WHY? Veganistische kat - ei kwijt

26-03-2024 08:47 81 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zet hem maar bij 'Thuis'.

Ik zag gisteren via youtube een docu over mensen (niet in Nederland) die twee kittens hadden en deze veganistisch te eten gaven omdat ze zelf ook veganistisch waren. Nu weet elk weldenkend mens dat een kat een carnivoor is. Maar geen nood, voor de broodnodige vitamines kregen de beestjes supplementen in de vorm van tabletten. Beide katten hebben het niet overleefd. Wat mankeert deze mensen? Neem een goudvis! Ik kan hier zo enorm boos om worden. Ze waren nu bezig om een schadevergoeding te krijgen via de rechter bij de mensen die de supplementen leverden.

Wat wil ik met dit topic? Mijn ei kwijt. Ik kan hier zo freaking boos om worden. Ik heb zelf een aantal katten en vlees is nu eenmaal wat ze nodig hebben. Katten halen de benodigde supplementen niet uit noten en pillen. Zeker zij niet. Dus gewoon een topic om even je ei kwijt te raken. Bij mij valt deze gewoon onder dierenmishandeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok. Maak je je ook zo druk over wat dieren in de industrie overkomt, of dat dan weer niet?
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Flauwe opmerking LaFolie.

BuzzieBee, ik vind dat soort dingen echt onvoorstelbaar, die mensen moeten eigenlijk aangeklaagd worden voor dierenmishandeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
26-03-2024 08:53
Ok. Maak je je ook zo druk over wat dieren in de industrie overkomt, of dat dan weer niet?
Oh absoluut! Ik ben niet veganistisch maar we eten over het algemeen 1/2 keer per week vlees van de biologische slager.de andere dagen vleesloos. Maar wij mensen kunnen met andere supplementen als noten ed. Een kat is daar niet op gebouwd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoezo "neem een goudvis"? Alsof dat niet de meest mishandelde (huisdier)vis is, in een veel te klein rond kommetje.
Alle reacties Link kopieren Quote
uggs schreef:
26-03-2024 08:56
Flauwe opmerking LaFolie.

BuzzieBee, ik vind dat soort dingen echt onvoorstelbaar, die mensen moeten eigenlijk aangeklaagd worden voor dierenmishandeling.
Geeft niet. Die vraag mag ze gewoon stellen. Alleen zijn mensen omnivoor. Katten carnivoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Oplader schreef:
26-03-2024 08:59
Hoezo "neem een goudvis"? Alsof dat niet de meest mishandelde (huisdier)vis is, in een veel te klein rond kommetje.
Okay, die ben ik dan ook met je eens. Was niet een heel briljant voorbeeld van me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, belachelijk. Er was toen ook zo'n vlogster die dat met een soort vosje deed. Dat beestje begon er steeds slechter uit te zien. Sneu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dacht ik dat dit topic zou gaan over een veganistische kat die ergens een ei gejat had, om toch aan z'n dierlijke eiwitten te komen ofzo.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
26-03-2024 09:20
Dacht ik dat dit topic zou gaan over een veganistische kat die ergens een ei gejat had, om toch aan z'n dierlijke eiwitten te komen ofzo.

Same.

En tja. Ik vind de meeste huisdieren zielig. Konijnen, cavia's, vogels, vissen, schildpadden... Die vinden het in de vrije natuur vast leuker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken iemand die dat deed
De katten zijn dood ondertussen

Neem dan gewoon geen kat
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is inderdaad dierenmishandeling eerste klas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tja, als principieel vegetariër kun je wat dat betreft beter geen carnivoor als huisdier nemen, want daarmee stimuleer je de industrie natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van wat ik zo hier en daar begrepen heb, is het bij honden makkelijker dan bij katten, maar zijn er er wel veel ontwikkelingen op het gebied van vega-voer voor honden en katten.

Maar het blijft een raar iets, huisdieren sowieso eigenlijk. Om dan persé een vleesetend dier in huis te halen en vervolgens te dwingen vega(n) te eten, terwijl dat heel tegennatuurlijk is. En het dan blijkbaar ook nog te verdommen om de gezondheid van dat dier in de gaten te houden en maatregelen te nemen als je ziet dat dat niet goed gaat. Die beesten zijn natuurlijk niet de ene dag blakend van gezondheid en de volgende dag morsdood, daar gaat wat aan vooraf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
26-03-2024 09:20
Dacht ik dat dit topic zou gaan over een veganistische kat die ergens een ei gejat had, om toch aan z'n dierlijke eiwitten te komen ofzo.
Dat dacht ik ook en de vraag die mij vooral bezig hield was 'hoe krijgt een kat de ijskast open om een ei eruit te halen'?
Maar nee....

On topic: sommige mensen hebben inderdaad een gaatje in hun hoofd....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Als veganist moet je geen katten nemen, denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen worden steeds gekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
eckano schreef:
26-03-2024 09:46
Dat dacht ik ook en de vraag die mij vooral bezig hield was 'hoe krijgt een kat de ijskast open om een ei eruit te halen'?
Maar nee....

On topic: sommige mensen hebben inderdaad een gaatje in hun hoofd....
Ik dacht: de eigenaar heeft een ei op het aanrecht laten liggen.
Maar een veganistische kat heeft vast ook een veganistisch baasje en daar zullen geen eieren op het aanrecht liggen.

Mede daarom opende ik dit topic, want vragen, vragen....
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
En een dierenbescherming grijpt nog niet in?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180310_03401606

Sonia Rae, de eigenaar van het vosje, is naar eigen zeggen een “anti-speciest”. Dat gedachtegoed houdt in dat alle levende wezens dezelfde rechten en plichten hebben. Zij meent dus dat dieren evengoed een veganistisch dieet zouden moeten volgen. Daarom heeft zij, tot de grote woede van vele internetgebruikers, haar vosje op een veganistisch dieet gezet.


Toch mooi dat zo'n youtubester denkt de hele natuur opnieuw uit te kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word doodmoe van al die oneindig domme mensen online met hun videokanalen en vlogs en alle onzin die er bij hoort. Want ja....medische studies duren 6 tot 12 jaar, maar ZIJ weten het allemaal natuurlijk beter omdat ze ergens online 2 artikelen gelezen hebben. Het verspreiden van onzin en gevaarlijke theorieen mag van mij echt enorm zwaar bestraft gaan worden. Hoezo krijg je cel straf als je iemand mishandeld, maar mag je wel klakkeloos je onzin spuien over dieren veganistisch eten geven, het gevaar van vaccins etc etc.

Echt triest voor die katten.... en dat die eigenaren dan ook nog menen een rechtzaak tegen de fabrikant van de supplememten te moeten starten. Mijn god wat heb je dan een plaat voor je kop. De enige rechtzaak die gestart zou moeten worden is die tégen henzelf wegens dierenmishandeling
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens, @vlokkenopjebrood. Vrijheid van meningsuiting zou begrenst "moeten" worden tot meningen en over sommige zaken kun je geen mening hebben, daar zijn alleen feiten.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
vlokkenopjebrood schreef:
26-03-2024 10:34

Echt triest voor die katten.... en dat die eigenaren dan ook nog menen een rechtzaak tegen de fabrikant van de supplememten te moeten starten. Mijn god wat heb je dan een plaat voor je kop. De enige rechtzaak die gestart zou moeten worden is die tégen henzelf wegens dierenmishandeling
Nou, ik weet natuurlijk niet wat voor supplementen het precies waren, maar als daar op zou staan dat het speciaal voor "veganistische" dieren zou zijn, dan zou ik daar ook wel een zaak van maken. Niet omdat ik het mijn huisdieren zou geven, maar er zou wel echt iets tegen gedaan moeten worden, vind ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
BuzzieBee schreef:
26-03-2024 09:00
Okay, die ben ik dan ook met je eens. Was niet een heel briljant voorbeeld van me.
Goudvissen zijn trouwens omnivoren. Omnivoor wil niet zeggen dat ze dus ook wel vegetarisch kunnen leven, wel dat ze zowel plantaardige als dierlijke voedingsstoffen nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
26-03-2024 11:03
Nou, ik weet natuurlijk niet wat voor supplementen het precies waren, maar als daar op zou staan dat het speciaal voor "veganistische" dieren zou zijn, dan zou ik daar ook wel een zaak van maken. Niet omdat ik het mijn huisdieren zou geven, maar er zou wel echt iets tegen gedaan moeten worden, vind ik.

nee oke die supplementen zijn mss ook niet oke, maar je mag als eigenaar eerst jezelf wel eens in de ogen kijken want jij bent degene die het idiote idee had om je carnivoor katten op een vegan dieet te zetten omdat je dat zelf zooooooo graag wilde.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven