Zou hij echt veranderd zijn?

21-09-2014 00:17 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Mijn relatie is verbroken na iets meer dan twee jaar omdat ik de onzekerheid niet meer aankon. En het tevens moeilijk had met zijn in mijn ogen egoïstische gedrag.



De relatie met mijn ex is eigenlijk vanaf het begin drama geweest. Hij bleef het eerste half jaar van onze relatie in het begin openlijk daarna stiekem met andere vrouwen chatten en afspreken enz... Nadien stond hij niet meer op een datingsite maar was hij wel nog steeds actief op FB om daar vreemde vrouwen toe te voegen en over onze relatie te klagen en kenbaar te maken dat hij iemand anders wilde leren kennen. Hij was tevens erg jaloers op mijn ex man en vond het niet leuk dat ik een goed contact had met hem. Niets romantische ofzo puur vriendschappelijk en voor ons kindje. We hebben die periode zoveel ruzie gehad dat hij me voor het eerst gelagen heeft (geen echte blauwe plekken maar ik was wel enorm geschrokken).



Toen ik een einde aan de relatie maakte kwam hij met hangende pootjes al huilend terug dat hij ging veranderen en verwijderde zijn datingprofiel. Maar ondertussen was hij in mijn ogen niet erg loyaal naar mij omdat hij bleef contact hebben met een vrouw die erg gemeen over me deed waar hij in meeging (ik deugde niet, was enkel op zijn geld uit enz...) . Als er iets mis zat ging hij overal over me roddelen zelfs vertrouwelijke dingen die ik tegen hem had gezegd ging hij verder vertellen.



Door dat de relatie zo slecht zat had ik ook bang om mijn kindje met hem ik contact te brengen. Wat dan weer conflicten met zich mee bracht omdat hij vond dat ik me niet genoeg openstelde ezn...



Uiteindelijk heb ik dan toch mijn kindje in contact met hem gebracht en klikte het wel.



Maar we bleven wel ruzie hebben over veel zaken. Ik bleef ook erg achterdochtig door wat er allemaal was gebeurt en controleerde hem hierdoor. En dan regelmatig stelde ik weer dingen vast. Zoals berichten sturen naar exen dat ze nog eens moesten afspreken.



Als we ruzie hadden betrok hij ook altijd andere mensen erbij zoals vrienden of zijn moeder. En verweet hij me de ergste dingen. Maar telkens legde we het weer bij en geraakte onze relatie verder en verder. Hij wilde ook heel graag kinderen met me.

Hij bleef maar aan me vragen met hem te komen wonen en kinderen te krijgen. Hij zetten me onder druk wanneer ik dit niet deed. Indien ik dit niet zou doen ging hij verder met zijn leven en was onze relatie gedaan. We zijn dan gaan samen wonen maar ik voelde me helemaal niet gelukkig. Als ik iets deed was het niet goed genoeg of kon hij het beter. letterlijk gezegd uw job doe ik met mijn kleine pink (ik heb vier jaar hoger onderwijs gedaan om mijn job te mogen uitoefenen). Commentaar over mijn familie en vrienden (één iemand had perrongeluk de naam van mijn ex tegen hem gezegd). Mijn kind deed dit en dat fout in zijn ogen ezn... Indien ik iets deed wat hem niet zinde negeerde hij zelfs mijn kind.

Wanneer mijn kind van 7 jaar hem niet terug begroete (ze was aan het lezen) vond hij haar on respectvol "net als mij" en moest zij maar de eerste stap zetten om tegen hem iets te komen zeggen. Dit terwijl ze hem niet horen binnen komen.



Hij sloot me buiten in midden winter terwijl mijn kind lag te slapen. Liet me daarna terug binnen maar sloot de kamerdeur waardoor ik niet aan mijn spullen kon. Ik ben toen op de deur gaan bonken waardoor mijn kindje dit hoorde. Toen ik dit merkte ben ik naar haar gegaan. En hij kwam binnen deed het licht aan en begon me daar tegenover mijn kind te verwijten en haar vertellen dat ik altijd ruzie maak enz... Mijn kind heeft zelf gezegd mama maar jij had met papa toch nooit ruzie.

Dit was voor mij de druppel en ik ben binnen de week verhuist. Toch bleef hij maar bellen en vergiffenis vragen. We zijn dan na één maand terug beginnen afspreken. Ondertussen nogal ruzie terug met exen bellen, me tegen de grond gewerkt enz... Ik zei dat ik op die manier echt geen relatie zag zitten.



Hij beweert nu erg veranderd te zijn. Het valt me op dat hij idd minder bevestiging van andere vrouwen nodig heeft. En zich minder kinderachtig gedraagt. Heeft me ook niet meer geslagen. Alleen heb ik bang dat dit slechts tijdelijk is en het maar een masker is. Dat van zodra ik terug ga het allemaal van voor af aan herbegint.

Ik verlang wel naar de momenten dat het goed ging want die waren er uiteraard ook. Alhoewel het erg om hem draaide. Zoals iedere dag seks willen en het van mij verlangen terwijl hij wist dat ik het niet wilde en ja ik stemde dan maar toe. En me bijna dagelijks vragen om aan kinderen te beginnen.



Hij heeft echt zijn goede kanten. Maar het ene moment ben ik zijn grootste liefde en zegt hij wel 10 x per dag met me te willen trouwen enz... Tevens is hij erg behulpzaam en charmant naar andere mensen. Alhoewel hij geen echte vrienden heeft. En veel conflicten op zijn werk. Hij weet het beter en zijn bazen brengen er niets van terecht enz...



Maar iets in me zegt dat het aan mij ligt dat ik het verleden niet kan loslaten dat ik hem alleen maar negatie zie. Hij zegt dat zelfs tegen me. En dan twijfel ik of ik wel de juiste beslissing genomen heb om niet met hem een gezin te beginnen of door te gaan, Hij doet echt zijn best. Maar ik blijf wantrouwig dat het tijdelijk is dat hij toneel speelt tot ik terug bij hem woon.



Sorry voor dit lange verhaal... Maar ik moest echt mijn hart kunnen luchten



Groetjes,

Fran
Alle reacties Link kopieren
Sure.
Alle reacties Link kopieren
Je weet best dat ie niet veranderd is, doe nou niet alsof je gek bent.
You know how I know? Because I reeaally think so!
nee.
Niet doen. Niet met hem verder gaan. Hij manipuleert je. Dat moet je voor jezelf en jouw kind niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je in je openingspost aan vreemden probeert uit te leggen wie hij is/was.



Mijn advies is om je post uit te printen en met een gekleurde marker de positieve dingen aan te strepen. Daarna met een andere kleur de negatieve dingen.



Daarna lijkt mij de keuze of je deze man in je leven en in het leven van je kind wil eenvoudig te maken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Echt hoor... Wie heeft jou in je jeugd wijsgemaakt dat dit type man het soort is waar je helemaal voor moet gaan?

Als je de toekomst wilt voorspellen,moet je de geschiedenis onder de loep nemen...en daar wil jij je kind aan blootstellen?
Alle reacties Link kopieren
Ja idd maar hij doet zich zo goed voor nu. Hij zegt zelf tegen me je gaat me echt op niets kunnen pakken hoor dat gun ik je niet. Ik voel me dan zo schuldig precies of ik het allemaal uitlok. Terwijl ik idd niet zo geloof dat mensen 180 graden kunnen veranderen. Dat dit maar een masker is tot hij heeft wat hij wilt.
Slaan, liegen, andere vrouwen. Zo'n vent kreeg bij mij nooit een tweede kans, denk eens na!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik het nummer van zijn Wonder Therapeut? Zo snel veranderen wil ik ook!



Fran, doe niet zo naïef. Natuurlijk is hij niet veranderd, maar wat ik zorgelijker vind is dat JIJ niet veranderd bent. Je bent serieus aan het overwegen om het nog een keer te proberen met een meppende bedriegende sadistische man te proberen én je dochter daar ook nog aan bloot te stellen? Jij hebt keihard en kei snel hulp nodig. Voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Bij zoveel twijfel kun je hem nooit een eerlijke, nieuwe kans geven. Daar heeft hij niks aan en daar heb jij niks aan. Leer van deze relatie wat je zelf zou willen veranderen. Neem dit mee en ga eerst zorgen dat je het zonder relatie ook goed voor elkaar hebt. Daarna kun je pas een eerlijke kans geven aan een nieuwe man, in een nieuwe relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat ik niet wil of kan verder gaan met deze man. Maar toch voel ik me zo beroerd en onzeker...
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft je niet meer geslagen? Nou, wat goed van hem! Dat komt goed hoor, hij is vast veranderd. Ik hoop dat jullie heel gelukkig zullen worden.
Life is short. Eat dessert first.
Nou Fran, hij is zeker de laatste man op aarde dat je nog overweegt om je kind weer in deze situatie te brengen. Als jij je zelf lichamelijk en geestelijk wil laten mishandelen moet je dat zelf weten maar dat je willens en wetens je kind weer zou plaatsen in deze relatie maakt je tot een heel slechte moeder die haar kind niet zou mogen opvoeden.
Dus je weet het wel. Kappen met die vent. Alle contact stop zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:frane schreef op 21 september 2014 @ 00:24:

Ja idd maar hij doet zich zo goed voor nu. Hij zegt zelf tegen me je gaat me echt op niets kunnen pakken hoor dat gun ik je niet. Ik voel me dan zo schuldig precies of ik het allemaal uitlok. Terwijl ik idd niet zo geloof dat mensen 180 graden kunnen veranderen. Dat dit maar een masker is tot hij heeft wat hij wilt.joh. Dat is echt de ideale man hoor! En een perfect masker zonder scheurtjes.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Lees je eigen verhaal nog eens door alsof een ander het heeft geschreven en bedenk je dan wat voor advies je zelf zou geven
If you can dream it, you can do it.
Natuurlijk gaat hij nu niet zeggen dat hij weer ruzie met je gaat maken, tegen de grond gaat werken en je buitenhuis sluiten...zou je voor je kind zo een partner wensen?wat voor voorbeeld geef je mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:frane schreef op 21 september 2014 @ 00:25:

Ik weet wel dat ik niet wil of kan verder gaan met deze man. Maar toch voel ik me zo beroerd en onzeker...Zoek professionele hulp. Je wordt niet ineens blij en super zeker van jezelf door naar hem terug te gaan. Je zet én je eigen welzijn op het spel en dat van je dochter. Dan ga je van beroerd en onzeker naar een zielig hoopje dat geen kant meer op durft in het leven en dát is wat je je dochter meegeeft. Jij verdient veel meer en dat krijg door bij deze engerd weg te blijven en aan jezelf te werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens naar een therapeut gegaan om me te laten begeleiden eerst in de hoop dat misschien onze relatie nog zou lukken. Maar dat was snel duidelijk van niet. Nu ga ik verder met de therapeut om niet meer over mijn grenzen te laten gaan en aan mijn waardegevoel te werken. Want dit is in deze relatie echt beschadigd. Mijn vertrouwen is weg ook in mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Doe ff normaal! Dat je dit jezelf aan doet moet je zelf weten, maar denk aan je kind!



Zo'n agressieve manipulerende mafketel... waar zit je verstand in vredesnaam?
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Verbreek alle contact, blokkeer hem en ga aan jezelf werken.
Life is short. Eat dessert first.
Ik begrijp dat je dochter ook niet van hem is?... waar stel je dat arme kind aan bloot. Over zoveel jaar komt zij met precies dezelfde soort vent thuis.
Alle reacties Link kopieren
Oud Hollands spreekwoord, maar nog steeds actueel: Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

Verder is er ook nog zoiets als een wolf in schaapskleren.

Doe het niet dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Dat je je kind hieraan blootstelt is nog wel het ergste. Arm kind!
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven