nooit mama zullen worden

20-09-2014 12:32 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Sommigen zullen denken is zij weer met dit onderwerp. Maar ik hoop dat ik er nog 1x over mag schrijven. Ik had een relatie met een topper die geen kids wilde en ik wel. Uit elkaar gegaan maar toch weer bij elkaar nu. Nog steeds wil ik graag kids maar heb nu wel veel meer rust. Ik geniet zo van deze liefde en het gevoel dat ik zo graag kids wil raakt steeds iets meer op de achtergrond. Het zal wel lastig blijven maar het wordt iets minder erg voor mij. Zijn er meer dames die dit zo ervaren. Een geweldige vriend is ook fijn. En ik ben ook al wat ouder. Het moet ook allemaal gelijk lukken dan en als het niet lukt ben ik mijn topper kwijt. Ik probeer mij er maar bij neer te leggen. Wie nog meer en lukt dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Het is geen makkelijke keuze.

Het willen van een kind is zo'n rauwe en onzekere emotie. Een wens en gedachte, maar je weet niet wat het inhoudt.

Jouw relatie is wel duidelijk.



Ik snap het wel.

Ik ben zelf ongewenst knderloos en na een scheiding heb ik een hele lieve man gevonden, die geen kinderen wil.

Ik wel, nog steeds.



Maar het is een onmogelijke keuze voor mij.

Ik hou van Scampman, ik weet hoe mijn leven met hem eruit ziet. Ik weet niet hoe dat is met een kind.



Moeilijk, moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Als ik geen kinderen zou willen en mijn man wel en als ik zag hoeveel verdriet hij zou hebben maar toch bij mij zou blijven, zou ik mij wel heel rot voelen.
Ik denk dat het hele punt is dat toch graag kinderen met HEM wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:fairy1 schreef op 20 september 2014 @ 14:04:

Je doet me denken aan een lieve kennis van me, gek op kinderen. Haar vriend wilde ze misschien, ooit, later, maar nu nog niet. Ze heeft altijd hardop getwijfeld aan haar relatie, hij was het toch niet helemaal en had zo zijn foutjes. Zij wilde heel graag kinderen, hij ook echt wel een keer maar nu nog niet. Ze is nu de 40 ruim voorbij, die kinderen gaan er niet meer komen. En ze is verbitterd, over haar vriend, over zichzelf. Dat ze haar kinderwens heeft genegeerd voor haar vriend, die eigenlijk steeds meer op een natte dweil gaat lijken. Dus, hoe belangrijk is jouw relatie voor jou, is die het echt waard om je kinderwens voor te laten schieten?Die kans is best groot en dan raak je vrees ik wel een groot stuk van je gevoel voor hem kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Als hij maar gelukkig is?
quote:stokske schreef op 20 september 2014 @ 14:50:

Als ik geen kinderen zou willen en mijn man wel en als ik zag hoeveel verdriet hij zou hebben maar toch bij mij zou blijven, zou ik mij wel heel rot voelen.Onterecht naar mijn idee...Hij maakt zelf die keuze.
Een relatie met een topper?

Deze is misschien nog wel erger dan mijn mannetje...



Ik zou mijn kinderwens niet opgeven voor een man, net als dat ik niet voor een ander wil proberen een kind te krijgen als ik dat echt niet wil.



In een relatie mag je best verschillend zijn, maar er zijn naar mijn mening toch echt zaken waar je het over eens moet zijn en beide volledig achter moet staan. Kinderen is zeker één van die redenen. Wat nu als jij oeperdepoepsie zwanger wordt? Dan moet jij dat dus weghalen? Sta je daar dan wel achter? Weet je zeker dat je het hem niet gaat verwijten over 10 jaar? Dat hij de reden is dat jij geen kind hebt of in ieder geval niet de kans hebt gehad te proberen een kind te krijgen?
quote:Quinty schreef op 20 september 2014 @ 14:54:

Als hij maar gelukkig is?Hij heeft toch even veel recht om geen kinderen te willen als to die ze wel wil?
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 20 september 2014 @ 14:56:

[...]





Hij heeft toch even veel recht om geen kinderen te willen als to die ze wel wil?

Klopt helemaal.

Maar tegen je wil kinderen krijgen is net zo erg als tegen je zin kinderloos blijven. Beiden maakt ongelukkig. En beiden hebben er recht op om gelukkig te zijn toch? Dat gaat dus met elkaar niet lukken!
quote:stokske schreef op 20 september 2014 @ 14:50:

Als ik geen kinderen zou willen en mijn man wel en als ik zag hoeveel verdriet hij zou hebben maar toch bij mij zou blijven, zou ik mij wel heel rot voelen.Wie zegt dat hij zich niet net zo rot voelt?
Alle reacties Link kopieren
quote:biekoe schreef op 20 september 2014 @ 14:36:

Wat ik bedoel; hou jezelf niet voor de gek! Jouw topper is jouw werkelijke topper niet! Open je ogen en ga! Over een paar jaar heb je de keuze niet meer.

Even daargelaten hoe de vriend van TO is, dat weet ik niet, maar waarom is iemand je werkelijke topper niet in zo'n geval als dit?



Mijn relatie met mijn vriend is verder heel erg leuk momenteel. We hebben onze ups en downs gehad, maar waar is dat niet het geval?



Hij heeft mij ook wel aan het denken gezet over kinderen. Want: hoe diep zit mijn kinderwens nu eigenlijk? Wil ik alles aan de kant zetten voor kinderen? Wil ik kinderen omdat IK dat wil of omdat iedereen om me heen kinderen krijgt en het dus eigenlijk ook min of meer van mij verwacht wordt?



Heel veel vragen die in mij opkwamen kon ik niet volmondig met ja beantwoorden. Ik zou bijvoorbeeld echt niet alles aan de kant willen zetten voor mijn kinderen, ik ben ook een individu.

Misschien zou ik wel een vreselijke moeder zijn, omdat ik best wat "ik ben naast moeder ook nog gewoon Yraatje"trekjes vrees te hebben.



Toen ik een tijdje terug een gesprek had met een vriendin over dat het voor mij eindelijk leek alsof ik dit alles een plekje had gegeven, dat ik kon doen en laten wat ik wilde en dat ik helemaal nergens meer rekening mee hoef te houden antwoordde zij dat zij ook niet het gevoel heeft dat ze dingen moet laten.

Maar zij is zo'n moeder die echt alles voor haar kind doet. Als hij zich even verveelt zit ze er meteen bovenop, terwijl ik denk: laat hem het nou even zelf uitzoeken. Hij moet dat ook leren.

Ik werd er een beetje kriebelig van zelfs.



En dan voel ik me weer erg slecht daarover.
Ze zijn nog maar een half jaar samen..Ze heeft alle kans om er nu uit te stappen ipv over 10 jaar het nog voor zijn voeten te gooien.



Overigens kan ik me voorstellen dat een man na een half jaar niet gelijk aan kinderen denkt.
quote:iones schreef op 20 september 2014 @ 14:58:

[...]



Klopt helemaal.

Maar tegen je wil kinderen krijgen is net zo erg als tegen je zin kinderloos blijven. Beiden maakt ongelukkig. En beiden hebben er recht op om gelukkig te zijn toch? Dat gaat dus met elkaar niet lukken!Ben ik helemaal met je eens😊
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 20 september 2014 @ 14:59:

Ze zijn nog maar een half jaar samen..Ze heeft alle kans om er nu uit te stappen ipv over 10 jaar het nog voor zijn voeten te gooien.



Overigens kan ik me voorstellen dat een man na een half jaar niet gelijk aan kinderen denkt.

Niet gelijk of helemaal nooit?

Dat zijn twee totaal verschillende dingen he!

Ik wist vroeger al dat ik nooit kinderen wilde. En ik had vriendinnen die toen al wisten dat zij ze wél wilden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 20 september 2014 @ 13:21:

Ik zou nooit mijn kinderwens opgeven voor een man.Hier hetzelfde. Los van dat ik het niet zou willen, denk ik dat ik het ook niet zou kunnen. Die (mijn) kinderwens is zo'n oerdrang, ik betwijfel of ik die zou kunnen onderdrukken.
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
quote:Purpie schreef op 20 september 2014 @ 15:01:

[...]



Hier hetzelfde. Los van dat ik het niet zou willen, denk ik dat ik het ook niet zou kunnen. Die (mijn) kinderwens is zo'n oerdrang, ik betwijfel of ik die zou kunnen onderdrukken.





+1



Moeder ben je voor altijd, relaties zijn tijdelijk.
Ab imo pectore
quote:iones schreef op 20 september 2014 @ 15:00:

[...]



Niet gelijk of helemaal nooit?

Dat zijn twee totaal verschillende dingen he!

Ik wist vroeger al dat ik nooit kinderen wilde. En ik had vriendinnen die toen al wisten dat zij ze wél wilden.Klopt. In dit geval heeft haar vriend er al een paar,dus ik kan me voorstellen dat hij het wel genoeg vind zo. To weet na een half jaar al dat hij de vader van haar kind(eren) zou moeten worden. Dat kan een man ook afschrikken hè.
quote:noa783 schreef op 20 september 2014 @ 14:16:

[...]

Mijn broer is getrouwd met een man zij hebben samen met een bevriend lesbisch stel een dochter. Zij is ondertussen 16 en door de duidelijke structuur en enorm bewuste keuze heeft dit heel goed uitgepakt.

Ondanks dat ze wekelijks reacties van afkeer en vooroordelen zoals hierboven te horen krijgen.



De laatste jaren zie je inderdaad steeds meer lesbische en homostellen die op deze wijze aan het ouderschap beginnen. Toch vind ik dat dan weer anders dan dat TO haar relatie behoudt met huidige vriend en met een andere man een kind krijgt. Bij de homostellen is er nl. sprake van in totaal vier volwassenen die alle vier graag een kindje willen krijgen en hun leven willen aanpassen. Het kind wordt dan door alle vier betrokkenen gewild.

Dat zou denk ik toch anders zijn als de vriend van TO geen kinderwens heeft, laat staan z'n vakantie of bestedingspatroon wil aanpassen aan een 'ongewild' kind. Laat staan trotse moederverhalen van eigen vriendin wil aanhoren.



Ik ben dan altijd zo bang dat een kind sterk voelt dat het niet gewenst is en al met 1-0 achterstand op de wereld komt.
quote:emmylou schreef op 20 september 2014 @ 15:08:

[...]





+1



Moeder ben je voor altijd, relaties zijn tijdelijk.En de relatie met de vader van je kind dan?
quote:emmylou schreef op 20 september 2014 @ 15:08:

[...]





+1



Moeder ben je voor altijd, relaties zijn tijdelijk.Er zijn nog steeds mensen die hun leven lang bij hun partner blijven en nog gelukkig zijn ook. Er zijn ook mensen die hun kinderen nooit zien, dan ben je misschien wel moeder of vader, maar van een ouder-kindrelatie is dan geen sprake.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel liefdesrelaties.

Persoonlijk vind ik die ondergeschikt aan een oergevoel die een kinderwens kan zijn.



Ik zou nooit mijn kinderwens opgeven voor een liefdesrelatie. Die zijn meestal tijdelijk, en vaak vervangbaar. Hoe hard ook.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 20 september 2014 @ 15:11:

[...]



En de relatie met de vader van je kind dan?inderdaad! Je kunt scheiden wat je wilt maar hij blijft voor altijd de vader van je kind. Een zwaardere verbintenis met iemand kun je niet aangaan, dan samen met die persoon kinderen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZaraZara100 schreef op zaterdag 20 september 2014 15:10 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="noa783 in "nooit mama zullen worden"" class="messagelink">noa783 schreef op 20 september 2014 @ 14:16</a>:</b>

[...]

Mijn broer is getrouwd met een man zij hebben samen met een bevriend lesbisch stel een dochter. Zij is ondertussen 16 en door de duidelijke structuur en enorm bewuste keuze heeft dit heel goed uitgepakt.

Ondanks dat ze wekelijks reacties van afkeer en vooroordelen zoals hierboven te horen krijgen.</div></blockquote>



De laatste jaren zie je inderdaad steeds meer lesbische en homostellen die op deze wijze aan het ouderschap beginnen. Toch vind ik dat dan weer anders dan dat TO haar relatie behoudt met huidige vriend en met een andere man een kind krijgt. Bij de homostellen is er nl. sprake van in totaal vier volwassenen die alle vier graag een kindje willen krijgen en hun leven willen aanpassen. Het kind wordt dan door alle vier betrokkenen gewild.

Dat zou denk ik toch anders zijn als de vriend van TO geen kinderwens heeft, laat staan z'n vakantie of bestedingspatroon wil aanpassen aan een 'ongewild' kind. Laat staan trotse moederverhalen van eigen vriendin wil aanhoren.



Ik ben dan altijd zo bang dat een kind sterk voelt dat het niet gewenst is en al met 1-0 achterstand op de wereld komt.



Dat is inderdaad waar in TO haar situatie zou er 1 iemand zijn die het kindje nooit gewild heeft. Ze kan deze keuze ook niet maken als haar partner ook tegen deze 'oplossing' is. Maar wie weet staat hij open voor alternatieven. Het hoeft zeker niet bovenstaand alternatief te zijn.



Ik moet wel zeggen dat ik net pas ergens las dat ze deze man pas een half jaar kent. Dan is het wellicht veel te vroeg om over zulke grote beslissingen te praten.
Alle reacties Link kopieren
@ Yraatje; haar topper is haar topper niet omdat hij haar niet wil geven wat ze heel graag wil. Ze gaat hier enorme spijt van krijgen. Ik denk dat haar kinderwens zo diep zit dat ze dit nooit een plekje kan gaan geven.

Jouw situatie is (wellicht) helemaal anders. En dan geldt deze uitspraak ook niet voor jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:biekoe schreef op 20 september 2014 @ 17:16:

@ Yraatje; haar topper is haar topper niet omdat hij haar niet wil geven wat ze heel graag wil. Ze gaat hier enorme spijt van krijgen. Ik denk dat haar kinderwens zo diep zit dat ze dit nooit een plekje kan gaan geven.

Jouw situatie is (wellicht) helemaal anders. En dan geldt deze uitspraak ook niet voor jou.

Mijn situatie is niet anders.

Ik wilde wel kinderen, mijn vriend niet.



Ik moet wel bekennen dat ik nooit de allesoverheersende kinderwens gehad heb. Zo van: nu moet ik moeder worden.

Maar wel dat ik me soms eenzaam kan voelen omdat ik geen kinderen heb en daar dus ook niet echt over mee kan praten.

En ook dat ik soms die allesoverheersende liefde niet kan voelen. Of het gevoel hebben dat je voor een persoon alles bent, zijn/haar hele wereld en dat hij/zij jou volledig vertrouwt (zie ik bij neefjes/nichtjes)...



En ja, ik heb een leuk leven. Zonder kinderen is het ook leuk en ik kan heel veel dingen doen die ik leuk vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven