mijn vader en zijn perikelen

02-10-2014 08:12 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open dit topic omdat ik dit aan mijn vader wil laten lezen.



Ik schets even zijn situatie mijn mam en papa zijn 17jaar geleden gescheiden. En hij heeft zeer kort daarna een relatie begonnen met een andere vrouw waar hij nog 2 extra kinderen mee heeft en sinds vorig jaar is zij bij hem weg.

Vader zorgt full time voor die 2 kinderen. ( 14 en 6 jaar ) de band met mijn vader is nooit echt goed geweest maar het laatste jaar toch beter geworden.



Nu kort na zijn 2e scheiding leerde hij iemand kennen was hij compleet weg van. Uiteindelijk ingezien dat dit ze niet was.



Nu sinds 5 augustus heeft hij een dame leren kennen waar het leuk mee is zegt hij. Dame komt bij hem thuis hij bij haar. Maken uitstapjes gaan weg allemaal goed alleen dame wil wat afstand. Mijn vader heeft gisteren een uur aan mijn telefoon gehangen. Dat hij haar niet begrijpt. Dat ze kwaad doet als hij schat zegt dat ze niet reageert als hij zegt ik mis je of ik jou van jou!

Mijn reactie was als na minder dan 2 maand een mand tegen mij zegt ik hou van jou ik loop weg zo hard ik kan. Dit begrijpt mijn vader niet. Hij vind dat ze haar gevoel niet open zet voor hem dat ze niet "verliefd" genoeg lijkt. Maar help dit kan toch niet na 2 maand?! Ik probeer hem duidelijk te maken dat hij niet zo plakkerig moet doen niet zo aan haar voeten gaan liggen dat dat zeer onaantrekkelijk is. Hij heeft haar een volledige set make up haar producten enz gekocht zodat dat bij hem kan blijven staan. Waar is hij mee bezig? Ik heb gezegd dat hij beetje volwassen moet worden maar nee geen oren naar.



Dit is toch geen normaal gedrag na 2 maand? Hij huilde dus echt he aan de telefoon omdat ze zo "afstandelijk" doet.
Je dochter als hulpverlener gebruiken. Niet gezond.



En je als hulpverlener laten gebruiken door je vader. Ook niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen vader.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Get a grip pa en ga voor je kinderen zorgen en gebruik je dochter niet als psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Lol.



Ze is duidelijk niet zo gek van hem als hij van haar.



Ik heb ook het idee dat je vader moeilijk alleen kan zijn. Dat hij gewoon graag een vriendin wil hebben, en dat het dan moet gaan zoals hij het plaatje voor zichzelf in z'n hoofd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Vind u dat nou ook dat het leven na de scheiding, ook al zo,n ellende is..?

Tjeetjemina,..zit je je best te doen, probeer je je weer een beetje te geven, ben je eindelijk weer verliefd, durf je..geef je je jezelf.......krijg je dit!

.

Vader, ik begrijp u wel..[haha, alsof ik met een priester aan het praten ben..]

Nou...laten we bij het begin beginnen..het regent niet, en dat scheelt.

Ik ga nu zo hardlopen..ik weet niet wat u gaat doen, maar wil u toch een fijne dag wensen...
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook niet dat ik als zijn dochter even moet gaan zeggen wat hij moet doen maar kan toch ook niet zeggen dag hij ergens anders moet gaan zijn hart luchten.
Alle reacties Link kopieren
Ergste was dat hij zei ja dame vroeg in het begin stel dat het niet lukt niet klikt met jou kids wat dan? Zijn antwoord ja dan zet ik ze bij hun moeder af. Als ik moet kiezen kies ik voor jou maar dat is toch geen normaal gedrag? Het is inderdaad alsof hij gewoon iemand in zijn leven wil en daar is hij altijd direct stapel op. Hij zegt ik heb dit nog nooit gevoeld. Ja hoor pap heb je nogal gezegd. En daarvoor ben je 48 jaar geworden
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan wel. "Sorry, pap, ik ben je dochter en wil over van alles met je praten maar niet over je liefdesleven. En als je toch graag mijn mening wilt: ga eens even lekker met jezelf en je kinderen bezig in plaats van zo wanhopig op zoek te zijn naar vrouwelijk gezelschap. Daarmee doe je je kinderen geen goed."
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jess0304 schreef op 02 oktober 2014 @ 08:24:

Ergste was dat hij zei ja dame vroeg in het begin stel dat het niet lukt niet klikt met jou kids wat dan? Zijn antwoord ja dan zet ik ze bij hun moeder af.Pfff. Hier zou ik echt mega op afknappen.
Alle reacties Link kopieren
Je vader is een sneuerik.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Wel paps, ga in de eerste plaats voor je kinderen zorgen.

Laat ze niet steeds confronteren met je nieuwe aanwinsten.



En je gedragen als een afhankelijke man die naarstig op zoek is naar een vrouw omdat je wellicht niet zonder wil of kan en vervolgens ook claim gedrag vertoond, is niet aantrekkelijk.



Zoek je leven op met je kinderen.

Zet hen voorop.



En dochter, je zinnen zijn lastig leesbaar.

Even beter formuleren.



En beide,

Ga op zoek naar een evenwichtige vader en dochter relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wel dat zei ik hem ook een vrouw die zoiets hoort van ik zet ze bij hun moeder af die gaat direct gaan lopen!!!



En hij zou inderdaad beter wat meer tijd in zijn kinderen stoppen dat heb ik hem ook gezegd. Dat hij bij hun de kans heeft dat hij die bij mij al jaren geleden heeft laten gaan.



Hij is bij m'n mam weggegaan en nooit meer om gekeken want dat wou zijn nieuwe vlam niet. Dus eigenlijk komt bij mijn vader altijd zijn nieuwe vlam op plaats nr 1
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu net dat u bij uw vrouw bent weg gelopen....

Dat is niet zo mooi he?...wat was daar de reden van, als ik vragen mag?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:jess0304 schreef op 02 oktober 2014 @ 08:32:



Hij is bij m'n mam weggegaan en nooit meer om gekeken want dat wou zijn nieuwe vlam niet. Dus eigenlijk komt bij mijn vader altijd zijn nieuwe vlam op plaats nr 1

Wat een wanhopig gedrag. Hij kan niet zonder vriendin en gooit desnoods zijn eigen kinderen ervoor aan de kant.

Laat ie een goede psycholoog zoeken. Dit is niet gezond hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bemoei je er niet mee. Iedereen heeft het recht om zijn eigen leven te leven en zijn (volgens jou) eigen fouten te maken en daarvan te leren. Iemand kan niet leren van adviezen.



Als de kinderen niet goed verzorgd worden schakel je de kinderbescherming in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
De reden dat hij bij m'n mama is weggegaan, geen idee hij had iemand anders neem ik aan ik was nog redelijk jong.

Mijn vader heeft toen aan mijn mama gezegd dat hij naar de winkel ging en is nooit meer terug gekeerd. Enfin dat terzijde.



En de kinderbescherming, ik denk niet dat hij zijn kinderen echt iets te kort doet alleen ja zijn leven staat momenteel als prioriteit. Dus daar zou de kinderbescherming niet veel aandoen denk ik
Alle reacties Link kopieren
quote:jess0304 schreef op 02 oktober 2014 @ 08:47:

De reden dat hij bij m'n mama is weggegaan, geen idee hij had iemand anders neem ik aan ik was nog redelijk jong.

Mijn vader heeft toen aan mijn mama gezegd dat hij naar de winkel ging en is nooit meer terug gekeerd. Enfin dat terzijde.



En de kinderbescherming, ik denk niet dat hij zijn kinderen echt iets te kort doet alleen ja zijn leven staat momenteel als prioriteit. Dus daar zou de kinderbescherming niet veel aandoen denk ik

Verdrietig voor jou...maar ook voor hem he?

Je bent vast een leuke dochter voor hem, meisjes hebben dat verzorgende...en jij bedoelt het vast goed, maar ik vermoed dat jou vader het ook zwaar heeft...hij wil weer zo graag liefde voelen.

Heel begrijpelijk.

Mannen zeggen nu eenmaal sneller de woorden ik hou van jou...gewoon omdat hij dol is om weer liefde te voelen, blij is in zijn hart...dat mag, niks mis mee.

Ik weet niet hoe oud of jij bent, en lief dat jij je zo opstelt...maar geef je vader maar even de ruimte...om zelf te dingen op te lossen.

Het komt vast allemaal goed, want de woorden die jij hier schrijft..geven mij hoop ipv teleurstelling.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:zijn leven staat momenteel als prioriteitAls dat zo is, tijdelijk of structureel, dan kan je dat niet veranderen. Wat jij wil is dat hij doet alsof. Van buiten opgelegde gedragsveranderingen hebben geen lang leven.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Waar bemoei je je mee? Laat hem niet meer bellen met jouw telefoon. Het contact tussen jullie zou om jullie twee moeten gaan en niet over zijn datingleven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op donderdag 02 oktober 2014 09:11 Waar bemoei je je mee? Laat hem niet meer bellen met jouw telefoon. Het contact tussen jullie zou om jullie twee moeten gaan en niet over zijn datingleven.Wie heeft het over bellen met mijn telefoon? Hij heeft naar mij gebeld over zijn datingleven. En ja spijtig genoeg gaat dat bij mijn vader niet over ons contact maar constant over zijn liefdeleven
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben jij Jess? Je klinkt ook nog jong. En paps zou zijn datingleven niet met zijn dochter moeten bespreken en al zijn kinderen als prioriteit moeten hebben. Heeft hij geen broers of zussen of vrienden om dit soort zaken mee te bespreken?
quote:jess0304 schreef op 02 oktober 2014 @ 08:24:

Ergste was dat hij zei ja dame vroeg in het begin stel dat het niet lukt niet klikt met jou kids wat dan? Zijn antwoord ja dan zet ik ze bij hun moeder af.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 02 oktober 2014 @ 08:36:

Ik lees nu net dat u bij uw vrouw bent weg gelopen....

Dat is niet zo mooi he?...wat was daar de reden van, als ik vragen mag?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hey Pa! Hoe is het met u? Wat vind u er nou van, wat dochterlief allemaal over u schrijft? U heeft vast en zeker een andere kijk op het hele gebeuren....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven