kun je vreemdgaan vergeven ?

29-08-2014 12:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,



ik heb nu een jaar en 1,5 maand een relatie me een jongen. Hij was in het begin hield ie van me toen we iets namen rond december jan feb heeft hij maar liefst met 4 andere gezoend omdat hij toen even niks meer voelde voor mij. Ik ben er een maand geleden achter gekomen dat hij 1x was vreemd gegaan ik heb het hem toen vergeven en gevraagd of er echt niet meer waren. nu zit ik helemaal in zuid-afrika en ben ik er achter gekomen dat er nog 2 meer waren en heb hem hier mee geconfronteerd. Hij voelt zich klote dat hij mij dit aan heeft kunnen doen en had een belofte met zichzelf gemaakt zegt ie toen ie voor het laatste was vreemd gegaan om dit nooit meer te doen. Hij is nu wel echt verliefd op me voor een half jaar al we hebben een super leuk half jaar gehad en hij zou ook hier langs komen ( de vliegticket staat al vast) de 4 persoon heeft ie zelf opgebiecht nadat ik hem 10x heb gezegd dit is echt je laatste kans om te vertellen wat er nog meer gebeurt is. Ik weet echt niet of ik hem dit oooit kan vergeven en of het wel slim is om het hem te vergeven ik heb nu een break in gelast om te kijken of dat loopt en of hij zo ook sowieso zijn lesje kan leren.en hij zit nu de hele tijd te zeggen dat die echt niks doet in onze break en me niet kwijt wil en laatste half jaar wel echt van me houdt. Maar ik heb nog nooit iemand zo leuk gevonden en in het begin heeft het 2 jaar geduurd voor we iets kregen toen was het namelijk hele tijd af en aan dat we elkaar leuk vonden Kunnen jullie me alsjeblieft verder helpen met eventuele tips om dit zo aan te pakken ?
Vergeet die jongen, je kunt beter krijgen. Dat ie al een ticket heeft, is pech voor hem. Geniet van je tijd in zuid-Afrika!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat dit niet de ware is. Hij gaat vreemd. Het heeft 2 jaar geduurd voordat jullie iets kregen. Steek je energie in een ander. Die jongen weet blijkbaar nog niet wat (of wie) hij wil.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je met iemand een break aangaan en vertrouwen op zijn woorden dat hij niets in die periode zou doen?



Hij doet het ook in periodes dat ie wel met je is



Hij is zo'n leuke jongen?

Helemaal niet!



Iemand die je besodemieterd en voorliegt is gewoon echt geen leuk persoon.

Jij vindt hem leuk door de bril zoals jij hem wil zien.



Of jij hem kunt vergeven, keer op keer?

Waarschijnlijk wel, zolang je niet voor jezelf opkomt en je grenzen aangeeft.



Tot nu toe dendert ie dwars door jouw grenzen heen.



Aan jou hoe jij wil dat je bent....
Alle reacties Link kopieren
Een jaar. En jij wil de rest van je leven leven met een bedrieger?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat betekent "een break" precies?
Alle reacties Link kopieren
met een break bedoel ik dat ik het over heb verklaard en kijk hoe ik me na een tijdje voel of ik hem wel nog wil of niet
Alle reacties Link kopieren
Wie hield die 2 jaar voor jullie 'relatie' de boot af? Deed hij dat of jij?



En tijdens jullie samenzijn was hij het eerste half jaar niet zo enthousiast over je, zodat hij er maar liefst 4 neukertjes op na hield, maar het afgelopen half jaar vond hij je wel leuk genoeg om zijn rits dicht te houden?



En je hebt hem maar liefst 10x de kan gegeven om alles op te biechten? Dus 9x een verdrietige vriendin deed hem niks?



Een break up lijkt me hier meer op zijn plaats dan een break...
Wat een loser. Jij verdiend wel beter dan iemand die vreemd gaat en daarover liegt, toch?
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor jullie reacties.

In die 2 jaar is het nooit aan geweest maar meer beetje af spreken af en toe. dan verklaarde ik dat ik geen zin meer had andere keer hij. Hij wilde het niet meteen opbiechten omdat die bang was me dan meteen kwijt te zijn en dat wilde die niet omdat het laatste half jaar wel echt leuk was. Ik moet zeggen dat de relatie het eerste half jaar ook wel heel anders was. Maarja we hebben nu een break up maar moet je zn persoon nog ooit terug nemen dat is de grote vraag.
Ik zou hem lang in zijn rats laten zitten; om te beginnen de eerste vijf jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hij voelt zich klote omdat je hem betrapt hebt. Hij heeft je 3 keer bedrogen en er twee mooi voor je verzwegen. Even eerlijk: vertrouw je hem nog?
quote:janne07 schreef op 29 augustus 2014 @ 12:50:

met een break bedoel ik dat ik het over heb verklaard en kijk hoe ik me na een tijdje voel of ik hem wel nog wil of nietHet is dus uit, mooi zo. Want hij is allang weer bezig met anderen.
Alle reacties Link kopieren
Hij gaat vreemd. Steek je energie in een ander. Die jongen weet blijkbaar nog niet wat (of wie) hij wil.
Ik zou het niet kunnen. Mijn vriend en ik hebben dit onderwerp ook uitgebreid besproken en als er eentje de grens overschrijdt, is het definitief over. Ik zou hem nooit meer vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Jaa dat vraag ik me dus ook af of hij zich kut voelt dat ik er achter ben of echt om me geeft. Maar het vreemd gaan was niet neuken alleen zoenen dus dat scheelt gelukkig wel weer bespaard veel pijn
Alle reacties Link kopieren
Misschien als het eenmalig is, er alleen gezoend is en hij er meteen eerlijk over is geweest. In jouw situatie? Nee, dat is exit. Binnen een jaar al drie keer vreemdgaan? Dan zou je verdorie de kroonluchter nog van het plafond moeten neuken zo verliefd moet hij dan op je zijn. Hij is niet alleen drie keer vreemdgegaan, hij heeft er keer, op keer op keer over gelogen tegen je. Niet om JOU te beschermen, maar om zichzelf te beschermen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Neuken, zoenen, het maakt niet uit. 3 keer is hij over je grens gegaan. Ik denk dat je hem beter kwijt dan rijk bent.
quote:janne07 schreef op 29 augustus 2014 @ 13:09:

Jaa dat vraag ik me dus ook af of hij zich kut voelt dat ik er achter ben of echt om me geeft. Maar het vreemd gaan was niet neuken alleen zoenen dus dat scheelt gelukkig wel weer bespaard veel pijnAls hij om je gaf en zich er werkelijk kut over voelde was het niet meerdere keren gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt natuurlijk nooit een leuke partner.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Ja, je kunt het vergeven. Maar je verward vergeven met vergeten en verder gaan. Ik raad je aan hem te vergeven, hem veel succes en geluk te wensen in zijn verdere leven en zelf verder gaan.



Vreemdgaan is een symptoom van bedrog. Niet het bedrog zelf. Hij is niet betrouwbaar en dus niet geschikt als partner.
Vergeven is best mogelijk, en hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, het is maar net wat voor een gevoel jij aan de gebeurtenis plakt.

het helpt ook om je eigen verdriet af te sluiten...

Maar als het vertrouwen kapot is, is dat heel moeilijk te repareren, en soms helemaal niet...

En je hebt toch ergens een grens van hoe jij behandeld wenst te worden? en daar is hij meerdere malen al overheen gegaan.

wie zegt dat hij dat niet weer gaat doen?

als de relatie nog relatief "jong" is en je hebt nog niet echt een hele hechte band of een heel leven samen, of een gezin opgebouwd, zou ik zeggen, ga er niet mee verder, zeker als hij al meerdere malen is vreemdgegaan, dat is geen fijne basis voor een lang en rustig leven samen.
Alle reacties Link kopieren
Janne, lekker verdergaan en de tijd die je in Zuid-Afrika hebt vooral niet langer nadenken over deze jongen/man.

Jullie waren nog maar net samen en hij doet al zulke dingen, wat belooft dat voor de toekomst denk je? En waarom zou jij jezelf dat willen aandoen of jezelf niets beters gunnen?

Je woont niet samen, je hebt geen kinderen met hem, waarom in godsnaam al die moeite doen..

Geniet van je tijd in Zuid-Afrika!!
Alle reacties Link kopieren
Dumpen!



Of vreemdgaan te vergeven is, verschilt per persoon. Na de 1e keer vreemdgaan, zou je nog over je hart kunnen strijken. Maar als je hem meerdere malen de kans en gelegenheid hebt gegeven om op te biechten of er nog meer is gebeurd, en hij ontkent dat, maar vervolgens kom je er achter dat het nog een aantal keren is gebeurd, dan moet je voor jezelf toch wel een grens stellen. Ik denk echt dat dit je heel lang blijft achtervolgen als je hem (weer) vergeeft want je zal hem ontzettend lang wantrouwen en op zo'n manier een relatie hebben is geen prettig gevoel. Daarnaast moet je je afvragen of je jezelf niks beters gunt dan iemand die al 4x met je gevoelens en vertrouwen solt.



Nogmaals, verschilt per persoon maar dit is hoe ik er over denk.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Zuid-Afrika zit vol met geweldig leuke mannen. Ik zou het wel weten als ik jou was.



Zorgen dat hij "zijn lesje leert" gaat je niet helpen, kost alleen maar energie.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven