constant op zoek naar liefde en aandacht...

25-10-2014 18:43 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
enige tijd geleden had ik hier al ook een topic geopend over mijn leidinggevend die toen dstijds aan mij zat en zelfs 2 zoenen op mijn voorhoofd gaf. Ik als een kwetsbaar iemand vond dat wel fijn, ook omdat ik mijn jeugd niet echt vaderliefde heb gekend en dat dit mij wel goed.



Inmiddels moest ik deze week weer invallen op die locatie en hij was daar ook aan het werk. Waarschijnlijk moet ik daar nu langere tijd blijven. Wel met hem gepraat en hij gaf mij wel een klein vuistje tegen mijn arm aan. Ik weet niet wat het is, maar ik vindt het fijn om met hem te praten en dicht bij hem te zijn. Maar gelukkig raakt hij mij niet meer aan en hebben we minder contact dan eerst. Ook omdat ik hem probeer te negeren.



Vroeger was mijn vader er bijna nooit voor mij ben en ben ik best vernederd... en werd ik vaak genegeerd en moest ik vaak mijn eigen dingen en problemen maar oplossen... Maar nu vele jaren later merk ik wat ik heb gemist.. En dit zoek ik bij andere mannen weer op. zoals met het verhaal van mijn leidinggevende.. Ik vindt het gewoon fijn die aandacht...



Als ik hem probeer te negeren, dan voelt dat niet goed... want ik weet hoe het voelt, omdat ik vroeger ook altijd werd genegeerd en als ik het gevoel heb dat hij mij negeert (leidinggevende) dan voel ik mij rot omdat ik graag die aandacht wil, maar waarschijnlijk heeft hij het gewoon druk..



Mijn therapeut heeft gezegd dat ik gewoon moet denken vroeger was dat gebeurd, maar nu ben ik hier en ben ik volwassen en weet ik wat ik doe. En dit is misschien ook wel zo maar ontzettend moeilijk.. En ik merk dat ik daar soms nog moeite mee heb, dat ik dan aan vroeger denk hoe mijn vader mij heeft behandeld... En ik heb dat ook met andere mensen op het werk, als ik bijvoorbeeld iets zeg krijg ik niet altijd een reactie terug oid. en gelijk voel ik mij weer genegeerd..Daarom zoek ik steeds aandacht bij die man, maar dat is gelukkig minder.



Maar met mijn therapeut heb ik er over gehad, om gewoon eerst vriendschappen met mannen op te bouwen en dan gewoon vriendschap en niks meer niks minder.. Daar ben ik mee bezig.. Want vaak heb ik als ik een date heb, vindt ik diegene niet zo leuk, maar gewoon meer dat ik die aandacht wel krijg en dan spreek ik met iemand af die ik eigenlijks helemaal niet leuk vindt maar dan wel het gevoel heb, dat ik iemand heb..



Zoals vanavond zou ik gewoon met iemand afspreken als vriendschap, maar op het laatste moment toch afgezegd, omdat ik mij er niet goed bij voelde.. En ook niet echt op mijn gemak voelde.. Hij wou bij mijn thuis afspreken en dat wou ik niet... Omdat mijn huis iets is voor mezelf en wil dat voor later kunnen bewaren... En nu denk ik weer... Weer wou ik met de 1e beste afspreken terwijl het niet goed voelde, alleen maar om die aandacht...



Soms vraag ik mij af wat ik hier mee moet.. Ik ben zo hard bezig om mezelf te ontwikkelen, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen... Het komt er op neer, aangezien mijn verleden, dat ik weinig aandacht en liefde kreeg.. En soort machtspelletje aan het spelen ben, dat ik mannen zo weet in te palmen en dan een spelletje met ze speel en dat ze dan te dicht bij mij komen weer weg duw..
Heb je vriendinnen? Daar kan je toch ook leuke dingen mee doen? En dan af en toe 's een date?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb vriendinnen, daar ben ik vanmiddag net geweest
Ja, want het klinkt alsof je nog niet echt toe bent aan daten dus mss beter dat even op een laag pitje te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je die leidinggevende als praatpaal?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wat Stora zegt. Je bent er nog niet klaar voor. Eerst blij worden met jezelf, daarna weer oefenen met mannen.
doe wat je therapeut zegt.
Alle reacties Link kopieren
Dat je met die date niet bij je thuis wilde afspreken vind ik alleen maar slim hoor!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je hier hulp in hebt en je patronen doorziet.

Als je in de praktijk een patroon opmerkt, dus op het moment dat je weer om aandacht gaat flirten bijv, dan kun je na het signaleren ander gedrag kiezen/toepassen.



Als je iemand echt, echt leuk vindt voel je dat wel. Spreek anders met jezelf af dat je alleen date als een persoon je echt leuk lijkt.



Verder lijkt me dit een proces waar je goed mee bezig bent, je kunt het helaas niet versnellen maar vertrouw er maar op dat het uiteindelijk op zn pootjes terecht komt.



Nu klinkt het alsof je op het punt van bewustwording/eraan werken staat waarin je bent begonnen oude patronen te doorbreken, maar het nieuwe gedrag voelt nog niet eigen en je valt nog vaak in oud gedrag terug.



Uiteindelijk zal het nieuwe gedrag eigen voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven