is de vriendschap voorbij?

23-09-2014 23:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ergens mee in me maag. Ik heb al jaren een beste vriendin. En we hadden nooit geen problemen deelden altijd alles samen en heb altijd voor haar klaar gestaan omdat ze het niet makkelijk in haar leven had.

nu heeft zij een nieuwe vriend waar ook niet alles soepel bij verloopt. Heb om die redens haar vriend ook een tijdje in huis genomen met zijn kinderen door dat ze niet in een huis konden wonen.

toen hun relatie weer goed ging werd het contact minder en had besloten haar daar op aan tespreken. Het antwoord was dat er niks aan de hand was en zij het gewoon druk had en we binnen kort wat afzouden spreken.

Dat ging weer een tijdje goed. Spijtig genoeg sloeg toen weer het noodlot toe in hun leven. Omdat het kindje waar van ze in verwachting was teziek was. En de zwangerschap beeindigt moest worden.

in die tijd heb ik der weer bijgestaan en heb hun drie kinderen voor een week in huis genomen zodat hun de tijd hadden het teverwerken.

nadat de kinderen weer naar huis zijn gegaan is het contact weer minder geworden. En hebben we nog een of twee keer contact gehad.

we hebben nu al een tijdje hellemaal geen contact meer.

en ik ben nu op het punt dat ik er een beetje klaar mee ben.

Het moet van twee kanten komen en nu is het alleen van mijn kant gekomen.

nu twijfel ik of ik haar hier weer op aan moet spreken of dat ik het zo laat en ook geen contact meer met haar opneem.



iemand advies wat ik het beste kan doen

alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Morgen gelijk even bellen, en het verhaal doen, wat je hier verteld.

Sucses.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Dat is een vervelende situatie waar je mee zit. Het lijkt er op dat je vriendin je voor lief neemt en zodra haar leven goed gaat ze je niet nodig heeft.

je kan haar daar nog een keer op aanspreken. Maar denk je dat het ook echt helpt.

Meschien moet ze er zelf achter komen dat ze je ook een keer echt kwijt kan raken.

En dat je er niet voor haar bent op het moment dat ze je nodig heeft .
Alle reacties Link kopieren
Zeker even bespreken met je vriendin. Hoe vervelend ook, met zo'n druk gezin vliegt de tijd. Ineens is de week weer voorbij en heb je weer niet gebeld. Dat overkomt mij ook geregeld en daar baal ik van. Misschien is het dit wel. Ik zou zeker ook aangeven dat het niet leuk is om altijd voor haar klaar te staan op tijden dat ze jou nodig heeft, maar dat ze niets laat horen als je niet nodig bent. Misschien doet ze dat onbewust en wordt het tijd dat ze hier iets mee gaat doen.



Het moet in ieder geval niet ten koste gaan van jou. Jij bepaalt tot hoe ver. Bel haar en bespreek het. Verandert er niets (of is de verandering niet goed genoeg, dan kun jij je conclusies trekken, maar heb je het in ieder geval geprobeerd/besproken).



Succes.
Ik vind dat je moeilijk doet en dat je iets terug wil omdat je voor hen hebt klaargestaan. Maar vriendschap is geen ruilhandel.



Zo gek is het toch niet dat zij even een tijd wat anders aan haar hoofd heeft. Geen haar wat ruimte zeg en claim niet zo. Als ze in wat rustiger vaarwater zit komt dat zelf weer opgang. Maar niet als jij het nu kapot loopt te maken met je gedwing en geclaim en je 'ik heb dit en dat voor hun gedaan'.
Alle reacties Link kopieren
quote:WellieB schreef op 24 september 2014 @ 10:01:

Ik vind dat je moeilijk doet en dat je iets terug wil omdat je voor hen hebt klaargestaan. Maar vriendschap is geen ruilhandel.



Zo gek is het toch niet dat zij even een tijd wat anders aan haar hoofd heeft. Geen haar wat ruimte zeg en claim niet zo. Als ze in wat rustiger vaarwater zit komt dat zelf weer opgang. Maar niet als jij het nu kapot loopt te maken met je gedwing en geclaim en je 'ik heb dit en dat voor hun gedaan'.Ik lees dit niet als dat to een claimert is. Ik lees een to die veel voor haar vriendin doet en een vriendin die de weg terug alleen weet te vinden als ze iets nodig heeft.
Vervelende situatie en snap dat je er van baalt! Je geeft aan het al eerder besproken te hebben met je vriendin. Hoe heb je dat besproken? Alleen het feit dat er minder contact is, of ook dat je voor haar klaarstaat en je het gevoel hebt dat ze je nu aan de kant schuift? Misschien heeft ze dat laatste helemaal niet door zelf. Kan.



Zou het nog een keer met haar bespreken. Verandert er niks, dan zit er weinig anders op dan minder voor haar klaarstaan. Kan je nog steeds wel contact hebben, maar op een andere manier. Goed je grenzen aangeven denk ik...



Ik zou even langs gaan en haar vragen wat er aan de hand is en of alles wel goed gaat omdat je al een tijd niets van haar hebt gehoord.



Ik denk dat je haar eerlijk kan zeggen dat je je gebruikt voelt. Maakt niet uit hoe ze reageert maar jij bent je ei kwijt want anders blijft het je dwars zitten.
dat hoeft niet zo te zijn. wat ik lees is dat je vriendin heel veel op haar bordje heeft gehad. misschien voelt ze zich van binnen rot dat ze haar schaapjes maar niet op het droge krijgt en schaamt ze zich. heel veel mensen kiezen er dan voor om afstand te nemen omdat het zo pijnlijk is te zien dat anderen hun stinkende best voor je doen en jij nog steeds aan het klooien bent.



ik snap jou ook. het is ook niet leuk om de helpende hand uit te steken en verder niets.



schrijf haar een brief en zeg haar wat je voelt... leg vervolgens de bal op haar kant en kijk wat ze doet.

verbindt er geen tijd aan maar laat het gewoon even sudderen.



me dunkt dat je vriendin op den duur weer contact met je gaat opnemen.



doet ze dat niet... nou ja, dan heb jij in ieder geval laten weten wat er is en wat het met je doet... en kun je voor jezelf het afscheid gaan verwerken.



heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Jullie vriendschap is uit evenwicht geraakt.

Jij hebt haar zo goed geholpen op bepaalde momenten, dat je meer een hulpverlener bent gewoden in haar hoofd, dan iets anders. Ze voelt zich niet meer gelijkwaardig aan jou, en daardoor zal ze als ze jou zou bellen meer het gevoel hebben dat ze verantwoording moet afleggen overt hoe het nu met haar gaat, dan dat je gewoon samen aan de telefoon kunt giebelen over allerlei onzin.



Dat is begrijpelijker van haar dan het bij jou misschien overkomt. Vanuit jou heb je haar niets misdaan, juist het omgekeerde. Maar de tijden en de verhoudingen zijn niet meer onbekommerd, soms slaat het leven je gewoon om de oren zonder dat je er beiden iets aan kunt doen.



Ik denk dat je als een laatste vriendschapsgebaar haar moet gunnen die afstand te nemen, het is geen bewuste keuze van haar, het is gevolg van situaties waar ze geen vat meer op had.



Je was en bent een fantastische vriendin.

Soms betekent vriendschap loslaten.

(En vaak komt dat op een dag vanzelf weer bij je terug)

Gun het haar, vergeef het haar, want het gebeurt allemaal niet vanuit een kracht, maar vanuit onmacht van haar kant.
quote:kerol schreef op 24 september 2014 @ 12:32:

Jullie vriendschap is uit evenwicht geraakt.

Jij hebt haar zo goed geholpen op bepaalde momenten, dat je meer een hulpverlener bent gewoden in haar hoofd, dan iets anders. Ze voelt zich niet meer gelijkwaardig aan jou, en daardoor zal ze als ze jou zou bellen meer het gevoel hebben dat ze verantwoording moet afleggen overt hoe het nu met haar gaat, dan dat je gewoon samen aan de telefoon kunt giebelen over allerlei onzin.



Dat is begrijpelijker van haar dan het bij jou misschien overkomt. Vanuit jou heb je haar niets misdaan, juist het omgekeerde. Maar de tijden en de verhoudingen zijn niet meer onbekommerd, soms slaat het leven je gewoon om de oren zonder dat je er beiden iets aan kunt doen.



Ik denk dat je als een laatste vriendschapsgebaar haar moet gunnen die afstand te nemen, het is geen bewuste keuze van haar, het is gevolg van situaties waar ze geen vat meer op had.



Je was en bent een fantastische vriendin.

Soms betekent vriendschap loslaten.

(En vaak komt dat op een dag vanzelf weer bij je terug)

Gun het haar, vergeef het haar, want het gebeurt allemaal niet vanuit een kracht, maar vanuit onmacht van haar kant.waar zit die 'like' knop als je hem nodig hebt? wat een fantastische reachtie Kerol.... ik denk dat TO daar heel veel troost uit kan halen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven