offertes opgevraagd. Achteraf allemaal voor niets, want nu heb ik een locatie op het oog waar ik een afspraak moet maken om langs te gaan (prijzen staan online en we willen het alleen huren).



Voor de catering heb ik een offerte en als dat allemaal vaststaat heb ik het meest vervelende deel gehad.
Oh shit md0110 als jij na mij trouwt en al een locatie én jurk hebt voel ik me achterlopen



@chantilly, ik heb een paar offertes opgevraagd (en er verder niks mee gedaan), gewoon via de mail of zo'n contactformulier. Dat vind ik handiger dan bellen omdat je dan duidelijk kunt omschrijven wat je wilt, hoeveel gasten etc. zonder iets te vergeten. Hier ook geen kinderen op de bruiloft wat mij betreft, weet nog niet wat vriend daarvan vindt.



@wiewatwaarhoe, ik wil de foto's buiten het gemeentehuis maken, en volgens mij is dat na 17h ook nog toegankelijk, maar ik ga sowieso nog eens navragen of we daar na het huwelijk een half uurtje mogen blijven "hangen" eventueel.





Hier geen bruidsmeisjes/jonkers (ook bijna geen kleine kinderen in onze intieme kring) en ik denk ook geen ceremoniemeester, lijkt me ook een beetje overbodig bij ons gastenaantal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven