Zit ik verkeerd of doet hij kinderachtig??

11-03-2013 16:21 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch even een account aangemaakt omdat ik met een vraag zit.... Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven?



Heb 5 jaar een relatie. We wonen nu anderhalf jaar samen. Gaat verder erg leuk. Alleen mijn vriend moet veel in het weekend werken. Soms wel jammer, maar ben er nu wel aan gewend...



Alleen ik hou er wel van om dat regelmatig een keer weg te gaan op visite, of dat een vriendin bij mij komt...

Gistermiddag ook visite gehad. En daarna 's avonds met een andere vriendin nog naar de plaatselijke kroeg gegaan tot 12 uur... Wel een mooie borrel op, maar niets verkeerd gedaan en niet misdragen etc. Normaal gesproken komen mijn vriend en ik altijd samen in die kroeg. 1 keer per week ofzo....



Alleen nu ging mijn vriend later naar bed dan mij. En is op de logeerkamer gaan liggen.... En vandaag heb ik hem een aantal berichtjes gestuurd... Gewoon heel normaal. Maar krijg dus helemaal geen reactie! En dat vind ik zo vervelend!!!!!



Mijn vriend gaat ook af en toe zonder mij een avondje weg.



Maar nu vraag ik mij dus af, had ik niet zonder hem naar de kroeg moeten gaan omdat hij aan het werk was?????

Weet nu even niet of ik verkeerd zat, of dat het kinderachtig van hem is.......



Hoe denk jij er over???

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 21:20:

[...]



manipuleren. Jij noemt het oog om oog...maar het is gewoon manipulatie.

Het is niet bedoeld als manipulatie.

het is meer een koekje van eigen deeg.

Als je niet beseft wat je gedrag doet met een ander, dan is het misschien goed als je het zelf eens ondervindt, hoe het is. Zodat je tot inzicht komt dat het zo niet werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 21:22:

Hoe dan ook, ik geloof niet in de kwade opzet van de vriend van TO. Neem dat als basis.Ook al is het geen kwade opzet, dan nog is het niet goed.
Op mij komt het over alsof hij zwelgt in zelfmedelijden. Omdat jij een avond met een vriendin hebt doorgebracht in plaats van met het hem. Omdat het met die vriendin erg gezellig was. Omdat jullie naar de kroeg zijn geweest, waar het erg gezellig was. Nota bene zonder hem! En het ook nog eens véél later is geworden.

Het lijkt er op dat ie zwaar pissed is/was, omdat jij een hele leuke avond kunt hebben zonder hém. Alsof je hem als het ware heel erg zou moeten missen en niets liever willen dan zo snel mogelijk naar huis willen, om bij hem te kunnen zijn...



Ik schrijf dit, omdat ik mij zo ook wel 's gevoeld heb. Alleen heb ik dat nóóit geuit of gezegd, want rationeel weet ik wel dat het nergens op slaat. Bovendien kan ik mij ook prima vermaken met vrienden en wordt dat later dan ik dacht en ben ik in gedachten echt niet de hele tijd alleen maar bij mijn partner...



De manier waarop hij afstandelijk blijft doen, vind ik wel heel erg kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelend spelletje speelt hij met je. Ik had al lang gebeld en hem flink toegesproken.
Feit is en blijft dat vriend niet heeft verteld WAAROM hij boos/afstandelijk is.....het kan van alles zijn.

TO vult het in en zal waarschijnlijk gelijk hebben maar....zolang hij het niet verteld hoeft TO helemaal niets.



Hij kan wel net te horen hebben gekregen dat zijn vader een ernstige ziekte heeft, hij kan vreemd zijn gegaan, hij kan zijn geote teen hebben gestoten terwijl TO aan het stappen was en zich dus heel zielig en alleen hebben gevoeld.Feit is dat zolang hij niets zegt TO hem alleen kan ZEGGEN dat ze geen waarzegger of helderziende is en dat als ie een probleem heeft hij daar zijn mond voor moet opentrekken en dat ze dit gedrag dus verder gaat negeren.



Probleem is namelijk dat TO nu haar hoofd breekt over de reden en al in de verontschuldigings stand staat.Hij doet dus zo..omdat het WERKT.To voelt zich schuldig...en dat moet ze dus veranderen want ze heeft niets gedaan wat dat schuldgevoel rechtvaardigt,,,,dus...nu even de puntjes op de relatie zetten voor de toekomst en grenzen stellen.
8 pagina's al hè. Acht.
Alle reacties Link kopieren
ik vind stoppen met smeken en vragen wat er is geen manipulatie, wat je doet is stoppen met aandacht geven die iemand met negatief gedrag probeerd te krijgen.



als hij na een vraag wat er is blijft zwijgen, niet normaal reageerd met sms wat hij anders wel doet, koel en afstandelijk reageerd zonder uitleg dan is zelf stoppen met vragen en proberen een reactie te krijgen niet manipuleren maar niet meedoen aan een spelletje dat hij blijkbaar wil spelen'.



zij negeert niet, ze stopt met berichtjes omdat ze niets van hem terug krijgt en niet malle eppie is die blijft smeken om een normale reactie terug. Als er van haar als 3 berichten naar hem zijn gegaan lijkt het me doodnormaal dat je wacht tot hij eens een (normaal) antwoord terug gaat geven.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:iones schreef op 12 maart 2013 @ 21:32:

[...]



Ook al is het geen kwade opzet, dan nog is het niet goed.Zij die zonder schulden is werpe de eerste steen...
quote:Amand schreef op 12 maart 2013 @ 22:07:

8 pagina's al hè. Acht.

Dus?



Blijkbaar vind jij dit ook een interessant onderwerp, want anders had je niet meegelezen en al 3 posts geplaatst, dus wat vind jij hier nu van?
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 22:17:

[...]



Zij die zonder schulden is werpe de eerste steen...Niemand is zonder schuld. TO deed echter niets verkeerd, maar kreeg wel the silent treatment van haar vriend als "straf". Ik vind het dus helemaal niet zo gek dat ze nu afwacht wat hij gaat doen ipv zich nog dieper te vernederen door maar berichtjes te blijven sturen om het goed te maken. Dat is nu zijn taak geworden.
quote:doddie schreef op 12 maart 2013 @ 22:14:

ik vind stoppen met smeken en vragen wat er is geen manipulatie, wat je doet is stoppen met aandacht geven die iemand met negatief gedrag probeerd te krijgen.



als hij na een vraag wat er is blijft zwijgen, niet normaal reageerd met sms wat hij anders wel doet, koel en afstandelijk reageerd zonder uitleg dan is zelf stoppen met vragen en proberen een reactie te krijgen niet manipuleren maar niet meedoen aan een spelletje dat hij blijkbaar wil spelen'.



zij negeert niet, ze stopt met berichtjes omdat ze niets van hem terug krijgt en niet malle eppie is die blijft smeken om een normale reactie terug. Als er van haar als 3 berichten naar hem zijn gegaan lijkt het me doodnormaal dat je wacht tot hij eens een (normaal) antwoord terug gaat geven.

Paek gaf als algemeen voorbeeld dat het 'wel eens wil helpen' om de ander ook de silent treatment te geven. In het licht van dit topic wees ik er met enige ironie op dat ook dát manipulatie is.



Ik heb niet gezegd dat TO aan het manipuleren is geweest in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo Amand? Mogen alleen topics over scheidingen, zielige kindjes en alimentatie meer dan 8 pagina's lang zijn of zo?



TO zit gewoon met een kloteprobleem. Net als vele dames hier zou ik er allang klaar mee geweest zijn, zij echter nog niet en vraagt of ze nou zo fout bezig is geweest. Nee dus. Hij in mijn ogen wel.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Aha dat scheelt, maar hoe zou jij dit dan oplossen Kadanz als je TO was én als je die vriend was?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 12 maart 2013 @ 22:24:

TO zit gewoon met een kloteprobleem. Net als vele dames hier zou ik er allang klaar mee geweest zijn, zij echter nog niet en vraagt of ze nou zo fout bezig is geweest. Nee dus. Hij in mijn ogen wel.

Yep. Zij reageerde totaal verkeerd door hem te bombarderen met berichtjes, maar hij was de trigger met zijn silent treatment. In mijn ogen de meest vernederende straf die er is.



En zelfs nu ze gstopt is met reageren blijft hij negeren. Dan ben je echt kinderachtig bezig in mijn ogen.
quote:iris1969 schreef op 12 maart 2013 @ 22:25:

Aha dat scheelt, maar hoe zou jij dit dan oplossen Kadanz als je TO was én als je die vriend was?

Afhankelijk van wat er nou daadwerkelijk speelt zou ik misschien ook wat stilletjes zijn een dag of twee. Dat lijkt me duidelijk uit mijn posts



En als ik TO was? Als ik wist wat ik 'misdaan' had, of als ik enig begrip had voor het gevoel van mijn vriend dan het ik het met zoveel woorden benoemd. Niet een sms-je met 'wat is er?' maar eerder 'het was niet mijn bedoeling om...'



Als ik écht niet weet wat er scheelt dan zou ik het advies van Paek ook ter harte nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 22:17:

[...]



Zij die zonder schulden is werpe de eerste steen...Zal best, iedereen maakt wel fouten binnen een relatie. Maar dit is wel een hele grove fout. Hij bakt ze wel érg bruin.
Alle reacties Link kopieren
Eens Iris. Iemand de silent treatment geven vind ik zo laag. Zeker als de ander geen idee heeft waarom. Persoonlijk word ik daar doldriftig van en zou het ook een absolute dealbreaker zijn. Je bent maar gewoon eerlijk tegen me!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:BellatrixVanDetta schreef op 12 maart 2013 @ 22:36:

Eens Iris. Iemand de silent treatment geven vind ik zo laag. Zeker als de ander geen idee heeft waarom. Persoonlijk word ik daar doldriftig van en zou het ook een absolute dealbreaker zijn. Je bent maar gewoon eerlijk tegen me!

Nogmaals, doorgaans weet de ander wel degelijk wat er aan de hand is of kan zijn, anders heeft de silent treatment geen nut. Misschien dat vrouwen wat meer van de blinde silent treatment zijn maar ik denk niet dat geestelijk gezonde mannen hun vriendin willens en wetens negeren zonder dat zij weet waarom.



Begrijp asjeblieft wat mijn uitgangspunt is: TO heeft een goede relatie (erg goed zegt ze zelf), dus ik ga er van uit dat haar vriend geen bezitterige psycho is en dat zijn gedrag redelijk verklaarbaar is. Daarmee keur ik het gedrag nog niet goed! Ik zeg ook niet dat hij een gegronde reden hoeft te hebben om boos te zijn.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 12 maart 2013 @ 22:36:

Eens Iris. Iemand de silent treatment geven vind ik zo laag. Zeker als de ander geen idee heeft waarom. Persoonlijk word ik daar doldriftig van en zou het ook een absolute dealbreaker zijn. Je bent maar gewoon eerlijk tegen me!Yep ik werd toen ook doldriftig en daar sta ik nog steeds volledig achter, al heb ik dan vooral mezelf hiermee voor lul gezet.
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 22:34:

[...]



Afhankelijk van wat er nou daadwerkelijk speelt zou ik misschien ook wat stilletjes zijn een dag of twee. Dat lijkt me duidelijk uit mijn posts



Stilletjes kan, dat hebben meer mannen. Vrouwen willen doorgaans praten, maar mannen trekken zich terug.



En als ik TO was? Als ik wist wat ik 'misdaan' had, of als ik enig begrip had voor het gevoel van mijn vriend dan het ik het met zoveel woorden benoemd. Niet een sms-je met 'wat is er?' maar eerder 'het was niet mijn bedoeling om...'



Als ze iets verkeerds gedaan had, maar dat had ze dus niet.



Als ik écht niet weet wat er scheelt dan zou ik het advies van Paek ook ter harte nemen



En dat weet ze dus niet. Volgens mij is ze daar eerlijk over.Maar ik snap wat je wilt zeggen en ik snap die vriend ook wel, maar ik keur het alleen niet goed.
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 22:23:

[...]



Paek gaf als algemeen voorbeeld dat het 'wel eens wil helpen' om de ander ook de silent treatment te geven. In het licht van dit topic wees ik er met enige ironie op dat ook dát manipulatie is.



Ik heb niet gezegd dat TO aan het manipuleren is geweest in dit geval.



Heb je mijn antwoord gelezen?



Zoals dat je intolerantie niet kan tolereren in het kader van tolerantie?
quote:Paekzwart schreef op 12 maart 2013 @ 23:02:

[...]





Heb je mijn antwoord gelezen?



Zoals dat je intolerantie niet kan tolereren in het kader van tolerantie?

Maar ook: 'Two wrongs don't make a right'.



Paek, ik ben het grotendeels met jou en Iris eens, echt.
quote:kadanz schreef op 12 maart 2013 @ 23:15:

[...]



Maar ook: 'Two wrongs don't make a right'.



Paek, ik ben het grotendeels met jou en Iris eens, echt.



Als je het letterlijk opvalt en het ziet als silent treatment versus silent treatment, het is natuurlijk niet de bedoeling dat wat de één als spelletjes gebruikt je ook weer terug gaat doen met ook weer spelletjes.



Maar dat is hier vind ik dus niet aan de orde. Zoals iemand anders ook zei, ze had weinig keuze meer dan te stoppen met sms-en omdat hij niet terugsmste. In dat kader.



Ik denk ook niet dat jij het heel erg anders dan Iris of mij vindt m.b.t. wat je wel of niet in een relatie doet.



Ik denk wel dat we van mening verschillen over wat mensen in het algemeen doen. Jij hebt het over dat gezonde mannen in een gezonde relatie zoiets niet bewust doen met kwade bedoelingen.



Laten we het er dan op houden dat er misschien wel meer ongezonde mannen zijn dan jij nu denkt. Gelukkig maar dat je dat denkt.



Maar mijn ervaring is dat je nogal snel voor verschillende dingen de silent treatment van mannen in het algemeen kunt krijgen. Simpelweg m.b.t. verhoudingen. Zoals dat ze niet willen dat je hen tegenspreekt, een andere mening hebt, niet gelijk kwam opdraven (terwijl zij nooit reageren) etc. Silent treatment is voor mij geen onbekend verschijnsel.
Nee voor mij ook niet. Ik vind het zelfs vaak typisch mannelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een reactiea zeg! Wel fijn dat er zoveel mensen meedenken! En over het algemeen is iedeteen het dus wel met elkaar eens. Ik zat dus niet fout om naar de kroeg te gaan. Zijn gedrag is kinderachtig. En dat ik niets van me heb laten horen vandaag, heeft wel geholpen. Want later vanavond kreeg ik nog 2 berichtjes en die waren wel weer lief.....

Alleen ben nu zelf nog wel wat afstandelijker dan noemaal. Simpelweg omdat ik door zijn gedrag nu weinig behoefte heb om lief te doen.



Maar ik ga er nog een nachtje over slapen......



Iedereen in ieder geval bedankt voor jullie mening en kijk op deze situatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven