Zijn mijn eisen te hoog?

21-04-2014 20:26 233 berichten
--
Alle reacties Link kopieren
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 14:31:

[...]





Ik denk dat iedereen onzeker en bang is. En verder heb ik nooit iets geconcludeerd over het al dan niet leuk/mooi/sociaal vaardig zijn enz van dertigers. Ik heb alleen gezegd dat ik me kan voorstellen dat je als 20er flexibeler bent omdat je jezelf nog minder hebt ontdekt en dat het dan makkelijker is om samen iets op te bouwen en dat als je op je dertigste al 10 jaar een relatie hebt dat het dan niet zo gek is dat je die hele diepe band hebt ontwikkeld, daar heb je namelijk 10 jaar werk in gestopt. Zo'n relatie krijg je niet zomaar door verliefd te worden, die krijg je door te investeren.

Je kan inderdaad ook investeren in je werk. Ik zou dat minder bevredigend vinden. Gelukkig is het voor de meeste mensen en en, niet of of.Jij niet; Thordis wel. En dat angstige vind jij. Daarom: weer iets geleerd. Heb persoonlijk werkelijk waar geen idee hoe het met relaties zit en hoe goed je een relatie kunt opbouwen op welke leeftijd. Ik denk altijd dat het gewoonweg vanzelf komt: de één jong, de ander ouder blablabla, zal per individu andrs liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 14:33:

Edit Paekzwart: en dat heeeeel veel mensen vreemd gaan bij de vleet vind IK ook onzin, ik ken helemaal niet zoveel mensen die vreemdgaan bij de vleet. Die paar kun je inderdaad maar beter kwijt dan rijk zijn.Ze zullen jou ook niet vertellen dat ze vreemdgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 22 april 2014 @ 14:43:

[...]



Ze zullen jou ook niet vertellen dat ze vreemdgaan. Maar schijnbaar wel en masse aan Paekzwart.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 22 april 2014 @ 14:42:

[...]



Jij niet; Thordis wel. En dat angstige vind jij. Daarom: weer iets geleerd. Heb persoonlijk werkelijk waar geen idee hoe het met relaties zit en hoe goed je een relatie kunt opbouwen op welke leeftijd. Ik denk altijd dat het gewoonweg vanzelf komt: de één jong, de ander ouder blablabla, zal per individu andrs liggen.Ja ik bedoel meer: als je op je dertigste voor een relatie krijgt dan ben je al meer gevormd en dan wil je misschien ook sneller kinderen en dergelijke. Dus eigenlijk wil je meteen gevoelsmatig heel diep met iemand zitten, terwijl dat gewoon tijd kost, of je nou jong bent of oud, om dat te laten groeien. Dat komt van een aantal jaren samenzijn. En denk dat dat het 'eisenlijstje' vaak is: dat mensen eigenlijk meteen diep zouden willen zitten maar dat heb je gewoon niet zomaar. En dat omdat mensen (vrnl vrouwen) op hun dertigste meer op zoek zijn dan op hun 20ste (ivm kinderwens), ze daar wel veel meer haast mee hebben. Dus ik denk wel dat dertigers het moeilijker hebben, maar niet omdat ze in de reservebak zitten.
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 14:27:

Je wordt zelf anders net zo persoonlijk hoor, maar goed. Maar snap je nou echt niet dat ik het vreemd vind dat jij chat met de mannen van je vriendinnen? Waarom zou je dat doen? Wat moet JIJ met die man van je vriendin?



Ik chat niet met mannen van vriendinnen maar via datingsites waar zogenaamd single mannen op staan. De mannen die ik ken, daarvan ken ik niet altijd hun vriendin maar daar sport ik wel eens mee of spreek ik in de kroeg, op feestjes etc. en die hebben wel eens de neiging om verder te willen gaan na wat glaasjes alcohol en mij te willen zoenen of ze brengen mij thuis en denken dat dat een reden is om verder te mogen gaan.



Dus ja ik denk wel degelijk dat jij dat soort situaties over jezelf afroept door zulke dingen te doen en dat dat je wereld conveniently kleurt als eentje waarin 90% van de relaties flut is omdat ze niet zo zijn als jij voor ogen hebt. En dus begin je er zelf maar niet aan, want niemand is goed genoeg. Althans, eigenlijk kun je er natuurlijk niks aan doen, zij dumpen jou, ze gebruiken je. En het cirkeltje is rond.



Ik begin regelmatig aan relaties, waarvan ik altijd probeer te kijken of iemand niet bezet is maar kom er helaas soms achter dat ik iemand heb gedate die toch al een relatie had. Ik word regelmatig gedumpt maar meestal is dat als ik heb gezegd waarom ik niet een baan heb die aansluit op mijn intelligentieniveau en ze erachter komen dat ik iets teveel gezondheidsklachten heb.





Die wereld ken ik niet nee. Ik ken massa's leuke relaties en ik ken omgekeerd nare relaties en ik ken ook relaties die helemaal kapót gingen van het vreemdgaan van de een. Ook relaties die dat niet gingen. Ik zeg alleen maar: op zoek gaan naar een partner die je nooit zal bedriegen is een utopie, dat kun je nooit weten. Mijn moeder ging vreemd omdat ze haar kind verloor en TOCH gingen ze samen door en TOCH zijn ze nu weer heel gelukkig samen. Er gebeuren gewoon nare dingen en mensen maken dan de verkeerde keuzes. Een relatie komt niet met een zak garanties. Je kan wel eeuwige trouw beloven maar je weet pas op je sterfbed of het is gelukt. En als dat niet is gelukt dan hoeft je relatie nog niet slecht of naar of mislukt te zijn geweest.

Voor de meeste mensen gaat dat niet op, al snauwen ze elkaar nog zo af.



Dat jouw moeder een tijdje vreemdging omdat ze haar kind verloor en jouw ouders er uit kwamen wil nog niet zeggen dat het gros van de mensen daar goed uitkomt. En om pas aan het eind van je leven erachter te komen dat je 30 jaar lang eigenlijk niet zo gelukkig was lijkt me rijkelijk laat. Je kan best in plaats van tientallen jaren doormodderen kijken of het toch niet anders kan als je er samen niet uitkomt.



Dat jij een zak garanties wil moet jij weten, maar zo werkt het leven niet. In een levenslange relatie is het heel goed mogelijk dat er enorme KLOTEperiodes komen en dat je daarin stomme dingen doet. Of je partner. De kunst is om daar doorheen te komen, niet om dan maar te wachten op iemand die je belooft wat jij zo graag wilt horen. Diegene bestaat niet. Je kan niet in de toekomst kijken. En als je wegrent zul je nooit weten of het misschien - ook al heb je elkaar 3 jaar (wat is 3 jaar op een mensenleven) afgesnauwd - in the end toch weer heel mooi had kunnen zijn. Ik zeg niet dat alle relaties goed komen of goed zijn. Ik zeg dat het pijnlijk is om andermans relaties af te doen als zijnde slecht omdat JIJ niet in zo'n relatie zou blijven. Jij bent degene die je verheven voelt, niet ik.Als iemand je al 3 jaar afsnauwt lijkt het me echt veel logischer om er vanuit te gaan dat die persoon dat de jaren daarop ook nog gewoon blijft doen en niet opeens op een dag het licht zal zien en dat je daar dan maar lijdzaam op moet wachten. Ik wil helemaal geen zak garanties maar ik vind ook niet dat je maar in relaties jaar in jaar uit moet blijven waarbij je alletwee ongelukkig bent en anderen nodig hebt.



Ik vind dat ik prima af mag geven op andermans relaties als ze vinden dat ze mij nodig hebben om de aandacht van hun problemen af te leiden en ik dus te maken krijg met mannen die proberen met mij vreemd te gaan. Dan ga ik niet denken oh wat hebben ze toch een leuke relatie en wat aardig dat ik ze daarmee mag helpen door mijn benen te spreiden.

quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 14:51:

[...]





Maar schijnbaar wel en masse aan Paekzwart.



Ja, dat doen ze wel aan mij.



Omdat ik kijk naar alle kanten van het verhaal. Omdat ik erken dat het gebeurt. Omdat ik met ze mee wil denken over hun redenen. Omdat ik vaak door heb wat er speelt en dat iemand helemaal niet vrijgezel is en daar dan naar doorvraag en je dan ineens heel open gesprekken hebt. Omdat ze vaak beseffen dat ik geen man wil afpakken maar juist probeer mensen bij elkaar te houden door te hopen dat ze elkaar weer meer leuk gaan vinden. En dat ik ook geen blad voor mijn mond neem en mijn eigen mening geef als ik denk dat het beter is om uit elkaar te gaan en de feiten onder ogen te zien.



Niet omdat ik denk dat alle relaties fantastisch goed zijn ook al snauwen ze elkaar dag in dag uit af.



Omdat internet bijvoorbeeld anoniem is of je mensen al jaren meemaakt en een diepere band mee hebt.



Tja, dat doen ze inderdaad. Shoot the messenger?
Ik heb het verder nog steeds over relaties in het algemeen die niet goed zitten. Maar jij voelt je aangesproken alsof ik het over jou heb die in zo'n slechte relatie zou zitten.



Zit jij nou wel of niet in een slechte relatie? Als jouw relatie goed is, nou mooi. Zit jouw relatie niet goed, dan heb ik het terecht over jou.



Dus ehm, snauw jij je partner al 3 jaar elke dag af of word jij al 3 jaar afgesnauwd elke dag? En ben je nu wel of niet gelukkig met jouw relatie?



En omdat ík zo'n relatie niet wil, ben ik persoonlijk en te kritisch over andermans relaties? Als jij gelukkig bent of dit zo wilt prima, maar ík wil dat niet.



En zijn mijn eisen dus dan te hoog en ben ik blijkbaar daardoor arrogant en denk ik dat ik beter ben dan anderen? Dat is wel het idee dat veel mensen willen scheppen. Terwijl dat mijns inziens dus alleen iets zegt over hoe slecht ze hun eigen relatie zien.



Want het is niet dat ze mij ook een leuke relatie gunnen. Nee ze willen dat ik net zo'n relatie zou moeten hebben als zijzelf want oh wat is dat top en dat gunnen ze mij ook. Nee, je zei het net zelf al, het zal ze lijen of ik een (leuke) relatie krijg.
Alle reacties Link kopieren
Zo bedoelde ik het niet, dat je maar koste wat het kost bij elkaar moet blijven. Ik bedoelde dat ik me best kan voorstellen dat er een reden is dat iemand kribbig is, en dat het dan naar de buitenwereld kan lijken of diegene de ander de hele dag afsnauwt, terwijl het in werkelijkheid wel meevalt en die drie jaar misschien dan niet leuk waren, maar de jaren daarna waren dan wel weer heel leuk. En ik zeg niet dat het bij iedereen zo gaat als bij mijn ouders, maar dat ik het gevoel heb dat ze het niet eens proberen. Omdat het vanaf het begin af aan de perfecte relatie moet zijn en als niet alles aan dat plaatje voldoet, dan is het dat niet waard. Terwijl het best wel een paar jaar verdomde moeilijk kan zijn en TOCH de moeite waard kan zijn. En dat HOEF je niet te proberen, maar je hoeft het ook niet veroordelen als mensen dat WEL doen, omdat het in jouw ogen anders aan jou is om hun benen te spreiden om hun relatie te redden.



En ik blijf het uitermate vreemd vinden dat jij je zo beschikbaar opstelt voor mannen die notoire vreemdgangers zijn. Want dat is echt niet 70% van de bevolking ofzo hoor. Dus dat zoek je toch een beetje op dan. Wat haal je daar uit, als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 22 april 2014 @ 14:07:

[...]





Ik zeg nergens dat alle mensen persé een slechte relatie hebben, dat maak jij er van. En je hoeft ook niet zomaar iets te geloven alleen maar omdat ik dat zeg dat dat mijn ervaringen zijn maar doen alsof ik deze voorbeelden uit mijn grote duim zuig omdat jij dat soort relaties niet (wil) ziet(n) is een ander uiterste.



Ik heb die mensen gesproken, doorgevraagd, getroost, geprobeerd te sturen als ze vreemdgingen om hun partner een hak te zetten, de vriendinnen gesproken die zich afvroegen waarom hun man op de chat met mij zat etc..



Ik vind het dus wel wat naïef als je zegt dat vreemdgaan iets is wat iemand misschien een keertje doet en je dat dan vergeeft en gelukkig allemaal weer verder leeft en ze allemaal relaties hebben waarin ze prima tevreden zijn alleen maar omdat jij dat graag wil geloven.



(en dan ook nog even en passant persoonlijk wordt over wie ik allemaal wel niet zou zijn, willen of waarom ik geen relatie heb en jij wel zonder door te vragen etc. Dit zijn precies de soort relaties die ik dan weer voor ogen zie als relaties die ik niet wil, zo'n persoonlijk oh wat ben ik toch helemaal geweldig en hij gaat niet vreemd met mij omdat ík wel zo geweldig ben, hij hoort niet vreemd te gaan omdat híj zo geweldig is, dat zegt niets over jou als hij wel vreemd zou gaan maar iets over hem, de vreemdganger als hij dat zou doen en ik hoop voor jou dat het jou niet overkomt en je daadwerkelijk een leuke partner hebt uitgekozen)



Je zegt wel degelijk iets over mij en hoe je mijn relatie met mijn partner opvat. Maar ik heb het helemaal niet over mijn relatie, mijn relatie is nog geen 4 jaar oud, dus als er nu al een hoop gesnauw bij zou komen kijken dan zou ik niet met hem gaan trouwen.



Ik ben er ook niet boos om, ik vind alleen dat je je zo arrogant opstelt ten opzichte van relaties. Je kúnt niet andermans relatie perfect inschatten. Níemand kan dat. Dus jij weet helemaal niet waarom ze wel of niet bij elkaar blijven. Je weet nóóít alles. En ik vind het zo raar dat je wel schijnt te denken dat je precies weet hoe het in andermans relatie zit. En dat zo'n relatie nooit genoeg voor jou zou zijn. Maar weet jij veel, misschien halen ze er wel méér geluk uit om samen te zijn dan uit elkaar te gaan ook al ligt hij elke zaterdag te krikken met zijn tweede vrouw, terwijl jij uberhaupt meer geluk uit het leven haalt zonder partner dan zij met. Maar dan is dát hooguit betreurenswaardig, en niet dat ze bij elkaar blijven. Je kent iemands redenen niet om te blijven. Ik vind niet dat je dat zo gegeneraliseerd moet veroordelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 22 april 2014 @ 15:10:

Ik heb het verder nog steeds over relaties in het algemeen die niet goed zitten. Maar jij voelt je aangesproken alsof ik het over jou heb die in zo'n slechte relatie zou zitten.



Zit jij nou wel of niet in een slechte relatie? Als jouw relatie goed is, nou mooi. Zit jouw relatie niet goed, dan heb ik het terecht over jou.



Dus ehm, snauw jij je partner al 3 jaar elke dag af of word jij al 3 jaar afgesnauwd elke dag? En ben je nu wel of niet gelukkig met jouw relatie?



En omdat ík zo'n relatie niet wil, ben ik persoonlijk en te kritisch over andermans relaties? Als jij gelukkig bent of dit zo wilt prima, maar ík wil dat niet.



En zijn mijn eisen dus dan te hoog en ben ik blijkbaar daardoor arrogant en denk ik dat ik beter ben dan anderen? Dat is wel het idee dat veel mensen willen scheppen. Terwijl dat mijns inziens dus alleen iets zegt over hoe slecht ze hun eigen relatie zien.



Want het is niet dat ze mij ook een leuke relatie gunnen. Nee ze willen dat ik net zo'n relatie zou moeten hebben als zijzelf want oh wat is dat top en dat gunnen ze mij ook. Nee, je zei het net zelf al, het zal ze lijen of ik een (leuke) relatie krijg.Dit is precies wat ik bedoel. Ik heb alleen gezegd dat je nooit in andermans relatie kunt kijken en dat ik het arrogant vind dat jij schijnt te denken dat jij dat wel kan. Dus je veroordeelt relaties van mensen die - hoe onbegrijpelijk voor jou ook - misschien wel heel gelukkig zijn in die relatie. Dat mag jij voor jezelf best niet willen, maar zij zien dus hun relatie helemaal niet slecht. Ze gunnen jou inderdaad wat zij ervaren als goed, maar dat is 'te min' voor jou. Dat is niet hun arrogantie, maar de jouwe.
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 15:21:

Zo bedoelde ik het niet, dat je maar koste wat het kost bij elkaar moet blijven. Ik bedoelde dat ik me best kan voorstellen dat er een reden is dat iemand kribbig is, en dat het dan naar de buitenwereld kan lijken of diegene de ander de hele dag afsnauwt, terwijl het in werkelijkheid wel meevalt en die drie jaar misschien dan niet leuk waren, maar de jaren daarna waren dan wel weer heel leuk. En ik zeg niet dat het bij iedereen zo gaat als bij mijn ouders, maar dat ik het gevoel heb dat ze het niet eens proberen. Omdat het vanaf het begin af aan de perfecte relatie moet zijn en als niet alles aan dat plaatje voldoet, dan is het dat niet waard. Terwijl het best wel een paar jaar verdomde moeilijk kan zijn en TOCH de moeite waard kan zijn. En dat HOEF je niet te proberen, maar je hoeft het ook niet veroordelen als mensen dat WEL doen, omdat het in jouw ogen anders aan jou is om hun benen te spreiden om hun relatie te redden.



En ik blijf het uitermate vreemd vinden dat jij je zo beschikbaar opstelt voor mannen die notoire vreemdgangers zijn. Want dat is echt niet 70% van de bevolking ofzo hoor. Dus dat zoek je toch een beetje op dan. Wat haal je daar uit, als ik vragen mag?



Zucht. Iemand is soms wel eens kribbig, vind ik ook niet goed te praten want ik heb zat redenen om kribbig te zijn maar ben ik ook niet. Maar daar heb ik het niet over. Ik het niet over eens een keer kribbig of dat er geen tropenjaren zouden zijn en zeker dat je het dan moet blijven proberen. Vind ik ook dat mensen het moeten blijven proberen maar dat kan alleen als beiden het willen proberen. Zodra er één het niet wil proberen houdt het op. Ik veroordeel niet als mensen het proberen. Maar wel als ze mij er bij proberen te betrekken, ik er last van krijg door jaloerse vrouwen en mannen die proberen met mij te flirten en ik ze al tientallen jaren aan zie modderen. Wat mensen verder zelf doen moeten ze zelf weten maar ik raad aan om niet 20 jaar aan te modderen maar na een jaar of 4 je conclusie te trekken.



Hoe kom je er bij dat ik me beschikbaar opstel voor mannen die bezet zijn? Alleen maar omdat ik ze tegenkom? Voor de goede orde, ik wijs ze af. En waarom ik ze tegenkom? Omdat ze er zijn. Al zou het maar 30% zijn dan kom ik ze tegen omdat ik op datingsites zit, omdat ik vrijgezel rondloop en ze denken dat ik daarom daar dus wel gevoelig voor ben. Omdat ze doen alsof ze vrijgezel zijn. Omdat ik vriendinnen heb (gehad) die vreemdgingen en hun verhaal bij mij kwijt wilden en ik het daarom weet dat zij vreemdgingen en hun mannen soms ook.



Het zijn gewoon mensen die ik overal tegenkom. Ze zijn gewoon op je hobbyclub, op je werk, in je vriendengroepen, in de kroeg. Stel het is 30%, dat zijn de cijfers die ze in onderzoeken zeggen, dan gaan van de 10 mensen die je kent er 3 vreemd.
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 15:32:

[...]





Dit is precies wat ik bedoel. Ik heb alleen gezegd dat je nooit in andermans relatie kunt kijken en dat ik het arrogant vind dat jij schijnt te denken dat jij dat wel kan. Dus je veroordeelt relaties van mensen die - hoe onbegrijpelijk voor jou ook - misschien wel heel gelukkig zijn in die relatie. Dat mag jij voor jezelf best niet willen, maar zij zien dus hun relatie helemaal niet slecht. Ze gunnen jou inderdaad wat zij ervaren als goed, maar dat is 'te min' voor jou. Dat is niet hun arrogantie, maar de jouwe.Nou, ik denk echt niet dat dat meisje zo gelukkig zou zijn als ik daadwerkelijk fijn verder zou gaan met haar vriend (die ze zelf ook weer afpakte van een ander) en mij dat zou gunnen want dan heeft ze zelf niet die relatie meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 22 april 2014 @ 15:32:

[...]





Zucht. Iemand is soms wel eens kribbig, vind ik ook niet goed te praten want ik heb zat redenen om kribbig te zijn maar ben ik ook niet. Maar daar heb ik het niet over. Ik het niet over eens een keer kribbig of dat er geen tropenjaren zouden zijn en zeker dat je het dan moet blijven proberen. Vind ik ook dat mensen het moeten blijven proberen maar dat kan alleen als beiden het willen proberen. Zodra er één het niet wil proberen houdt het op. Ik veroordeel niet als mensen het proberen. Maar wel als ze mij er bij proberen te betrekken, ik er last van krijg door jaloerse vrouwen en mannen die proberen met mij te flirten en ik ze al tientallen jaren aan zie modderen. Wat mensen verder zelf doen moeten ze zelf weten maar ik raad aan om niet 20 jaar aan te modderen maar na een jaar of 4 je conclusie te trekken.



Hoe kom je er bij dat ik me beschikbaar opstel voor mannen die bezet zijn? Alleen maar omdat ik ze tegenkom? Voor de goede orde, ik wijs ze af. En waarom ik ze tegenkom? Omdat ze er zijn. Al zou het maar 30% zijn dan kom ik ze tegen omdat ik op datingsites zit, omdat ik vrijgezel rondloop en ze denken dat ik daarom daar dus wel gevoelig voor ben. Omdat ze doen alsof ze vrijgezel zijn. Omdat ik vriendinnen heb (gehad) die vreemdgingen en hun verhaal bij mij kwijt wilden en ik het daarom weet dat zij vreemdgingen en hun mannen soms ook.



Het zijn gewoon mensen die ik overal tegenkom. Ze zijn gewoon op je hobbyclub, op je werk, in je vriendengroepen, in de kroeg. Stel het is 30%, dat zijn de cijfers die ze in onderzoeken zeggen, dan gaan van de 10 mensen die je kent er 3 vreemd.Ja klopt. Ik ken er een heleboel. En meestal zijn dat toch mensen die 1 of 2x een relatie met een ander erop na houden. Niet mensen die notoir vreemdgaan en altijd met hun oogjes op stokjes door de stad lopen. Daarvan ken ik er namelijk niet zoveel eerlijk gezegd.
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 15:36:

[...]





Ja klopt. Ik ken er een heleboel. En meestal zijn dat toch mensen die 1 of 2x een relatie met een ander erop na houden. Niet mensen die notoir vreemdgaan en altijd met hun oogjes op stokjes door de stad lopen. Daarvan ken ik er namelijk niet zoveel eerlijk gezegd.Jij vindt mensen die 2 keer er een hele relatie op na houden naast hun huidige relatie geen notoire vreemdgangers? En jij denkt dat het af te zien valt aan hoe ze door de stad lopen met hun partner er naast?
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 22 april 2014 @ 15:35:

[...]





Nou, ik denk echt niet dat dat meisje zo gelukkig zou zijn als ik daadwerkelijk fijn verder zou gaan met haar vriend (die ze zelf ook weer afpakte van een ander) en mij dat zou gunnen want dan heeft ze zelf niet die relatie meer.Nee duh. Ik bedoel: zij ervaren hun relatie kennelijk als waardevol. En gunnen jou dat gevoel ook. Maar jij vindt dat gevoel niet goed genoeg, want hij probeert iets bij jou. En ik vind dat oneerlijk tegenover die mensen in zo'n situatie, omdat je helemaal niet weet hoe waardevol die relatie wel of niet is voor hen. Jij vult in dat het niet waardevol kán zijn, omdat de vriend iets bij jou probeert. Nou, misschien ligt dat voor haar wel anders. En ik vind het niet verkeerd als zij jou dan een relatie die zij als leuk beschouwt ook gunt. Ik denk dat jij denkt dat je heel goed weet hoe andermans relaties werken, maar het is zelden 'om het koophuis', dat ze blijven. Dat zeggen ze maar naar de buitenwereld, omdat je dan wordt beschouwt als een watje als je bij je man blijft die vreemd is gegaan. Een suffe doos die bang is om alleen te zijn, haar veilige leventje op te geven. En zelfs al ben je die suffe doos? Wat dan nog? Als jouw veilige leventje je gelukkiger maakt dan een trouwe man dan blijf je dus. Als je trouwe man je gelukkiger maakt dan ga je weg. En soms kost dat een paar jaar, voordat je eruit bent hoe het precies zit.

Ik vind het niet nodig dat jij mensen die dat allemaal misschien niet zo duidelijk voor ogen hebben als jij zo veroordeelt. Jij kent hun redenen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 22 april 2014 @ 15:43:

[...]





Jij vindt mensen die 2 keer er een hele relatie op na houden naast hun huidige relatie geen notoire vreemdgangers? En jij denkt dat het af te zien valt aan hoe ze door de stad lopen met hun partner er naast?Dat ligt helemaal aan de situatie. Ik vind je een vreemdganger als je je partner niet meer op 1 hebt. Zoals die vrouw die al jaren die SV heeft? Haar partner staat nog steeds met stip op 1. Het is niet een situatie die ik zou kiezen nee, ik weet niet of ik het zou kunnen. Maar seks buiten de deur hebben en vreemdgaan zijn niet per definitie dezelfde dingen wat mij betreft. Omdat een relatie meer is dan seks. In mijn ogen dan.
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 15:46:

[...]





Nee duh. Ik bedoel: zij ervaren hun relatie kennelijk als waardevol. En gunnen jou dat gevoel ook. Maar jij vindt dat gevoel niet goed genoeg, want hij probeert iets bij jou. En ik vind dat oneerlijk tegenover die mensen in zo'n situatie, omdat je helemaal niet weet hoe waardevol die relatie wel of niet is voor hen.



Het is oneerlijk voor hen allebei? Omdat hij míj probeert te verleiden onder het mom van single zijn?



En je hebt niet het idee dat voor zijn vorige vriendin hun relatie ook waardevol was totdat hij er met haar vandoor ging en die vriendin met groot verdriet achterbleef maar dat zijn huidige vriendin nu wel de ware is ook al zegt hij tegen de volgende dat zijn huidige relatie niets voorstelt?







Jij vult in dat het niet waardevol kán zijn, omdat de vriend iets bij jou probeert. Nou, misschien ligt dat voor haar wel anders. En ik vind het niet verkeerd als zij jou dan een relatie die zij als leuk beschouwt ook gunt. Ik denk dat jij denkt dat je heel goed weet hoe andermans relaties werken, maar het is zelden 'om het koophuis', dat ze blijven.



Ja want ze gingen daadwerkelijk uit elkaar toen de kinderen het huis uit waren en zij of hij een nieuwe scharrel kreeg waar ze gelijk bij in konden trekken.



Dat zeggen ze maar naar de buitenwereld, omdat je dan wordt beschouwt als een watje als je bij je man blijft die vreemd is gegaan. Een suffe doos die bang is om alleen te zijn, haar veilige leventje op te geven. En zelfs al ben je die suffe doos? Wat dan nog? Als jouw veilige leventje je gelukkiger maakt dan een trouwe man dan blijf je dus.



Ja, totdat de ander die rijkere vent vindt die ook voor haar wil gaan of de pensioenleeftijd werd bereikt en hij niet bij haar de hele dag in huis wilde blijven. Erg veilig... not maar nu wel 20 jaar later en dan terugkijkend op hun leven waarbij ze alsnog alleen achterblijven maar wel misschien al 15 jaar wel gelukkig hadden kunnen zijn bij iemand die daadwerkelijk wel van hen hield.



Als je trouwe man je gelukkiger maakt dan ga je weg. En soms kost dat een paar jaar, voordat je eruit bent hoe het precies zit.

Ik vind het niet nodig dat jij mensen die dat allemaal misschien niet zo duidelijk voor ogen hebben als jij zo veroordeelt. Jij kent hun redenen niet.Jij vindt het veroordelen als ik feiten opnoem. Nee het is in en intriest de verhalen die ik opnoem omdat er groot verdriet achter schuil gaat. Verloren jaren. En nee, mensen weten vaak niet zo duidelijk wat ze willen maar als ze al 10 jaar twijfelen is dat wel 6 jaar te lang.
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 15:48:

[...]





Dat ligt helemaal aan de situatie. Ik vind je een vreemdganger als je je partner niet meer op 1 hebt. Zoals die vrouw die al jaren die SV heeft? Haar partner staat nog steeds met stip op 1. Het is niet een situatie die ik zou kiezen nee, ik weet niet of ik het zou kunnen. Maar seks buiten de deur hebben en vreemdgaan zijn niet per definitie dezelfde dingen wat mij betreft. Omdat een relatie meer is dan seks. In mijn ogen dan.Bij vreemdgaan komt liegen om de hoek kijken. Één partner denkt dat de ander overwerkt voor haar en de kinderen en wacht met de maaltijd op hem. Dat is heel anders als blijkt dat hij al die tijd met een ander leuke dingen deed maar niet met haar. Als ze een open relatie hebben, prima. Hebben ze zelf de keuze.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je het nu over een voorbeeld en probeer je aan de hand daarvan alle relaties over 1 kam te scheren. Ik vind er overigens ook niks mis mee om bij elkaar te blijven voor de kinderen.
Dit topic gaat er trouwens om of je eigen eisen te hoog zijn.



Dat mag ik dus helemaal zelf bepalen en ja daar kun je soms je vraagtekens bij zetten als het gaat om witte sokken of dat hij niet kaal zou mogen zijn.



Dingen als vreemdgaan waarbij de meeste mensen heel erg verdrietig en jaren later nog steeds met pijn geconfronteerd daardoor worden vind ik daar niet onder vallen.



Dat zien als veroordelen van andermans relaties slaat helemaal nergens op. Maar is wel iets wat je vaak tegenkomt als je langere tijd single bent. Dan zou je ineens genoegen moeten nemen met elke rokende tuinkabouter die langskomt zelfs als hij vreemd zou gaan. Want anders zien mensen dat alsof je hun relatie afkraakt (of een gevaar bent, of zelf achter hun partners aan zou zitten).



Ik vind dus dat als iemand zegt dat je eisen te hoog zijn bij heel normale dingen zoals vreemdgaan of aantrekkingskracht, dat dat meer zegt over hun relaties.
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 16:00:

Volgens mij heb je het nu over een voorbeeld en probeer je aan de hand daarvan alle relaties over 1 kam te scheren. Ik vind er overigens ook niks mis mee om bij elkaar te blijven voor de kinderen.



Ik noem ontelbare daadwerkelijke voorbeelden van echte mensen die ik persoonlijk ken.



Bij elkaar blijven voor de kinderen maakt dat één van beide partners vaak op een gegeven toch aandacht, liefde en intimiteit wil. En dat kan je elkaar niet meer geven. Dat zien kinderen als voorbeeld. Geen afscheidszoen als de ander weggaat, geen arm om elkaar heen, geen liefdevolle blikken. En meestal gaat één van beide dat soort dingen bij anderen zoeken, met de kans op verliefdheid, eindelijk wel weer fijne gevoelens. En meestal vind de andere partner dat dan toch niet zo leuk en krijg je ruzies, verwijten, negeren, wegvluchten.



Maar ja, jij weet hoe het allemaal werkt bij iedereen aan de hand van 1 voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat je zegt dat je 'zo'n relatie' niet hoeft vind ik veroordelend. Dat je je druk maakt om het feit dat zij jou helemaal geen goede relatie gunnen, maar hetzelfde als wat zij hebben.. Wat dus niet goed genoeg is voor jou. Dat vind ik veroordelend. Zij gunnen jou wel degelijk een leuke relatie, maar voor jou is het niet goed genoeg. Terwijl, ik zeg het dus nog een keer: JE NIET WEET OF ZIJ HUN RELATIE MISSCHIEN WEL GOED GENOEG VINDEN. En dat vind ik onaardig, om dan te zeggen: nou nee bedankt. Zij vinden het wel goed genoeg en jij vindt dat settelen en beschouwt het als dat ze zich aangevallen door jou voelen omdat jij hun man niet wil.



Dat jij wil wachten op iemand die aan jou kan bewijzen dat hij voor altijd trouw zal zijn moet jij weten, dat jij niet zo'n relatie wil als ik met mijn vriend heb vind ik alleen maar jammer voor je. Volgens mij is hij namelijk precies de trouwe hond waar je naar op zoek bent. Maar daar gaat het me helemaal niet om en dat wil je maar niet begrijpen. Ik vind dat je andermans relatie niet slecht mag noemen omdat erin wordt vreemdgegaan als diegene er zelf voor wil blijven vechten. DAT vind ik veroordelend. Ik denk dat bijna niemand een relatie instapt met het idee van 'nou effe lekker mijn man elke week uitzwaaien als ie naar een ander mokkel gaat'. Nee, natuurlijk niet. Maar het leven is geen hogere wiskunde, het is een troep. En jij mag niet begrijpen hoe anderen hun troep opruimen, maar dat geeft je niet het recht om te zeggen dat omdat ze je een relatie als hun eigen gunnen, ze je geen LEUKE relatie gunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sophietjekalewietje schreef op 22 april 2014 @ 15:32:

[...]





Dit is precies wat ik bedoel. Ik heb alleen gezegd dat je nooit in andermans relatie kunt kijken en dat ik het arrogant vind dat jij schijnt te denken dat jij dat wel kan. Dus je veroordeelt relaties van mensen die - hoe onbegrijpelijk voor jou ook - misschien wel heel gelukkig zijn in die relatie. Dat mag jij voor jezelf best niet willen, maar zij zien dus hun relatie helemaal niet slecht. Ze gunnen jou inderdaad wat zij ervaren als goed, maar dat is 'te min' voor jou. Dat is niet hun arrogantie, maar de jouwe.



Nou, dat veroordelen en die arrogantie klinkt wat raar uit jouw mond, na je woorden gisternacht over het ultieme van een relatie en het niet begrijpen van het leven als je daar niet in investeert.

Want jouw kritiek nu was precies de grondslag van mijn kritiek gister.



Verder snap ik je punt goed, maar je verdedigt nu wel heel erg een romantisch beeld van een relatie. Zeker omdat je het hebt over de balans opmaken op je sterfbed.



Het lijkt me dat dit beeld enorm bepaald wordt door de relatie waar je nu inzit.

Maar de vele verhalen hier op het forum pleiten meer voor Peakzwart's- wellicht wat cynische - wereldbeeld. In bredere en algemenere zin dan. Dus los van wat jij beleeft met je partner.



Ik ben flink liberaal. Zeker ten aanzien van zaken als vreemdgaan, maar je drijft het wel een beetje op de spits. Wederom met een soort van lichtend voorbeeld over jouw vriendin hoe het wel kan werken.

Terwijl ik je kan verzekeren dat vreemdgaan in de praktijk echt niet zo'n zalvende werking heeft.



Het plaatst je betoog over het ultieme van een relatie, waarbij je je kwetsbaar opstelt in een wat ander daglicht. Want kwetsbaar opstellen lijkt me niet hetzelfde als je lusten zeer opportuun ergens anders vandaan halen om de relatie te kunnen laten voortbestaan. Integendeel.

Zo kan ik ook kwetsbaar zijn.



Over angst gesproken. Mensen die vreemdgaan zijn denk ik banger. Voor van alles. Niet mensen die perse veroordeelt moeten worden - het valt vaak best te begrijpen - maar ook geen helden en vechters voor relaties en partners.
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 22 april 2014 @ 16:06:

[...]





Ik noem ontelbare daadwerkelijke voorbeelden van echte mensen die ik persoonlijk ken.



Bij elkaar blijven voor de kinderen maakt dat één van beide partners vaak op een gegeven toch aandacht, liefde en intimiteit wil. En dat kan je elkaar niet meer geven. Dat zien kinderen als voorbeeld. Geen afscheidszoen als de ander weggaat, geen arm om elkaar heen, geen liefdevolle blikken. En meestal gaat één van beide dat soort dingen bij anderen zoeken, met de kans op verliefdheid, eindelijk wel weer fijne gevoelens. En meestal vind de andere partner dat dan toch niet zo leuk en krijg je ruzies, verwijten, negeren, wegvluchten.



Maar ja, jij weet hoe het allemaal werkt bij iedereen aan de hand van 1 voorbeeld.



Nee. Ik zeg júíst dat je het niet kunt weten en dat je dus niet moet lopen roepen dat iedereens relatie slecht is als hun partner vreemdgaat want dat wéét je helemaal niet. Sommige zullen slecht zijn en andere misschien helemaal niet. Dat je niet moet generaliseren omdat je stellen hebt gezien bij wie het fout is gegaan. Het enige wat ik zeg is: je kunt niet weten hoe het werkelijk zit. Dus veroordeel mensen niet zo die in jouw ogen onbegrijpelijke keuzes maken. Je kunt het niet weten. Ik zal nóóít iemand erom veroordelen dat hij níét bij elkaar blijft voor de kinderen. Maar óók niet dat hij wél bij elkaar blijft om de kinderen. Dát is wat ik je probeer uit te leggen. En daarom geef ik een voorbeeld ja, om te laten zien dat het óók goed kan zijn om bij elkaar te blijven voor de kinderen/door te vechten voor de relatie. Want dat lijk jij niet te beseffen. Ik heb nergens gezegd dat omdat dat bij 1 persoon gebeurt dat dat dan bij iedereen zal gebeuren. Ik zeg alleen maar: jij kan niet in die relatie kijken en dus niet zonder meer zeggen of iets goed of fout is. En jij zegt dat je dat wel kan zeggen, omdat jij veel voorbeelden hebt. Dus ja dat vind ik veroordelend.



Je kunt hooguit zeggen: ik vind hun relatie slecht. Dat is jouw interpretatie van die relatie en misschien zijn zij het er zelf wel helemaal niet mee eens. Misschien ook wel, maar het zijn geen feiten, dat is jouw mening, die er niet zoveel toe doet in hun relatie. Liefde is geen wiskunde.
Alle reacties Link kopieren
quote:strike schreef op 22 april 2014 @ 16:12:

[...]





Nou, dat veroordelen en die arrogantie klinkt wat raar uit jouw mond, na je woorden gisternacht over het ultieme van een relatie en het niet begrijpen van het leven als je daar niet in investeert.

Want jouw kritiek nu was precies de grondslag van mijn kritiek gister.



Verder snap ik je punt goed, maar je verdedigt nu wel heel erg een romantisch beeld van een relatie. Zeker omdat je het hebt over de balans opmaken op je sterfbed.



Het lijkt me dat dit beeld enorm bepaald wordt door de relatie waar je nu inzit.

Maar de vele verhalen hier op het forum pleiten meer voor Peakzwart's- wellicht wat cynische - wereldbeeld. In bredere en algemenere zin dan. Dus los van wat jij beleeft met je partner.



Ik ben flink liberaal. Zeker ten aanzien van zaken als vreemdgaan, maar je drijft het wel een beetje op de spits. Wederom met een soort van lichtend voorbeeld over jouw vriendin hoe het wel kan werken.

Terwijl ik je kan verzekeren dat vreemdgaan in de praktijk echt niet zo'n zalvende werking heeft.



Het plaatst je betoog over het ultieme van een relatie, waarbij je je kwetsbaar opstelt in een wat ander daglicht. Want kwetsbaar opstellen lijkt me niet hetzelfde als je lusten zeer opportuun ergens anders vandaan halen om de relatie te kunnen laten voortbestaan. Integendeel.

Zo kan ik ook kwetsbaar zijn.



Over angst gesproken. Mensen die vreemdgaan zijn denk ik banger. Voor van alles. Niet mensen die perse veroordeelt moeten worden - het valt vaak best te begrijpen - maar ook geen helden en vechters voor relaties en partners.



Ik denk zeker niet dat ik het toonbeeld ben van iemand die niet arrogant is nee. En ik heb toen geprobeerd mijn punt te nuanceren.



En ik probeer vreemdgaan niet tot iets leuks te maken of tot iets zalvends. Integendeel. Het lijkt me verschrikkelijk en ik kan me héél goed voorstellen dat je gaat. Ik kan me alleen óók voorstellen dat je blijft. En ik heb het gevoel dat er heel weinig respect is voor de mensen die blijven. Voor de relaties die ondanks dat standhouden. Alsof dat nooit meer de waarde kan hebben van een ongeschonden relatie. Ik denk dat dat wel kan. Ik denk wel dat het verdomde moeilijk is ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven