mannen......soms.......

24-07-2014 12:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



Ik heb dus nu al weer een paar weken een relatie met een ontzettend leuke man. En het zit nog wel goed tussen ons maar soms is ie zo vermoeiend. Nu ik in de vakantie minder tijd voor hem heb (door al eerer gemaakte plannen en het feit dat de kinderen de hele dag thuis zijn) lijkt hij wel wat meer afstand te nemen. Hij appt veel minder vaak, belt niet uit zichzelf (ook al weet hij dat het hier rustig is)

En juist nu we elkaar minder zien zou ik het fijn vinden als hij af en toe ook even laat weten dat ie aan me denkt en mij mist.

Het lijkt wel of nu het serieuzer word tussen ons hij dat ineens eng gaat vinden. Als ik hier een gesprek over wil aangaan doet hij dat af met grapjes. Hebben jullie ervaring hierin en hoe zijn jullie hier mee omgegaan?
Alle reacties Link kopieren
Het allerdomste wat je kunt doen is Het Gesprek aangaan. Ik zou na alle pijnlijke ervaringen die ik zelf heb ondergaan, dat gesprek never nooit meer aangaan. Het schrikt af, het komt needy over en je wilt iets van een ander wat alleen op vrijwillige basis kan komen.



Mijn advies zou zijn: ik zou wat meer afstand nemen en je leven weer oppakken zoals je deed vóórdat je hem ontmoette. Even een pauze inlassen om uit de roes te stappen. Ga niet lopen zeuren en jammeren dat je meer tijd wilt, meer aandacht, meer "I miss you's" etc. Het is echt onaantrekkelijk en als je bewust/onbewust aan iemand gaat trekken, dan voelt diegene dat onmiddellijk. Geloof me, het is echt een killer van relaties, zeker aan het begin!
Alle reacties Link kopieren
"Hij appt veel minder vaak".



Boeit toch niet? Laat 'm lekker.



Ik vind je een beetje overgevoelig overkomen, ook met die nickname "nooitmeerverliefd" en dat plaatje "need a hug".



Of ben je nog in de leeftijd van 15-20?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het niet.

Jij hebt nu minder tijd voor hem zeg jij.

Ipv dat jij blij bent dat hij jou ruimte met jouw kinderen gunt wil jij telkens gebeld worden?



Weet hij ook dat jij concreet wilt dat hij jou op bepaalde (rustige) momenten belt?



Of verwacht jij dat hij jouw gedachten kan lezen?



Wat is er mis mee om hèm te bellen op een moment dat jij het rustig hebt?



Of verwacht jij dat hij op afstand kan ruiken wanneer jij drukke dan wel rustige tijd hebt?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ga geen gesprek aan!!!!!



Misschien geeft hij je de ruimt om je tijd met je kinderen door te brengen en neemt daarom wat afstand. In alle eerlijkheid zit ik er ook niet op te wachten om een man in mijn leven te krijgen die me gelijk met een aantal kinderen confronteert. Als ik dat had gewild, dan had ik er zelf wel meer gekregen.



Het heeft dus waarschijnlijk niets met jou persoonlijk te maken
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 24 juli 2014 @ 12:35:

Mijn advies zou zijn: ik zou wat meer afstand nemen en je leven weer oppakken zoals je deed vóórdat je hem ontmoette. Even een pauze inlassen om uit de roes te stappen. Ga niet lopen zeuren en jammeren dat je meer tijd wilt, meer aandacht, meer "I miss you's" etc. Het is echt onaantrekkelijk en als je bewust/onbewust aan iemand gaat trekken, dan voelt diegene dat onmiddellijk. Geloof me, het is echt een killer van relaties, zeker aan het begin!



Ben het hier helemaal mee eens!

De relatiekiller # 1 die er ongemerkt insluipt
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties



Ik verwacht heus niet dat ie aanvoelt wanneer hij moet bellen of appen en ik hoef ook heus niet doorlopend aandacht maar het is zo'n groot verschil met eerst.



Misschien komt het ook doordat ik een paarkeer iets heb gehad met een man die al snel weg was als de nieuwigheid er wat van af was. En ja na die eerste roes wil je toch wel een beetje een bevestiging.



En nee monsterpinguin ik zit niet in de leeftijdscategorie die jij zegt
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met bevestiging willen? Waarom wil je bevestiging? Bevestiging dat het 'goed' zit? Dat weet je nooit met zekerheid. That's life.



Dat de nieuwigheid ervan af is, is ook normaal. Die roes is niet voor eeuwig en hoe je er mee omgaat zegt iets over hoe stevig jij in je schoenen staat. Zodra er iets verandert in een vriendschap/relatie en je gaat twijfelen, dan weet je van jezelf dat je onzeker bent. Maak gebruik van die wetenschap want alles verandert, écht alles. Zie dit als een pauze voor jezelf om even op een rij te zetten wat je voelt, denkt, wilt etc. Zonder de roes kun je zaken beter zien, maar dan moet je niet van roes in verwarring vallen.



Die bevestiging die jij zoekt, zit enkel en alleen in jezelf. Niet in hem, niet in een relatie. Een hele harde les die ik heb moeten leren.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hierop inhaken? Verreweg de meerderheid zegt dat je Het Gesprek niet moet aangaan en vooral je leven moet oppakken. Maar waarom niet? Het is toch een volwassen man die zijn gedrag kan verantwoorden? Want als hij zo laf is ( nooitmeerverliefd dit gaat even niet over jouw geliefde, maar gewoon in het algemeen) dat hij op deze manier langzaam en ongezien uit je leven wil wegkruipen in plaats van zich te gedragen als een man met ruggengraat en dingen/gevoelens waar hij moeite mee heeft te bespreken, dan wil ik hier vroeg in de relatie achterkomen door het gesprek aan te gaan ipv mijn kop in het zand te steken en maar te kijken hoe hij verder reageert.



Wat is dan het alternatief? Je eigen leven oppakken? Je neemt meer afstand en hij dus ook, en dan? Einde relatie?
I am just a girl.....standing in front of a boy...asking him to love her
Alle reacties Link kopieren
O dat klinkt wel heel needy van jouw kant.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo bevestiging?

Jij weet toch al dat jouw leven (zowel met als zonder hem) leuk is?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:iamjustagirl schreef op 24 juli 2014 @ 13:12:

Mag ik hierop inhaken? Verreweg de meerderheid zegt dat je Het Gesprek niet moet aangaan en vooral je leven moet oppakken. Maar waarom niet? Het is toch een volwassen man die zijn gedrag kan verantwoorden? Want als hij zo laf is ( nooitmeerverliefd dit gaat even niet over jouw geliefde, maar gewoon in het algemeen) dat hij op deze manier langzaam en ongezien uit je leven wil wegkruipen in plaats van zich te gedragen als een man met ruggengraat en dingen/gevoelens waar hij moeite mee heeft te bespreken, dan wil ik hier vroeg in de relatie achterkomen door het gesprek aan te gaan ipv mijn kop in het zand te steken en maar te kijken hoe hij verder reageert.Waar lees jij dat dan?? TO heeft aangegeven even geen tijd voor hem te hebben ivm eerder geplande afspraken. Hij geeft haar nu gewoon de ruimte op verzoek van TO en zij begint gelijk aan alles te twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nooitmeerverliefd schreef op 24 juli 2014 @ 12:31:

hallo allemaal,



Ik heb dus nu al weer een paar weken een relatie met een ontzettend leuke man. En het zit nog wel goed tussen ons maar soms is ie zo vermoeiend. Nu ik in de vakantie minder tijd voor hem heb (door al eerer gemaakte plannen en het feit dat de kinderen de hele dag thuis zijn) lijkt hij wel wat meer afstand te nemen. Hij appt veel minder vaak, belt niet uit zichzelf (ook al weet hij dat het hier rustig is)

En juist nu we elkaar minder zien zou ik het fijn vinden als hij af en toe ook even laat weten dat ie aan me denkt en mij mist.

Het lijkt wel of nu het serieuzer word tussen ons hij dat ineens eng gaat vinden. Als ik hier een gesprek over wil aangaan doet hij dat af met grapjes. Hebben jullie ervaring hierin en hoe zijn jullie hier mee omgegaan?Wat is het nou? Heb JIJ minder tijd, of HIJ??
Alle reacties Link kopieren
Als je net iemand ontmoet en in de leren-kennen-fase zit dan bespreek je wat je wilt in het algemeen. Of dat nu van die persoon moet komen of niet maakt niet uit. Je leert elkaar kennen, je tast rustig af en een verbintenis komt echt vanzelf als het goed zit.



Het Gesprek aangaan klinkt zo open en eerlijk en oh zo fantastisch "volwassen" maar het is niets meer dan om bevestiging bedelen. Dát is onaantrekkelijk en kinderachtig. Het alternatief is niet iedere verandering in de mate van contact aangrijpen om Het Gesprek aan te gaan. Het is ook een kunst en getuigt van volwassenheid als mensen elkaar wat meer met rust laten en niet overal een verklaring voor eisen.



Die man is - hoe hard het ook klinkt - haar geen enkele verantwoording schuldig. En zij is dat naar hem toe ook niet. Ik blijf erbij dat relaties die tot iets moois kunnen uitbloeien, vaak al in het begin onder het mom van "duidelijkheid willen" in de kiem gesmoord worden. Het gaat niet om wat je zegt, het gaat om waarom je wat zegt. Bevestiging willen is en blijft een doodsteek in relaties.
Alle reacties Link kopieren
Dit gedrag is voor mannen als twee handen om zijn nek.
TO: wat je vooral niet moet doen is gaan speculeren wat allemaal de rede zou kunnen zijn.



Ik weet, mede door Highlander, dat mannen echt heel anders denken dan vrouwen. In ieder geval een stuk simpeler.

Het is al gezegd, maar laat het niet van hem afhangen.

Ga gewoon je eigen gang.

En inderdaad af en toe even vragen of alles goed met hem gaat etc. kan natuurlijk geen kwaad...



Een gesprek aan gaan zou ik niet doen. Dan komt het neer op 'waarom laat je niks meer van je horen' etc.

Dat heeft een wat verwijtende toon en dan klapt hij waarschijnlijk helemaal dicht...
Alle reacties Link kopieren
Marilyn!

Hoe is het met jou?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je best vergaande aannames doet tav van het feit dat hij wat minder appt.



Veel problemen zijn denk ik al op te lossen door tegen hem te zeggen dat je het gezellig vind om wat vaker te appen. Veel positievere insteek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk zend je gemixte signalen uit, en handelt hij als een man. Want je zegt 2 dingen:

1. Ik heb minder tijd voor je want de kinderen zijn hele dagen thuis en ik heb al plannen.

2. Je weet toch dat het rustig is, waarom bel je me niet?



Ehhhh.... zelfs als vrouw zou ik nu niet begrijpen wat je verwacht. Waarschijnlijk heeft hij n.a.v. 1 gedacht dat het wel zo fijn is als hij je niet continu stoort terwijl je je aandacht aan de kinderen geeft en heeft hij dus eigen plannen gemaakt. Punt 2 komt niet overeen met punt 1, dus valt af. Kortom doe wat aan je boodschap, zeg bijvoorbeeld: we kunnen elkaar een tijdje wat minder zien, maar ik zou het fijn vinden als we op moment x toch telefonisch contact kunnen hebben, bel jij mij?
Alle reacties Link kopieren
Mijn motto is: Graag of niet.

Als het 'graag' is merk je het vanzelf en als het 'niet' is ook. Daar zijn echt geen gesprekken voor nodig.

Andersom gedraag ik mij ook zo. Als ik zin heb om iemands te zien, bel ik of zoek ik hem op. Ik ga niet moeilijk doen, of vage regeltjes volgen dat je na zoveel dagen pas mag bellen, of zo.

Als ik aan iemand denk en ik mis hem, stuur ik bijv. gewoon even een berichtje om dat te laten weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben degene die nu minder tijd heeft om naar hem toe te gaan. Ik heb de kids hier nu twee volledige weken i.pv een halve week.



Ik heb ook aangegeven dat geen mogelijkheid om elkaar te zien wat anders is dan helemaal geen contact.



Tja en dat mannen anders denken fan vrouwen dat weet ik ook wel. Zou eigenlijk ook zo'n vertaallijstje voor moeten komen. Man zegt dit maar bedoeld.....



En natuurlijk wil ik het graag leuk hebben met mijn vriend maar leuk hebben zonder dat je niet zegt wat je voelt/mist daar zijn volgens mij net zo veel relaties op stuk gegaan dan aangeven dat je iemand mist en bepaalde dingen verwacht.



Lekker lastig dat liefdesgedoe.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook problemen zoeken hé? Mannen en vrouwen denken volgens mij helemaal niet zo anders. Als je zijn stem wilt horen, bel je hem als de kinderen in bed liggen. Vraag je hoe zijn dag is geweest en of hij nog leuke dingen heeft gedaan. Het is echt niet zo ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren
Voorbeeld dat mannen en vrouwen soms wel hetzelfde denken: vroeger had ik een vriend die aangaf dat hij wat afstand en rust wilde. Ik begreep dat en ging fluitend mijn eigen weg. Krijg ik na 2 weken als eerste bericht van hem:"Hey, waarom hoor ik niets meer van je?"



Tja....degene die om ruimte/tijd vraagt, die mag van zich laten horen als er wel weer tijd/ruimte voor is. Ik kan zulke momenten niet ruiken. Hij man, ik vrouw. En in mijn ogen gedroeg hij zich niet anders zoals jij je nu gedraagt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nooitmeerverliefd schreef op 24 juli 2014 @ 15:15:

Ik ben degene die nu minder tijd heeft om naar hem toe te gaan. Ik heb de kids hier nu twee volledige weken i.pv een halve week.



Ik heb ook aangegeven dat geen mogelijkheid om elkaar te zien wat anders is dan helemaal geen contact.



Tja en dat mannen anders denken fan vrouwen dat weet ik ook wel. Zou eigenlijk ook zo'n vertaallijstje voor moeten komen. Man Vrouw zegt dit maar bedoeld.....



En natuurlijk wil ik het graag leuk hebben met mijn vriend maar leuk hebben zonder dat je niet zegt wat je voelt/mist daar zijn volgens mij net zo veel relaties op stuk gegaan dan aangeven dat je iemand mist en bepaalde dingen verwacht.



Lekker lastig dat liefdesgedoe.
Je hebt pas een paar weken wat met hem



Daarnaast kan het zo zijn dat je inderdaad onaantrekkelijker bent nu hij beseft dat hij ondergeschikt zal zijn aan jouw kinderen als het gaat om prioriteiten (en zo hoort het), nu hij het zo voelt in de zomervakantie.



Maar een moeder met kinderen die gaat claimen is nog veel onaantrekkelijker dan eentje die dat niet doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven