Wie ook trouwen in 2015?

11-09-2014 21:07 230 berichten
Het 'Trouwen in 2013/2014' topic is een beetje ingekakt. De meesten zijn ondertussen getrouwd of schrijven weinig.



Zijn er nog dames (of heren natuurlijk) die volgend jaar gaan trouwen en daar over willen kletsen, tips uitwisselen etc?



Gr. Mattie
Alle reacties Link kopieren
Allemaal heel veel plezier met de voorbereidingen! Geniet er van.



Wij zijn vrijdag getrouwd, en ik ben heel blij dat ik van al dat geregel af ben
Wow, wat een bedragen! Ik weet dat een hoog budget (hoog is wat ik noem meer dan ¤10.000) niet ongebruikelijk is maar ik vind dat echt zonde van mijn geld. Nu moet ik zeggen dat mijn vriend pas gepromoveerd is en dat we daaraan ook een smak geld kwijt waren en dat wij niet in een jaar tijd 2x iedereen zijn dronkenschap en reis gaan betalen. Gisteren bespraken we de optie van trouwen mét familie. Mijn vriend stemt voor ons oorspronkelijke plan: op vakantie gaan en getrouwd terugkomen, samen. Dat betekent dat het budget max ¤5.000 is. En..er is een kans dat het hele 'trouwen op het strand-plan' niets wordt. Hij heeft meerdere sollicitaties lopen buiten Europa en daar kunnen we niet ongetrouwd heen. Dus, dan wordt het -wel een vakantie- maar gewoon maandagochtend trouwen met koffie en gebak.
Ik vind 5000 al een hele smak geld waarover ik me bijna schuldig voel het uit te geven voor 1 dag...
De huwelijksreis zie ik trouwens los van het trouwbudget. Op vakantie zouden we toch wel gaan dus dat kan ik er van af trekken en we willen na ons trouwen graag een kind krijgen en willen daarvoor sowieso nog een keer een verre reis maken of we nou zouden gaan trouwen of niet.
Wij vinden een huwelijksreis niet zo belangrijk. De dag zelf wel. En dat willen we graag vieren met onze geliefden en daarna een avondfeest met band als afsluiter. En dat kost geld, veel geld. Zeker gezien de locaties die we op het oog hebben. Maar dat hebben we er beiden voor over.



Mogelijk dat we een weekendje weggaan na ons huwelijk of pas enkele maanden later op een langere vakantie. Maar dat zie ik dan niet als huwelijksreis. Scheelt ook dat we de zomer voor ons huwelijk al een rondreis maken van 21 dagen. Dan hoef ik niet in november nog eens lang weg.
Alle reacties Link kopieren
@Chantilly, wij denken er precies zo over.



Ik geef liever m'n geld uit aan een dag die ik kan delen met al mijn vrienden en familie, dan aan een dure vakantie.



Nu zijn we gelukkig ook in de positie dat we het ons kunnen veroorloven om een groot feest te geven. Als we twee jaar op een houtje hadden moeten bijten om het geld bij elkaar te krijgen, dan hadden we het ook anders aangepakt.

Want het blijft natuurlijk eigenlijk belachelijk veel geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel met de meeste hier eens dat het veel geld is voor één dag. Maar ik merk ik bij mezelf dat als ik het doe, dat ik het dan wel goed wil doen. En met goed bedoel ik dan, zoals je het als koppel graag zouden willen. Voor ons betekent dat een hele dag met dezelfde groep mensen en uitgebreid diner inclusief drank waar ik niet (te veel) op wil bezuinigen. En daarnaast heb ik noodzakelijke randzaken, zoals de notaris, maar ruim ingeschat. Dan kan het alleen maar meevallen.



Onze huwelijksreis gaat waarschijnlijk duurder worden dan de bruiloft. We hebben een beetje het zelfde idee als matroesjka, we willen sowieso nog één keer ver op reis voordat we ooit aan kinderen willen beginnen, dus die reis willen we Hoe dan ook maken.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan ook trouwen, op 12-06-2015. Ben ook tijdens de vakantie ten huwelijk gevraagd. Wist niet wat me overkwam, haha. Die had ik niet aan zien komen!



Wij hebben de trouwlocatie, feestlocatie, huwelijksnacht al vastgelegd. Ook trouwjurk is al gekocht. Trouwauto is in principe ook al geregeld (gratis van een kennis) en gesprek net de fotograaf gehad.



Bij ons waren al veel locaties bezet op de dagen dat we wilden trouwen, en ook de fotograaf van onze eerste keuze was al geboekt op onze datum. Vandaar dat we nu een beetje tempo maken om niet weer achter het net te vissen.



We zullen ongeveer 40 daggasten hebben, die ook mee-eten tijdens het buffet en voor s avonds staan er 100 mensen op onze gastenlijst.



Leuk om zo wat ideeen uit te wisselen!
Echt wel dat ik de reis belangrijker vind Die blijft je (naar horen zeggen van ervaringsdeskundigen) veel langer bij dan je bruiloft. Maar ik snap ook echt wel dat anderen de bruiloft belangrijker vinden.
@Maye_ wanneer ben je gaan plannen? Jeetje dat zoveel dingen dan al volgeboekt zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een maandje geleden begonnen met plannen. Ik wilde wel graag een trouwjurk, maar er niet 2000 euro aan uitgeven. Ben tijdens de opruiming bij een bruidszaak binnen gelopen en daar m'n jurk gevonden voor de helft van de prijs! En echt heel mooi! Als ik niets zou vinden in de uitverkoop, zou ik in november pas weer gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
@niehow, ik ben inderdaad op zoek naar een korte trouwjurk. Ben zelf helemaal weg van het merk Linea Raffaelli. Heb Ladybird wel ook vaker voorbij zien komen.

Wil je jouw jurk weg doen? Heb zelf maatje 34, maar dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk.



Wij hebben een budget van 15.000 excl. huwelijksreis. 25 daggasten en 150 avondgasten. Helaas merken we dat de locaties van onze voorkeur niet de goedkoopste zijn. Zelf helemaal weg van industrieel en design, dat is al niet zo'n goedkope combi ;)

Van de week een offerte binnen gekregen van een super toffe locatie, een design hotel in een oude gevangenis. Echter, aan de feestzaal (soort grootuitgevallen galerij) liggen alle hotelkamers. Daardoor verplicht deze allemaal af te kopen voor 1 nacht, kosten: 6.000 euro. En dan heb je verder nog helemaal niks! Flink balen!!



Ik krijg wel inspiratie van al jullie berichten, super leuk!
Oh berggeitje dat is irritant! En ook niet zo handig dat ze die locatie zo ingericht hebben.
Alle reacties Link kopieren
@berggeitje,

Tja wat moet ik ermee, hij hangt nu maar in de kast. Terwijl ik echt wel weg ben van de jurk hoor..maar we hebben de foto's nog ;)

Jeetje maatje 34...wat petit.

Heeft Linea Raffaelli ook korte jurken?

Ik wilde ook perse een korte trouwjurk, we zijn namelijk op het strand in het buitenland getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
@niehow. Dat is inderdaad zo, een keertje dragen en vervolgens hangt hij in de kast. Laten we wat info uitwissel in een privé gesprek (volgens mij kan dat hier toch?)



Linea Raffaelli heeft inderdaad ook korte jurken, stoerdere modellen zonder te veel details en friemels. Precies wat ik zoek eigelijk. Ze hebben ook hele toffe jurken die van voor kort zijn en van achteren lang. Geen idee of het mij staat, maar wel gaaf om te zien.



Waar ben je getrouwd? Klinkt super!
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 14 september 2014 @ 21:23:

Oh berggeitje dat is irritant! En ook niet zo handig dat ze die locatie zo ingericht hebben.



Bij het eerste gesprek zei ze al eerlijk dat er veel getrouwd wordt, maar ze eigelijk nooit feesten hebben. Tja, dat snap ik!



Foto:

Foto Arresthuis
ja dat is dan niet gek nee. Mooie locatie wel!



Hier staat inmiddels de fotograaf geboekt, nu rustig op zoek naar een dinerlocatie. Dat betekent de komende maanden een goed aantal keer uit eten. Wat een straf.
Alle reacties Link kopieren
@berggeitje, ik heb je een berichtje gestuurd, heb je deze ontvangen.
Fijn Mat, dat je dat al vast hebt staan!



Hier net de eerste offerte binnengekregen.. Pfoe, is even slikken. Was, naar mijn idee, ook direct de duurste ( super mooie klassieke locatie, oud landgoed..). Of dat ook echt zo is weet ik nog niet, maar het is wel echt boven budget. Dat wordt 'm, jammer genoeg, toch echt niet!



Ben benieuwd naar de andere offertes, nog 5 te gaan
Ik ben nieuwsgierig. Hoe veel was het?
9500,-, enkel voor locatiehuur, personele bezetting, diner, taart ( 38 personen) en drank en hapjes 's avonds.. Nee, dat gaat 'm echt niet worden! Gelijk deleten uit het systeem ;)



Ik wil best betalen voor een mooie locatie, maar dit word me echt te gek ;)
Ai. Dat is wel heel veel ja.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly, wat voor soort locatie zoek je? En in welke regio?
@Chantilly heb je al een idee wat je aan de rest van de bruiloft wilt uitgeven? Toen ik dat eenmaal had berekend heb ik mijn locatiebudget toch wat bijgesteld.
We hebben een aantal berekeningen gemaakt en hebben al met al 7000 voor de locatie, met dus diner, iets van taart + avondfeest. Zou toch moeten kunnen dacht ik :P.





We zoeken eigenlijk een klassieke locatie, dus een landgoed, havezate, kapelletje in Twente/Salland, driehoek Almelo, Zwolle, Ommen. Heb nu eigenlijk mijn hoop gevestigd op een mooie kapel, met mogelijkheden voor een avondfeest, die nette prijze hanteert volgens de website. Wachten op de definitieve offerte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven