mis beste vriendin

25-07-2014 22:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks drukte maak ik tijd voor vrienden. Voor sommige minder of niet ( meer). Omdat we uit elkaar groeien, ik meer met anderen heb.

Het is heel jammer en zeker omdat je haar lang kent maar zij maakt geen tijd voor jou. Bij mij kan t er niet in dat het een half jaar moet duren voordat zij tijd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Als zij jou ook als beste vriendin zag, had ze echt wel tijd voor je gehad.

Ik denk dat je het beste kan gaan accepteren dat de vriendschap zijn langste tijd heeft gehad, hoe jammer ook.
Alle reacties Link kopieren
Spontaan langs gaan voor een bakkie is geen optie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geef je niet gewoon aan dat je haar mist? Ik kan zelf ook erg druk zijn met van alles en nog wat, maar zo zitten de meeste van mijn vrienden in elkaar. Een vriendin heeft daar wat meer moeite mee, en sinds ze dat heeft uitgesproken, probeer ik meer in de gaten te houden dat we voldoende contact hebben. Als jouw vriendin niet weet dat dit je pijn doet, kan het goed zij dat ze het niet eens in de gaten heeft....
Is er iets gebeurd, waardoor ze misschien geen vriendinnen met je wil zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:myheartgoes.. schreef op 25 juli 2014 @ 22:31:

Omdat ik haar weinig zie. Al meer dan een half jaar zegt ze geen tijd te hebben terwijl ik hoor dat ze veel andere dingen doet. Ook geeft ze meestal geen alternatief en als ik benoem dat ik haar weinig zie zegt ze weer dat ze het te druk heeft.



zo te lezen wil ze de vriendschap laten doodbloeden, TO...



je zou kunnen proberen te weten te komen waarom (is er iets gebeurd / gezegd...), maar of je een (eerlijk) antwoord gaat krijgen...



rot voor je, maar ik denk dat je het een beetje moet loslaten
Alle reacties Link kopieren
Het lastige is dat als ik haar zie met anderen erbij ze wel contact zoekt en af en toe een berichtje stuurt. Als het op afspreken aankomt gaat het mis. Hebben overigens geen ruzie ofzo gehad.

Heb het idee dat ik het al heb aangegeven, maar misschien niet duidelijk genoeg?

Kom daar niet in de buurt maar zou een keer langs kunnen gaan.

Wat vinden jullie, op de man af vragen of in deze situatie blijven?
Alle reacties Link kopieren
Als het echt je beste vriendin was en jullie lange tijd intensief met elkaar om zijn gegaan, zou ik het op de man af vragen. Zeggen dat het je opvalt dat ze niet meer wil afspreken en vragen wat daar de reden voor is. Wat aliva zegt is waar, de vraag is of je een eerlijk antwoord krijgt. Veel mensen doen dan alsof jij gek bent: Nee hoor, niks aan de hand. Ben een beetje druk de laatste tijd..

Maar bij een goede vriendin zou ik het wel vragen en ik schat mijn vrienden ook wel zo in dat ze wél een eerlijk antwoord geven op een directe vraag. Ik zou dat zelf in elk geval wel doen.
.
Alle reacties Link kopieren
Zeggen hoe je erover denkt en over voelt..?
Alle reacties Link kopieren
persoonlijk zou ik de zaak zo laten, en dus niet achter een verklaring aangaan.



niet omdat dat per se het beste zou zijn, hoor, maar omdat ik zo in elkaar zit



maar het zou wel leerzaam kunnen zijn voor beide kanten om de echte reden naar boven te krijgen en het tegenover elkaar uit te spreken .
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 26 juli 2014 @ 08:59:

Wat aliva zegt is waar, de vraag is of je een eerlijk antwoord krijgt. Veel mensen doen dan alsof jij gek bent: Nee hoor, niks aan de hand. Ben een beetje druk de laatste tijd.



klopt...

maar als je weet dat je een dergelijk antwoord kan krijgen, kan je je daarop een beetje voorbereiden, zodat je je er niet door laat afschepen.

en dan (op vriendelijke manier) doorvragen.



"het spijt me, maar ik heb moeite om dat te geloven.

we zijn zovele jaren beste vriendinnen geweest, hebben zoveel met en voor elkaar gedaan, dat ik niet kan geloven dat de enige reden waarom we elkaar niet zien, gebrek aan tijd is.

ik zou graag willen weten wat er écht aan de hand is.

want met het antwoord 'geen tijd' voel ik me aan het lijntje gehouden."
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er ook vanaf hoe lang jullie al vriendinnen zijn. Als dat járen is, zou ik ernaar vragen. Maar er zijn ook mensen waar je voor een relatief korte tijd intensief mee omgaat, meestal door bepaalde omstandigheden, en dan bloedt het opeens een beetje dood omdat de omstandigheden veranderen. Dan doe ik er niks mee.



Misschien zag jij haar als beste vriendin maar omgekeerd niet? Heeft zij bv meer goede vriendinnen en vond ze dat je teveel aan haar ging hangen en teveel van haar tijd claimde? Dat komt ook nog wel eens voor.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 26 juli 2014 @ 09:11:

[...]





klopt...

maar als je weet dat je een dergelijk antwoord kan krijgen, kan je je daarop een beetje voorbereiden, zodat je je er niet door laat afschepen.

en dan (op vriendelijke manier) doorvragen.



"het spijt me, maar ik heb moeite om dat te geloven.

we zijn zovele jaren beste vriendinnen geweest, hebben zoveel met en voor elkaar gedaan, dat ik niet kan geloven dat de enige reden waarom we elkaar niet zien, gebrek aan tijd is.

ik zou graag willen weten wat er écht aan de hand is.

want met het antwoord 'geen tijd' voel ik me aan het lijntje gehouden."



Als ik zo'n nikszeggend antwoord krijg ga ik er niet op door.

Het is me dan wel duidelijk dat ze niet (meer) wil investeren in de vriendschap. En de reden doet er dan niet veel meer toe.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 26 juli 2014 @ 09:18:

[...]

Als ik zo'n nikszeggend antwoord krijg ga ik er niet op door.

Het is me dan wel duidelijk dat ze niet (meer) wil investeren in de vriendschap. En de reden doet er dan niet veel meer toe.



zou ik ook doen hoor, ik zou het dan ook voor bekeken houden.



het zou me de inspanning van het doorvragen etc... niet meer waard zijn.



maar het zou wel leerzaam zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 26 juli 2014 @ 09:24:

[...]





zou ik ook doen hoor, ik zou het dan ook voor bekeken houden.



het zou me de inspanning van het doorvragen etc... niet meer waard zijn.



maar het zou wel leerzaam zijn.Mee eens. Bedankt voor de tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven