beste vriendin is mannenmagneet, hoe mee omgaan

22-09-2014 23:33 33 berichten
mijn beste vriendin, kennen elkaar sinds de middelbare school, is een leuk meisje om te zien. ze heeft altijd een serieuze relatie (die niet altijd even soepel verlopen), maar daarnaast is ze ook iemand die altijd andere mannen aantrekt. ze flirt er dan misschien ook wel echt mee, maar ze wordt aan de lopende band mee uit gevraagd, krijgt liefdesverklaringen per email van jongens die ze maar 1 keer gezien heeft (zelfs nadat ze haar maanden niet gezien hebben!)

ik ben dol op haar, maar wordt van deze situatie heel erg onzeker en jaloers. ik heb zelf wel eens scharrels, maar mn liefdesleven verloopt niet bepaald soepel haha. ik vind het heel moeilijk om te zien hoe zij mannen aantrekt zonder er iets voor te hoeven doen, en hoe het bij mij telkens misloopt. hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet tussen ons in komt te staan? we xijn beiden 25.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat het lastig voor je is, alleen kan zij er niet veel aan doen.



Jij bent jij, zij is zij. Jij bent leuk zoals je bent, en zij is dat ook.



Je moet niet denken, omdat zij veel aandacht krijgt dat jij minder leuk bent.



Weet zij van jouw onzekerheden? En ben je uberhaupt er al onzeker over of is het gekomen sinds zij zoveel aandacht krijgt?
Ga wat aan je eigenwaarde/zelfvertrouwen doen.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou jij dat dan ook willen? Wat zou het jou geven als die jongens dat ook bij jou zouden doen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dat is toch juist fijn, misschien zit er wat voor jou tussen. Vrienden van die mannen ofzo.
ze weet van mn onzekerheden en ik kan er ook wel met haar over praten, maar toch blijft het bestaan.

zij lijkt zoveel mooier, leuker en meer bijzonder omdat jongens na 1 avondje al helemaal weg van haar zijn. ik vind vaak mannen leuk die niet echt op mij vallen, het bekende verhaal... mijn onzekerheden worden versterkt door wat haar overkomt, dat is het een beetje. daardoor ben ik ook bang om mijn (zeldzame) vriendjes aan haar voor te stellen, ze zou nooit iets met ze doen, maar ik ben bang dat ook zij zo in een klap verliefd op haar worden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is ze ook wel mooier en straalt ze iets uit. Dat kan toch? Er zijn altijd mooiere mensen.
Komttt
Alle reacties Link kopieren
Gewoon verder kijken dan je neus lang is. Je hebt het over jouw liefdesleven wat niet soepel verloopt maar ondanks haar aantrekkingskracht lees ik tussen de regels door (quote: ze heeft altijd een serieuze relatie (die niet altijd even soepel verlopen) ) dat zij hetzelfde probleem kent. Dus blijkbaar helpt die aantrekkingskracht niet echt en is het meer iets dat jij als jaloersmakend ziet terwijl het voor haar niet positief uitpakt.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Hoe haar liefdesleven loopt, heeft niets van doen met hoe jouw leven loopt. En het biedt ook geen garanties, dat zij gelukkig wordt en jij niet. Sterker nog, dat kon best wel eens anders lopen. Toen ik studeerde had ik een vriendin die ook zo was, altijd mannen, telkens anderen, veel gedoe, liefdesverklaringen aan de deur, het kon niet op. Ik was een stuk saaier, werd nooit zo maar "veroverd". Totdat het wel gebeurde, door de fantastische man waar ik nu al meer dan 25 jaar mee ben en kinderen mee heb.

Die vriendin? Na de zoveelste crisis stopte ze met haar studie en verloor ik haar uit het oog. Nu, in het digitale tijdperk hebben we weer contact via FB. Na veel gedoe heeft is ze laat geseeteld, heeft 2 laatste-kans kinderen gekregen én is weer gescheiden. Het daten wil niet meer zo vlotten, nu ze de 50 nadert....

Moraal van dit verhaal: je hebt maar één leuke vent nodig (of zelfs geen) om gelukkig te worden, want geluk zit in jezelf, niet in de aandacht van mannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er maar één ding op zit en dat is accepteren dat zij zo mooi en bijzonder is voor heel veel mannen. Dat hebben wij meiden toch ook? Soms komt er een man de kroeg binnen en dan valt je de mond open Een knap iemand met een mooie uitstraling daar vallen mensen op. De een is heel knap, de ander een beetje en de ander is weer meer normaal. Jouw vriendin valt in de categorie: "heel knap".



Ik snap je gevoelens wel. Jij wil ook eens aandacht etc.Het voelt heel naar als je al erg onzeker bent over jezelf en je dan naast zo'n bloedmooie meid loopt die de mannen van haar af moet slaan. Maar ik denk dat je het moet accepteren en anders niet meer met haar uit moet gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 23 september 2014 @ 00:02:

Hoe haar liefdesleven loopt, heeft niets van doen met hoe jouw leven loopt. En het biedt ook geen garanties, dat zij gelukkig wordt en jij niet. Sterker nog, dat kon best wel eens anders lopen. Toen ik studeerde had ik een vriendin die ook zo was, altijd mannen, telkens anderen, veel gedoe, liefdesverklaringen aan de deur, het kon niet op. Ik was een stuk saaier, werd nooit zo maar "veroverd". Totdat het wel gebeurde, door de fantastische man waar ik nu al meer dan 25 jaar mee ben en kinderen mee heb.

Die vriendin? Na de zoveelste crisis stopte ze met haar studie en verloor ik haar uit het oog. Nu, in het digitale tijdperk hebben we weer contact via FB. Na veel gedoe heeft is ze laat geseeteld, heeft 2 laatste-kans kinderen gekregen én is weer gescheiden. Het daten wil niet meer zo vlotten, nu ze de 50 nadert....

Moraal van dit verhaal: je hebt maar één leuke vent nodig (of zelfs geen) om gelukkig te worden, want geluk zit in jezelf, niet in de aandacht van mannen.Mooi gezegd!!
Alle reacties Link kopieren
En wat denkt jouw vriendin er zelf van? Ik heb ook zo'n vriendin, zij was er echt niet blij mee. Het zijn namelijk van die eendagsvliegen, de 'trofeezoekers' of de ONS-meneren. Lijkt mij ook dodelijk vermoeiend, niet iets om afgunstig op te zijn. Ze is nu heel gelukkig met een leuke man die zijzelf heeft 'veroverd'.



Laat jouw zelfvertrouwen niet afhangen van die barvliegen die op jouw vriendin af zwermen. Als jullie over 50 jaar op een bankje herinneringen zitten op te halen is die ene rimpel meer of minder dan jouw vriendin echt geen issue meer.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je moet het zo zien: als ze erg aantrekkelijk is (wat dat dan ook maar is) komen bijna alle mannen op haar af. Ook de minder leuke. Zo leuk is dat dus niet. Misschien maakt het je soms onzeker maar dat moet je niet de vriendschap in de weg laten staan hoor, als die verder goed is! Je zou ook kunnen zeggen dat je door haar sneller in contact komt met mannen want wie zegt dat ze altijd voor haar komen? Misschien komt het wel omdat je zelf verlegen/onzeker overkomt dat ze jou niet rechtstreeks benaderen en proberen ze het zo. Nooit geen aannames doen ;) Ook niet over haar.
Hier hetzelfde (ik ben 23). Vriendin krijgt hele liefdesverklaringen en met mij, tsja.... Willen ze maar één nacht. Zij is heel rustig en netjes, ik heb een grote mond en bijt van me af.

Ze kunnen me niet langer dan een nacht aan denk ik maar ?



gewoon rustig blijven, jouw tijd komt nog wel! En die van mij ook! ?
Leer van haar.. Ik heb ook zo'n vriendin.. zit hem bij haar in de social skills.. Dat zijn dingen die je kunt leren..
@Blackwater: Ga je met mannen direct na ontmoeting naar bed waar je eigenlijk een relatie mee wil? Natuurlijk zijn er tonnen relaties begonnen op die manier, maar het lijkt me over de gehele linie toch niet zo'n handige tactiek. Zo laat je eerder zien dat je gewoon 'één nacht' wil en niks meer en kun je niet filteren welke mannen je écht zien zitten. Volgende keer eerst even daten?
Hier helpt maar één ding, TO: volwassen worden.
quote:bobbie101 schreef op 22 september 2014 @ 23:46:

ik vind vaak mannen leuk die niet echt op mij vallen...

A recipe for disaster.

Niet om flauw te doen, maar ik raad je aan om serieus aan jezelf te gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Ga werken aan je onzekerheid, het jouw vriendin kwalijk nemen dat zij meer aandacht krijgt dan jij is natuurlijk ontzettend kinderachtig. Straks gooi je een mooie vriendschap weg alleen omdat jij ontevreden bent met wie jij bent.



Mijn vriendin is ook een hele mooi meid, mannen keken 9 vd 10 keer ook om voor haar. Ik was meer de pias van het stel. Ik zei altijd gekscherend ik ben niet de mooiste van ons twee, maar wel de leukste.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook van die mannen die lopen elke mooie vrouw achterna. Dat zal dan 90 % zijn van wat jouw vriendin achter zich aan krijgt. Dat soort mannen wil een trofee aan zijn arm.



Maar goed, ook de leuke mannen zullen op haar vallen. Maar wat ik maar wil zeggen; het is als vrouw niet altijd leuk dat al die mannen zo hijgend achter je aanlopen.



Verder, wat hier ook al gezegd is; accepteren dat zij zo is. Leuk voor haar. Jij bent ook leuk toch. (of leuker??)
Alle reacties Link kopieren
Die vriendin van jou zal wel iets zwoels over zich hebben. En veel mannen, met haar ogen, het gevoel geven dan hij iets speciaals is voor haar.



Het is dus eigenlijk een simpele verleidingstechniek waar weel mannen met open ogen intrappen. Zeker als ze een leuk smoeltje heeft. Dat lijkt leuk zo op het eerste gezicht, maar of ze daarmee ook DE WARE gaat ontmoeten durf ik te betwijfelen.



Wat sassafras schrijft moet je nog maar eens een keer heel goed lezen:

Hoe haar liefdesleven loopt, heeft niets van doen met hoe jouw leven loopt. En het biedt ook geen garanties, dat zij gelukkig wordt en jij niet. Sterker nog, dat kon best wel eens anders lopen. Toen ik studeerde had ik een vriendin die ook zo was, altijd mannen, telkens anderen, veel gedoe, liefdesverklaringen aan de deur, het kon niet op. Ik was een stuk saaier, werd nooit zo maar "veroverd". Totdat het wel gebeurde, door de fantastische man waar ik nu al meer dan 25 jaar mee ben en kinderen mee heb.

Die vriendin? Na de zoveelste crisis stopte ze met haar studie en verloor ik haar uit het oog. Nu, in het digitale tijdperk hebben we weer contact via FB. Na veel gedoe heeft is ze laat geseeteld, heeft 2 laatste-kans kinderen gekregen én is weer gescheiden. Het daten wil niet meer zo vlotten, nu ze de 50 nadert....

Moraal van dit verhaal: je hebt maar één leuke vent nodig (of zelfs geen) om gelukkig te worden, want geluk zit in jezelf, niet in de aandacht van mannen.



Je moet je niet zo focussen op haar techniek om met mannen om te gaan. Ik denk dat de man die serieus een partner zoekt vaak niet zo'n type zoekt. Immers je weet eigenlijk al van te voren, als man zijnde, dat de kans dat het fout loopt heel groot is. Ze is zo gewend dat ze bijna iedere man om haar vinger kan winden. De kans dat het in de relatie fout gaat is levensgroot. Juist door haar manier om met mannen om te gaan.



Persoonlijk zou ik dus niet zo'n type willen hebben. Die de hele tijd met jan-en-alleman loopt te flirten en vrienden wil zijn. Ik heb liever een vrouw voor mijzelf. Niet 1 die steeds 'op zoek is'.



Dus eigenlijk hoef je helemaal niet jaloers te zijn of zo. Zij doet het haar manier. Jij op jou manier. En dat er dan minder mannen bij jou voorbijkomen is toch niet vervelend? Dacht je dat al die mannen die bij je vriendin komen serieus zijn? Die denken vaak aan een wilde nacht. Omdat je vriendin waarschijnlijk die indruk met haar ogen en lichaamstaal uitstraalt.



Laat haar lekker gaan. Jij gaat voor die ene ware. Jij bent eigenlijk veel serieuzer. Maar vind het vervelend dat het haar (schijnbaar) zo makkelijk afgaat.......

Maar als je de 'flierefluiters voor 1 nacht' er uit zou halen houdt ze waarschijnlijk bar weinig over.
@joycejuhh Nee juist absoluut niet!!

Mannen geven me vaak meteen de indruk dat ze maar 1 ding willen en ik weet ook precies waardoor dat komt.



Mijn vriendin is rustig, praat heel vrouwelijk, heeft afstand, is niet erg sociaal, heeft een bepaalde attitude, en is een tikkeltje mysterieus.ik ben heel spontaan,open, sociaal, en heb een hele grote mond. En dat schrikt mannen af. Als iets me niet bevalt dan zeg ik dat. Ik heb het idee dat ik daarom geen relatie materiaal ben.
Ik durf vriend aan iedereen voor te stellen. Als hij dan liever zijn dikke pik achterna loopt omdat een vriendin mooier zou zijn nou eh toedeledokie dan maar he! Weten we dat ook weer.....
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 23 september 2014 @ 10:16:

Ik durf vriend aan iedereen voor te stellen. Als hij dan liever zijn dikke pik achterna loopt omdat een vriendin mooier zou zijn nou eh toedeledokie dan maar he! Weten we dat ook weer.....

Nou dat weten we dan ook weer

Hier is geen woord Spaans bij.



Grapje hoor GrumpyCat1983. Ik snap precies wat je bedoelt. En ik ben het met je eens.
Het ligt er maar net aan wat je wilt de komende tijd. Wil je snel sex met veel verschillende mannen? Dan kun je jaloers worden op je vriendin en haar zoveel mogelijk kopiëren. Mannen die van haar afketsen kun jij dan oprapen als rijpe appelen en met huid en haar verslinden.



Maar zoek je 1 man die helemaal voor jou gaat voor JOU? Blijf dan gewoon jezelf. En wees dan blij dat je veel minder ruis op de lijn krijgt dan je vriendin de mannenmagneet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven