date heeft geen geld..

18-08-2014 15:21 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week een date gehad met een super leuke man. Alleen 2afknappers. Hij zei dattie mn drankjes niet kon betalen omdat hij geen geld had. Uiteindelijk had hij toch betaald want de rekening viel mee. Daarna zei hij dat hij graag iets wilde gaan doen mar ook daar heeft hij geen geld voor.hij had afgelopen weekend 2familiefeestjes waarbij hij al wat geld had moeten bijleggen.toen ik samen met hem door de stad liep wilde hij bij macdonalfs wat eten maar uiteindelijk niet gegaan omdat ik geen honger had. Daarna vertelde hij dattie grag wilde winkelen maar helaas te weinig geld. Hij is 30 en heen fulltime baan en geen auto. Halfjaar geleden is zn auto gestolen en is aan t sparen voor een nieuwe, daarom kan hij ook niet op vakantie..hij wil gewoon een 2de hans volkswagen polo. Vind t

Raar allemaal. Als ik hem ernaar vraag zeggtie dat hij gewoon kan sparen en rondkomen.

Afkappen of ben ik te streng hierin?

Ohja hij begreep niet wat assertief en extravert betekende..
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 19 augustus 2014 @ 09:31:

[...]

ik snap wel waarom je een gebrekkig vocabulair een probleem vindt.Nou, het kan erger hoor : enthousiaster als mij bijvoorbeeld.
Le plaisir est le bonheur des fous, le bonheur est le plaisir des sages.
Alle reacties Link kopieren
Tja, hij spaart en heeft een baan, dus meneer heeft wel geld.



Hij denkt echter na voordat hij het uitgeeft en dat is iets heel anders dan geen geld hebben.



Verstandige man, verstandiger dan de vele Leen van Frisia's die geld leenden voor een nieuwe volkswagen Polo en jaren laten jankend op de tv verschenen. Blijkbaar gaan sommige vrouwen hier liever voor good old Leen.



Daarnaast begrijp ik niet waarom hij de volledige date moet betalen, het is toch 2014?Verwacht je ook dat meneer je over enkele jaren gaat onderhouden zodat je thuis kunt zitten?
Alle reacties Link kopieren
lijkt op mijn vroeger date, die bleek in de schuldsanering te zitten .Dat was natuurlijk allemaal de schuld van zijn ex ook..
Alle reacties Link kopieren
Mijn dank is groot, aan alle Hansen.

Ik kon er gewoon niet van slapen gisteren. Maar nu weet ik hoe het zit. Thanxxx!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vroeg ook toen we afgesproken hadden ( was geen date) of we een patatje gingen halen, ik zei ok. Toen zei hij dat ik wel mijn eigen patatje moest betalen want hij had niet genoeg geld bij zich...Toen dacht ik wel wat een cheapo zeg..Maar hij had een goed excuus en nu jaaaaren later weet ik dat hij gewoon heel bewust met geld omgaat en hij genoeg te besteden heeft maar niet klakkeloos met geld strooit.( heeft niks met dat patatje te maken)

Maar in geval van to zou ik er eerst achter komen waarom hij steeds weinig heeft, lijkt me dat er een paar tientjes voor een date wel af moeten kunnen...
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 18 augustus 2014 @ 15:59:

Vreemd dat iemand hier volledig afgebrand wordt vanwege het feit dat hij het niet zo breed heeft.

Afgelopen weekend was er hier een topic van iemand die tot de 25e van 13 Euro moest zien rond te komen en die werd bedolven onder de hartverwarmende reacties, tips en aanbiedingen om geld over te maken, nu gaat het om een man waar niemand van weet hoe de zaken ervoor staan of hoe het zo gekomen is en hij wordt direct volledig afgebrand, bizar....

Ik vind dat ook bizar. Vanwaar dat verschil? In beide gevallen zou ik zeggen: hoe komt het dat zij (de vriend van Sunshine en de TO in het andere topic) het financieel zo slecht hebben? Wat is de oorzaak. Hier is de oorzaak niet bekend, en bij de andere TO is mij niet geheel duidelijk hoe het komt dat zij het ruim 15 dagen met 13 euro moet doen?



Mensen kunnen ook buiten hun eigen oorzaak in de problemen komen. Het is niet alleen maar overbestedingsschuld (die indruk wordt door Dubbeltje op zijn kant wel gewekt).
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
en als je auto gestolen wordt ben je daar toch voor verzekerd? Tenzij je de deuren openlaat en de sleutels in het contact
Als je auto all-risk verzekerd is wel, ja. Maar bij een WA verzekering niet, hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 19 augustus 2014 @ 09:58:

en als je auto gestolen wordt ben je daar toch voor verzekerd? Tenzij je de deuren openlaat en de sleutels in het contactIk ga mn auto niet tegen diefstal verzekeren hoor, tis zo'n oud barrel.
quote:hans66 schreef op 19 augustus 2014 @ 09:56:

[...]



Ik vind dat ook bizar. Vanwaar dat verschil? In beide gevallen zou ik zeggen: hoe komt het dat zij (de vriend van Sunshine en de TO in het andere topic) het financieel zo slecht hebben? Wat is de oorzaak. Hier is de oorzaak niet bekend, en bij de andere TO is mij niet geheel duidelijk hoe het komt dat zij het ruim 15 dagen met 13 euro moet doen?



Mensen kunnen ook buiten hun eigen oorzaak in de problemen komen. Het is niet alleen maar overbestedingsschuld (die indruk wordt door Dubbeltje op zijn kant wel gewekt).Ik vind het nogal een verschil of het iemand is waarmee ik eventueel mijn (financiële) leven ga delen of iemand die ik een keer kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet zo goed waarom je het raar vindt dat hij spaart voor een auto. Een tweedehands polo kost ook geld. Geld dat je eerst moet hebben.

Wat je uit geeft, kun je niet sparen.

Klinkt als iemand die nadenkt over wat hij doet. Iemand die geen geld uit geeft aan onzin.



Als jij dat een probleem vindt, dan is hij niet de partner voor jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:cortado schreef op 19 augustus 2014 @ 07:57:

Dus een man met weinig geld is een lamlul volgens sommigen en een vrouw met weinig geld krijgt steunende, positieve reacties. Hoe traditioneel willen we het nog hebben anno 2014Precies wat ik dacht. In dat andere topic kwamen ze nog net niet met de kopjes thee bij haar voor de deur staan. En deze man is dan weer kansloos. Hoewel ik ook geen relatie met zo iemand zou willen, maar goed, toch grappig hoe de meningen in alle topics weer anders zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 18 augustus 2014 @ 15:50:

Alweer zo'n lot uit de loterij, waar halen sommige mensen toch in hemelsnaam al die lamlullen vandaan?Haha dit dacht ik ook!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t gewoon vreemd dattie wel regelmatig bij bakkerijbart belegde broodjes gaat halen met vanalles erop maar niet met mij voir 7euro kan gaan midgetgolven..of iets anders leuks en goedkoops verzint
Alle reacties Link kopieren
quote:sunshine-9 schreef op 19 augustus 2014 @ 10:31:

Ik vind t gewoon vreemd dattie wel regelmatig bij bakkerijbart belegde broodjes gaat halen met vanalles erop maar niet met mij voir 7euro kan gaan midgetgolven..of iets anders leuks en goedkoops verzint



Ten eerste:



Wat schrijf jij slecht Nederlands zeg! En dan hem verwijten dat hij een paar woordjes niet kent? Grappig ..

Ten tweede:



Wat is er mis om je eigen drankjes/hapjes te betalen? Je verwachtingspatroon ligt duidelijk te hoog. Blijf vooral op Badoo staan. Wellicht komt er een beter exemplaar voorbij, en gun deze meneer een vriendin die hem vrij laat in zijn uitgavenpatroon.. Waar maak jij je druk om..
Alle reacties Link kopieren
Schulden
Waar het TO om gaat is denk ik niet dat zij verwachtte dat hij alles zou betalen. Ik denk eerder dat ze op alles wat hij voorstelde afknapte omdát hij er gelijk bij vermelde, maar daar heb ik nu geen geld voor..



Wel raar dat hij geen 'appeltje voor de dorst heeft'. Of althans dat hij dat niet wil aanbreken voor een date. Aan de andere kant wilde hij misschien voorstellen wat hij graag had gedaan als hij wel geld had gehad hier voor..



Fijn dat date 2 leuker was! Kijk 't even aan, blijft de ware klik uit. Nou dan zou ik verder daten. Het zijn dates, je hoeft niet direct te gaan trouwen!
Alle reacties Link kopieren
Sparen voor een auto van 2000 euro is zo'n 200 per maand en misschien wil hij liever eerder eentje dan pas over een jaar?



Dan nog snap ik niet dat iemand dan gaat daten, als je echt niet een paar eurootjes te besteden hebt om samen iets leuks te doen. Ik heb ook krappe jaren gehad en denk dan zelf dat ik niet veel te bieden heb aan een evt partner omdat ik niet zou willen dat die alles zou betalen.



Of dan zou ik iig niet uitgaan, je kan natuurlijk ook samenzijn bij elkaar thuis, koken enz, alleen zou ik dat idd wel van tevoren aangeven omdat die ander dat ook okay moet vinden dan dat er nooit iets leuks ondernomen kan worden zonder dat hij dat zou moeten betalen.



Wat me hogelijk verbaasde: ken iemand die echt geen rooie cent te makken had (schulden enz) en toch doodleuk de vrije tijd besteedde aan relatiesites, ipv solliciteren en eigen zaakjes regelen, daar kan ik met mijn pet niet bij!!



Ik denk dat diegene echt iemand zocht om bij in te trekken, maar hoe kan je zo'n gigantisch bord voor je kop hebben tav wat je (aan ellende) inbrengt in zo'n relatie? (is nog gelukt ook btw).. Ook verder een charmant persoon, als mens best eea te bieden, maar bak financiele ellende meeslepen (en geen idee wat ie daarover dan voor verhaal opgehangen heeft)..



Maar in dit geval vind ik het anders liggen. Wat voor werk doet hij, misschien laagbetaald en relatief hoge huur en dan is 200 pm sparen best veel. Als het verhaal klopt tenminste.. Dan nog snap ik niet dat ie erbij vertelt dat ie wel elke dag luncht, maw niet zo creatief is om dates te verzinnen die niks kosten of dat hieruit blijkt dat ie niets over heeft voor een evt partner vinden. Is hij dan uberhaubt wel op een relatie uit?



Iemand snapt toch wel dat dat vrij onaantrekkelijk is als er vanaf het begin al helemaal niks kan? Niet dat het een dealbreaker hoeft te zijn, maar de manier waarop, ga dan niet op pad zonder geld, wees er dan ook echt eerlijk dat dat er komend jaar iig ook niet in zit omdat die auto ff belangrijker is dan het meisje of dat hij vindt dat dat niks uit moet maken en het gaat om wie hij is en niet wat hij heeft/doet.



Dan kan jij ook kijken of je het daarmee eens bent, want dit is ook hoe hij is: 10 euro per maand minder sparen geen optie is, en creatief mee omgaan ook niet (lunch, ergens anders op besparen of andere dingen voorstellen dan die geld kosten)..



Ik zou het aankijken en je ogen goed open houden. Je kent hem nu nog niet goed, je moet nog afgaan op zijn woorden, maar je kan zelf voorstellen dan maar bij hem thuis af te spreken bijv.. hoe hij leeft, woont, verder nog aan leuks "in huis heeft", gedrag(spatronen) zie je pas na een tijdje.. Daden tellen meer dan woorden, bij tegenstrijdigheden luisteren naar evt alarmbellen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind gierigheid echt de meest onaantrekkelijke eigenschap ever!!
quote:guillaumette schreef op 19 augustus 2014 @ 09:35:

[...]



Nou, het kan erger hoor : enthousiaster als mij bijvoorbeeld.Joh.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 19 augustus 2014 @ 08:21:

[...]



Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Ga dan, voor mijn part, wandelen of iets dergelijks. Maar ga dan niet een drankje doen en zeggen dat je geen geld bij je hebt. Om vervolgens haar dan te laten betalen. Dat is wel zo'n super afgang in mijn beleving.

+1



Er zijn genoeg gratis uitjes. En iets drinken op het gras in het park is ook gezellig.

En ik snap niet waarom hij belegde broodjes koopt. Een brood en beleg uit de supermarket is toch veel goedkoper.

Het klinkt als iemand die niet verstandig met geld om kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:mala8 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 12:30 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="rob_uit_zeist in "date heeft geen geld.."" class="messagelink">rob_uit_zeist schreef op 19 augustus 2014 @ 08:21</a>:</b>

[...]



Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Ga dan, voor mijn part, wandelen of iets dergelijks. Maar ga dan niet een drankje doen en zeggen dat je geen geld bij je hebt. Om vervolgens haar dan te laten betalen. Dat is wel zo'n super afgang in mijn beleving.</div></blockquote>

+1



Er zijn genoeg gratis uitjes. En iets drinken op het gras in het park is ook gezellig.

En ik snap niet waarom hij belegde broodjes koopt. Een brood en beleg uit de supermarket is toch veel goedkoper.

Het klinkt als iemand die niet verstandig met geld om kan gaan. Hij klinkt mij in de oren als iemand die heel goed met geld om gaat: hij laat zich niet in de luren leggen en bepaalt zelf waar hij z'n geld aan uitgeeft
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaan gelijk alle alarmbellen rinkelen. Mijn ex was ook zo'n type maar zei het (helaas) niet zo duidelijk. Het heeft niks te maken met moderne tijd of whatever maar alles met iets voor iemand over hebben. Als de relatie al zo begint.... zou ik maar 3x achter mijn oren krabben of dit is wat jij wil.



Als je ooit samen gaat wonen en er moet iets gekocht worden hebben ze altijd wel een excuus om jou te laten betalen. Hij koopt dan wel dure dingen (zoals een auto en in mijn geval een muziekinstrument) voor zichzelf want ja "daar heeft hij recht op."
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hij belde mij net en vertelde dattie iets kwijt wilde..hij heeft een problematische jeugd gehad, foute vrienden en heeft veel drugs gebruikt(xtc,speed in combinatie met alcohol) hij heeft dit wereldje gedag gezegt. Hij wilde graag weten of ik drugs gebruik want hij wil er niks meer mee te maken hebben..hij wilde liever niet dat ik er verder vragen over stelde want hij is bang dat ik hem ga oordelen. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Beb ervangeschrokken. Maar dit is allemaal in zn verleden geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang geleden is hij er mee gestopt? Voor de een is het verleden vorig jaar, voor de ander een week geleden....
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven