Zijn mijn eisen te hoog?

21-04-2014 20:26 233 berichten
--
quote:Thordis schreef op 22 april 2014 @ 11:44:

Wie zegt dat iedereen genoegen neemt met een vreemdgaande partner? Dat trek je zelf bij de discussie en in jouw beleving gaan ook nog eens bijna alle mannen vreemd geloof ik.



Overigens is een open relatie iets anders dan vreemdgaan en is dat ook niet een middel om vreemdgaan te legaliseren.



Ik zeg helemaal nergens dat iedereen?! genoegen neemt met een vreemdgaande partner. Je mist nuances. Ik zeg wel dat ik heel veel mensen, zowel mannen als vrouwen, ken die vreemdgaan en dientengevolge ook weet van zowel hun kant als de kant van de thuisblijver, hoe ze hun relatie zien en ik zie hoe ze uit hun ogen kijken. Jij wilt dat niet geloven dat ik zoveel mensen ken die vreemdgaan, maar dat is helaas wel zo.



En je wilt niet aannemen dat de meeste relaties waarin vreemdgegaan wordt, mensen uiteindelijk niet gelukkig maakt en ze vaak (niet iedereen) alsnog uit elkaar gaan. Dat zijn gewoon feiten.



Jij zegt dat ik onmogelijk kan weten of veel mensen echt niet in een mooie liefdevolle relatie zitten die nog gelukkig maakt en denkt dat maar heel weinig mensen vreemdgaan en gelooft mijn ervaringen niet. Ik kan het niet van iedereen weten, maar weet wel van veel! mensen dat ze niet willen dát hun partner vreemdgaat en daar ook erg verdrietig van worden vaak als blijkt dat die partner wel vreemdging en dit vaak erg grote gevolgen heeft voor de relatie.



Dat open relaties niet kunnen zeg ik nergens. Dan is er in ieder geval openheid en zijn beide partners het daar hopelijk ook echt mee eens en worden ze daar allebei hopelijk ook echt gelukkig van.
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 12:07:

Zo kom je een beetje op me over Paekzwart. En het gaat niet om beter voor iemand zijn, het gaat erom dat jij niet begrijpt dat ik denk dat een leven samen opbouwen sterker KAN zijn dan overspel. Ik ken een stel waarbij er een al jaren een neukertje op nahoudt en zij zegt zelfs dat het haar relatie gered heeft. Ze wil niet meer zonder die andere vent, want het maakt haar relatie met haar man leuker.



Dus nee, ik denk niet dat vreemdgaan funest hoeft te zijn voor een relatie. Ik lees vooral dat JIJ op zoek bent naar het sprookje en dat niemand daar goed genoeg voor is en dat andere mensen die iemand vinden op andere terms dan jij dan maar meteen geen goede relatie hebben.



Verliefd worden in een lange relatie kan zeker nog gebeuren maar het hangt er vervolgens vanaf wat je er mee doet en waarom je verliefd werd. Daar zeg ik ook niets over.



En dat je één iemand kent waarbij het allemaal happy leuk uitpakte voor zowel haar, haar man als het neukertje, prima.



Maar ik ken heel veel verhalen waarbij het voor vreemdganger, bedrogene en neukertje allemaal flink wat drama werd.



Dat als iemand streeft naar een monogame relatie waarbij je niet vreemdgaat afdoet als streven naar een sprookje is ook weer heel erg aanvallend en alles uit zijn verband halen.



Wie zegt dat ik trouwens degene ben die anderen vooral afwijst? Ik word regelmatig afgewezen. En als een man ineens toch een relatie blijkt te hebben, zonder dat hij open was dat hij al een relatie heeft want dat vind ik op zich prima want dan weet ik waar ik aan toe ben, en met mij ging flirten, voelt dat voor mij ook wel een beetje als afwijzing dat ik wel mag dienen als opspicertje voor andermans relatie.
Het lijkt wel alsof mensen zich aangevallen voelen als je zegt dat je een relatie zoals de hunne niet zou willen. Prima toch als je zelf helemaal tevreden bent met je relatie en je nog daadwerkelijk echt gelukkig bent.



Dat ik dat van regelmatig wat relaties niet vindt omdat het huilen hen nader lijkt te staan dan het lachen, is dan toch andermans probleem.



Ondertussen moet ik mij tegenover die mensen vaak verdedigen over het feit dat mijn eisen te hoog zouden zijn. Zoals basic dingen zoals vreemdgaan. Ik heb dan toch echt altijd het idee dat ze zichzelf meer proberen te verdedigen dan dat mijn eisen echt heel erg onnodig hoog zouden zijn en dat het blijkbaar wel heel erg interessant, lastig etc. is dat ik nog vrijgezel ben voor hén.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn relaties toch eigenlijk rare dingen als je er over na gaat denken. Je blijft jaren aan iemand plakken, waar je ooit toevallig verliefd op bent geworden....
quote:Paekzwart schreef op 22 april 2014 @ 12:17:

Het lijkt wel alsof mensen zich aangevallen voelen als je zegt dat je een relatie zoals de hunne niet zou willen. Prima toch als je zelf helemaal tevreden bent met je relatie en je nog daadwerkelijk echt gelukkig bent.



Dat ik dat van regelmatig wat relaties niet vindt omdat het huilen hen nader lijkt te staan dan het lachen, is dan toch andermans probleem.



Ondertussen moet ik mij tegenover die mensen vaak verdedigen over het feit dat mijn eisen te hoog zouden zijn. Zoals basic dingen zoals vreemdgaan. Ik heb dan toch echt altijd het idee dat ze zichzelf meer proberen te verdedigen dan dat mijn eisen echt heel erg onnodig hoog zouden zijn en dat het blijkbaar wel heel erg interessant, lastig etc. is dat ik nog vrijgezel ben voor hén.ik voel me niet aangevallen, ik herken me niet in je omschrijving. Ik heb gewoon een leuke, gezellige, spannende, relatie, al jaren. Gelijkwaardig en gewoon prima.



Maar ik vind jouw beeld van relaties wel wat onrealistisch.
Ik krijg nou eigenlijk nooit het idee dat mensen het spijtig voor je vinden dat je geen relatie hebt maar graag ergens een reden proberen te vinden waarom jij nou juist een zoveel slechtere keuze zou zijn als zijzelf.



Overigens ook weer meestal vrouwen waarbij de man juist aardig tegen mij doet.
quote:Thordis schreef op 22 april 2014 @ 12:20:

[...]

ik voel me niet aangevallen, ik herken me niet in je omschrijving. Ik heb gewoon een leuke, gezellige, spannende, relatie, al jaren. Gelijkwaardig en gewoon prima.



Maar ik vind jouw beeld van relaties wel wat onrealistisch.



Ik heb het toch niet specifiek over jouw relatie. Dat jij daarom de reden voelt het voor alle overige relaties op te nemen kan ik ook niet helpen. Ik heb het over regelmatig de soort relaties die ik om mij heen zie.



Onrealistisch dat vreemdgaan vaak relaties verkloot? Of dat ik veel mensen persoonlijk kén die voor het geld en de kinderen bij elkaar blijven.
Ik geloof dat ik wel klaar ben. Jij wint. Jij bent te leuk voor de meeste relaties, leuker dan de meeste zure partners van die arme mannen en veel te goed voor ze, de vreemdgaande eikels.



Dus ben jij alleen, want mannen gaan toch vreemd, en moddert de rest wat aan. Helemaal prima.
Zucht, nog weer persoonlijk. Ik vind mijzelf te leuk, ik houd niet voldoende van vreemdgaande eikels.



En ik denk dat ik alleen ben omdat alle mannen vreemd zouden gaan en ik denk dat iedereen wat aanmoddert. Nuanceren is niet bepaald je sterkste punt.
quote:Thordis schreef op 21 april 2014 @ 20:46:

Niet dat alle mensen die al jong onder de pannen waren allemaal leuk en aantrekkelijk zijn, maar ik denk wel dat er behoorlijk veel minder leuke vissen in de zee zwemmen als je 30+ bent. Dat, plus het teveel nadenken, dat maakt het ingewikkeld.Dat denk ik niet. Nu ben ik zelf ook als sinds mijn 18e onder de pannen, maar afgelopen jaren was er een golf aan scheidingen onder mijn vrienden en vriendinnen. Allemaal hebben ze weer een nieuwe relatie en ze zijn toch écht boven de 30.
quote:mick87 schreef op 22 april 2014 @ 12:18:

Wat zijn relaties toch eigenlijk rare dingen als je er over na gaat denken. Je blijft jaren aan iemand plakken, waar je ooit toevallig verliefd op bent geworden....En nog bent, hoop ik voor je?
Je voelt je duidelijk aangesproken. En gaat vervolgens dat mij in de schoenen schuiven. Ik had het niet over jouw relatie. Maar blijkbaar raak ik een gevoelig punt.



Heb ik vaker gemerkt als ik zeg dat ík geen man wil die vreemdgaat. En dan moet ik mij laten welgevallen dat ik te hoge eisen heb en toch nooit met mijn instelling een man kan vinden omdat ik mijzelf daar te goed voor acht.



Ja een hoge prijs die ik betaal voor het feit dat ik geen man wil die vreemdgaat. Eenzaam en alleen door het leven en helemaal alleen aan mijzelf te danken. Mijn enige lichtpuntjes zijn de mannen die mij een paar uurtjes wel willen verwennen/zichzelf willen laten verwennen zodat hun relatie er weer even tegenaan kan...



Je zóu er bijna mannen door af willen gaan pakken van anderen.



Nee, ik kan niet veel vanwege ziekte en een partner is daarvoor voor mij kostbaar en wil ik liefst zien op beschikbare momenten, niet dat ik hem ook nog eens moet delen met anderen op die momenten waarop ik ziek thuis ben. Maar nee dan ben ik vast niet opofferend genoeg.
quote:clubmedfan schreef op 22 april 2014 @ 12:28:

[...]



Dat denk ik niet. Nu ben ik zelf ook als sinds mijn 18e onder de pannen, maar afgelopen jaren was er een golf aan scheidingen onder mijn vrienden en vriendinnen. Allemaal hebben ze weer een nieuwe relatie en ze zijn toch écht boven de 30.Dat heb ik nu twee keer meegemaakt zo'n golf. Echt al mijn vriendengroepen overhoop. Bijna geen enkel stelletje bleef gespaard en ze vonden ook bijna allemaal inderdaad weer een nieuwe relatie. En daarna vaak nog weer een keer na de tweede relatie die uitging.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet het gevoel dat ik mijn relatie moet verdedigen. Ik heb ook niet het gevoel dat ik het jammer voor je zou moeten vinden dat je geen relatie hebt. Ik vind je eigenlijk vooral heel verbitterd overkomen. Ik herken de wereld die jij beschrijft namelijk helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 22 april 2014 @ 10:29:

[...]



Dat is wel hoe jij er van buitenaf naar kijkt natuurlijk.



Daarnaast: ik zou het niet zo willen, maar ik sluit echt niet uit dat er zo'n periode in mijn relatie komt hoor, door omstandigheden. Lijkt me ook niefs mis mee. Soms wordt dat ook weer beter en heeft zo'n fase ook oorzaken. Accepteren zoals het is kan heel slim en verstandig zijn, in plaats van altijd het hoogste geluk najagen. Als je kinderen hebt bijvoorbeeld. En wie weet zijn die mensen wel tevreden?



Het is niet zozeer hoe ik ze zie, maar wat ik van vrienden hoor over hun relatie.

En het zijn geen dipjes, maar jarenlange patronen die voor lief worden genomen.
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 12:35:

Ik heb ook niet het gevoel dat ik mijn relatie moet verdedigen. Ik heb ook niet het gevoel dat ik het jammer voor je zou moeten vinden dat je geen relatie hebt. Ik vind je eigenlijk vooral heel verbitterd overkomen. Ik herken de wereld die jij beschrijft namelijk helemaal niet.



Dus omdat ik veel mensen kén die vreemdgaan, zowel mannen als vrouwen en ik ontelbare mannen achter mij aan heb gehad die gewoon een relatie hadden, ben ik verbitterd omdat ik dat zeg dat dat mijn ervaringen zijn.



Het feit, de feiten zijn de feiten. Maar jij vindt de feiten niet kloppen want als jouw man zou vreemdgaan dan doet hij dat maar één keer en dan vergeef jij hem.



Ik heb nog geen antwoord op de vraag of je in zijn weekenddienst ook zonder problemen voor zijn kleine wil gaan zorgen? Ik kén dit soort stellen waarbij vreemdgaan zorgde voor buitenechtelijke kinderen. Zou jij dat doen en zonder problemen vergeven?



Ik kén de mensen waarbij het niet 1x keer was maar meestal toch echt wel jarenlange minnaressen waarmee ze ook op vakantie gingen. Zou jij dat vergeven?



En nee gelukkig is lang niet iedereen zo en heb je ook mensen die prima gelukkig zijn in hun relatie. Zelfs als één van beide vreemdgaat en de ander dat uiteindelijk toch weet. En misschien zijn er ook mensen heel gelukkig terwijl ze zure opmerkingen de hele tijd doormaken tegenover hun partner. Vast en zeker.
Alle reacties Link kopieren
Paekzwart, dat is nou precies het probleem. Niemand heeft ooit gezegd dat ze genoegen neemt met een vreemdgaande partner. Jij doet gewoon heel denigrerend over die zure wijven en die stoffige relaties, portretteert die mannen als een soort zielige slachtoffers die en masse bij jou komen uithuilen en als andere mensen dan zeggen: nou misschien ervaren die mensen dat zelf wel helemaal niet zo dan 'raak je een gevoelig punt'.



Mijn vriend en ik beloven elkaar volgend jaar eeuwige trouw, ja. Maar we beloven elkaar meer dan dat. En ik denk dat het zou kunnen dat die trouw op een dag misschien niet meer het belangrijkst is. Dat het zonde is alleen vanwege die trouw al die andere dingen dan ook maar weg te gooien. Dat ik me kan voorstellen dat het voor veel mannen en vrouwen zo kan voelen. Jij noemt dat 'blijven hangen in een slechte relatie', ik noem dat 'een relatie die op meer gebaseerd is dan seks.'

Zowel jouw versie als mijn versie zal opgaan voor bepaalde stellen. Het gaat om het verschil in visie op het leven en relaties. Die van jou vind ik wat fatalistisch ja.
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 12:55:

Paekzwart, dat is nou precies het probleem. Niemand heeft ooit gezegd dat ze genoegen neemt met een vreemdgaande partner. Jij doet gewoon heel denigrerend over die zure wijven en die stoffige relaties, portretteert die mannen als een soort zielige slachtoffers die en masse bij jou komen uithuilen en als andere mensen dan zeggen: nou misschien ervaren die mensen dat zelf wel helemaal niet zo dan 'raak je een gevoelig punt'.



Mijn vriend en ik beloven elkaar volgend jaar eeuwige trouw, ja. Maar we beloven elkaar meer dan dat. En ik denk dat het zou kunnen dat die trouw op een dag misschien niet meer het belangrijkst is. Dat het zonde is alleen vanwege die trouw al die andere dingen dan ook maar weg te gooien. Dat ik me kan voorstellen dat het voor veel mannen en vrouwen zo kan voelen. Jij noemt dat 'blijven hangen in een slechte relatie', ik noem dat 'een relatie die op meer gebaseerd is dan seks.'

Zowel jouw versie als mijn versie zal opgaan voor bepaalde stellen. Het gaat om het verschil in visie op het leven en relaties. Die van jou vind ik wat fatalistisch ja.



Jij hebt het alleen over de seks die niet meer goed is. Ik heb het over veel meer dan dat.



Ik zeg nergens dat mensen uit elkaar moeten omdat het even wat minder gaat maar ik heb het over mensen die elkaar nauwelijks nog iets te vertellen hebben en die bij elkaar blijven omdat het ooit in de eerste jaren misschien nog leuk was maar nu al tientallen jaren niet meer.



Jij verzint een heel verhaal bij wat ik zou bedoelen maar je leest niet wat er werkelijk staat. Je kunt je bij veel dingen blijkbaar niets voorstellen en vindt het een ver van jouw bed show, dat betekent niet dat die mensen die ik spreek niet in dat soort relaties zitten.



Het is goed om voor elkaar te kiezen, elkaar volgend jaar het ja-woord te beloven en samen er wat van te willen maken en ik wens jou daar veel geluk bij en ik vind het mooi dat mensen dat doen, proberen en willen.



Dat ik dat soort stellen zie die elkaar niets meer te vertellen hebben of juist verbitterd over hun partner spreken is niet iets wat ik verzin. Ik zit bij dat soort stellen aan tafel, die zelfs aan mij vragen waarom ik met hun partner zou willen sporten want die partner is toch een suffe lul terwijl hun partner er nog naast staat, die de hele tijd elke opmerking afkraken die hun partner zegt.



Ik doe denigrerend over de mannen die mij wel even denken te kunnen palen en dat dat door hun vrouwen gezien wordt als oppeppertje voor hun relatie terwijl ondertussen ik een vent krijg voorgespiegeld die vrijgezel is en ik denk misschien een relatie met hem aan te kunnen gaan. Ik vind die mannen allesbehalve zielig. Echt helemaal niet. Geen idee hoe je daarbij komt. Als ze in een slechte relatie zitten kunnen ze ofwel weggaan en als ze mij voorliegen vind ik het klootzakken omdat ze mij hoop geven op een leuke relatie.



Waarom zou dat andere mensen raken als ze zich niet aangesproken voelen? Als jij jezelf niet zuur vindt, als jij gelukkig bent etc. dan hoef jij je helemaal niet aangesproken te voelen. Ben jij zuur? Ben jij ongelukkig? Nee? Prima toch.
Ik geloof dat mensen elkaar eeuwig trouw kunnen beloven, dat menen en na kunnen komen en daar wel bij varen. Ik zie ook de stellen waarbij dat niet lukt.



Dat zijn feiten.



Alleen willen kijken hoe alles altijd maar mooi zal zijn voor iedereen, dat is niet de werkelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook dat mensen dat kunnen. Ik geloof alleen niet dat mensen die dat niet kunnen per se een slechte relatie hebben. En al helemaal niet alleen maar omdat jij daar zoveel voorbeelden van kent.
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 13:44:

Ik geloof ook dat mensen dat kunnen. Ik geloof alleen niet dat mensen die dat niet kunnen per se een slechte relatie hebben. En al helemaal niet alleen maar omdat jij daar zoveel voorbeelden van kent.



Ik zeg nergens dat alle mensen persé een slechte relatie hebben, dat maak jij er van. En je hoeft ook niet zomaar iets te geloven alleen maar omdat ik dat zeg dat dat mijn ervaringen zijn maar doen alsof ik deze voorbeelden uit mijn grote duim zuig omdat jij dat soort relaties niet (wil) ziet(n) is een ander uiterste.



Ik heb die mensen gesproken, doorgevraagd, getroost, geprobeerd te sturen als ze vreemdgingen om hun partner een hak te zetten, de vriendinnen gesproken die zich afvroegen waarom hun man op de chat met mij zat etc..



Ik vind het dus wel wat naïef als je zegt dat vreemdgaan iets is wat iemand misschien een keertje doet en je dat dan vergeeft en gelukkig allemaal weer verder leeft en ze allemaal relaties hebben waarin ze prima tevreden zijn alleen maar omdat jij dat graag wil geloven.



(en dan ook nog even en passant persoonlijk wordt over wie ik allemaal wel niet zou zijn, willen of waarom ik geen relatie heb en jij wel zonder door te vragen etc. Dit zijn precies de soort relaties die ik dan weer voor ogen zie als relaties die ik niet wil, zo'n persoonlijk oh wat ben ik toch helemaal geweldig en hij gaat niet vreemd met mij omdat ík wel zo geweldig ben, hij hoort niet vreemd te gaan omdat híj zo geweldig is, dat zegt niets over jou als hij wel vreemd zou gaan maar iets over hem, de vreemdganger als hij dat zou doen en ik hoop voor jou dat het jou niet overkomt en je daadwerkelijk een leuke partner hebt uitgekozen)
Alle reacties Link kopieren
Nou conclusie van Thordis en Sophietje: dertigers die nog single zijn, zijn of gestoord, lelijk, sociaal niet vaardig of gewoon niet leuk en de dertigers die vanwege een carrière (nog) geen relatie hebben zijn vaak onzeker en bang. Verder kan een carrière een relatie niet negatief beïnvloeden en bestaan alle werkdagen uit 8:00 tot 17:00. En daarmee is de kous af.



Weer iets geleerd in mijn leven!
Alle reacties Link kopieren
Je wordt zelf anders net zo persoonlijk hoor, maar goed. Maar snap je nou echt niet dat ik het vreemd vind dat jij chat met de mannen van je vriendinnen? Waarom zou je dat doen? Wat moet JIJ met die man van je vriendin?



Dus ja ik denk wel degelijk dat jij dat soort situaties over jezelf afroept door zulke dingen te doen en dat dat je wereld conveniently kleurt als eentje waarin 90% van de relaties flut is omdat ze niet zo zijn als jij voor ogen hebt. En dus begin je er zelf maar niet aan, want niemand is goed genoeg. Althans, eigenlijk kun je er natuurlijk niks aan doen, zij dumpen jou, ze gebruiken je. En het cirkeltje is rond.



Die wereld ken ik niet nee. Ik ken massa's leuke relaties en ik ken omgekeerd nare relaties en ik ken ook relaties die helemaal kapót gingen van het vreemdgaan van de een. Ook relaties die dat niet gingen. Ik zeg alleen maar: op zoek gaan naar een partner die je nooit zal bedriegen is een utopie, dat kun je nooit weten. Mijn moeder ging vreemd omdat ze haar kind verloor en TOCH gingen ze samen door en TOCH zijn ze nu weer heel gelukkig samen. Er gebeuren gewoon nare dingen en mensen maken dan de verkeerde keuzes. Een relatie komt niet met een zak garanties. Je kan wel eeuwige trouw beloven maar je weet pas op je sterfbed of het is gelukt. En als dat niet is gelukt dan hoeft je relatie nog niet slecht of naar of mislukt te zijn geweest.

Voor de meeste mensen gaat dat niet op, al snauwen ze elkaar nog zo af.



Dat jij een zak garanties wil moet jij weten, maar zo werkt het leven niet. In een levenslange relatie is het heel goed mogelijk dat er enorme KLOTEperiodes komen en dat je daarin stomme dingen doet. Of je partner. De kunst is om daar doorheen te komen, niet om dan maar te wachten op iemand die je belooft wat jij zo graag wilt horen. Diegene bestaat niet. Je kan niet in de toekomst kijken. En als je wegrent zul je nooit weten of het misschien - ook al heb je elkaar 3 jaar (wat is 3 jaar op een mensenleven) afgesnauwd - in the end toch weer heel mooi had kunnen zijn. Ik zeg niet dat alle relaties goed komen of goed zijn. Ik zeg dat het pijnlijk is om andermans relaties af te doen als zijnde slecht omdat JIJ niet in zo'n relatie zou blijven. Jij bent degene die je verheven voelt, niet ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 22 april 2014 @ 14:26:

Nou conclusie van Thordis en Sophietje: dertigers die nog single zijn, zijn of gestoord, lelijk, sociaal niet vaardig of gewoon niet leuk en de dertigers die vanwege een carrière (nog) geen relatie hebben zijn vaak onzeker en bang. Verder kan een carrière een relatie niet negatief beïnvloeden en bestaan alle werkdagen uit 8:00 tot 17:00. En daarmee is de kous af.



Weer iets geleerd in mijn leven!



Ik denk dat iedereen onzeker en bang is. En verder heb ik nooit iets geconcludeerd over het al dan niet leuk/mooi/sociaal vaardig zijn enz van dertigers. Ik heb alleen gezegd dat ik me kan voorstellen dat je als 20er flexibeler bent omdat je jezelf nog minder hebt ontdekt en dat het dan makkelijker is om samen iets op te bouwen en dat als je op je dertigste al 10 jaar een relatie hebt dat het dan niet zo gek is dat je die hele diepe band hebt ontwikkeld, daar heb je namelijk 10 jaar werk in gestopt. Zo'n relatie krijg je niet zomaar door verliefd te worden, die krijg je door te investeren.

Je kan inderdaad ook investeren in je werk. Ik zou dat minder bevredigend vinden. Gelukkig is het voor de meeste mensen en en, niet of of.
Alle reacties Link kopieren
Edit Paekzwart: en dat heeeeel veel mensen vreemd gaan bij de vleet vind IK ook onzin, ik ken helemaal niet zoveel mensen die vreemdgaan bij de vleet. Die paar kun je inderdaad maar beter kwijt dan rijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven