op wintersport, even klagen..

18-02-2012 10:27 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is gisteren vertrokken voor een weekje wintersport. Natuurlijk hartstikke leuk voor hem. Ik gun het hem en ik zou hem zoiets ook nooit verbieden

maar...

Ik vind het voor mezelf zo ontzettend niet leuk!

a. Ik ben jaloers! Ik wilde en mocht ook wel mee, maar helaas was mijn baas het daar niet mee eens, kreeg dus geen vrij.. en als je dan bericht krijgt: goede reis gehad, stralende zon, mooie sneeuw! grrrr!

b. Ik voel me eenzaam! Opzich genoeg leuke dingen in de planning, en ik moet dus gewoon werken komende week, alleen dit weekend hebben al mn vrienden geen tijd dus is het een heel weekend alleen thuis zijn..

c.thuiskomen in een leeg huis! Op de een of andere manier vind ik het zo vervelend om thuis te komen in een leeg huis en te weten dat er ook niemand meer komt. Ik vind het een beetje eng :P (kijk dan ook zeker geen thrillers deze week ;))

Ach, het is ook maar een onzinnig iets, en ik hoop natuurlijk dat hij het heel leuk heeft, en het is maar een weekje. Het grootste probleem is gewoon dat ik ontzettend jaloers ben op hem! En dat moest ik gewoon even kwijt Kennen jullie het gevoel ook?
Nee, herken ik niet zo eigenlijk!

Wat me het meest opvalt in jouw post is het feit dat je je eenzaam voelt. Eenzaam, omdat je vriendinnen dit weekend al andere plannen hebben? Kan jij jezelf echt niet 2 dagen alleen vermaken?

Jammer dat je niet vrij kon krijgen op je werk, maar kom op, trek je hangpak aan en ga lekker onderuit hangen op de bank met een heerlijk glas wijn, versnapering en een film! Geniet ervan!
Nee, dat gevoel ken ik niet.

Heb je geen hobby?

Is er echt niemand waarmee je kunt afspreken?

Vrienden, familie?

Ik zou lekker genieten en doen wat je wilt, zonder rekening te hoeven houden met iemand.

Sporten, film, musea, bos, park, markt, uitgebreid koken etc.
Yep herkenbaar, mijn man gaat ook nog
Huur lekker een paar films, koop een mooi boek of een paar tijdschriften en sla lekkere boodschappen in. Verwarming op 23, lekker joggingpak aan, stekker uit de telefoon en de deur niet meer uit. Oooooh, ik zou het wel weten!
Een weekend alleen thuis?

Dvd's/ Bleu-rays/3D's films in huis halen.

Jouw favo versnaperingen in huis halen.

Lekkere thee/wijn/chocomelk enz in huis halen.

Een mooi bos bloemen als deco in huis halen.

Trek je huispak aan.

Verwarming op temperatuur.

Eventueel een lekker dekentje.

Geniet ervan.

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Jaja, wij zouden het weekend wel doorkomen samen
Nee, herken het helemaal niet. Ik vind dat je je ook behoorlijk aanstelt.

A. Jalozie is een hele lelijke emotie. Waarom niet gewoon blij zijn voor je vriend en het daarbij laten?

B. Eenzaam zijn als je vriend er een week niet is? Volgens mij wordt het tijd dat je je wat onafhankelijker op gaat stellen. Hoe denk je dat al die single mensen hun tijd doorbrengen? Hoe deed je dat voordat je een vriend had?

C. Een leeg huis eng? Zie mijn antwoord bij B.

Kom op zeg.....waar is je zelfstandigheid gebleven?
Mijn vriend is naar de carnaval dit weekend en kind is uit logeren: HEERLIJK! Ik heb juist tegen dingen nee gezegt; even tijd voor mezelf!

Ik ga zo eerst werken nog even, dan bestel ik lekker een pizza, ga ik in bad met een wijntje (zónder gestoord te worden) en ga ik heerlijk all you need is love kijken! Morgen heerlijk uitslapen, wat tijdschriften lezen, lekker niks doen. En als klap op de vuurpijl heb ik óók nog eens het hele bed voor mezelf vannacht!

Ik herken het dus absoluut niet.
Geen herkenning.

Het lijkt me juist heerlijk om even het huis voor jezelf te hebben.
Ik ben dol op echtgenoot, maar ik vind het heerlijk als hij een weekje wieberen is! Lekker alles doen en laten wat ik zelf wil zonder met iemand rekening te houden. Rustig om zeven uur 's avonds of om half vier 's nachts naar bed gaan, vis bakken (hij gaat ervan over zijn nek en we hebben een open keuken), eindeloos lezen of alle series kijken die hij niet leuk vindt. En feest als hij weer terug is!
eenzaam is ook wel een groot woord. maar ik kan er wel slecht tegen om alleen te zijn, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik mezelf niet kan vermaken en ik weet ook wel genoeg dingen om te doen. Ik lees graag, kijk graag films, sporten, de stad even in. Maar ik heb graag iemand om me heen.

Ach, het is ook vooral het jaloerse gevoel. Het "eenzaam" en "niks te doen" komt daar ook uit voort, ik had graag op de piste gestaan, liever dan lezen, film, sporten, shoppen e.d.
Jynta, wat een heerlijk weekend heb je voor de boeg. Geniet ervan!
Tjee, klinkt afhankelijk. Is maar goed dat jouw vriend geen baan heeft waar ie n week weg is.

Ik ben ook single geweest en had een druk sociaal leven.

Als ik een weekend "vrij" was ( in dit geval zonder feestjes, evenementen e.d), dan had ik zo'n relax weekend.

Dat is ook genieten.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Tsja, blondejojo, je kan nou eenmaal niet alles hebben. Deal with it en zeur niet zo. Maak je het jezelf een stuk makkelijker mee.
Je klinkt wel erg afhankelijk van je vriend. Ik krijg er beklemmende kriebels van. Je partner is toch geen verlengstuk van jezelf? Door te zeuren en te miepen maak je het alleen maar erger voor jezelf.
quote:loulouise schreef op 18 februari 2012 @ 10:47:

Jynta, wat een heerlijk weekend heb je voor de boeg. Geniet ervan!Ja, héérlijk he? Dank je!!
Ik zou wel eens willen dat mijn man een weekje opkrast. Heerijk even rust, stilte, elke avond sushi eten, mijn eigen programma's kunnen kijken, niemand die de boel viesmaakt. Je hebt me op een idee gebracht Man moet maar eens lekker een weekje met broer/vader/vriend op vakantie gaan!
quote:loulouise schreef op 18 februari 2012 @ 10:44:

Nee, herken het helemaal niet. Ik vind dat je je ook behoorlijk aanstelt.

A. Jalozie is een hele lelijke emotie. Waarom niet gewoon blij zijn voor je vriend en het daarbij laten?

B. Eenzaam zijn als je vriend er een week niet is? Volgens mij wordt het tijd dat je je wat onafhankelijker op gaat stellen. Hoe denk je dat al die single mensen hun tijd doorbrengen? Hoe deed je dat voordat je een vriend had?

C. Een leeg huis eng? Zie mijn antwoord bij B.

Kom op zeg.....waar is je zelfstandigheid gebleven?

Ik zal hier even antwoord op geven

A. Ja jaloers, ik wil ook skien, ik vind dat echt superleuk, maar helaas zit dat er niet in dit jaar, dat wil niet zeggen dat ik niet blij ben voor hem. Ik gun het hem zeker. Maar is het zo raar dat ik dan baal/jaloers op hem ben omdat ik graag zelf ook had gewild? Dit spreek ik overigens heus niet zo tegen hem uit hoor

B. zie mn vorige post. En ik ben heus wel onafhankelijk hoor Ik zit niet aan mn vriend vastgeplakt en we doen heel vaak dingen zonder elkaar. Eenzaam ligt ook niet aan het feit dat hij er niet is, meer aan het feit dat ik graag mensen om me heen heb. Ja, ik kan best moeilijk alleen zijn, maar dan weet ik heus nog wel genoeg te doen, vind het alleen saai!

C. Ja, het lege huis is niet eng, tenminste overdag en met de lampen aan. Ik vind het moment van lampen uit doen altijd eng, en dat heb ik al van jongs af aan. Snel de lampen uit en met een grote sprong in bed en snel onder de dekens, want daar ben ik dan veilig. Een soort monsters onder het bed gevoel (en dat als je in de 20 bent :P) Maar dat is ook wel iets waar ik me overheen zet hoor.
Hier trouwens ook zo'n weekend. Heb al mijn plannen afgezegd om bij te kunnen slapen, niks te doen en ook nog even te kunnen opruimen (die verdring ik nog even). Daar ben ik zo blij mee en heb ik even heel hard nodig. Heerlijk Bedenk me dat ik misschien zelfs wel sushi laat bezorgen.
Ik zou ook balen als vriend wel op wintersport zou gaan en ik niet meekon. De wintersport is mijn favo vakantie en ja, dat zou dan wel even slikken zijn. En natuurlijk gun ik mijn vriend die vakantie, maar die gun ik mijzelf ook. Gelukkig heb ik een hele leuke werkgever, die me komende vrijdag gewoon een week vakantie laat opnemen-:D.

En inderdaad, gewoon je dagen volplannen. Boeken lezen, tijdschriften, zoek een leuke film uit of doe, zoals ik wanneer ik me verveel, de SIMS 3-;).
quote:Pietjebel schreef op 18 februari 2012 @ 10:47:

Tjee, klinkt afhankelijk. Is maar goed dat jouw vriend geen baan heeft waar ie n week weg is.haha nee een baan waarvoor hij heel veel weg moest zou ik niet tegen kunnen. T stomme is dat als het andersom zou zijn ik er wel weer heel goed tegen zou kunnen. Sommigen vinden het lekker om regelmatig alleen thuis te zijn (mijn vriend ook, en die tijd krijgt hij ook).. Ik vind het gewoon saai om alleen thuis te zijn, ook al doe ik genoeg dingen. Ik drink liever met meerderen een wijntje, ik kijk liever met meerderen een film, ik kook liever lekker voor meer mensen. dat dus. En dat hoeft niet specifiek mn vriend te zijn, dus goed, misschien ben ik niet afhankelijk van mijn vriend, maar moet ik zeggen dat ik afhankelijk ben van mensen.
quote:Chantilly21 schreef op 18 februari 2012 @ 11:00:

Ik zou ook balen als vriend wel op wintersport zou gaan en ik niet meekon. De wintersport is mijn favo vakantie en ja, dat zou dan wel even slikken zijn. En natuurlijk gun ik mijn vriend die vakantie, maar die gun ik mijzelf ook.

.Dit dus.. Maar oke, ik heb mijn OP nog eens terug gelezen en snap waar iedereen over valt, het was ook wel wat dramatischer omschreven dan dat ik het daadwerkelijk voel
Mijn vriend gaat nog en ik kijk er nu al naar uit. Heerlijk om een weekje alleen thuis te zijn. En daarna is het natuurlijk ook leuk dat ie weer terug is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven