date gehad wat nu?

17-04-2014 10:32 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Een aantal maanden geleden ben ik gescheiden van mijn man doordat hij een ander heeft.

Afgelopen week heb ik voor de eerste keer een date gehad met een man.

Ondanks de zenuwen die ik hiervoor had is alles heel goed meegevallen.

Na de date nog een bericht gestuurd dat ik het heel fijn heb gevonden en ik het leuk vond met hem kennis te maken. Hij bevestigde dat het volledig wederzijds is.

De dag erop ben ik gewoon gaan werken en stuurde hij me zelf een bericht met de vraag hoe het is.

Ik had gereageerd met de vermelding dat ik het druk had en hem later wel ging spreken.

Dus toen ik die middag thuis kwam heb ik een bericht gestuurd naar z'n gsm (had me z'n kaartje gegeven van werk) met de vermelding dat hij de allereerste is met die letter uit het alfabet in mijn gsm.

Een paar berichtjes heen en weer gestuurd en waaruit hij duidelijk zei dat we volgende keer nog zouden afspreken.

Omdat ik eigenlijk wel wat concreter wilde weten waar ik aan toe zou zijn heb ik dan maar op de man of gevraagd of hij er nog een gevolg aan wilde geven of liever niet?

Toen kreeg ik het bericht dat hij niks wilt overhaasten, en naar zijn gevoel liever alles op zijn tijd wou laten verlopen.

Hij zei er wil bij dat hij vond dat het zeker klikte.

Ik heb daarop geantwoord dat het naar mijn gevoel zeker hetzelfde is, dat ik het anders zelf nogal raar zou vinden na elkaar 1x gezien te hebben. Hij antwoordde dat hij blij was dat ik er ook zo over dacht.

Echter had ik het gevoel hierdoor dat ik misschien een beetje te snel gegaan ben, en heb ik hem meteen ook laten weten dat ik zeker niet op zoek ben, dat ik er meer van overtuigd ben dat zo'n dingen zichzelf wel aanbieden en dat ik gelukkig ben nu ik alleen ben.

Ik heb hem ook laten weten dat ik het zeker wel voor herhaling vatbaar zou vinden om dus nog eens af te spreken met hem als hij wou willen, zonder bijbedoelingen.

Hierna is hij wel een beetje dichtgeklapt.

De dag nadien nog wel een berichtje gekregen van hem met de vraag hoe het met me ging. Waar ik eigenlijk van geschrokken was omdat ik het niet verwacht had.

Het zit me toch al sindsdien niet lekker, omdat ik nu zelf denk dat hij liever wat afstand wilt bewaren?



Deze week dan met een vriendin gesproken en zij vertelde me dat ik nu overkwam alsof ik perfect gelukkig ben alleen en dat ik alleen nog zou willen afspreken als hij er verder geen bijbedoelingen had.

En dat hij dan geen kans maakte mocht hij toch heel voorzichtig hoop hebben gehad op een verder leuk contact met mij?

Nu ben ik dus heel hard aan het twijfelen hoe ik ben overgekomen op hem.

Ook vraag ik me af of het een slim idee is om al zo kort na elkaar te kennen open kaart te spelen, of laat ik het maar voor wat het is en wacht ik verder zijn reactie af?

Ik ben er zelf redelijk van overtuigd dat het een man afschrikt als je zelf teveel contact zoekt, dus laat ik het liever aan hem over.



Wat denken jullie?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Je vriendin heeft gelijk. Het komt heel raar over. En als ik je verhaal zo lees weet je zelf niet echt wat je wil. En waarom maak je de sms' jes zo beladen? Je wil dus wel daten maar geen relatie. Ik snap wel dat die man nu afstandelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hysterie na 1 date.. Ik zou maar even inbinden als ik jou was en stoppen met alles te analyseren. Het zou best kunnen dat het hem wat afgeschrokken heeft, wacht het maar even af en duik er niet zo bovenop
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je vriendin een beetje gelijk heeft en dat je zo overgekomen bent op hem.



Ik zou heel even zijn reactie afwachten en als je nog een keer op date gaat met hem, hem proberen mondelijk uit te leggen hoe je het bedoelde. Op schrift komt het heel anders over, dan dat je dit mondeling doet....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral dat je erg onduidelijk bent met wat je wilt.

Ben je nou geïnteresseerd in hem of niet? Of wil je alleen niet wanhopig overkomen?



Hij schreef dat hij nog een keer wilde afspreken, en toen wilde jij concreter weten waar je aan toe was, en of hij er gevolg aan wilde geven. Huh? Hij had toch al gezegd dat hij nog een keer wilde afspreken? Dat was dan toch al duidelijk?



Op het moment dat hij het wat te snel vond gaan (kan ik me voorstellen et al die vragen na 1 date) krabbelde jij terug en zei je dat je hem nog wel wilde zien, maar zonder bijbedoelingen.

Is dat ook zo? Of zeg je dat alleen? En waarom dan?



Ik denk dat die arme man het niet meer snapt.

En ik betwijfel of jij zelf weet wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dit niet handig hebt aangepakt eigenlijk....



Misschien wil je een volgende keer wat minder krampachtig doen.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Zoals iedereen hierboven aangeeft: Als jij hem zo laat merken dat je niet op zoek bent en het prima vindt alleen, denkt hij misschien: Laat ik maar afstand nemen...



Niet zo slim aangepakt dus...
Ga werken aan je onzekerheid.
Ik zou hier gruwelijk op afknappen.........bedelen om bevestiging, om daarna aan te geven dat je perfect gelukkig bent in je eentje. En seks wil je ook niet, want je wil afspreken zonder bijbedoeling.

Waarom date jij dan? Omdat een beetje slap te lullen boven een koppie koffie? Daar heeft die man jou niet voor nodig hoor. Jij bent nu een waste of time voor hem.



Ga daten als je eraan toe bent, niet om je ego gestreeld te krijgen na je stukgelopen huwelijk.
Lastig he? Daten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je de deur dicht hebt gegooid. Je was veel te zwaar op de hond. Wat is er mis met "we zien wel waar het schip strand?", waarom moet alles op voorhand benoemd worden?
quote:boerderijgeit028 schreef op 17 april 2014 @ 11:57:

Ik denk dat je de deur dicht hebt gegooid. Je was veel te zwaar op de hond. Wat is er mis met "we zien wel waar het schip strand?", waarom moet alles op voorhand benoemd worden?Ja, daar zou ik ook niet blij mee zijn.........
Alle reacties Link kopieren
Wat een geneuzel na 1 date met een onbekende.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap dat moeilijke gedoe niet meer, ik ben te oud. Je vindt elkaar leuk of niet, je wil elkaar zien of niet, je wil er meer mee of niet.

Meer smaken zijn er niet. Dat gedans om elkaar heen lijkt me dodelijk vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor, communicatie is een vak apart Zelf ook net gescheiden en onlangs iemand tegengekomen waarbij het klikte maar die nu afstandelijk is. De twijfel; voelde ik het wel goed etc? Nu is er natuurlijk ook een m/v verschil, al zou ik precies hetzelfde doen als jij, nog komt het anders over.

Het hele verhaal lezende zou ik zeggen, 2 tellen pas op de plaats en dan een open mailtje, belletje, sms (whatever); "heb je zin om..." met een concrete afspraak.
Een paar berichtjes heen en weer gestuurd en waaruit hij duidelijk zei dat we volgende keer nog zouden afspreken.

Omdat ik eigenlijk wel wat concreter wilde weten waar ik aan toe zou zijn heb ik dan maar op de man of gevraagd of hij er nog een gevolg aan wilde geven of liever niet?

Toen kreeg ik het bericht dat hij niks wilt overhaasten, en naar zijn gevoel liever alles op zijn tijd wou laten verlopen.

Hij zei er wil bij dat hij vond dat het zeker klikte.

Ik heb daarop geantwoord dat het naar mijn gevoel zeker hetzelfde is, dat ik het anders zelf nogal raar zou vinden na elkaar 1x gezien te hebben. Hij antwoordde dat hij blij was dat ik er ook zo over dacht.

Echter had ik het gevoel hierdoor dat ik misschien een beetje te snel gegaan ben, en heb ik hem meteen ook laten weten dat ik zeker niet op zoek ben, dat ik er meer van overtuigd ben dat zo'n dingen zichzelf wel aanbieden en dat ik gelukkig ben nu ik alleen ben.

Ik heb hem ook laten weten dat ik het zeker wel voor herhaling vatbaar zou vinden om dus nog eens af te spreken met hem als hij wou willen, zonder bijbedoelingen.



Ik zou ook afstand nemen als na 1 date dit heen en weer gesms het resultaat was. Jullie hadden een vrijblijvende date en jij gaat pushen. Waarom niet gewoon afwachten hoe de volgende date uitpakt. Iedere vorm van spontaniteit ontbreekt op deze manier, je maakt een volgende date daardoor beladen.



Kortom, je bent je eigen glazen aan het ingooien. Ik zou, als jij mijn date zou zijn, ook een stapje terug doen. Je gedrag komt benauwend over.
Alle reacties Link kopieren
Tja, de meeste mensen daten omdat ze een nieuwe partner willen.



Als alles goed loopt eindigt het in een relatie met alles dat erbij hoort en als de klik er niet is dan houden ze er mee op.



Nu zeg je tegen die man dat je best heel graag verder met hem wil daten, maar dat ie vooral niet moet denken dat je meer wilt.

Waarom wil je dan daten vraag ik me af. Waarom zou hij daar nog moeite insteken. Hij vond het leuk, voor herhaling vatbaar, ziet je dus als een potentiele partner en nu zeg jij dat je niks met hem wil, behalve leuk kletsen. Geen wonder dat hij niks meer laat horen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 17 april 2014 @ 11:58:

[...]

Ja, daar zou ik ook niet blij mee zijn......... mooie typo. Ik laat hem lekker staan
Alle reacties Link kopieren
heb je inmiddels al wat van hem vernomen? Je maakt het zoals al eerder genoemd, veels te groot/zwaar , de dateperiode hoort juist leuk en fun te zijn.



Echter had ik het gevoel hierdoor dat ik misschien een beetje te snel gegaan ben, en heb ik hem meteen ook laten weten dat ik zeker niet op zoek ben, dat ik er meer van overtuigd ben dat zo'n dingen zichzelf wel aanbieden en dat ik gelukkig ben nu ik alleen ben.

Ik heb hem ook laten weten dat ik het zeker wel voor herhaling vatbaar zou vinden om dus nog eens af te spreken met hem als hij wou willen, zonder bijbedoelingen.



hij heeft toch nooit gevraagd om deze verklaring? Je kent hem pas, chillax !
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reacties.

Als ik het zo allemaal eens overlees is het inderdaad wel een beetje triest van mezelf.

Inderdaad had ik al genoeg bevestiging gekregen doordat hij zei wat hij de volgende keer nog wilde doen.

Het klopt wel dat ik daardoor heel onzeker overkom en dat ik dan gepusht heb. Zo had ik het nog niet bekeken.



En natuurlijk date je om op zoek te gaan naar een mogelijke partner. Als de klik er dan is, is het mooi meegenomen.

Ik zie nu inderdaad wel in door zo expliciet nog eens te vragen of we er vervolg aan gaan, dat hij hierdoor is dichtgeklapt.

Natuurlijk is het logisch om alles op z'n beloop te laten en te zien waar het schip strand.

Ik vind hem echt heel erg leuk, en dat had ik helemaal niet verwacht.

Ik voel me nu een beetje beduusd doordat ik het zo onhandig heb aangepakt.

De date was op zondag en berichten zijn op maandag gestuurd.

Dinsdag heeft hij me nog aangesproken op fb om te vragen hoe het was, maar toen ben ik redelijk kort geweest door te zeggen dat ik nog werk te doen had.

Later die avond heb ik hem dan nog wel gewoon welterusten gewenst, en gevraagd hoe hem met hem was.

Gisteren heb ik hem nog aangesproken, maar doordat hij niet lekker was, heb ik hem verder met rust gelaten.

Vandaag heb ik bewust nog niks laten weten, ook omdat ik weet dat vanaf nu z'n kindje bij hem is en hij dan niet online komt.



'k Vind het een beetje onhandig hoe ik het heb aangepakt inderdaad, ik vraag me af wat ik nu best nog kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Dit gebeurde de dag na de date!!! Wauw goed dat je reflecteert want het komt echt behoorlijk wanhopig over.



Ik zou de volgende keer ook concreter zijn (niet gelijk de dag na de date maar een paar dagen later), gewoon aangeven 'Heb je tijd/zin om aankomend weekend af te spreken?' dan wel het heel concreet maken zo van 'laten we zaterdag daar (kroeg/tentoonstelling of restaurant noemen) heen gaan'.



Je wilde geen gedoe, je wilde nog een x afspreken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:pasgescheiden8 schreef op 17 april 2014 @ 16:51:

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reacties.

Als ik het zo allemaal eens overlees is het inderdaad wel een beetje triest van mezelf.

Inderdaad had ik al genoeg bevestiging gekregen doordat hij zei wat hij de volgende keer nog wilde doen.

Het klopt wel dat ik daardoor heel onzeker overkom en dat ik dan gepusht heb. Zo had ik het nog niet bekeken.



En natuurlijk date je om op zoek te gaan naar een mogelijke partner. Als de klik er dan is, is het mooi meegenomen.

Ik zie nu inderdaad wel in door zo expliciet nog eens te vragen of we er vervolg aan gaan, dat hij hierdoor is dichtgeklapt.

Natuurlijk is het logisch om alles op z'n beloop te laten en te zien waar het schip strand.

Ik vind hem echt heel erg leuk, en dat had ik helemaal niet verwacht.

Ik voel me nu een beetje beduusd doordat ik het zo onhandig heb aangepakt.

De date was op zondag en berichten zijn op maandag gestuurd.

Dinsdag heeft hij me nog aangesproken op fb om te vragen hoe het was, maar toen ben ik redelijk kort geweest door te zeggen dat ik nog werk te doen had.

Later die avond heb ik hem dan nog wel gewoon welterusten gewenst, en gevraagd hoe hem met hem was.

Gisteren heb ik hem nog aangesproken, maar doordat hij niet lekker was, heb ik hem verder met rust gelaten.

Vandaag heb ik bewust nog niks laten weten, ook omdat ik weet dat vanaf nu z'n kindje bij hem is en hij dan niet online komt.



'k Vind het een beetje onhandig hoe ik het heb aangepakt inderdaad, ik vraag me af wat ik nu best nog kan doen?Nou ik zou even helemaal niks doen! Je zegt dat je hem al twee keer hebt aangesproken dus het balletje ligt nu bij hem. Bovendien is hij met zn kind. Als hij jou ook leuk vind komt die date vanzelf wel hoor. Gewoon rustig afwachten tot hij je aanspreekt. Doet hij dat niet dan weet je dat er geen vervolg aan komt.
Heb je wel gereageerd op z'n laatste bericht?



Edit: Lees nu pas de andere reactie van je. Laat het even op z'n beloop en wacht inderdaad een paar dagen of hij nog reageert. Eventueel kan je over een paar dagen kort uit leggen dat je pas weer date en het wat lastig vindt. Je serieus bent, hem leuk vindt maar ook niks wil overhaasten.



En nu even relaxt gaan doen en je richten op wat anders!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



even een update.

dit weekend ben ik met familie weg, en heeft hij gewerkt. Dus niet bijster veel contact gehad. Wel nog in de week en leuk gesprek gehad waarin ik heb gezegd dat ik het leuk vond om hem te spreken. Hij bevestigde.

heb hem de dag nadien nog veel werkplezier toegewenst en hij wenste me veel plezier op mn weekendje weg.

Echter heb ik op facebook gezien dat hij nog bevriend is geworden met andere vrouwen. Ook is hij nog actief op datingsites.

morgen is mn verjaardag dus ik ben benieuwd of ik wat ga horen.

Of is het beter hem zelf te vragen hoe zn weekend was?

Punt is, ik zou heel graag nog ns afspreken.

mn vriendin zegt vraag het gewoon dan is het meteen duidelijk.

Of wacht ik toch echt beter af?
Natuurlijk is hij nog actief op datingsites, jullie hebben pas 1 date gehad. Het kan zelfs heel goed zijn dat hij ook nog met andere vrouwen date. En daar is niks mis mee.



Je wilt echt veel te snel. Kan je het niet zien als een ontdekkingsfase en misschien zelf ook nog met andere daten of kletsen op die datingsite? Ik denk dat je hem af gaat schrikken als je het al half als een relatie gaat zien. Maar je kan hem wel in een bericht vragen of hij deze week tijd heeft om wat te gaan doen. Daar is niks mis mee.



Hoe zit het tussen jou en je ex? Je schrijft dat je net een paar maanden gescheiden bent omdat hij een ander had. Dat is niet niks, in hoeverre speelt dit nog een rol in je leven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven