mijn vriend bewaart foto's van zijn ex'n

02-10-2014 06:57 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb genoeg vriendinnen waar ik vaak mijn verhaal aan kwijt kan, maar in dit geval lijkt het of niemand zich in mijn situatie kan verplaatsen...

Mijn vriend en ik zijn nu 9 maanden samen. Hebben hiervoor al een relatie van 1,5jaar gehad en tussendoor ook nog wat afgescharreld met elkaar. Zeg dat we de afgelopen 5 jaar al een rol in elkaars leven spelen. Je kunt stellen dat we heel wat samen hebben meegemaakt.



Nou zat ik van de week op zijn laptop en keek bij toeval naar zijn afbeeldingen. Hier zag ik romantische foto's van hem en een meid in Rome. Het was in de tijd dat wij niet bij elkaar waren dus eigenlijk niks aan het handje, zou je zeggen. Maar bij mij kwam een misselijk gevoel naar boven en ben ik verder gaan zoeken.

Op een oude telefoon kwam ik foto's van wel 10 verschillende meiden tegen. En aan de tijd te zien was het allemaal voordat wij weer samen waren. Ik ben er werkelijk kapot van.

Ik heb alles aan mijn vriend opgebiecht. Hij zei dat het allemaal verleden tijd is. Dat ik alles mocht wissen. Dat ie alleen van mij houdt en oprecht alleen met mij is.

Fijn om te horen! Maar het rotgevoel blijft aan me knagen omdat ik constant beelden zie. Beelden van mijn vriend die verliefd kijkt naar een andere vrouw...

Hoe ga ik hiermee om... Hoe zet ik mij erover heen... Hoe zou jij reageren als je in mijn schoenen stond
Alle reacties Link kopieren
Ons verleden is niet vlekkeloos... Er zijn momenten geweest dat hij niet altijd eerlijk was ja... Misschien dat ik daarom ben gaan neuzen :(
Alle reacties Link kopieren
quote:jenny028 schreef op 02 oktober 2014 @ 10:22:

Ons verleden is niet vlekkeloos... Er zijn momenten geweest dat hij niet altijd eerlijk was ja... Misschien dat ik daarom ben gaan neuzen :(Oooo dus het is zijn schuld! Ja, dat praat alles goed natuurlijk.....
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:jenny028 schreef op 02 oktober 2014 @ 06:57:

Nou zat ik van de week op zijn laptop en keek bij toeval naar zijn afbeeldingen. Hier zag ik romantische foto's van hem en een meid in Rome. Het was in de tijd dat wij niet bij elkaar waren dus eigenlijk niks aan het handje, zou je zeggen.



Op een oude telefoon kwam ik foto's van wel 10 verschillende meiden tegen. En aan de tijd te zien was het allemaal voordat wij weer samen waren. Ik ben er werkelijk kapot van.



Beelden van mijn vriend die verliefd kijkt naar een andere vrouw...



Hoe ga ik hiermee om... Hoe zet ik mij erover heen... Hoe zou jij reageren als je in mijn schoenen stond



Wat jammer dat je dit niet kunt verdragen. Heb je al geprobeerd er realistisch en objectief naar te kijken? Het is allemaal niet persoonlijk (voor of naar jou). Sterker nog, jij staat totaal los van zijn herinneringen en zijn eerdere liefdes en gevoelens.



Je kunt niet de enige zijn waar hij ooit wat voor voelde, zijn enige herinnering, want hij was vaker verliefd. Het lijkt alsof je dat wel wil, maar juist die eerdere ervaringen en gevoelens hebben hem op relatiegebied gevormd. Dat heeft hem mede gemaakt tot de man die hij nu is, waar je nu de relatie mee hebt zoals die is.



Het is leuk dat hij herinneringen heeft waarvan hij geen enkele behoefte heeft ze uit te moeten wissen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jenny028 schreef op 02 oktober 2014 @ 10:22:

Ons verleden is niet vlekkeloos... Er zijn momenten geweest dat hij niet altijd eerlijk was ja... Misschien dat ik daarom ben gaan neuzen :(Dat maakt twee want jij bent ook niet eerlijk. Jij snuffelt in zijn fotobestanden.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft hij dan gedaan? Is hij vreemdgegaan in die 1,5 jaar?
Ga in therapie!
quote:jenny028 schreef op 02 oktober 2014 @ 10:22:

Ons verleden is niet vlekkeloos... Er zijn momenten geweest dat hij niet altijd eerlijk was ja... Misschien dat ik daarom ben gaan neuzen :(

Ik kan me voorstellen dat hij niet overal eerlijk over is, al jij zo reageert op oude foto's, van voor jouw tijd. Als je onschuldige zaken zo opblaast zal hij onschuldige zaken willen verbergen uit angst dat jij er meer in ziet.



(als hij wel foute dingen heeft gedaan is het een ander verhaal).





Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om bijv mijn trouwalbum en foto's van de huwelijksreis weg te doen. Of foto's van familiefeestjes, andere mooie vakanties, dagjes uit, ons gezamenlijke huis, etc etc. Hij was onderdeel van mijn leven, een leven wat ik ook graag bewaar in de vorm van foto's. Niet omdat ex erop staat. Maar omdat het mooie momenten in mijn leven waren (ondanks ex).
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je gevoel wel. Met mijn vriendje is het ook uitgeweest en we hebben allebei ook met anderen gerommeld. En ik krijg ook buikpijn als hij het daarover heeft. Niet dat ik vind dat hij het niet mocht, want ik deed het ook. Maar nu we weer samen zijn krijg ik daar gewoon buikpijn van. Hij vertelt me altijd alles, dus ook over die wijven. Ik heb m vriendelijk gevraagd of hij dat niet meer wil doen. Geen foto's laten zien etc. heb geen problemen met vriendinnen van voor 'mijn' tijd. Alleen maar met die van in onze time out. En waarom? Geen idee! Ik liep ook volop te scharrelen.



Maar ik ga dus niet zoeken en probeer het te vergeten. Dat werkt wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je wel Jenny, dit is pure onzekerheid over jezelf. Je bent echt niet enige die hiermee te kampen heeft, hoewel het misschien wel zo lijkt. Ik ben ook onzeker, ik probeer op de momenten dat ik ergens jaloers om ben aan te geven dat ik iets wil zeggen maar dat hij eerst moet nadenken over zijn antwoord, het dan op een rustige manier vertellen, en dan een paar uur later of de volgende dag weet hij beter wat te zeggen en hoe hij er zelf over denkt, en vooral hoe hij jou kan gerust stellen.

Het is ook belangrijk om die onzekerheid bespreekbaar te maken! Daar kan hij dan rekening mee houden, en kan hij zich misschien beter verplaatsen in jouw.
quote:hatsetats schreef op 02 oktober 2014 @ 10:27:

[...]



Oooo dus het is zijn schuld! Ja, dat praat alles goed natuurlijk..... Nou dit vind ik wat kort door de bocht. TO zegt niet dat het zijn schuld is. Ze geeft wel aan dat ze, omdat haar partner niet altijd eerlijk is geweest, onzeker is geworden. En dat snap ik wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:jenny028 schreef op 02 oktober 2014 @ 06:57:

....

Ik heb alles aan mijn vriend opgebiecht. Hij zei dat het allemaal verleden tijd is. Dat ik alles mocht wissen. Dat ie alleen van mij houdt en oprecht alleen met mij is.





Ah, het verleden uitgummen. Dat is een lange traditie bij totalitaire regimes. De Taliban hebben zo ook het verleden van Afghanistan gewist uit de samenleving.



Je weet dat je herinneringen wel uit een computer en een album kunt verwijderen, maar niet uit een hoofd? Oh wacht, je bedoelt dat er nu toch een backup van de foto's van je vriend in jouw hoofd zit?



quote:...Hoe ga ik hiermee om... Hoe zet ik mij erover heen... Hoe zou jij reageren als je in mijn schoenen stondVraag eens aan je vriend hoe hij ermee omgaat en zich eroverheen zet dat jij in zijn spullen snuffelt?
Alle reacties Link kopieren
quote:jenny028 schreef op 02 oktober 2014 @ 10:22:

Ons verleden is niet vlekkeloos... Er zijn momenten geweest dat hij niet altijd eerlijk was ja... Misschien dat ik daarom ben gaan neuzen :(Oh, dus zo toevallig was het dus niet dat je die foto's tegenkwam.
quote:jenny028 schreef op 02 oktober 2014 @ 10:22:

Ons verleden is niet vlekkeloos... Er zijn momenten geweest dat hij niet altijd eerlijk was ja... Misschien dat ik daarom ben gaan neuzen :(

Ik snap niet dat jij jezelf rechtvaardigt door jullie verleden hierbij te betrekken. Het verleden is geweest, kan niet ongedaan worden gemaakt.



Wat telt is het heden. Liegt hij tegen je, zijn er tekenen dat hij vreemd gaat? Indien nee, dan is er geen enkele rechtvaardiging dat jij in zijn spullen snuffelt (if ever!).



Laat het los, hij is wie hij is, juist door zijn verleden. Als jij hem niet op die manier kan accepteren dan doe je niet alleen jezelf maar vooral hem een plezier door het uit te maken. Dat achterdochtige gedoe, wie denk je dan wel dat je bent?????
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel normaal dat je het vervelend vindt om te zien. Maar probeer wel in te zien dat dit emotie is en dat je hier niet naar moet handelen. Als je je hoofd erbij haalt weet je toch wel dat hij gewoon dit soort foto's mag bewaren. Het kunnen toch dierbare momenten zijn? Ja ook zonder jou heeft hij vast momenten met vrouwen meegemaakt die het bewaren waard zijn in zijn hoofd én op foto.



Dat je het er moeilijk mee hebt kan ik me voorstellen. Maar als je hem die foto's laat weggooien vind ik dat gemeen. Laat hem zijn dierbare herinneringen bewaren hoe moeilijk dat ook voor je is!



En verder niet meer naar dit soort foto's kijken, het doet je geen goed (en je relatie ook niet). Kijk liever naar leuke foto's van jullie samen, dat zegt veel meer over de relatie die jullie nu op dit moment samen hebben! succes!
Alle reacties Link kopieren
Waar maak je je druk om zeg.
jij vertrouwt hem niet, zelf ben je onbetrouwbaar. Lijkt me een toprelatie!
Alle reacties Link kopieren
Pff, als ik die gozer was zou ik maken dat ik weg kom. Als hier al zo'n paniek om word gemaakt, wat moet er dan wel niet gebeuren als je hem "betrapt" terwijl hij in de supermarkt met een dame staat de praten. De horror!!



Ga wat aan jezelf doen, en kap met rondneuzen in iemand zijn spullen en dat afdoen als "bij toeval".
Alle reacties Link kopieren
Wow wat zijn jullie hard. Maar goed, heb zelf om je mening gevraagd.

Ik zeg dat ik moeite heb met het zien van deze foto's. Mijn vriend verliefd kijkend naar een andere vrouw. Ik heb niet gezegd dat ik het abnoaal vind dat hij in tussentijd relaties heeft gehad!!! Ik heb hem nooit over haar gehoord. Dat is toch raar....
Alle reacties Link kopieren
quote:jenny028 schreef op 02 oktober 2014 @ 17:57:

Wow wat zijn jullie hard. Maar goed, heb zelf om je mening gevraagd.

Ik zeg dat ik moeite heb met het zien van deze foto's. Mijn vriend verliefd kijkend naar een andere vrouw. Ik heb niet gezegd dat ik het abnoaal vind dat hij in tussentijd relaties heeft gehad!!! Ik heb hem nooit over haar gehoord. Dat is toch raar....Maar jij hoeft die foto's niet te zien. Dat jij er stiekem naar zit te kijken doe je toch gewoon jezelf aan.
Alle reacties Link kopieren
Stel je niet aan, wat geweest is, is geweest. Ook al wist hij zijn foto's, herinneringen kun je niet wissen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog foto's van mijn exen. Niet dat ik ze wekelijks bekijk maar ze liggen in een doos tussen andere foto's uit het verleden. Het hoort bij je verleden en zolang het geen erotische foto's zijn, zie ik het probleem niet.



Mijn man heeft er totaal geen moeite mee. Mijn laatste ex zei destijds wel dat ik en mijn andere ex er gelukkig uitzagen op de foto in Frankrijk. Ja, wij waren destijds ook heel gelukkig, verliefd en op vakantie in Frankrijk. Nu is het over dus niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Ik had niet verwacht zulke foto's aan te treffen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:jenny028 schreef op 02 oktober 2014 @ 18:05:

Ik had niet verwacht zulke foto's aan te treffen?!Tja dat is dan heel naïef van je. En als je niet had gezocht had je ze waarschijnlijk ook niet gevonden.
Je bent bewust aan het neuzen geweest, je kwam helemaal niet per toeval op zijn afbeeldingen terecht.



Dit was voor jouw tijd of in de tijd dat jullie niets hadden. Deal ermee. Hij hoeft deze foto's niet te verwijderen.



Jij hebt toch ook een verleden of heb je die helemaal gewist toen het serieus werd tussen jullie?



Deze jaloerse instelling gaat nog eens tegen je werken. Het volgende is zeker zijn telefoon per toeval controleren.



Je vriend heeft een eerlijk antwoord gegeven, hij houdt alleen van jou. Je mag zelfs de foto's wissen. Dat zou ik dus niet doen. Hij hoeft zijn verleden niet te wissen om jou te plezieren.



Jij zult je over deze jaloezie heen moeten zetten anders breekt het je ooit nog een keer op.
Alle reacties Link kopieren
"jenny028, 82 seconden geleden

Ik had niet verwacht zulke foto's aan te treffen?!"



Wat had je dan gedacht dat hij voor jou nog nooit verliefd is geweest? Nog nooit foto's heeft gemaakt?



Mens stel je niet zo aan. Hij heeft gewoon een verleden. Jij vast ook. Het zijn maar foto's. Hij dwingt je niet te kijken en jij moet niet in zijn spullen neuzen.

Je hebt je geluk dat hij voor jou zijn verleden weg wil gooien. Ik deed dat niet.

Vriend en ik hebben allebei nog foto's van ons met exen. Doen we ook niet weg. Horen bij ons en wie we zijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
In het begin van de relatie met mijn vriend vond ik ook een foto van zijn ex in zijn telefoon waar ze half naakt opstond in een stringetje

Hij zei er niet meer naar gekeken te hebben sinds hij met mij was en dat geloofde ik wel want het was een telefoontje die hij ook niet meer gebruikte en zat te verstoffen op zijn bureau.

Sommige mannen bewaren zulke fotos om nog ff flink erop te rukken als ze geen nieuwe partner hebben, boeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven