Zit ik verkeerd of doet hij kinderachtig??

11-03-2013 16:21 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch even een account aangemaakt omdat ik met een vraag zit.... Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven?



Heb 5 jaar een relatie. We wonen nu anderhalf jaar samen. Gaat verder erg leuk. Alleen mijn vriend moet veel in het weekend werken. Soms wel jammer, maar ben er nu wel aan gewend...



Alleen ik hou er wel van om dat regelmatig een keer weg te gaan op visite, of dat een vriendin bij mij komt...

Gistermiddag ook visite gehad. En daarna 's avonds met een andere vriendin nog naar de plaatselijke kroeg gegaan tot 12 uur... Wel een mooie borrel op, maar niets verkeerd gedaan en niet misdragen etc. Normaal gesproken komen mijn vriend en ik altijd samen in die kroeg. 1 keer per week ofzo....



Alleen nu ging mijn vriend later naar bed dan mij. En is op de logeerkamer gaan liggen.... En vandaag heb ik hem een aantal berichtjes gestuurd... Gewoon heel normaal. Maar krijg dus helemaal geen reactie! En dat vind ik zo vervelend!!!!!



Mijn vriend gaat ook af en toe zonder mij een avondje weg.



Maar nu vraag ik mij dus af, had ik niet zonder hem naar de kroeg moeten gaan omdat hij aan het werk was?????

Weet nu even niet of ik verkeerd zat, of dat het kinderachtig van hem is.......



Hoe denk jij er over???

Alvast bedankt!
quote:iris1969 schreef op 12 maart 2013 @ 19:03:

[...]



Ik vond het toen ook heel vervelend. Hopelijk deed hij het niet zo bewust als jouw ex-vriend.Ik herken het ook maar dan in dat als ik eens iets leuks had, mijn toenmalige vriend het zo wist te verpesten dat heel de glans en het genietend terugkijken teniet werd gedaan en ik na een hele fijne tijd en me blij voelen juist ontzettend teneer voelde door zijn opmerkingen en acties. Het was de kift en jaloezie en mij klein willen houden (wellicht door onzekerheid) maar in ieder geval om een bepaalde macht te hebben.
Mooi verwoord weer Paek.
Alle reacties Link kopieren
peak vind ik altijd wijze dingen zeggen :-)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:julia123456789 schreef op 12 maart 2013 @ 20:26:

Nou ik heb in ieder geval nu net eindelijk een berichtje van hem gekregen. Was een algemeen berichtje. Dus heb ook neutraal terug gereageerd...Had ik nooit gedaan. Ik had niet gereageerd.
quote:doddie schreef op 12 maart 2013 @ 20:59:

peak vind ik altijd wijze dingen zeggen :-)Yep, ik ben een groot fan .
quote:Paekzwart schreef op 12 maart 2013 @ 20:47:

[...]





Ik denk dat er ergens vaak deep down van binnen één of ander gekwetst, bang, onzeker iemand achter zit.



Maar dit gedrag is wel gevaarlijk als het zich zo ontwikkelt. Vaak zie je dat het vooral gebruikt wordt als de ander een leuke tijd heeft gehad (zonder de ander). Je wordt er onzeker van, vaak juist omdat de reden niet duidelijk is en de ander dit vaak ook niet goed kán verwoorden alleen al omdát er geen goede reden voor te geven is. Het heeft tot gevolg dat iemand zich dagenlang miserabel voelt. Belangrijke taken zoals een tentamen of gesprek niet goed meer kan volbrengen. De ander wordt erg onzeker, durft op een gegeven moment bepaalde (leuke) dingen niet meer te doen zonder dat er echte redenen achter zitten. Gaat misschien minder zomaar even met de vriendin afspreken totdat je helemaal niet meer met de vriendin (of anderen) afspreekt.



En of je dan rekening moet houden met dat bange "kind" van binnen. Nee als een kind gaat dreinen, aan je gaat hangen of niet meer normaal reageert, dan dien je grenzen te stellen. Tot hier en niet verder. Anders gáát dat gedrag vaak verder.



Ik zeg niet dat dat hier heel ernstig wordt. Maar het wórdt al wel erger. Eerst was het de logeerkamer voor 1 nacht. Nu wordt het dagenlang negeren.



Als ik dit zou tolereren dan zou dat voor mij én de ander voelen als schuld bekennen. Maar ik heb niets gedaan. Dus gedraag ik mij alsof ik niets heb gedaan. En dat is dús dat ik zulks gedrag niet verdien.Hier ben ik dus wel weer mee eens. Het enige wat ik in feite zeg is dat ze beiden op een niet constructieve manier omgaan met ruzies, door bijvoorbeeld naar de logeerkamer te vluchten. Dus TO mag haar vriend wel degelijk aanspreken op zijn gedrag maar is zij er van bewust dat zij dit gedrag zelf ook vertoont?



En mag een man niet gekwetst, bang en onzeker zijn? Als vrouwen jaloers gedrag vertonen dan vergeven we haar heel snel, maar een man is al gauw een psycho als hij zijn vriendin de 'silent treatment' geeft (een bij uitstek door vrouwen gebezigde term).
quote:Paekzwart schreef op 12 maart 2013 @ 20:53:

[...]





Hopelijk werkt het. Het wil nog wel eens helpen om omgekeerd hetzelfde te doen. Hopelijk kunnen jullie het een beetje uitpraten. Hoezo manipulatie
Alle reacties Link kopieren
quote:Paekzwart schreef op 12 maart 2013 @ 20:52:

[...]





De meeste gezinnen die ik ken daarin gaat de man gewoon 5 avonden per week sporten terwijl die vrouw haar vriendinnenavondjes afzegt en misschien 1 keer per 2 maanden nog een vriendin ziet. Als ze ze al ziet.



?

Dat meen je niet! Wat een domme vrouwen.

En dan zeiken natuurlijk? En boos worden op hun man?

Ik voorspel: machtsspel om de sex??
Alle reacties Link kopieren
Hij mag best onzeker zijn, mag best zich rot voelen ook al lijkt er zo te zien geen reden voor, hij voelt het en dat is vervelend. en daar kun je best over praten. begrip tonen dat hij baalt dat hij niet ook lekker uit kan gaan en er bij had willen zijn bv.



of dat hij onzeker is dat ze een leuke man tegen komt. Nu gaat hij haar straffen en dat heeft ze niet verdiend want ze heeft niets verkeerd gedaan, denk dat ze hem er zelf liever ook bij had gehad. Hij moet het gevoel dus meer bij zich zelf leggen, hij zit rot in zijn vel omdat hij zich mogelijk wat zielig voelt. Daar kun je dan als partner rekening mee houden door hen die avond even een lieve what apps te sturen, te laten weten dat je aan hem denkt en snapt dat hij baalt dat hij moet werken.



dus die aandacht geven en begrip tonen.



dit is even theoretisch dat het bv zo kan liggen en waarom het belangrijk is dat gevoel (ook als is het niet terecht) te uiten. Dan ben je inderdaad maar jaloers dat zij lekker uit gaat en plezier heeft. Misschien is het ook beste wel iets om even jaloers op te zijn als je zelf moet werken.



Maar niet het negeren en straffen van je vriendin die daar ook niets aan kan doen en toch niet verplicht het ook maar niet leuk moet hebben op haar zaterdag avond.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 21:04:

[...]



Hier ben ik dus wel weer mee eens. Het enige wat ik in feite zeg is dat ze beiden op een niet constructieve manier omgaan met ruzies, door bijvoorbeeld naar de logeerkamer te vluchten. Dus TO mag haar vriend wel degelijk aanspreken op zijn gedrag maar is zij er van bewust dat zij dit gedrag zelf ook vertoont?



En mag een man niet gekwetst, bang en onzeker zijn? Als vrouwen jaloers gedrag vertonen dan vergeven we haar heel snel, maar een man is al gauw een psycho als hij zijn vriendin de 'silent treatment' geeft (een bij uitstek door vrouwen gebezigde term).



Ja ze doen het alletwee. Als je alletwee deze communicatievorm hebt (aangeleerd) dan heb je samen hierin een probleem en kan het gedrag van de één weer het gedrag van de ander versterken. En moet je kijken naar beider gedrag. Dus daarin denk ik dat TO haar vriend logischerwijze vanuit hun manier van communiceren ook niet te hard kán vallen vanwege de logeerkamer omdat ze dat zelf ook doet.



Elk mens mag en kan onzeker zijn. Ik heb daarin ook zeker nadelen ondervonden van vrouwen/vriendinnen die onzeker waren. Maar dat zijn dus best wel ernstig nadelige gevolgen. Onzekerheid kan je proberen te mee om te gaan en complimentjes geven en praten maar het is geen excuus om dus maar vervelend te doen tegen de ander. Bij mensen die goed in hun vel zitten hoef ik zelf niet op te passen, anders heb ik gemerkt dat ik toch vaak op mijn hoede moet zijn.



Ik vind het bij zowel mannen als vrouwen in gelijke mate verkeerd als ze precies hetzelfde doen en het hetzelfde effect heeft.
quote:doddie schreef op 12 maart 2013 @ 21:10:

Hij mag best onzeker zijn, mag best zich rot voelen ook al lijkt er zo te zien geen reden voor, hij voelt het en dat is vervelend. en daar kun je best over praten. begrip tonen dat hij baalt dat hij niet ook lekker uit kan gaan en er bij had willen zijn bv.



of dat hij onzeker is dat ze een leuke man tegen komt. Nu gaat hij haar straffen en dat heeft ze niet verdiend want ze heeft niets verkeerd gedaan, denk dat ze hem er zelf liever ook bij had gehad. Hij moet het gevoel dus meer bij zich zelf leggen, hij zit rot in zijn vel omdat hij zich mogelijk wat zielig voelt. Daar kun je dan als partner rekening mee houden door hen die avond even een lieve what apps te sturen, te laten weten dat je aan hem denkt en snapt dat hij baalt dat hij moet werken.



dus die aandacht geven en begrip tonen.



dit is even theoretisch dat het bv zo kan liggen en waarom het belangrijk is dat gevoel (ook als is het niet terecht) te uiten. Dan ben je inderdaad maar jaloers dat zij lekker uit gaat en plezier heeft. Misschien is het ook beste wel iets om even jaloers op te zijn als je zelf moet werken.



Maar niet het negeren en straffen van je vriendin die daar ook niets aan kan doen en toch niet verplicht het ook maar niet leuk moet hebben op haar zaterdag avond.Ook jij ben op dreef Doddie .
quote:Paekzwart schreef op 12 maart 2013 @ 20:52:

[...]





De meeste gezinnen die ik ken daarin gaat de man gewoon 5 avonden per week sporten terwijl die vrouw haar vriendinnenavondjes afzegt en misschien 1 keer per 2 maanden nog een vriendin ziet. Als ze ze al ziet.



Maar klopt dat dit gedrag ook omgekeerd voorkomt. En het gedrag nooit goed is. Waarom je (juist ook nog eens in dit topic) vooral de vrouwen de schuld geeft van manipuleren? Ik zou zeggen gevalletje van manipulatie. Aanvallen is de beste manier van verdediging.



Jij vindt het heel natuurlijk gedrag dat een man zijn vriendin negeert en zij niet weet waarom?





Die ongeëmancipeerde gezinnen ken ik weer niet. De vrouwen die ik ken weten heel goed wat ze willen en manipuleren er zelf lustig op los en hebben hun man omgetoverd tot gecastreerde mietjes. Mietjes die hun vrouw inderdaad af en toe de silent treatment geven als ze zich te veel op hun pikkie getrapt voelen.





Mijn hele punt is dat ze wel enig idee heeft of zou moeten hebben waarom ze genegeerd wordt. Ik zeg niet dat dat goed is om je vriendin zo te behandelen, maar tsjonge, laten we het niet opblazen.





Manipuleren Paek, dat doen we allemaal op z'n tijd. Mannen en zeker ook vrouwen.
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 21:05:

[...]



Hoezo manipulatie



Nou het is dat als niets anders werkt en de ander wil niet communiceren of het is een uit! gemaakte zaak. Ik denk niet dat TO wil dat het uitgaat.



Dat heet geen manipulatie als je precies doet wat de ander bij jou ook doet. Dat heet oog om oog, tand om tand.

En dat doe je 1 keer, niet als levensstijl maar om te kijken of het gevoel bij de ander aankomt. Zoiets als een man (vrouw) weet pas wat hij mist, als ze er niet is. Voor mij zou dat dan te laat zijn. Als ik éénmaal weg ben, kom ik niet meer terug.



En als de ander het zelf geen manipulatie vindt, dan is het overigens óók al geen manipulatie.



Knap dat je alles uit mijn post weet te negeren om vervolgens weer een aanval uit te voeren.
quote:Paekzwart schreef op 12 maart 2013 @ 21:12:

[...]





Ja ze doen het alletwee. Als je alletwee deze communicatievorm hebt (aangeleerd) dan heb je samen hierin een probleem en kan het gedrag van de één weer het gedrag van de ander versterken. En moet je kijken naar beider gedrag. Dus daarin denk ik dat TO haar vriend logischerwijze vanuit hun manier van communiceren ook niet te hard kán vallen vanwege de logeerkamer omdat ze dat zelf ook doet.



Elk mens mag en kan onzeker zijn. Ik heb daarin ook zeker nadelen ondervonden van vrouwen/vriendinnen die onzeker waren. Maar dat zijn dus best wel ernstig nadelige gevolgen. Onzekerheid kan je proberen te mee om te gaan en complimentjes geven en praten maar het is geen excuus om dus maar vervelend te doen tegen de ander. Bij mensen die goed in hun vel zitten hoef ik zelf niet op te passen, anders heb ik gemerkt dat ik toch vaak op mijn hoede moet zijn.



Ik vind het bij zowel mannen als vrouwen in gelijke mate verkeerd als ze precies hetzelfde doen en het hetzelfde effect heeft.Helemaal mee eens.
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 21:05:

[...]



Hoezo manipulatie Nee dat is het niet. Ze heeft eerst als een hondje achter hem aangelopen met al haar pogingen om contact te maken en dat is volledig mislukt, dus nu doet ze er verstandig aan om hem te laten komen met contact zoeken. Dat is hij haar wel verschuldigd. Bovendien heeft nu nu tijd gehad om na te denken, nu zijn boosheid wat gezakt is.
Iris en Doddie, dank dank trouwens insgelijks
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 12 maart 2013 @ 20:45:

*Waarschuwing: nu volgt een oudbollig, moralistische post*



Mijn ouders hebben mij geleerd dat je elke dag fatsoenlijk - met een kus! - afscheid moet nemen van degenen van wie je houdt. Elke kus kan namelijk de laatste kus zijn die je van ze krijgt.



Klinkt dramatisch, maar mensen moeten niet 'boos' uit elkaar gaan.



Tijd dat je vriend dit ook gaat leren



Een dag naar mijn werk vertrekken zonder 'dag' te zeggen tegen mijn vriend... is bij ons dus niet aan de orde.Dit moraal heb ik ook.
quote:Paekzwart schreef op 12 maart 2013 @ 21:16:

[...]





Nou het is dat als niets anders werkt en de ander wil niet communiceren of het is een uit! gemaakte zaak. Ik denk niet dat TO wil dat het uitgaat.

Maar zover is het nog lang niet. Bij lange na niet! Ze hebben een 'erg goede relatie'. Ik blijf het benadrukken. Het is het eerste wat TO zegt.quote:

Dat heet geen manipulatie als je precies doet wat de ander bij jou ook doet. Dat heet oog om oog, tand om tand.

En dat doe je 1 keer, niet als levensstijl maar om te kijken of het gevoel bij de ander aankomt. Zoiets als een man (vrouw) weet pas wat hij mist, als ze er niet is. Voor mij zou dat dan te laat zijn. Als ik éénmaal weg ben, kom ik niet meer terug.



En als de ander het zelf geen manipulatie vindt, dan is het overigens óók al geen manipulatie.



Knap dat je alles uit mijn post weet te negeren om vervolgens weer een aanval uit te voeren.Ik val je niet aan Paek. Ik zeg alleen maar dat we allemaal manipuleren. Jij noemt het oog om oog...maar het is gewoon manipulatie.
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 21:16:

[...]





Die ongeëmancipeerde gezinnen ken ik weer niet. De vrouwen die ik ken weten heel goed wat ze willen en manipuleren er zelf lustig op los en hebben hun man omgetoverd tot gecastreerde mietjes. Mietjes die hun vrouw inderdaad af en toe de silent treatment geven als ze zich te veel op hun pikkie getrapt voelen.





Mijn hele punt is dat ze wel enig idee heeft of zou moeten hebben waarom ze genegeerd wordt. Ik zeg niet dat dat goed is om je vriendin zo te behandelen, maar tsjonge, laten we het niet opblazen.





Manipuleren Paek, dat doen we allemaal op z'n tijd. Mannen en zeker ook vrouwen.



Jazeker er zijn zeker ook zat vrouwen die een meester zijn in het manipuleren. Dan krijg je inderdaad zo'n machtsspelletjes relatie. Die vrouw manipuleert, die man gaat zwijgen etc.



TO zegt trouwens dat ze vermoedde dat het komt omdat ze met vriendin op stap is geweest in hun kroeg.



Ik denk dat dat voor hem een heel plausibele reden zou kunnen zijn. Zoals ik al zei, heeft ze plezier gehad, is zonder hem op pad geweest, wist hij even positiever, wist hij niet waar ze was, had hij meegewild etc.



Ze vermoedt dat het daar aan ligt. En gaat zich nu al afvragen of ze dat stappen met die vriendin niet had moeten doen en dan ook nog eens niet daar.
Hoe dan ook, ik geloof niet in de kwade opzet van de vriend van TO. Neem dat als basis.
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 21:16:

[...]



Mijn hele punt is dat ze wel enig idee heeft of zou moeten hebben waarom ze genegeerd wordt. Ik zeg niet dat dat goed is om je vriendin zo te behandelen, maar tsjonge, laten we het niet opblazen.







Waarom ze genegeerd wordt? Jij schijnt nog steeds te denken dat daar een goede reden voor is ofzo.



En opblazen? Welnee, HIJ blaast het op.
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 21:22:

Hoe dan ook, ik geloof niet in de kwade opzet van de vriend van TO. Neem dat als basis.Ik ook niet. Ik denk dat deze mind games volledig onbewust zijn gegaan en dat hij er nu in verstrikt zit.
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 21:20:

[...]



Maar zover is het nog lang niet. Bij lange na niet! Ze hebben een 'erg goede relatie'. Ik blijf het benadrukken. Het is het eerste wat TO zegt.



[...]



Ik val je niet aan Paek. Ik zeg alleen maar dat we allemaal manipuleren. Jij noemt het oog om oog...maar het is gewoon manipulatie.



Ik vind manipulatie destructief. Bedoeld om de ander bewust pijn te doen zodat deze naar jouw pijpen gaat dansen.



Door de actie terug te doen éénmalig, kun je kijken of de ander wel beseft hoeveel pijn hij of zij jou doet en hopelijk tot inkeer komt dat dit soort gedrag niet in een relatie thuishoort. En aan de hand daarvan een open gesprek voeren.



Manipulatie zie ik als iets wat iemand voortdurend doet zonder te beseffen dat de relatie er minder leuk door wordt. Voor mij zou dit gedrag einde relatie zijn. Dit omdat ik geen zin heb in spelletjes. Iemand éénmalig laten zien dat iets pijn doet en zo niet werkt vind ik nog geen manipulatie.



Manipulatie gaat over iets proberen de ander te laten doen of niet doen zonder daadwerkelijke redenen te hebben.



Als je het éénmalig doet met een goede reden die je later ook aangeeft, is het geen manipulatie. Niet in die negatieve betekenis.





"

Manipulatie is in de psychologie een begrip waarmee bedoeld wordt: de wijze van overtuigen van een persoon, om tot een bepaald idee van een zaak of een ander te laten komen door middel van beïnvloeding bij die persoon van zijn persoonlijke levenssfeer, zijn persoonlijke (geloofs)overtuiging zonder daarbij de werkelijke argumenten te gebruiken. De grens tussen manipulatie en normale beïnvloeding is nauwelijks te trekken; alleen de twee uitersten zijn herkenbaar. Een manipulator manipuleert om zijn of haar voordeel te krijgen en gaat vaak slim te werk om zijn of haar doel te bereiken."
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 21:16:

[...]





Manipuleren Paek, dat doen we allemaal op z'n tijd. Mannen en zeker ook vrouwen.

Manipuleren d.m.v. doodzwijgen ook. Dat is volgens mij niet iets speciaal voor mannen of voor vrouwen.

Maar wie het ook doet naar de ander toe, je gaat zo niet met de ander om. Het is een hele oneerlijke manier van omgaan.
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 21:22:

Hoe dan ook, ik geloof niet in de kwade opzet van de vriend van TO. Neem dat als basis.



Ik neem als basis dat ik niets expres fout deed en dat TO niets expres fout deed. Het probleem is dat de vriend van TO dat niet als basis heeft. Híj is in dit voorbeeld degene die gelooft in kwade opzet van de ander.



Het is net zoiets als met intolerantie. Je kan niet tolerant zijn ten aanzien van intolerantie.



Zoals vrijheid van meningsuiting en vrijheid van geloof niet inhoudt dat je toestaat dat andere mensen worden onderdrukt door een geloof of intolerant worden behandeld.



In die gevallen zul je dus moeten ingrijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven