moeilijke situatie

15-09-2014 10:36 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste wil ik alvast bedanken voor de tijd die jullie nemen om dit te lezen. Daarnaast wil ik van te voren aangeven dat het verhaal wellicht onsamenhangend wordt en dat vragen stellen natuurlijk mag, alle vragen zal ik zo goed mogelijk beantwoorden.



Ik heb enkele jaren een relatie gehad met mijn nu ex-vriendin, ik heb haar leren kennen via een Internet forum waar wij toen al erg goed konden praten. Wij kennen elkaar zo'n 5 jaar waarvan wij 3 jaar een relatie hebben gehad.

Onze relatie kon erg hectisch zijn, met veel hoogte punten maar ook diepe dalen. Mijn ex heeft een traumatisch verleden en was dan ook al depressief met op en af punten sinds ik haar kende. Ik ben dan ook een paar keer mee geweest naar haar psycholoog, wat mij wat meer inzicht heeft gegeven in haar daden. (Agressief uit angst om verlaten te worden)



Zij heeft zich altijd vrij veel aan mij vast geklampt en was vaak bang dat ik haar zou verlaten. Nu was ik dit natuurlijk niet van plan en heb dit ook altijd duidelijk, rustig of minder rustig laten weten. In onze relatie is zij enkele keren vreemd gegaan toen het tussen ons minder ging, ik heb dit oprecht vergeven en kon de oorzaak ook goed zien hierin en wii hebben hierna nog twee jaar een relatie gehad zonder incidenten.



Nu is het enkele weken over, ik heb een einde gemaakt aan de relatie in een emotioneel moment. Mijn ex zei al snel mij niet kwijt te willen, hield van mij ik was haar ware liefde, toen ik aangaf hetzelfde te voelen werd ik echter weer weg geduwd. Wat mij deed denken aan het begin van onze relatie feitelijk, ik die graag wou zij die bang was zich te binden.

Ondertussen weet ex het niet meer, zegt gek te zijn, zich ellendig te voelen en zich elke avond in slaap te huilen.

In feite is het de afgelopen weken een spelletje van aantrekken en afstoten geweest en heb ik aangegeven niet aan het lijntje gehouden te willen worden. Zij zegt dit niet te doen, en ik geloof dat zij het ook echt niet weet.



Ik heb een brief aan haar geschreven en wacht momenteel op antwoord. Ik kan werkelijk niet geloven dat het na die jaren over is, twee weken geleden was ik nog haar ware liefde, maar ondertussen verneem ik dat zij continu feest en naar wat ik hoor veel alcohol nuttigt.



Daarnaast weet ik niet of het relevant heeft maar zij is tevens gediagnosticeerd door de psycholoog op borderline. Zij heeft een half jaar therapie en medicatie gehad ook voor de depressie maar is hiermee gestopt enkele maanden tetug omdat zij aangaf dat het niet werkte.



Wat ik hiermee wil bereiken? Eigenlijk niks, wellicht steun, tips.. Momenteel ga ik zelf naar de psycholoog en heb ik veel handvatten gekregen hoe om te gaan met mensen met borderline en depressies. Maar momenteel kan ik daar helaas weinig mee.
Alle reacties Link kopieren
Laat het toch gaan. Zoek een leuk meisje. Wanneer er geweld is gebruikt en is vreemd gegaan, gaat het niet meer werken. Dat is geen normaal gedrag, borderline of niet. Je laat je als een voetveeg gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wordt er steeds terug gekomen op het slaan? Nogmaals dat was slechts een kleine periode in het eerste jaar van de relatie. Die periode was in dat eerste jaar zo ongeveer vier maanden waarvan slechts 5 echt heftige momenten. Daarnaast heb ik slechts een keer terug geslagen, uit angst en omdat de grens was bereikt en daarna ben ik nooit meer verkeerd aangeraakt of beschadigd!

Dit is ook uitgepraat samen en met psycholoog en dus voor mij echt geen issue meer. Maar was wel het vermelden waard om in grote lijnen alles duidelijk te maken.



Dat slaan was uit onmacht angst om mij kwijt te raken, woede naar zichzelf maar die ze op die manier uitte. Ze has net zo goed haar polsen kunnen door snijden of zichzelf slaan zoals ze ook wel eens deed. Het was een uiting die niet goed te praten is maar die destijds wel is uitgepraat.



Uitbarstingen zijn nog wel eens voorgekomen maar dan niet meer lichamelijk, maar Door weg te lopen of te huilen of in zichzelf te keren.
Alle reacties Link kopieren
Als jij slaan in het eerste, verse, prille begin van een relatie al goed kan lullen ( toen had ze nog geen diagnose en hulp en medicijnen ) tegenover jezelf, dan geef ik het op.





Sterkte en succes en zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Toen had ze inderdaad nog niet de diagnose maar dat betekent niet dat de ziekte nog niet aanwezig was. Daarnaast praat ik het niet goed maar ik heb dat vergeven en dat stuk afgesloten..



Ik ben hier lang boos om geweest maar verheldering gekregen van haar psycholoog toen ze daar nog heen ging. Maar dat betekent niet dat ik het goed keur, want zoiets is nooit goed te keuren.
Alle reacties Link kopieren
Deurmat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou succes dan maar en vergooi gerust nog een paar jaar van je leven aan dat manipulerende ongeleide projectiel.

Schop onder haar kont en nooit meer naar omkijken is wat je zou moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is uit jaren vergooien zal dus sowieso niet meer gebeuren..



Maar hoe kom ik los en hoe gaat dit vreselijke gevoel weg..?
quote:zonwolken schreef op 15 september 2014 @ 16:53:

Het is uit jaren vergooien zal dus sowieso niet meer gebeuren..



Maar hoe kom ik los en hoe gaat dit vreselijke gevoel weg..?Door alle contact met haar radicaal te verbreken.. Nummer,mail alles blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar al sinds de breuk niet meer op Facebook en andere sociaal media! Begin is er, blokkeren vind ik weer zo 'kinderachtig'.

Of misschien wil ik dat stiekem onbewust ergens niet.



Liefdesverdriet is een raar iets!
Ik lees uit je berichten dat je je heel erg in haar verplaatst.. Waar ben jij in dit verhaal? Volgens mij ben je jezelf enorm kwijtgeraakt in deze relatie.. en dan kun je er ook niet voor een ander zijn, als je er niet eerst voor jezelf bent. Je moet ook nooit iemand willen redden. Daar zijn relaties niet voor.
O zeker liefdesverdriet is kut maar echt het gaat over..

Neemt ze nog wel contact met jou op of dat niet?

Geen enkel contact meer op welke manier dan ook is het allerbeste..
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vroeg of ze mij met rust wou laten kreeg ik de ene keer terug dat ik vast een minder gecompliceerd wou, de andere keer dagelijkse berichtjes.



Vorige week wat dagelijkse berichten en gister ook wat dingen.



Toen ik aangaf dat het voor mij duidelijk was dat ze mij niet wou zei ze dat dat niet zo was.. Ik weet het gewoon niet..



Ik ben mezelf misschien ook wel een beetje kwijt, maar dat is pas sinds het uit is.. Of zoiets.. Machteloos vervelend gevoel.. Vandaag niks gehoord en verwacht ook niks.
Alle reacties Link kopieren
Heb je soms een hekel aan jezelf?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Negeer har berichten dan stopt het vanzelf en anders blokker je haar nummer dan hoef je al die manipulerende draberichten ook niet meer te lezen.

Echt doen anders stopt het nooit
Alle reacties Link kopieren
Er is weinig manipulerend aan ging over foto's die zij had.

Niks bijzonders en zeker niet van ik wil je terug.



Het is allemaal lastig uit te leggen, het us gewoon allemaal verwarrend geweest. Maar om nou alle berichten hier neer te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Oh en verder nee ik haat mezelf zeker niet! Ik vind van mijzelf dat ik een goed karakter heb, vind mezelf best leuk om te zien, heb een goed stel hersens. Heb leuke vrienden, een leuke studie, een leuke hobby.
Alle reacties Link kopieren
Je vindt jezelf niet leuk genoeg voor een leuke stabiele partner die geen spelletjes speelt, eerlijk is, trouw, vreedzaam en stabiel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:zonwolken schreef op 15 september 2014 @ 17:43:

Er is weinig manipulerend aan ging over foto's die zij had.

Niks bijzonders en zeker niet van ik wil je terug.



Het is allemaal lastig uit te leggen, het us gewoon allemaal verwarrend geweest. Maar om nou alle berichten hier neer te zetten?

Elk dingetje aangrijpen om maar weer contact te zoeken dus.

Nou en of dat manipulerend is.

Geef elkaars spullen,foto's etc terug zodat er nergens meer contact over hoeft te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom straf jij jezelf dan zo? Dit kan nooit goed gaan want jij bedenkt ten alle tijden excuses voor haar gedrag. Het feit dat ze borderline heeft is geen excuus hoor. Zo kan je overal wel mee weg komen.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al haar spullen vorige week al terug gestuurd ik verwacht mijn spullen deze week ze zou ze vandaag namelijk verstuten zei ze gisteren.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon erg lastig alles voelde zo vertrouwd en de afgelopen 2 jaar en een paar maanden ging alles echt goed en was ik echt erg gelukkig met haar.

Ik weet dat er moeilijke maanden zijn geweest daarvoor maar zoals ik zei is dat besproken en vergeven.



Het was mijn eerste relatie met een vrouw, en nu worden er zelfs dingen naar mijn hoofd gesmeten als ga maar lekker mannen aflebberen.. ;(
Nou dan wacht je dat even af en ondertussen niet reageren op berichten.

Zodra je je spullen hebt blokkeer je haar nummer..
Alle reacties Link kopieren
Zij draait het wel zo dat jij die spullen moet komen halen...let maar op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zegt zij dat tegen jou? Ga maar lekker mannen aflebberen?

Negeren dus dat soort berichten het is niks meer dan een reactie uitlokken.

En zolang jij reageert heeft zij weer aandacht.
quote:viva-amber schreef op 15 september 2014 @ 18:11:

Zij draait het wel zo dat jij die spullen moet komen halen...let maar op.Ja of dat zij toch weer bij hem langs moet komen om die spullen te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven