hij vindt het moeilijk om zijn gevoelens te beschrijven

27-03-2013 20:29 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een relatie met een jongen die nog nooit een vriendin heeft gehad. Laat staan dat hij verliefd is geweest of gevoelens heeft gehad voor een vrouw. In het verleden kon hij altijd redenen vinden over vrouwen waardoor hij inzag dat het nooit iets kon worden met vrouwen. Maar nu hij mij heeft ontmoet, zegt hij is het helemaal anders, hij kan niks vinden waar hij van denkt dit is het niet. Het is allemaal nieuw voor hem.



Het is een type wat verlegen is. Hij zegt erg rationeel denkend te zijn. Ik heb meer relaties gehad waardoor ik wat meer ervaring heb. Hij trekt mij heel erg aan, ik ben ook verliefd op hem en wil hem graag een kans geven. Maar als ik vraag aan hem of hij verliefd is, dan weet hij het niet. Hij vindt het moeilijk om contact te leggen met zijn gevoel, heeft gevoelens altijd onderdrukt.



Hij zegt dat hij elke dag aan mij denkt. Voorheen had hij een soort van vlinders waardoor hij niet makkelijk kon eten. Dit is nu minder geworden. Hij voelt zich tot mij aangetrokken, vindt het fijn om bij mij te zijn. Ook belt hij dagelijks naar me.... Verliefdheid is volgens hem iets vluchtigs en heftigs iets wat overgaat. Hij ziet het meer als houden van, hij ziet mij als een levenspartner. Als ik aan hem vraag wanneer hij van me hield dan was het op het moment dat we nog geen relatie hadden maar bij onze eerste date. Hij heeft zijn ouders al ingelicht over mijn bestaan.



Ik raak er best in de war van. Ik ben namelijk wel verliefd en heb allemaal van de heftige emoties. Vind het best moeilijk als hij dan zegt dat het houden van is...... Ik ben dit eerlijk gezegd niet echt gewend... tuurlijk het is beter dan niet verliefd zijn of niet houden van. We kunnen elkaar langdurig aankijken, zijn pupillen worden groter, er komen lichtjes in zijn ogen, hij wil graag met mij zoenen, liefst ook nog met mij naar bed. Als ik bij wijze van spreken hem nu zou verlaten en nooit meer zou zien, zou hij een rotgevoel hebben. Wat denken jullie is hij toch verliefd zonder dat hij het weet. Dank je wel voor het advies.

LIEVER NIET QUOTEN IK WIL NIET HERKENBAAR ZIJN.
Hmm het zou niets voor mij zijn en zo te lezen is het ook niets voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar zijn? Dit is echt niet zo uniek. Misschien heb je iets aan de andere miljoen topics, over exact ditzelfde probleem.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo moet hij dan persé omschrijven wat hij voelt? Hij is graag bij je, hij wil met je zoenen, hij belt je vaak, hij zegt dat hij van je houdt (wat wel erg snel is bij de eerste date maar oké). Waarom moet hij van jou omschrijven dat hij verliefd is, voordat het goed is? Jij voelt toch ook wel aan of hij oprecht is of niet?



Oh en even offtopic, wat is dat toch met dat niet quoten ivm herkenbaarheid ofzo? Betekent dat dat je zometeen je OP gaat verwijderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:abbyts schreef op 27 maart 2013 @ 20:29:

LIEVER NIET QUOTEN IK WIL NIET HERKENBAAR ZIJN.



Ah, ben jij het? Ik meende je verhaal al te herkennen!



Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je wat jullie hebben nou kapot redeneren?
Alle reacties Link kopieren
Niks aan de hand volgens mij, je kan het 1000x slechter treffen.. of ik moet van een andere planeet komen..
Alle reacties Link kopieren
Het is mijn eerste keer dat iemand tegen mij zegt dat hij niet weet of hij verliefd op mij is. Hij twijfelt hier wel over. Heeft wellicht geen idee wat verliefdheid inhoudt. Ik merk dat het mij onzeker maakt.
-
Als poepen een emotie is dan vind ik het ook moeilijk om het te omschrijven maar ik zal het proberen.

"Ik moet eraan geloven, ik ga met de billen bloot en deel een stukje van mijzelf met die koude buitenwereld. Alle zorgen zijn als water onder de brug."



Anyway, nu OT: sommige mensen zijn niet van het delen, anderen juist wel. Het moet een match zijn of er komt alleen maar gezeik van omdat de ene bullshit staat te verkondigen en de andere er geen crap omgeeft.



Ik ben vandaag de anaalgefixeerde cavia.
Alle reacties Link kopieren
ik zie ook het probleem niet zo. Over een jaar ofzo weet je of het je levenspartner gaat worden. Dat kan je nu nog niet zeggen.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Edit: Huh? Per ongeluk verwijderd.



Ik schreef dus (naast dat ik vind dat je het kapot rationaliseert) dat hij wel degelijk heeft verteld hoe hij het voelt en ziet. Alleen wil jij dat niet accepteren, want hij moet het precies zo zeggen als jij het voor ogen hebt. Onterecht verwijt dus wat mij betreft.
Nee je kunt er niets van zeggen hoe dit gaat lopen, maar ik vind een flinke wederzijdse verliefdheid aan het begin toch wel erg leuk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet waarom hij alles zo nodig moet verwoorden zoals jij dit wil.



Hij kan niet omschrijven, of jij kunt niet luisteren. Welke is het werkelijk? Hij omschreef zoals ik het lees best veel.



Of heb jij dat allemaal voor hem ingevuld van die vlinders, en houden van en bij je willen zijn etc?
3x is scheepsrecht zeggen stuurlui die wachten tot ze kapitein van het schip zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het inderdaad ook bij mezelf zoeken. Wil voorkomen dat ik gekwetst wordt of verkeerde verwachtingen krijg. Dus ik ben nu wel in de 'spiegel' aan het kijken
Ik houd ook eerder van iemand dan dat ik zeg dat ik verliefd ben.



Ik heb niet zoveel met verliefdheid en merk dat ik juist vaak degene ben die gekwetst wordt en dat degene die zegt verliefd te zijn ook zomaar weer kan opstappen.



Voor mij telt graag bij iemand willen zijn omdat het erg leuk is en graag dat willen voortzetten veel zwaarder dan verliefd zijn.



Ik heb dus juist ook problemen met mensen die zeggen verliefd te zijn maar waarbij het nog niet gaat om houden van.



Wat hij doet, zegt en aangeeft lijkt mij dus juist heel mooi en fijn. Diepgaander. Echt. Gebaseerd op hoe hij het voelt zonder in de war te zijn door hormonen.



Ik vind het erg jammer dat je van jouw zo mooie beschrijving van hoe hij reageert nu zegt te twijfelen omdat hij het geen verliefdheid noemt. Wellicht dat je het kan zien als een verliefdheid die dieper gaat? Iets moois wat hij nu ervaart. Het samen kunnen en willen zijn met een ander.



Ik zou er lekker van genieten als ik jou was en koesteren.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Paekzwart,



Dank je voor je beschrijving. Voel me gelijk weer iets beter.

Ik heb voordat ik dit bericht plaatste met een vriendin gepraat.

Zij gaf aan dat deze situatie absoluut niet oke was. Ik heb me dat best aangetrokken. Dan groeit mijn onzekerheid.
Waar maak jij je in godsnaam zorgen om. Hij kan heel duidelijk en rationeel uitleggen wat hij van je vind en wat hij voor je voelt, en nog ga je zitten twijfelen!

Kappen daarmee en ervan genieten!

En laat die vriendin maar praten, het gaat om jullie en wat er tussen jullie groeit...
Fijn dat mijn berichtje jou beter laat voelen over de situatie. Het is zoals ik het ervaar juist één van de beste gevoelens die ik kan ervaren het bij een ander te willen zijn. Ik weet hoe het is om verliefd te zijn, maar dat vind ik juist een onzekerdere periode waarbij het vooral gaat om aftasten en nog niet zeker van elkaar te zijn. Verliefdheid komt soms wel bij mij weer naar boven drijven even voor een moment later in de relatie, als de ander mij weer eens aankijkt en ik helemaal blij wordt maar dat is nog steeds niet het belangrijkste. Dat is het basisgevoel van vertrouwdheid, van je fijn voelen bij de ander, een glimlach om de lippen, pretlichtjes in de ogen, een warme hand, zekerheid dat je echt wil proberen er iets van te blijven maken.



Sommige mensen weten niet anders dan verliefdheid. Maar verliefdheid gaat over. De stofjes voor verliefdheid kunnen niet blijven duren en dan moet blijken of er genoeg is voor een relatie. Verliefdheid geeft helemaal geen goede kans op een relatie. Veel verliefdheden stranden al snel. De jongens die stapelhard bij mij liepen en hopeloos verliefd waren, lieten mij, met mijn houden van, achter met een gebroken hart en veel verdriet terwijl zij een week later vrolijk met een ander hand in hand liepen.



Goed kijken naar wat er is. En iedereen zit anders in elkaar maar ook merken mensen wel dat hun manier kan veranderen. Zolang je graag bij elkaar bent, elkaar lichamelijk heerlijk aantrekkelijk vindt om ook met elkaar te vrijen en aan te raken, je samen plezier hebt en het goed voelt, je elkaar met pretlichtjes in de ogen aan kan kijken, dat zijn juist heel bijzondere gevoelens. Zoals jij jullie omgang met elkaar beschrijft klinkt het kostbaar. Geniet. Heb plezier.



Het is juist fijn als iemand heel bewust voor een ander kiest en de kwaliteiten van de ander ziet en beseft hoe goed het voelt en daarom wil behouden.
Mooi gesproken weer Paek en het zet mij in ieder geval aan het denken, want ik ben zelf nogal van de heftige gevoelens, passies en ruzies enzo, maar zoals jij het beschrijft klinkt het veel waardevoller.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Iris1969. Paekzwart ik voel me dankzij jou absoluut weer stukken beter. Was jij maar mijn vriendin haha...
"LIEVER NIET QUOTEN IK WIL NIET HERKENBAAR ZIJN."



Te laat, nu weten we allemaal wie je bent
quote:Murdoch schreef op 27 maart 2013 @ 21:56:

"LIEVER NIET QUOTEN IK WIL NIET HERKENBAAR ZIJN."



Te laat, nu weten we allemaal wie je bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven