ben ik nu zo ouderwets?

11-03-2013 10:19 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Sinds een tijdje heb ik het gevoel dat het allemaal weer wat stabieler is. Na een rotscheiding met een zo mogelijke rottige nasleep, heb ik inmiddels alles op orde en kreeg ik weer zin om te daten. En zo geschiedde.



Al vrij vlot leerde ik een leuke man kennen. Elkaar een aantal keer gezien en op de laatste date (nummer 4) kwam dan echt dé kus. Het was heel prettig en zowel hij als ik spraken naar elkaar uit elkaar leuk te vinden. Maar rustig aan, ivm kinderen. Ik wil mijn peuterzoon hier nog helemaal niet mee lastig vallen, dus het zou rond om hem heen moeten gebeuren. Hij had daar alle begrip voor.



Gisteren belde hij me. Hij moest iets vertellen. Hij had sinds een tijdje contact met nóg een andere vrouw en ook met haar klikte het enorm. Moeilijk moeilijk, dilemma. Want wie o wie verdiende nou volgens hem de titel:"de leukste date". Ik heb al voor die titel bedankt eer hij ging uitspreken wat hij wilde. En daarna vertelde hij het inderdaad; Hij wilde de tijd en ruimte om uit te zoeken wie hij nou t leukste vond. Nou ja...succes ermee! Maar ik heb iets teveel zelfrespect.

Afscheid genomen en ik was eigenlijk best trots op zoveel girlpower van mezelf.



Nu had ik gisteravond een etentje met vriendinnen. Vol trots vertelde ik het verhaal en verwachtte de nodige "you go girl" etc. Maar nee. 3 paar ogen staarden me vol ongeloof aan en na een korte stilte zei één vriendin dat ze het raar vond dat ik deze leuke man de laan uit had gestuurd omdat hij eerlijk was geweest. En, volgens een andere, is het vrij normaal dat je met meerdere m/v tegelijk date. De derde vond dat ik te snel had opgegeven en hem de kans had moeten geven om uit te zoeken welke dame hij het leukste vond!



Mijn bek viel open. Waren dit mijn zelfrespecterende vriendinnen die vol zelfvertrouwen in het leven staan en zeggen geen man nodig te hebben om het geluk in het leven te vinden?



Bij thuiskomst heb ik er nog eens over nagedacht. Ik sta toch wel achter mijn keuze hoor, echt waar. Ik weiger mee te doen aan een soort van selectieprocedure voor "de leukste date" terwijl er ergens anders een man is die misschien wel volledig voor me gaat.



Maar de mening van mijn vriendinnen is mij volledig vreemd! Ben ik nu zo ouderwets?
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je groot gelijk, je doet toch niet mee aan de bachelor.
Alle reacties Link kopieren
Nee, je bent niet ouderwets.

Je toont gezond zelfrespect, heel goed!

Graag of helemaal niet, niet dat afhankelijke geneuzel van je vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mississippii schreef op 11 maart 2013 @ 10:23:

Nee ik vind je niet ouderwets, ik zou dat zelf ook niet mee willen doen met zo'n 'competitie'.Dat!
Leef en poets je tanden!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat jij ouderwets bent maar je vriendinnen (een beetje) te modern
Leef en poets je tanden!
Alle reacties Link kopieren
Ik had denk ik eerst gevraagd of hij 'de andere date' hetzelfde heeft verteld/gevraagd en of hij haar voor of na jou heeft ontmoet.



Quote:

If you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.



Ik neem inderdaad aan trouwens dat dit via een datingsite was? Dan is het redelijk normaal meerdere mensen te daten, en zoals eerder al gezegd, in sommige landen zoals de US en UK is er veel meer een "dating cultuur" waarbij je inderdaad echt af moet spreken om "exclusive" te zijn, dat is wel een beetje aan het overwaaien in NL.



Ik had echt willen weten of hij haar al kende voordat hij mij kende, als hij haar na mij had leren kennen was het exit geweest.
Alle reacties Link kopieren
Goed gehandeld TO, iemand vindt je leuk of niet en hij al dingen gaat zeggen wie de leukste date was dan was hij bij mij ook exit. Jammer voor jou maar komt wel weer iemand anders
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzinquote! Love is nogal een zwaar woord: we hebben het hier over daten. Hij is vooral goed bruikbaar voor mensen die graag hun oude schoenen willen inwisselen voor nieuwe.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Of iemand gaat helemaal voor me, of helemaal niet.

Maar zitten wachten en hopen dat iemand mij gaat kiezen, daar pas ik voor.



En dat zou omgekeerd voor een vrouw die tussen twee mannen wil kiezen net zo moeten werken, dat is echt niet seksegebonden zoals ik sommigen hier zie opperen.



TO, goed gedaan, en omdat je het van je vriendinnen niet gehoord hebt hier alsnog een gemeende



YOU GO GIRL!!!!
Your luck's about to change, cher.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 11 maart 2013 @ 12:04:

Wat een onzinquote! Love is nogal een zwaar woord: we hebben het hier over daten. Hij is vooral goed bruikbaar voor mensen die graag hun oude schoenen willen inwisselen voor nieuwe.



Ach niet te zwaar aan het woordje "love" tillen, Amerikanen "loven" van alles. En sorry hoor, 4 dates en 1 kus, dat is geen relatie, dat is iemand leren kennen.

Ik vind het wel kunnen dat je meerdere mensen tegelijk date, en ik vind het opzich heel netjes dat hij het ter sprake brengt.



Vaak zat gehoord dat de ene denkt in een relatie te zitten terwijl de andere nog "vrij aan het daten is".
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, mijn vraag aan TO, heeft hij de andere date voor of na jou leren kennen? Dat zou voor mij wel uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, je kan toch meerdere mannen tegelijkertijd leren kennen? Dat je leuke dingen met elkaar doet..etentjes, uitjes, tripjes. Je moet toch weten wie die ander is en hoe hij denkt...daar kom je alleen maar achter door tijd te spenderen met die ander. Je moet alleen niet met al die kerels het bed in duiken..eigenlijk alleen wanneer je echt serieus met elkaar bent, straalverliefd bent. Dat geneuk vertroebelt de boel zo... Dan is het niet meer vrijblijvend, lijkt het teveel op een mini-relatie terwijl je alleen nog maar aan het uitzoeken bent wie die ander is, en of ie bij je past.



Overgens vind ik het prima hoe je gehandeld hebt hoor TO. Dat hij het zo nodig moet benoemen vind ik zo sneu
Alle reacties Link kopieren
quote:amandavh schreef op 11 maart 2013 @ 11:58:

Ik denk niet dat jij ouderwets bent maar je vriendinnen (een beetje) te modern Ik vind haar vriendinnen helemaal niet modern, maar juist "ouderwets" afhankelijk van de goedkeuring van mannen.
Alle reacties Link kopieren
quote:huurdertje1981 schreef op 11 maart 2013 @ 12:13:

[...]





Ach niet te zwaar aan het woordje "love" tillen, Amerikanen "loven" van alles. En sorry hoor, 4 dates en 1 kus, dat is geen relatie, dat is iemand leren kennen.

Ik vind het wel kunnen dat je meerdere mensen tegelijk date, en ik vind het opzich heel netjes dat hij het ter sprake brengt.



Vaak zat gehoord dat de ene denkt in een relatie te zitten terwijl de andere nog "vrij aan het daten is".Dat bedoel ik, het is verre van een relatie dus die quote is naar mijn mening niet van toepassing. Als je elkaar nog leert kennen, weet je nog niet eens wat je voor iemand voelt. De quote lijkt me dus meer bedoeld voor mensen die in een midlifecrisis hun echtgenoot/echtgenote willen dumpen voor een spannender exemplaar. En dat vind ik dus dikke onzin. Je kan best van twee mensen tegelijk houden, dat wil niet zeggen dat je de tweede dan maar moet kiezen.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Het met meerdere mensen daten in een oriënterende fase vind ik ook geen probleem. Die fase moet wel niet te lang duren Dit is toch van een andere orde, vragen of je wilt blijven rondhangen tot hij bedacht heeft wie hij leuker vindt (en dat ook nog echt zo zeggen!)
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubiootje schreef op 11 maart 2013 @ 12:19:

Het met meerdere mensen daten in een oriënterende fase vind ik ook geen probleem. Die fase moet wel niet te lang duren Dit is toch van een andere orde, vragen of je wilt blijven rondhangen tot hij bedacht heeft wie hij leuker vindt (en dat ook nog echt zo zeggen!)



Daten is wat mij betreft altijd oriënterend: "kijken of iemand leuk is". En zodra ik dat weet, ben ik a) verliefd en noem ik het verkering (elkaar nog beter leren kennen maar dan nog ga je niet met elkaar naar bed) of b) dat het niks wordt en wordt er niet meer gedate.



Heel ouderwets misschien, maar eigenlijk wel heel overzichtelijk al die fases van "elkaar leren kennen".
Alle reacties Link kopieren
Edit: zo werkte het bij mij 25 jaar geleden. Ik weet niet hoe het nu gaat als je een gescheiden vrouw bent. Denk dat je dan wel eerder met elkaar naar bed gaat misschien....
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 11 maart 2013 @ 12:15:

[...]





Ik vind haar vriendinnen helemaal niet modern, maar juist "ouderwets" afhankelijk van de goedkeuring van mannen.



Ik ook. Maar begin me langzamerhand af te vragen of "ouderwets" weer niet helemaal terug is van weggeweest, en girlpower dus weer als achterhaald wordt gezien.



Nou ja, dat doet er ook helemaal niet toe, of het ouderwets is of juist niet. Het gaat erom dat je gekke henkie niet bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je groot gelijk hebt. Op zich snap ik best dat je met meerdere mensen tegelijk date, maar dan heb ik het echt over de aller-, aller-, allereerste dates, dus dat je elkaar nog amper kent, nog helemaal niets voor elkaar voelt en net voor het eerst een keer iets gaat drinken. Zodra er meer dates zijn geweest, er al gezoend is en je hebt uitgesproken dat je elkaar leuk vindt, vind ik het volslagen not-done. Ik zou ook compleet afgeknapt zijn en ik vind de reactie van je vriendinnen dan ook echt merkwaardig.



Ik vind het echt op het onbeschofte af wat hij voorstelt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 11 maart 2013 @ 10:29:

Ik zou ook bedanken voor de eer.

zie het al helemaal voor me, hij met een lijstje voor en nadelen.

de ene avond bij jou, de andere avond bij haar.Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Of tegelijk op één avond. Kan hij goed vergelijken
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
dat gaat niet lukken dubio, hij moet wel evalueren en dat dan uitprinten.

dan kan hij halverwege de tussenstand vermelden zodat de dames nog harder gaan rennen om het hem naar de zin te maken.



en ik weet dat dit soort dingen echt gebeuren.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren




Serieus?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het zelf helaas ook een keer meegemaakt, en heb diegene ook lekker laten zitten.



Heb je niks aan, aan dat soort rare mannen, het is alles of niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef jou gelijk hoor, hij wil een tijdje van twee walletjes eten en dan mag jij wachten wie het wordt? Echt niet! You go girl!!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop stiekem dat hij dit geweldige plan ook al aan die andere vrouw heeft verteld, niet dat hij nu net kan doen alsof zij al die tijd al de enige was. En ik hoop dat zij ook op hem is afgeknapt. Net goed. Ik vind dit echt bezopen gedrag.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven