moet ik doorgaan met mijn relatie

22-10-2014 00:56 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereen!



ik heb even een vraagje en ik zit er nogal mee.. dus ik vraag jullie even serieus te zijn....



ik heb al 4 jaar een relatie met een hele lieve jongen.

het gaat best wel goed tussen ons en we zien elkaar iedere dinsdag en donderdag avond en in het weekend slaap ik bij hem ( zaterdag nacht en zondag nacht )



mijn relatie slokt dus nogal veel tijd op en daardoor heb ik niet zoveel vriendinnen, zijn vrienden zijn mijn vrienden.



de 2 jaar voordat ik een relatie met hem kreeg hadden wij veel seksdates en hij zegt tegen mij dat ik de enige was... al geloof ik dat wel.



maar nu zit ik best wel met iets...

als ik heel casual naar zijn verleden vraag gewoon kwa vriendinnetjes enzo dan wilt hij er niets over zeggen en gaat een beetje lachen enzo... maar dat is nog niet eens het probleem maar

ik voel mij gewoon een soort jaloers ofzo op zijn verleden lijkt wel ik kan daar niets aan doen het komt gewoon vanzelf , maar het heeft wel het gevolg dat ik hem niet vertrouw ... en ben ik nogal bezitterig , soms vind ik dit zielig voor hem maar ik heb gewoon een gevoel dat er iets is.. maar ik kom er maar niet achter wat er is.



ook zijn wij nu op een leeftijd om samen te gaan wonen , en dat wil ik ook heel graag en hij ook wel alleen soms als ik het er over heb of een leuk huis heb gevonden dan reageerd hij boos en lijkt het wel alsof hij het niet wilt, en als ik ernaar vraag wat er is dan zegt ie niets ! en krijgen wij onwijs ruzie, terwijl wij de vorige 3,5 jaar nooit ruzie hadden.



ik snap dat het een reuze stap is in ons leven dat we willen gaan samen wonen maar moet hij dan zo reageren?



ik weet het gewoon niet meer en ik maak me er vaak boos over en verdrietig , maar nou weet ik niet wat ik moet doen.



ligt het aan mij of aan hem?





ook is het zo dat zijn vader thuis beslist wat er gebeurd en dat probeert hij ook met mij om te gaan maar ik pik dat niet , ik bedoel we zijn samen 1 relatie en we mogen allebei onze mening geven toch? en als wij het hebben over een huisje huren waar zijn vader bij is , dan zegt zijn vader weer van ja en jullie moeten gaan kopen dit en dat en dan zegt mijn vriend ook ineens ja we gaan kopen, net alsof zijn vader kan beslissen wat wij gaan doen !



maar het gedrag van mijn vriend is dus in een half jaar veranderd van een lieve zorgzame jongen naar een hufter die denkt dat hij de baas is in onze relatie en dat ik er niets meer over te zeggen heb van wat er gebeurd!



wat moet ik ermee ?



moet ik doorgaan met onze relatie en dan maar hopen dat ik hem ga vertrouwen en hij veranderd van gedrag zoals ik verliefd op hem ben geworden of moeten we ermee stoppen?



ik weet het echt niet meer.

stoppen of ermee doorgaan?

Totaal aantal stemmen: 12

stoppen (92%)
doorgaan Geen stemmen
even pauze (8%)
Alle reacties Link kopieren
Neem even pauze en parkeer het samenwonen, of het nu huren of kopen is
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even een pauze nemen. En als hij al geen huis met jou wilt huren laat dan staan een huis kopen, en dat laatste zou ik sowieso al niet snel doen want als de relatie over gaat dan zit je in de schulden, daar moet je alleen aan beginnen als een relatie stabiel is.
~Energy flows where attention goes~
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het gedrag van zijn vader en jouw vriend, dat dominante. Het huwelijk (32jaar) van mijn ouders is eraan kapot gegaan. Het is in het algemeen heel moeilijk dat gedrag en denkpatroon te doorbreken. Zijn vader zal waarschijnlijk altijd tussen jullie in blijven staan. (als jij nee zegt en pa ja, luister hij naar pa. Hij zal zo nooit echt voor jou opkomen/kiezen naar zijn vader toe. Altijd zijn goedkeuring nodig blijven hebben en willen hebben). Het zit er gewoon 'in' het is echt hun overtuiging. Dit is mijn ervaring, ik zeg niet dat zij net zo zijn als herken ik het volledig. Wil echter wel waarschuwen (niet bang maken).



Gebaseerd hierop...absoluut stoppen. Je kunt je vriend 100x uitleggen dat jij er niet vrolijk van wordt, de 101ste keer doet hij het weer en is zich van geen schuld bewust (want het hoort zo volgens hem, dit is wat hij kent). Sorry :S
Alle reacties Link kopieren
Stop hiermee.



Je noemt je vriend een hufter die wil bepalen hoe het gaat,

omdat hij waarschijnlijk helemaal niet met je wil samenwonen.



Jij bent toch de hufter die bepaald dat jullie gaan samenwonen omdat jullie de leeftijd daarvoor hebben?



Ik ben ergens in de 30 en woon alleen, omdat ik de keuze om samen te wonen aan beider wensen, gevoelens en gedachten verbind, niet aan leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat deviliefde zegt: als jij je vriend 'hufter' noemt, vooral niet gaan samenwonen.

Wel je relatie evalueren. Wil je zo wel verder?
Ja ja, nu weet ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
Neem even pauze. Het zou juist leuk moeten zijn om samen een huis uit te zoeken. Zijn vader heeft daar niets mee te maken. Misschien is je vriend er nog niet aan toe.

En.. zorg voor vriendinnen ! Dat is je vangnet en maakt je minder afhankelijk van je vriend.
Alle reacties Link kopieren
je maakt je zorgen over zijn verleden, hij doet daar geheimzinnig over en dat maakt je onzeker.



Transparantie is het allerfijnst, maar ik denk dat hij weet met zijn openheid bij jou een gevoelige snaar te raken.

Ga dus ervanuit dat hij inderdaad meerdere vriendinnen/sexdates heeft gehad en berust hierin, je kunt er niks aan veranderen en uiteindelijk heeft hij voor jou gekozen.



Achterdocht en ergernis van jouw kant en een jongen die niet wil samenwonen (maar als zijn vader het zegt wel een huis wilt kopen) lijkt me geen basis om zo een stap te nemen.



Ga aan de slag met je wantrouwendheid...betreft het alleen het verleden of zijn er nu ook gebeurtenissen die je niet vertouwt? Dit kan ook voor irritatie bij je vriend zorgen, (een vriendin die hem niet vertouwt) En praat met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:niicolletje schreef op 22 oktober 2014 @ 00:56:

Het gedrag van mijn vriend is dus in een half jaar veranderd van een lieve zorgzame jongen naar een hufter die denkt dat hij de baas is in onze relatie en dat ik er niets meer over te zeggen heb van wat er gebeurd!

- Je hebt behoorlijk veel twijfels over het verleden van je vriend.

- Er is ook redelijk veel ruzie in de tent.

- HIJ is de baas en jij moet dat maar pikken.

- JIJ noemt hem nu een hufter.



Ik denk dat jullie je in ieder geval niet in de schulden moeten steken betreffende een koophuis. Betaald zijn vader dan mee? Ik denk het niet! Als hij het allemaal zo goed weet? Als het fout gaat, en die kans is groot, zitten jullie allebei met een 'verkoop' probleem en een grote schuld. NIET DOEN dus.



Ik denk zelfs dat je aan een huurhuis momenteel niet moet beginnen. Hij vertoond, langzaam maar zeker, zijn ware gezicht (domineren). En jou gaat dat steeds meer tegenstaan.



Je kan dus op zijn minst zeggen dat de match niet ideaal is.



Misschien moet je eens een beetje afstand nemen en eens voor jezelf afvragen of hij het wel voor jou is. Ik ben geneigd te denken dat jullie steeds meer aan het uit elkaar groeien zijn. En dat jullie steeds minder bij elkaar passen.

En blijf niet om een paar leuke dingen bij hem. Wil jij de rest van je leven altijd achterdochtig zijn, gedomineerd worden en veel ruzie hebben? Vraag je dat serieus af.



Sterkte niicolletje
Hoe oud zijn jullie beiden? Hebben jullie een vast inkomen?



Ik bedoel het niet lullig, maar het komt nogal kinderlijk over. Ik zou dit geen relatie noemen maar een verkering. Als je verkering hebt koop je geen woning samen.



Waarom ga je zelf niet iets huren? Dan kan hij ook bij jou komen, ben je van die vader af en kan je eerst eens bekijken of een relatie er in zit voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Wat er in het verleden is gebeurd kun je toch niet meer terugdraaien. Je hoeft niet alles uit het verleden te weten en daar al helemaal niet jaloers op te zijn.



En pas op met je bezitterig zijn, dat gaat op enig moment niet goed.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Geen pauze nemen maar gelijk de hele "relatie" beëindigen!! Dit neigt naar een dictatortje (die zelf weer onder de plak zit bij zijn vader). Het klinkt alsof jij alleen maar goed bent om zijn l*l in te hangen.

Daarnaast wil jij voor hem bepalen wanneer jullie gaan samenwonen, alleen omdat jullie daar de leeftijd voor hebben? Klinkt niet logisch. Samenwonen ga je doen, omdat je niet zonder elkaar verder wilt, in een huis van jullie beider keuze. En meestal begin je daarmee in een huurhuis, wordt er pas gekocht wanneer men compleet zeker van elkaar is . . . . .

Er zal vast nog wel meer spelen maar alleen dit al klinkt tamelijk kansloos. Niet aan beginnen dus!!
Wat @monti zegt..is een heel goed idee.

Sowieso, niet gaan kopen, als er nu al onrust in de tent is, en jullie gaan dan wel uit elkaar, zitten jullie met een schuld, en dat wil je echt niet.

Ik neem aan dat jullie beide nog "thuis" wonen?

Als jij eerst op jezelf gaat wonen, in een huurwoning, en jij bent dan al een stuk zelfstandiger, zal je vriend misschien ook zien, dat hij ook op jou kan bouwen, en dat jij in staat bent beslissingen voor jezelf te nemen...

Misschien raakt hij daardoor wel "aangestoken" en wordt hij ook zelfstandiger.

Dan rustig aan kijken hoe t tussen jullie gaat zonder bemoeienis.

En wat betreft zijn verleden, hij heeft toch voor jou gekozen? wat maakt het verleden van voor jouw tijd, dan nog uit?

Probeer wat meer op jezelf te vertrouwen, dan heb je zijn bevestiging niet nodig, en dan krijgt hij ook wat meer lucht, en zal misschien ook wat meer gaan vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Van een lieve jongen naar een hufter

.

Vertrouw maar op je eigen woorden.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 22 oktober 2014 @ 09:12:

Van een lieve jongen naar een hufter

.

Vertrouw maar op je eigen woorden.Ze is jaloers en claimerig, daar zou ik ook een hufter van worden. Verder lezen we hier alleen haar kant van het verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:shaniqa schreef op 22 oktober 2014 @ 09:17:

[...]





Ze is jaloers en claimerig, daar zou ik ook een hufter van worden. Verder lezen we hier alleen haar kant van het verhaal.

Dat heb jij in een keer goed!

Knap.

.

Anders neem even contact met hem op...wij lezen hier namelijk altijd maar een verhaal.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Tja ik vind dat huftergedeelte ook best wel meevallen..

Misschien interpreteer ik t wel verkeerd hoor, maar Ik zie het meer als dat hij op dit moment nogal beïnvloedbaar is, en daardoor van zich af probeert te bijten, en ja, dan kan ook de liefste even in een hufter veranderen.

Misschien voelt hij zich in een hoekje gedrukt, door zowel haar als zijn pa...en zit hij er midden in.dat kan allemaal maar zo...

Dus TO, ga eerst op jezelf, dan rustig aan kijken hoe t gaat, misschien valt t allemaal best mee.
Alle reacties Link kopieren
Luister goed naar je eigen gevoel en je eigen verstand. Jij bent de baas over je eigen toekomst en je eigen leven, niemand anders.



Zoals jij met je gevoel er nu in zit, zou ik voor stoppen kiezen.



Kies op een dag voor datgene waar je gevoel en je verstand samen vertrouwen in hebben. Dat is dit duidelijk niet. Dit is geen fijn pad naar de toekomst. Een partner moet je vertrouwen, op een partner moet je kunnen bouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven