emotioneel vreemgaan - tips.

30-09-2014 14:23 49 berichten
Al heel lang samen met mijn man en met 3 kleine kinderen.

We zijn getrouwd en hebben een druk leven, beide een zeer drukke baan, 3 kleine kinderen en sociaal leven.

Manlief is al langdurig chronische ziek en nu ook depressief.

En kan weinig tot niks. Dus heel veel komt op mijn bord terecht.

Hierdoor hebben we een aantal maanden gescheiden gewoond. zodat hij tot rust kon komen op advies van de psycholoog van hem.



In de week dat hij mij vertelde dat het niet goed gaat met hem en mss ook onze relatie. kwam ik achter deze problematiek:



In het verleden in onze studententijd is er een naar akkefietje geweest met een andere meid.

Die meid kende ik oppervlakkig. Mijn man gaat wel met meer vrouwen en mannen om. Daar heb ik ook totaal geen problemen mee. En beide ondernemen we dingen zonder elkaar. en ik vertrouw hem hier in.

Tot dat meerdere personen beweerde dat hun een relatie hadden. Ik heb manlief hiermee geconfronteerd en hij ontkende en wilde het er verder niet over hebben. Ze waren alleen maar vrienden.

Ik heb hem de keuze gegeven zij of ik. Verder hebben we er niet veel woorden aan vuil gemaakt. Want hij wilde dit afsluiten. En hij zag haar nooit meer. Klaar dacht ik.



Nu heel wat jaren later, zijn ze elkaar tegen gekomen.

Hij heeft dit verzwegen, en tot op heden zwijgt hij over hun e-mail en sms verkeer. Ik ben er per toeval achter gekomen.

Hij ontkent veel contact met haar te hebben. Maar ik heb zijn en haar sms verkeer gevolgd. en ze spreken elkaar heel veel. En nog steeds en hij doet dit allemaal stiekem.



Ik heb hem er mee geconfronteerd, meerdere malen. En dan verteld hij elke x op x hetzelfde, dat het contact wel mee valt. en dat het alleen vriendschappelijk is.

Ook verteld hij zeer persoonlijke details over haar aan mij, die je niet zomaar verteld.

Als zij dit verteld aan hem, wat verteld hij haar wel niet?



Dit is niet eerlijk ten opzichtige voor die meid en voor mij.

Hij houd haar en mij aan het lijntje. Hij creëert zo valse hoop.



Hij heeft duidelijk voor mij gekozen want hij is terug thuis.

Maar zij blijft mijn man maar contacteren of andersom.



Mijn man is ernstig ziek, ik wil hem helpen, maar zij blijft maar aan hem trekken. Hoe hou ik dit vol. zorg voor werk, jonge kinderen en een zieke man.

Hij zelf ziet het probleem niet zo, en vind het allemaal onzin, maar ik vraag mij af hoe ver gaat dit...

x op x betrap ik hem op stiekeme-mail en sms verkeer. en zeg er nu niks meer van, maar het vreet aan mij.

Hoe moeten we verder?? Hoe stop je deze sms/email relatie.

emotioneel vreemgaan

Totaal aantal stemmen: 7

Wie herkent dit en heeft ervaring hier mee? (43%)
Hoe stop je dit. als partner van emotionele vreemdganger. (57%)
"Ik heb hem de keuze gegeven zij of ik."



Nietes.
Alle reacties Link kopieren
Niet.



Die stop je niet als hij dat niet wil.



Aan jou de keuze of je dit blijft accepteren.

Of niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Nou ja hoe nu verder...accepteren dan maar he. Je had hem een keus gesteld zij of ik, daar heb je geen voet bij stuk gehouden en nu is het al zover dat jij er niets meer van zegt en zo laat, dus gewoon de andere kant op blijven kijken.
Alle reacties Link kopieren
Niet. Hij vindt haar interessanter dan zijn relatie met jou of zijn kinderen. Want anders zou hij dat niet op het spel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hijg jij niet te veel in zijn nek? Is dat misschien mede oorzaak van zijn onvrede over de relatie? De man is ziek, zou je hem niet willen steunen in plaats van steeds zijn gangen na te gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 september 2014 @ 14:33:

Hijg jij niet te veel in zijn nek? Is dat misschien mede oorzaak van zijn onvrede over de relatie? De man is ziek, zou je hem niet willen steunen in plaats van steeds zijn gangen na te gaan?Ja hoor, het is haar schuld.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je gedaan hebben als je man niet chronisch ziek was?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Wat voor chronische ziekte heeft je man? Ik heb namelijk ook een chronische ziekte, maar kan prima mijn leven leiden. Het maakt dus nogal wat uit wat je hebt, hoe je er zelf mee omgaat en hoeveel je leunt op een ander.

Het lijkt er nu meer op dat hij veel bezig is met die andere vrouw en er van alles bij haalt, ik ben depressief, moet even het huis uit enz.
Alle reacties Link kopieren
Die man is echt heul depressief....!!!

.

Nooit je ogen sluiten, voor iets wat zichtbaar voor je voeten ligt...
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Je man is ernstig ziek, maar heeft wel een hele drukke baan?
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 30 september 2014 @ 14:27:

Niet.



Die stop je niet als hij dat niet wil.



Aan jou de keuze of je dit blijft accepteren.

Of niet.Helemaal mee eens.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Houdt hij haar aan het lijntje? Waarom? Wil ze een relatie met hem dan?

Flirten ze via de mail?

Stort hij zijn hart uit bij haar of maakt hij haar het hof?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hij gebruik zijn depressiviteit als excuus. Trap er niet in. Lullig dat het niet goed met hem gaat - ik heb op dit moment ook een depressieve man thuis zitten - maar dat geeft hem niet het recht om zijn heil bij een ander te zoeken. Misschien mist 'ie wat bij jou, kan best. Maar dan moet hij bij jou aan de bel trekken, niet bij een ander. Wat je met haar moet doen? Niets. Wat je bij je man moet doen: grenzen stellen. En er dan ook naar handelen. Wat een slap(pe) (ge)lul zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 september 2014 @ 14:40:

Houdt hij haar aan het lijntje? Waarom? Wil ze een relatie met hem dan?

Flirten ze via de mail?

Stort hij zijn hart uit bij haar of maakt hij haar het hof?No...ze neugen met elkaar, vermoed ik.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
x op x betrap ik hem op stiekeme-mail en sms verkeer. en zeg er nu niks meer van, maar het vreet aan mij.



Waarom niet?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 september 2014 @ 14:29:

Niet. Hij vindt haar interessanter dan zijn relatie met jou of zijn kinderen. Want anders zou hij dat niet op het spel zetten.

Wat een aanname zeg!

Jeetje, ik kan nog honderd andere opties bedenken, maar nee, jij zegt hoe het is...
@Kadanz, wat zijn volgens jou dan die andere honderd opties?
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom mag hij niet met haar mailen/smsen?
Hij had eerst 2 relaties; met jou en met haar. Hij heeft met jou een gezin maar wil nog steeds ook haar en dat kan niet en hij is ziek geworden van zichzelf. Tot zover mijn compleet op aannames gebaseerde bijdrage; sterkte met deze rot situatie.
Jij bent nogal gek zeg!

Je draait de rollen van partner, moeder, werknemer voor de volle 100% in je uppie.

Hij is ziek, depressief etc. Jij werkt je een slag in de rondte, tot jij dadelijk uitgeblust bent en hij zich bedenkt dat die andere vrouw heel wat meer energie en pit heeft om leuke dingen mee te doen!



Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat mijn bericht heel hard zal aankomen. Echter open je ogen en accepteer dit niet!

Dat ben je aan jezelf en je kinderen verschuldigd!
quote:lilalinda schreef op 30 september 2014 @ 14:54:

Maar waarom mag hij niet met haar mailen/smsen?Ik zou het ook niet zo'n strak plan vinden dat mijn echtgenoot een innige virtuele/telefonische relatie zou onderhouden met de vrouw met wie hij jaren geleden, naar het er naar uit ziet, ook al een slippertje heeft gemaakt terwijl mijn eigen gezinsleven nu ook bepaald niet op rolletjes loopt omdat ik de kar al een hele poos in mijn eentje moet trekken.
quote:Lughnasadh schreef op 30 september 2014 @ 15:14:

[...]





Ik zou het ook niet zo'n strak plan vinden dat mijn echtgenoot een innige virtuele/telefonische relatie zou onderhouden met de vrouw met wie hij jaren geleden, naar het er naar uit ziet, ook al een slippertje heeft gemaakt terwijl mijn eigen gezinsleven nu ook bepaald niet op rolletjes loopt omdat ik de kar al een hele poos in mijn eentje moet trekken.ik wou hetzelfde typen, maar jij verwoord het perfect.
Waarom mag hij geen contact met haar? Die affaire heeft hij ontkend. Je gelooft hem of niet. Maar verbieden dat hij haar spreekt kan helemaal niet! Dat blijkt ook wel. Hij is geen kind... De keus is aan jou. Accepteer contact of ga zelf weg! Aan het lijntje gehouden worden bestaat helemaal niet! Je legt jezelf aan een lijntje. En je legt hem dingen op.
Alle reacties Link kopieren
Drukke baan en depressief en contact met een andere vrouw...Yeah, right...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven