moeilijke situatie

15-09-2014 10:36 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste wil ik alvast bedanken voor de tijd die jullie nemen om dit te lezen. Daarnaast wil ik van te voren aangeven dat het verhaal wellicht onsamenhangend wordt en dat vragen stellen natuurlijk mag, alle vragen zal ik zo goed mogelijk beantwoorden.



Ik heb enkele jaren een relatie gehad met mijn nu ex-vriendin, ik heb haar leren kennen via een Internet forum waar wij toen al erg goed konden praten. Wij kennen elkaar zo'n 5 jaar waarvan wij 3 jaar een relatie hebben gehad.

Onze relatie kon erg hectisch zijn, met veel hoogte punten maar ook diepe dalen. Mijn ex heeft een traumatisch verleden en was dan ook al depressief met op en af punten sinds ik haar kende. Ik ben dan ook een paar keer mee geweest naar haar psycholoog, wat mij wat meer inzicht heeft gegeven in haar daden. (Agressief uit angst om verlaten te worden)



Zij heeft zich altijd vrij veel aan mij vast geklampt en was vaak bang dat ik haar zou verlaten. Nu was ik dit natuurlijk niet van plan en heb dit ook altijd duidelijk, rustig of minder rustig laten weten. In onze relatie is zij enkele keren vreemd gegaan toen het tussen ons minder ging, ik heb dit oprecht vergeven en kon de oorzaak ook goed zien hierin en wii hebben hierna nog twee jaar een relatie gehad zonder incidenten.



Nu is het enkele weken over, ik heb een einde gemaakt aan de relatie in een emotioneel moment. Mijn ex zei al snel mij niet kwijt te willen, hield van mij ik was haar ware liefde, toen ik aangaf hetzelfde te voelen werd ik echter weer weg geduwd. Wat mij deed denken aan het begin van onze relatie feitelijk, ik die graag wou zij die bang was zich te binden.

Ondertussen weet ex het niet meer, zegt gek te zijn, zich ellendig te voelen en zich elke avond in slaap te huilen.

In feite is het de afgelopen weken een spelletje van aantrekken en afstoten geweest en heb ik aangegeven niet aan het lijntje gehouden te willen worden. Zij zegt dit niet te doen, en ik geloof dat zij het ook echt niet weet.



Ik heb een brief aan haar geschreven en wacht momenteel op antwoord. Ik kan werkelijk niet geloven dat het na die jaren over is, twee weken geleden was ik nog haar ware liefde, maar ondertussen verneem ik dat zij continu feest en naar wat ik hoor veel alcohol nuttigt.



Daarnaast weet ik niet of het relevant heeft maar zij is tevens gediagnosticeerd door de psycholoog op borderline. Zij heeft een half jaar therapie en medicatie gehad ook voor de depressie maar is hiermee gestopt enkele maanden tetug omdat zij aangaf dat het niet werkte.



Wat ik hiermee wil bereiken? Eigenlijk niks, wellicht steun, tips.. Momenteel ga ik zelf naar de psycholoog en heb ik veel handvatten gekregen hoe om te gaan met mensen met borderline en depressies. Maar momenteel kan ik daar helaas weinig mee.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft er ook niks mee. Het is uit. Tijd voor je eigen leven in plaats van als een deurmat behandeld te worden omdat zij er toch niks aan kan doen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet manipuleren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Zet er zelf nog een punt achter nu het nog kan, tenzij je op deze manier is wil worden..



Oh en verder; je bent niet borderline, maar je hebt het. Wat ik wil zeggen is dat haar gedrag niet in alles goed te praten valt ondanks jaar diagnose, ze heeft hulp nodig om ermee om te leren gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er oprecht in, dat als jullie bij elkaar horen, ..jullie elkaar weer zullen vinden.

Ergens, op een tijd , op een dag, een moment..

Maar voor nu, moet je het laten rusten, het heeft geen zin zoals je gemerkt zult hebben.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zelf een erg moeilijke situatie, ik heb haar altijd willen helpen en er voor haar willen zijn. Dat voelde overigens ook zo dat zij dat voor mij deed.

Het was liefde op het eerste gezicht en ik heb het gevoel dat mijn leven momenteel een rollercoaster van emoties is.



Ik ben mij bewust van mijn fouten en wijt dit aan het feit dat ik zelf erg onzeker kan zijn en omdat ik niet bewust was van de borderline. Sinds ik dat weet valt er meer te plaatsen.



Wanneer is het genoeg? Zij was degene die vaak een roos mee nam voor mij, spontaan kaartjes stuurde waarin stond dat wij samen oud zouden worden en dat ze van mij hield.



Als ik andere om hun mening vraag krijg ik tien verschillende meningen die uiteen lopen van jullie willen beide hetzelfde maar zij is bang naar ze houdt je aan het lijntje..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mij bewust dat zij geen borderliner is zoals ze dat wel eens zeggen, borderline is niet wie je bent natuurlijk!



Maar het zorgt er wel voor dat ik meer begrip op kan brengen voor bepaalde daden en gedragingen.



Daarnaast vind ik niet dat ik dit verdien maar denk oprecht dat zij het momenteel erg moeilijk heeft en het doet verdriet dat ik haar niet kan helpen. Psychologische hulp wilt zij pertinent niet zij zegt dat dit absoluut niet helpt.



Zij heeft in het verleden trauma therapie gehad en schema therapie.
Alle reacties Link kopieren
Zonwolken, op je vraag wanneer het genoeg is....kan alleen jij een antwoord op vinden.

Weet je?...soms is houden van niet genoeg, timing is net zo belangrijk..net als het afsluiten in je leven van onverwerkte emotie,s....in stilte vind je vaak het antwoord.

Dus wees stil, jou antwoord komt vanzelf, vertrouw daar maar op.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Als het machteloos voelt..laat het dan machteloos zijn.

Dat klinkt niet erg bereidwillig mischien, maar in sommige situatie,s moet je dingen laten bestaan, juist om ze op te lossen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik heel erg moeilijk, toen ik aangaf rust te willen werd zij boos en zei dat ik vast een minder gecompliceerd persoon wou als haar en dat ze voor mij vast in de rij liggen.

Ik heb daar totaal geen behoefte aan en het kwetst mij dan ook erg dat er zulke dingen worden gezegd.

Op een ander moment waarop ik herhaalde dat ik rust wou stuurde zij alledaagse dingen als foto's of korte berichtjes.



Als ik zeg wat wil je weet ze het niet, als ik zeg laat maar het is duidelijk is dat ook niet zo.



Ik heb geloof ik last van ernstige liefdesverdriet en voel me gedurende de dag verdrietig, boos, verward en onrustig. Soms in combinatie soms een enkele emotie.
Alle reacties Link kopieren
Machteloos is inderdaad wel een mooi woord om mijn gevoel te verwoorden. Ik heb hier geen controle over, ik moet uitgaan van wat zij zegt en van wat andere mensen zeggen.



Ik kan gewoon niet rijmen dat iemand beweert van je te houden en je niet kwijt te willen dat je iemand dan alsnog laat vallen. Zij was juist degene die ervoor vocht als het eens moeilijk ging, zij was er altijd..
Alle reacties Link kopieren
Aantrekken/afstoren, manipuleren en vreemdgaan. Een afwijzing gaat daarbij iemand met boderline niet in de koude kleren zitten en zal zij zich heel erg op zichzelf betrekken met drama en mogelijk wraak tot gevolg.



Ik raad je aan om dit jezelf niet meer aan te doen, het doet pijn, echter er zal meer pijn volgen wanneer je hiermee doorgaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel je verdriet ook door je zinnen heen, en idd het doet ongelooflijk veel pijn, ..omdat aftrekken afstoten, net dat oproept..tussen verstand emotie,s, genoeg houden van, dan weer niet, wel willen, niet willen, ik doe iets, maar weet eigenlijk niet wat ik doe..net als zoeken naar iets en je weet niet naar wat.

dat jullie van elkaar houden, geloof ik...

Maar dit houd niet op, dit stopt alleen,...als jij er mee stopt.

Laat los.

Zoek rust, ook voor haar.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet vreemd gegaan, zij is enkele keren vreemd gegaan. Ik heb ook geen borderline.



Door de emotie is een goede zinsopbouw soms wat lastig.
Alle reacties Link kopieren
Zonwolken...je naam is zo goed gegeven, zon en wolken.

Zoals het leven kan zijn en je kan laten voelen...
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Laat het los en bespaar jezelf nog meer ellende en verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen begrip te hebben voor lomp gedrag. Nooit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb enkele keren geprobeerd het te stoppen en dit ook aangegeven maar daarmee kreeg ik berichten als je wilt vast een minder gecompliceerd persoon, je geeft me geen tijd, of andere dagelijkse berichtjes waar ik dan niet op reageer maar uiteindelijk toch bezwijk.



Nu heb ik een laatste brief geschreven en gestuurd met wat ik voel en hoe ik dingen voor mij zie. Ik wacht op antwoord en hierna heb ik echt al het mogelijke gedaan en staat mij niks anders meer te wachten dan.. tjah dan niks meer.



Zij vroeg mij enkele weken of ze nog wel hoop moest hebben en of ik haar vergeten was. Momenteel vraag ik me dit voor mijzelf af.
Ik denk dat het een kwestie is van even goed doorademen, een nachtje slapen en dan met opgelucht gevoel weer lekker als single verder.



Dat aantrekken/afstoten spelletjes, agressief gedrag uit angst om verlaten te worden (?) dat klinkt allemaal erg manipulatief en ik zou er absoluut geen zin in hebben om zo behandeld te worden.

Echt TO, je bent toch meer waard?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat het allemaal echt angst is geweest, agressie was slechts in het eerste jaar een aantal keer aanwezig. Niet iedere dag wellicht 30 keer in totaal..



Ik merk aan mijzelf dat ik het goed probeer te praten, maar zo zie en voel ik dat echt. Haar psycholoog heeft het ook zo aan mij uitgelegd, het geweld dat voortkwam uit angst met of zonder echte aanleiding en dat zij dan feitelijk boos was op zichzelf maar dit uitte op mij.



Of ik meer waard ben? Ik heb echt een geweldige liefdevolle relatie met haar gehad. Wij waren ook al ruim een half jaar verloofd..
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn dat je veel begrip hebt , maar je bent er zelf ook nog.



Heel vaak blijven mensen hangen in drama, omdat de momenten ná het drama van geweldige hoogte lijken.





Heb je dit boek weleens gelezen ?



http://www.bol.com/nl/p/d ... 001842146%26itm_role%3din





De borderline-persoonlijkheidsstoornis kenmerkt zich door een explosief mengsel van verschijnselen, zoals het opvallende vermogen om schijnbaar zelfvertrouwen en charme plotseling te laten omslaan in hulpeloosheid, razernij en zelfmoordneigingen; manipulatief gedrag; extreme verlatingsangst; zwart-witdenken; permanente problemen en ruzies met anderen; weinig zelfrespect en een chronisch gevoel van leegheid. Zo'n twee procent van de bevolking lijdt eraan, waarvan driekwart vrouwen. Toch krijgt deze stoornis weinig aandacht.



Walkers persoonlijke ervaringen maken duidelijk waarom. Mensen die met borderline-patiënten in aanraking komen, voelen zich vaak schuldig en hebben het gevoel dat zij tekortschieten. Dit geldt niet alleen voor familieleden en vrienden, maar ook voor veel therapeuten.



Anthony Walker is psychiater. Hij was getrouwd met een borderline-patiënte en schreef een huiveringwekkend, fascinerend en meeslepend verslag van zijn relatie -- van de eerste ontmoeting tot het eind van zijn problematische huwelijk. Op een bewonderenswaardige manier is hij erin geslaagd om weer te geven hoe moeilijk het is om te leven met iemand met een borderline-stoornis -- en tegelijk hoe ellendig iemand zich voelt die eraan lijdt. Het boek besluit met praktische psychiatrische informatie en adviezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:zonwolken schreef op 15 september 2014 @ 11:14:

Ik heb echt een geweldige liefdevolle relatie met haar gehad...Nee; je hebt liefdevolle periodes gehad. je kan niet over een liefdevolle relatie spreken als daar vreemdgaan en agressie aan te pas kwam. Dan neem je jezelf wel zo godsgruwelijk in de maling.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ze wil geen psychische hulp, geen medicijnen. Zie jij je de rest van je leven slijten met zo iemand? Altijd drama en gezeik, altijd spelletjes spelen, gemanipuleerd worden?



Dat gaat namelijk nooit veranderen. Het kan hoogstens wat stabieler worden als zij langdurige intensieve therapie gaat volgen. Als je ooit met haar verder wil, kun je eisen dat ze zich eerst laat behandelen. Zij kiest op dit moment niet voor jullie en om samen oud te worden, want dan was ze wel hard aan het werk gegaan



Het is absoluut vreselijk voor haar dat zij met deze angsten moet leven, maar ze trekt jou er in mee. Of jij compliceert je leven vrijwillig, want het is immers 'liefde' en blijkbaar is dat belangrijker dan een prettig leven?



Ze is al geregeld vreemd gegaan. Zodra haar veiligheidsnet (jij) weg is, gaat ze op zoek naar een nieuw net. Dat doet ze nu ook weer. Een groot risico namelijk van een relatie met een labiel persoon is dat ze misschien niet zozeer van jou als partner houden, maar vooral van het feit dat iemand ze opvangt. Doe jij dat niet, dan gaat ze meteen op zoek naar iemand die dat (voorlopig) wel wil.
Alle reacties Link kopieren
30 x agressie in drie jaar tijd. Dat is niet incidenteel. Allemachtig.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel vermelden dat het vreemd gaan 3 x in een maand was met drie verschillende personen. Dit was nadat het een tijd wat minder ging tussen ons. Ik sloot haar buiten Door emotie en boosheid na de agressieve periode.



Dit was in het eerste jaar van de relatie en hierna is beide twee jaar lang niet aan de orde geweest.



Ik geloof dat ze echt van mij hield/houdt, ze heeft heel de tijd gezefd ik wil geen ander en daar moet ik haar op vertrouwen.



Ik begrijp wat jullie willen zeggen en rationeel gezien snap ik het zelfs. Want als ik werkelijk ga denken aan wat er is gebeurt dan is dat not done en is zij meerdere keren over mijn grenzen gegaan. Tot het moment dat ik deze duidelijk aangaf, vanaf dat moment is zij niet meer vreemd gegaan en ook geen agressie meer jegens mij.



Dat boek is misschien wel goed om te bestellen bedankt voor de tip!



Ik had de laatste 2 jaar een prettig leven maar door bepaalde triggers wordt haar depressie erger zoals sterfgeval binnen familie of andere vervelende gebeurtenissen. Ook ditmaal was dat en ik kon het even niet meer handelen en dat neem ik mijzelf kwalijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven