neerwaartse spiraal

28-08-2014 11:21 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het toch maar posten bij gebrek aan een Dokter Rossi;



Hoe kom ik uit deze negatieve relatie spiraal?



We zitten in een periode dat vrijwel elk wissewasje uitdraait op een irritatie/ruzie.

Volgens hem ben ik negatief en sacherijnig, waardoor hij lelijk tegen mij doet (op het denigrerende af). Vervolgens word ik nog sacherijniger, kruip ik in mijn schulp en word ik onzeker.

Een gevolg hiervan is dat we weinig tot niet intiem zijn, sowieso weinig genegenheid tonen.



Ik kan eerlijk zeggen dat hij gelijk heeft in het feit dat ik negatief ingesteld ben. Ik begrijp ook heel goed dat dat vervelend is voor hem. Het is gedrag wat ik heb meegekregen uit mijn (gebrek aan) opvoeding en daar werk ik aan.



Afgelopen week heb ik vaak tot 10 geteld, heb ik me anders opgesteld, leuker gedragen en hebben we geen ruzie gehad. De sfeer was meer ontspannen en dat was fijn. Ik voelde me weer een leuker mens en zekerder van mezelf.



Nu weet ik dat ik niet te veel moet verwachten van een weekje, maar ik had wel gehoopt wat genegenheid terug te krijgen.

Maar helaas, niks. Ik krijg er zelfs commentaar op als ik toenadering zoek. Even voor het beeld: ik mag blij zijn als ik een kus krijg als hij uit zijn werk komt.



Vanmorgen dus ruzie gemaakt en voor mijn gevoel ben ik weer terug bij af. De opmerkingen die hij maakt als hij kwaad is zijn niet voor de poes en kwetsen me diep.

Met hem praten is moeilijk. Hij zegt dat ik me aanstel en mijn rug eens moet rechten.



Jullie gaan vast vragen wát ik nog leuk vind aan deze man.

Nou, op dit moment niks maar ik wil wel dat het weer goedkomt.

We hebben wel heftigere dingen overwonnen dus dan moet dit ook lukken, tenzij "het" gewoon op is.



Weglopen is (nog) geen optie, we hebben een dochter en we hebben er ook nog niet álles aan gedaan om al op te geven.
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie nog wel leuke dingen samen?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je dochter is in mijn ogen een héél slechte reden om bij elkaar te blijven.

Zij krijgt hierdoor bepaald geen goed voorbeeld van hoe een goede relatie zou moeten zijn.

Ook denk ik dat ze meer gebaat is bij een mama die weliswaar alleen is, maar wél vrolijk is en lekker in haar vel zit, geldt uiteraard ook voor vader.

Als je er toch aan wil werken en voor wil vechten om uit deze negatieve spiraal te komen, ga dan eens op zoek naar een goede relatietherapeut.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op donderdag 28 augustus 2014 11:51 Doen jullie nog wel leuke dingen samen?Bedoel je met z'n tweetjes als in quality time? Eigenlijk niet. Eens in de maand doen we een dagje weg maar altijd met vrienden. Kind gaat dan ook niet mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op donderdag 28 augustus 2014 11:59 Je dochter is in mijn ogen een héél slechte reden om bij elkaar te blijven.

Zij krijgt hierdoor bepaald geen goed voorbeeld van hoe een goede relatie zou moeten zijn.

Ook denk ik dat ze meer gebaat is bij een mama die weliswaar alleen is, maar wél vrolijk is en lekker in haar vel zit, geldt uiteraard ook voor vader.

Als je er toch aan wil werken en voor wil vechten om uit deze negatieve spiraal te komen, ga dan eens op zoek naar een goede relatietherapeut. Ze is inderdaad geen reden om samen te blijven maar daardoor kan ik nou eenmaal niet zomaar weggaan. Relatietherapeut denk ik ook aan, maar verwacht niet dat hij dat een goed idee vindt.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben misschien niet alles gedaan om jullie relatie te laten werken, maar wel alles om het stuk te laten lopen. Waarom? Waarom doorgaan als jullie dat allebei niet willen?



Kwetsende opmerkingen maken doe je niet naar iemand waar je om geeft. En DUS ruzie maken om een kusje ook niet.
en Pyrrha verbrak als eerste de stilte met haar stem en weigerde aan het bevel van de godin te gehoorzamen.
Alle reacties Link kopieren
quote:van-vert schreef op 28 augustus 2014 @ 11:21:

Ik ga het toch maar posten bij gebrek aan een Dokter Rossi;



Hoe kom ik uit deze negatieve relatie spiraal?



We zitten in een periode dat vrijwel elk wissewasje uitdraait op een irritatie/ruzie.

Volgens hem ben ik negatief en sacherijnig, waardoor hij lelijk tegen mij doet (op het denigrerende af). Vervolgens word ik nog sacherijniger, kruip ik in mijn schulp en word ik onzeker.

Een gevolg hiervan is dat we weinig tot niet intiem zijn, sowieso weinig genegenheid tonen.



Ik kan eerlijk zeggen dat hij gelijk heeft in het feit dat ik negatief ingesteld ben. Ik begrijp ook heel goed dat dat vervelend is voor hem. Het is gedrag wat ik heb meegekregen uit mijn (gebrek aan) opvoeding en daar werk ik aan.



Afgelopen week heb ik vaak tot 10 geteld, heb ik me anders opgesteld, leuker gedragen en hebben we geen ruzie gehad. De sfeer was meer ontspannen en dat was fijn. Ik voelde me weer een leuker mens en zekerder van mezelf.



Nu weet ik dat ik niet te veel moet verwachten van een weekje, maar ik had wel gehoopt wat genegenheid terug te krijgen.

Maar helaas, niks. Ik krijg er zelfs commentaar op als ik toenadering zoek. Even voor het beeld: ik mag blij zijn als ik een kus krijg als hij uit zijn werk komt.



Vanmorgen dus ruzie gemaakt en voor mijn gevoel ben ik weer terug bij af. De opmerkingen die hij maakt als hij kwaad is zijn niet voor de poes en kwetsen me diep.

Met hem praten is moeilijk. Hij zegt dat ik me aanstel en mijn rug eens moet rechten.



Jullie gaan vast vragen wát ik nog leuk vind aan deze man.

Nou, op dit moment niks maar ik wil wel dat het weer goedkomt.

We hebben wel heftigere dingen overwonnen dus dan moet dit ook lukken, tenzij "het" gewoon op is.



Weglopen is (nog) geen optie, we hebben een dochter en we hebben er ook nog niet álles aan gedaan om al op te geven.





En dat is dus het probleem... je weet dus wel hoe je je moet opstellen en wat de gevolgen daarvan zijn....echter verwacht je op een heeeeeeeele korte termijn daar resultaat van en dat is niet realistisch... Hij moet weten dat het menens is dat je niet zomaar even wat doet, maar dat het een verandering is die stand houd...



Oftewel eerst zien en dan geloven...
Dus je bent negatief en dat komt vanuit je opvoeding en dat ben je al behoorlijk lang want jullie hebben samen een kind. Nu doe je een week je best en moet alles in orde zijn en nu hadden jullie vanmorgen alweer ruzie.



Jij vraagt je misschien af waarom je hem nog leuk moet vinden maar ik zou meer zorgen maken of hij jou nog wel leuk vindt.



Als er iets vreet aan je eigen levensvreugde is het een partner die niet positief in het leven staat. Je sleurt je partner mee in je eigen negatieve spiraal met hoe jij tegen over het leven staat.



Ik ken zo iemand van heel dichtbij en alle leuke dingen begint zij met een 'maar'. Doodvermoeiend en ik ga nog nauwelijks met haar om en andere vrienden denken er ook zo over.



Je zou kunnen beginnen met een gesprek van je partner waarin je hem rustig je excuus aanbiedt voor je gedrag en dat je zelf ziet waar je mee bezig bent en dat je merkt dat jouw negatieve gedrag zijn stempel drukt op jullie gezinsgeluk en dat je daar verandering in gaat brengen. Leer nadenken voor je begint te zeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterplant schreef op donderdag 28 augustus 2014 12:31 Dus je bent negatief en dat komt vanuit je opvoeding en dat ben je al behoorlijk lang want jullie hebben samen een kind. Nu doe je een week je best en moet alles in orde zijn en nu hadden jullie vanmorgen alweer ruzie.



Jij vraagt je misschien af waarom je hem nog leuk moet vinden maar ik zou meer zorgen maken of hij jou nog wel leuk vindt.



Als er iets vreet aan je eigen levensvreugde is het een partner die niet positief in het leven staat. Je sleurt je partner mee in je eigen negatieve spiraal met hoe jij tegen over het leven staat.



Ik ken zo iemand van heel dichtbij en alle leuke dingen begint zij met een 'maar'. Doodvermoeiend en ik ga nog nauwelijks met haar om en andere vrienden denken er ook zo over.



Je zou kunnen beginnen met een gesprek van je partner waarin je hem rustig je excuus aanbiedt voor je gedrag en dat je zelf ziet waar je mee bezig bent en dat je merkt dat jouw negatieve gedrag zijn stempel drukt op jullie gezinsgeluk en dat je daar verandering in gaat brengen. Leer nadenken voor je begint te zeuren. Ik snap wat je zegt. Maar dat ik negatief ingesteld ben wil niet automatisch zeggen dat alles daarom aan mij ligt en/of alles verpest. Hoe kan hij nou verwachten dat ik leuk en zorgeloos tegen hem doe als hij mij constant naar beneden haalt?
Wat denk je hiervan: Online cursus Reset je relatie



Minder grote stap dan naar een relatietherapeut. Maar wel duidelijk dat je meer moet investeren dan één week niet zeuren. En dat het van beide kanten moet komen.



Ik ken deze cursus verder niet, kwam hem stomtoevallig tegen toen ik iets over relaties aan het lezen was. Kan hem dus ook niet aanbevelen of afraden. Maar het stuk wat ik las, was wel verhelderend over hoe (slechte) relaties werken. Dus wie weet de cursus ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op donderdag 28 augustus 2014 13:00 Wat denk je hiervan: <a href="http://www.carolinefranssen.nl/relatieacademie/" class="link">Online cursus Reset je relatie</a>



Minder grote stap dan naar een relatietherapeut. Maar wel duidelijk dat je meer moet investeren dan één week niet zeuren. En dat het van beide kanten moet komen.



Ik ken deze cursus verder niet, kwam hem stomtoevallig tegen toen ik iets over relaties aan het lezen was. Kan hem dus ook niet aanbevelen of afraden. Maar het stuk wat ik las, was wel verhelderend over hoe (slechte) relaties werken. Dus wie weet de cursus ook. Bedankt! Ik zal er naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me het beste dat je eens een goed gesprek met hem aangaat. Vertel gewoon je gevoelens en zeg dat het je kwetst als hij je continu naar beneden haalt. En dan zou ik in alles gewoon eerlijk zijn, lucht je hart bij hem. Dan zie je vanzelf of hij bereid is er wat aan te veranderen. Als hij doorgaat zoals hij nu doet, zal het hem weinig schelen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:van-vert schreef op 28 augustus 2014 @ 11:21: Hij zegt dat ik me aanstel en mijn rug eens moet rechten.Dit is verbale mishandeling!! Je hebt een kind met deze man, wat als er iets met haar is, krijgt zij dan ook zo'n "fijne" opmerking over zich heen?
Ik ben vrijgezel, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:van-vert schreef op 28 augustus 2014 @ 11:21:



Nu weet ik dat ik niet te veel moet verwachten van een weekje, maar ik had wel gehoopt wat genegenheid terug te krijgen.

Maar helaas, niks. Ik krijg er zelfs commentaar op als ik toenadering zoek. Even voor het beeld: ik mag blij zijn als ik een kus krijg als hij uit zijn werk komt.

Vanmorgen dus ruzie gemaakt en voor mijn gevoel ben ik weer terug bij af.



'Dus' ruziegemaakt? Waarom 'dus' ruziegemaakt?





Jullie gaan vast vragen wát ik nog leuk vind aan deze man.





Nee integendeel, ik vraag me af wat deze man nog leuk moet vinden aan jou.

.
Alle reacties Link kopieren
quote:van-vert schreef op 28 augustus 2014 @ 11:21:



Met hem praten is moeilijk. Hij zegt dat ik me aanstel en mijn rug eens moet rechten.

.Ik denk dat hij gelijk heeft. Recht je rug en houd op met dat negatieve en chagrijnige gezeur en dat ge-ruziezoek altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:luprisaf schreef op 28 augustus 2014 @ 13:11:

[...]





Dit is verbale mishandeling!! Je hebt een kind met deze man, wat als er iets met haar is, krijgt zij dan ook zo'n "fijne" opmerking over zich heen?Dan zal ik de rest van zijn opmerkingen maar helemaal achterwege laten..
Alle reacties Link kopieren
quote:jools241 schreef op 28 augustus 2014 @ 13:20:

[...]





Ik denk dat hij gelijk heeft. Recht je rug en houd op met dat negatieve en chagrijnige gezeur en dat ge-ruziezoek altijd.



Het ligt wel iets genuanceerder dan dit.

Ik zeur heus niet om het zeuren en ik loop niet doelbewust ruzie te zoeken of dingen uit te lokken. Als het allemaal zo simpel was zou ik hier niet een topic openen.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je aan je negatieve instelling gedaan, als je zelf weet dat je dat hebt? Wat is er leuk aan jou, wat maakt het voor je man nog leuk om thuis te komen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Caviahaar schreef op 28 augustus 2014 @ 14:35:

Wat heb je aan je negatieve instelling gedaan, als je zelf weet dat je dat hebt? Wat is er leuk aan jou, wat maakt het voor je man nog leuk om thuis te komen?



Ben nog niet bij een psycholoog geweest, ik ga volgende week een afspraak maken. En dit dan voor de verknipte opvoeding.



Qua gedrag let ik op hoe ik bepaalde dingen zeg of vraag. Ik denk beter na voor ik ergens antwoord op geef.. kleine dingen maar ik ben me er goed van bewust en dat is stap één.



Ik denk ook dat ik te snel "resultaat" wilde zien. Dat was niet helemaal fair.



Ik denk dat hij weinig leuk vind aan mij op het moment.
Hij is ook niet leuk als hij jou zo omlaag haalt dus ook hij mag wel aan zich zelf werken.

Jullie houden elkaars "gedoe" in stand en zitten in een cirkel waar moeilijk uit te komen is.

Hij maakt denigrerende opmerkingen naar jou toe en jij bent negatief en chagrijnig.

Een 3e persoon, professioneel, lijkt mij noodzakelijk om dit huwelijk nog te kunnen redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:nbk schreef op 28 augustus 2014 @ 11:59:

Je dochter is in mijn ogen een héél slechte reden om bij elkaar te blijven.

Zij krijgt hierdoor bepaald geen goed voorbeeld van hoe een goede relatie zou moeten zijn.

Ook denk ik dat ze meer gebaat is bij een mama die weliswaar alleen is, maar wél vrolijk is en lekker in haar vel zit, geldt uiteraard ook voor vader.

Alleen zijn wil niet per definitie zeggen dat je daar gelukkig van wordt. Eerst maar eens werken aan je eigen geluk TO. Wat zit jou dan dwars? Weleens gedacht aan je
Alle reacties Link kopieren
Wat mij op het moment dwars zit, en waar ik me niet fijn bij voel is de gebrekkige opvoeding die ik heb gehad. Ik heb hier jarenlang geen aandacht aan besteed maar nu komt het bovendrijven. Dat is mijn probleem en ik ben de enige die daar wat aan kan doen.

Ik mag me natuurlijk niet afreageren op hem en dat probeer ik ook in toom te houden.



Kort samengevat mis ik een stuk vertrouwen, veiligheid en genegenheid in de opvoeding die ik heb gehad. Er was altijd spanning en strijd tussen mij en mijn ouders en tussen mijn ouders onderling. Ik kon niks, bakte nergens wat van, mocht niks etc. Ik werd behandeld als een klein kind.



Door sommige opmerkingen en de houding van mijn partner komt dat gevoel weer helemaal terug en ga ik me daartegen verzetten. Hij heeft niet door dat ik daar zoveel last van heb. Hij vind gewoon dat ik me niet moet aanstellen.



Soms heeft hij daar ook wel gelijk in maar soms werkt hij dat gedrag zelf in de hand.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er geen gebrekkige opvoeding gehad? Get a life get over it.

Doe eens iets wat hij niét verwacht, zorg voor een mooie gedekte tafel met lekker avondeten, kaarsen, glas wijn. Besteed extra aandacht aan je uiterlijk, zorg dat je eruit ziet als een aantrekkelijke spannende vrouw..

Probeer naar boven te halen waarom jullie ooit voor elkaar zijn gevallen.

Je kan een negatieve spiraal op élk moment zelf stoppen.

Doe gezellig, lach als hij komt, maak grapjes ( lach vooral om zijn grapjes) en wees leuk gezelschap..
Alle reacties Link kopieren
quote:lianne2 schreef op donderdag 28 augustus 2014 16:29 Wie heeft er geen gebrekkige opvoeding gehad? Get a life get over it.

Doe eens iets wat hij niét verwacht, zorg voor een mooie gedekte tafel met lekker avondeten, kaarsen, glas wijn. Besteed extra aandacht aan je uiterlijk, zorg dat je eruit ziet als een aantrekkelijke spannende vrouw..

Probeer naar boven te halen waarom jullie ooit voor elkaar zijn gevallen.

Je kan een negatieve spiraal op élk moment zelf stoppen.

Doe gezellig, lach als hij komt, maak grapjes ( lach vooral om zijn grapjes) en wees leuk gezelschap..



Zou jij de behoefte hebben je spannend aan te kleden en alles uit de kast halen voor een man die je uitmaakt voor bijvoorbeeld lelijk mens en slapjanus? Ik heb me afgelopen week als een gezellig, lief en leuk mens gedragen. Kreeg er niks voor terug (ik verwachtte te snel resultaat kennelijk). Dus ik ga maar weer verder met leuk en gezellig doen, dat scheelt alweer ruzie. Maar het spannend aankleden en me uitsloven komt wel in een later stadium.

Sorry maar dat voelt voor mij dus als belonen voor zijn respectloze gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Maar je wilt uit de negatieve spiraal...

Of niet?

Het leven is kort, je zegt zelf, jullie hebben een dochter etc,

Kan jou het schelen, doe jij toch als eerste leuk, wie weet hoe hij bijdraait en volgende week met een bloemetje komt.

Zo blijft het: als jij... dan ik...

Dus, zie het als een psychologisch experiment

Maar een man die lelijk mens en slapjanus tegen mij zou zeggen zou ik ook niet trekken..

Dat is naar om te horen..

Aan de andere kant, zorgen dat je er helemaal abfab verzorgd uitziet kan je ook wel weer zien als een leuke revenge haha, dus win win situatie. Ga naar de kapper, scrub en smeer jezelf van top tot teen, lach, straal en geniet en positieve dingen komen jouw kant op. En misschien zelf je eigen vent haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven