Zijn mijn eisen te hoog?

21-04-2014 20:26 233 berichten
--
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef niet te zoeken of gevonden te worden.

Maar humor zou héél hoog op mijn lijstje staan. Als iemand me niet vreselijk kan laten lachen, als iemand mijn grappen niet begrijpt ,gaat het hem nooit worden....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang ben jij dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Deze eisen stel ik ook aan een man, ben het dus helemaal met je eens. Deze eisen vind ik belangrijk en het zijn er absoluut niet teveel of overdreven.
Op mijn lijstje ook een eigen inkomen en zelfstandig wonen, dus niet meer in Hotel Mamma. En met eigen hobbies. En liefst minder dan 10 jaar leeftijdsverschil. En eerlijkheid/geen vreemdganger.

Plus jouw lijstje en humor
--
Het gaat er denk ik al om dat er dat soort lijstjes zijn. Nu heb ik al sinds mijn 16e dezelfde relatie, maar ik heb dus nooit verder gekeken dan of ik iemand lief en lekker vond, ja of nee. En dat was het.



Ik lees wel vaak oeverloos gezeik over karaktertrekken, te weinig sms'en, te weinig afspreken, teveel afspreken, net niet knap genoeg zijn, opleiding niet hoog genoeg, enz.



Het lijkt wel wetenschap, terwijl als je echt gek op iemand bent maakt het geen fuck uit of hij 172 is, of dat hij een gênante hobby heeft.



Je eisen zijn niet gek, maar ik vind het al raar dat je een lijstje met eisen hebt, je ziet wel wat je tegenkomt toch? Ga je echt een onwijs leuke, sexy vent afwijzen die je op een feestje tegenkomt omdat hij 1.70 is? Ondanks dat hij leuk, sexy, grappig, intelligent is en zijn zaken goed voor elkaar heeft? En je kriebels in je buik krijgt als hij je aankijkt?

Of een lekkere kerel van 1.90, intelligent, goede baan, goed gevoel voor humor en je bent hoteldebotel en dan blijkt dat hij een enorme schuld heeft doordat hij met zaken, studie of een huis ontzettend de mist is ingegaan in het verleden? Terwijl als hij in de buurt is, je buik een koprol doet?



Dat vind ik dan raar. Als je echt verliefd wordt doet dat er niet zoveel toe. Natuurlijk is dat iets anders dan genoegen nemen met een bijstandsuitkering trekkende uitvreter die 1.65 is, het altijd over de vrouwtjes heeft en harder schulden maakt dan je kunt bijhouden, om over zijn 4 kinderen bij 3 vrouwen maar niet te spreken. Dat spreekt voor zich.



Je zoekt geen vent met je hoofd, je zoekt er één met je hart, hoe zweverig dat ook klinkt. Ik ben blij dat ik niet meer hoef hoor, maar op papier zou ik mijn geweldige vent misschien ook wel afwijzen, qua niet matchende karaktertrekken, maar ik ben al 15 jaar supergek op hem.
goede hygiene

humor

eerlijkheid

loyaliteit

ruggengraat

lief

intelligent

zelfvertrouwen (en dan echt zelfvertrouwen en niet de luidruchtige, grote bek, macho "kijk mij eens een echte vent zijn" variant)

eigen inkomen



En nee, ik vind dit ook geen onredelijke eisen. Maar volgens mijn beste vriendin ben ik wel veeleisend.

Maar zoals hierboven opgemerkt wordt, je kunt best verliefd worden op iemand die niet aan het hele lijstje voldoet.

Eigenlijk is mijn lijstje ook een soort tegenovergestelde van dingen die ik absoluut niet fijn/aantrekkelijk/interessant vind.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor heel normaal. Ik heb dan wel geen tweelingbroer maar ik wilde iem die niet op mn vader lijkt. Die is nl niet trouw en een ramp qua geld. Helemaal geen schulden hoeft ook weer niet. Heb zelf een studieschuld, en een persoonlijke lening ofzo vind ik wel ok.



Verder eis ik zelf gewoon goede persoonlijke hygiene en normaal gebit (as in schoon, tanden van mn man staan schots en scheefs maar ze zijn wit en schoon) want dan vind ik iem vaak ook aantrekkelijk.



Ook wilde ik iem die gewoon mee helpt in het huishouden en niet van mij verwacht dat ik elke dag in de keuken sta. En ook belangrijk, iem waarmee ik kan lachen.



Ik ben blij dat ik ze heb gevonden. Niet dat mijn man perfect is hoor, ben ik zelf ook niet. Maar de goede basis is er en alles wat er extra bij komt is bonus
Wat is een iem?
Alle reacties Link kopieren
Oh en nog een belangrijke vergeten. Naast je leven samen ook een eigen leven hebben. En nooit geen gezeik als ik zeg dat ik een avond ga stappen. Omgekeerd ook niet. 1 keer maar toen zou hij er zo aankomen (half 1) - om vervolgens ok half 7 binnen te strompelen....
Alle reacties Link kopieren
Lijstjes maken vind ik raar
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op maandag 21 april 2014 20:40 Wat is een iem?Iemand. Ben een beetje lui qua tikken
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt wat je geeft in een relatie
Eens met Thordis. Nou was ik in de 20 toen ik tegen mijn lief aanliep en dan de loop der jaren zijn er toch allerlei dingen veranderd. Ik heb geen schulden meer en kan beter met geld omgaan. Hij weet wat schoonmaken is en kent het handboek 'de vrouw en haar gebruiksaanwijzing'.



We kunnen beter vrijen dan toen ( hij kon belabberd zoenen maar ja ik was vreselijk verliefd en inmiddels kan dat erg goed.) en ook beter ( lees constructiever) ruzie maken.
Oh en ik denk idd dat je boven de 30 ofzo in de restantenbak terecht komt. Daar zitten dan wat tweedehandsjes, net gescheiden, waarvan de leukere exemplaren zo weer onder de pannen zijn, of compleet los gaan, of de exemplaren waar wat mee is.



Niet dat alle mensen die al jong onder de pannen waren allemaal leuk en aantrekkelijk zijn, maar ik denk wel dat er behoorlijk veel minder leuke vissen in de zee zwemmen als je 30+ bent. Dat, plus het teveel nadenken, dat maakt het ingewikkeld.
quote:gelderka schreef op 21 april 2014 @ 20:44:

Ja, je eisen zijn te hoog.



Dat komt omdat je eigenlijk gewoon verliefd op iemand kleinkinderen. De moeder van mijn overleden vader is gestorven (mijn oma dus). Mijn moeder kreeg niets, het geld wat hij normaal gekregen zou hebben ging naar mij en mijn broer en zus. Mijn moeder kreeg niets. Wel alle drie een deelmoet worden. Iemand die je leert kennen en waarbij je na verloop van tijd bedenkt dat je hem graag opzoekt.



Als je 'Op Zoek' bent, ga je bij iedere man dit afvink-lijstje af.

Je kunt gewoon niet 'besluiten' dat je verliefd wordt als je genoeg vakjes hebt aangevinkt.

Je afvinklijstje maakt je contact rationeel en verhindert je verliefd te worden.

Whut?



Overleden oma, deelmoet worden, geld, elkaar graag opzoeken?
quote:gelderka schreef op 21 april 2014 @ 20:44:

Ja, je eisen zijn te hoog.



Dat komt omdat je eigenlijk gewoon verliefd op iemand kleinkinderen. De moeder van mijn overleden vader is gestorven (mijn oma dus). Mijn moeder kreeg niets, het geld wat hij normaal gekregen zou hebben ging naar mij en mijn broer en zus. Mijn moeder kreeg niets. Wel alle drie een deelmoet worden. Iemand die je leert kennen en waarbij je na verloop van tijd bedenkt dat je hem graag opzoekt.



Als je 'Op Zoek' bent, ga je bij iedere man dit afvink-lijstje af.

Je kunt gewoon niet 'besluiten' dat je verliefd wordt als je genoeg vakjes hebt aangevinkt.

Je afvinklijstje maakt je contact rationeel en verhindert je verliefd te worden.UH??
quote:gelderka schreef op 21 april 2014 @ 20:44:

Ja, je eisen zijn te hoog.



Dat komt omdat je eigenlijk gewoon verliefd op iemand kleinkinderen. De moeder van mijn overleden vader is gestorven (mijn oma dus). Mijn moeder kreeg niets, het geld wat hij normaal gekregen zou hebben ging naar mij en mijn broer en zus. Mijn moeder kreeg niets. Wel alle drie een deelmoet worden. Iemand die je leert kennen en waarbij je na verloop van tijd bedenkt dat je hem graag opzoekt.



Als je 'Op Zoek' bent, ga je bij iedere man dit afvink-lijstje af.

Je kunt gewoon niet 'besluiten' dat je verliefd wordt als je genoeg vakjes hebt aangevinkt.

Je afvinklijstje maakt je contact rationeel en verhindert je verliefd te worden.







Say what???
quote:Thordis schreef op 21 april 2014 @ 20:46:

Oh en ik denk idd dat je boven de 30 ofzo in de restantenbak terecht komt. Daar zitten dan wat tweedehandsjes, net gescheiden, waarvan de leukere exemplaren zo weer onder de pannen zijn, of compleet los gaan, of de exemplaren waar wat mee is.



Niet dat alle mensen die al jong onder de pannen waren allemaal leuk en aantrekkelijk zijn, maar ik denk wel dat er behoorlijk veel minder leuke vissen in de zee zwemmen als je 30+ bent. Dat, plus het teveel nadenken, dat maakt het ingewikkeld.



Ben je zelf 30+?



Want als je het zo bekijkt zit ik al heel lang in de restantenbak

Ik herken overigens wel dat veel mannen die ik tegenkom die ik leuk vind echt niet vrij rondlopen.
Ah fijn dat ik niet als enige nietsvan die ene post begrijp.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook al wtf..
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Dat is ook waar Thordis,

Boven de 30 ben je waarschijnlijk kritischer en allebei al veel meer 'gevormd'. Dan is het misschien makkelijker als er bij voorbaat al allerlei dingen 'kloppen' omdat het 'groeiperspectief' anders is.

Maar dat iedereen boven de 30 een kneusje is daar ben ik het niet mee eens hoor. Het is ook de match. Ik heb een kennis die een aantal vrouwen vreselijk liefdesverdriet heeft bezorgd maar nu eindelijk een vrouw heeft getroffen die hem aankan.
Alle reacties Link kopieren
quote:gelderka schreef op 21 april 2014 @ 20:44:





Dat komt omdat je eigenlijk gewoon verliefd op iemand kleinkinderen. De moeder van mijn overleden vader is gestorven (mijn oma dus). Mijn moeder kreeg niets, het geld wat hij normaal gekregen zou hebben ging naar mij en mijn broer en zus. Mijn moeder kreeg niets. Wel alle drie een deelmoet worden. Iemand die je leert kennen en waarbij je na verloop van tijd bedenkt dat je hem graag opzoekt.



.



Ben jij vandaag paddenstoelen wezen plukken en heb je daar soep van gemaakt?

Onbegrijpelijk stukje tekst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben 30+ ja.

Heb overigens een open relatie. Maar als ik kijk maar de mannen die ik tegenkom, dan zijn de leuke óf gebonden of ze willen geen relatie maar rondsloeren. Of ze zijn gewoon echt raar en dus nog vrijgezel.



Man merkt het omgekeerd, de vrouwen van 30+ die hij tegenkomt willen vrijwel allemaal een relatie en zijn daar hard naar op zoek.



Ik heb een heel aantal vrijgezelle vrienden en vriendinnen, ook van ruim boven de 30, en bij de mannen is dat echt een kwestie van erg laat begonnen met vrouwen (eerst studies, werk, huis kopen, en hé wacht, ik moet ook nog een vrouw) vanwege te verlegen en een beetje nerderig, plus érg hoge eisen stellen (zelf halverwege de dertig, kalend, nerd, en dan wel graag een vrouw van 25 en liefst bloedmooi, vrouwen van hun eigen leeftijd zien ze niet staan, die zijn allemaal te serieus en lelijk)

En bij de vrouwen vaak een paar keer een foute kerel aan de haak geslagen en mislukte relaties en nu alleen maar flierefluitende kerels treffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven