Welkom. Je laatste bezoek was maandag 21 mei 2012 12:35.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Relaties
  4. ouders/schoonouders, nu al geen zin meer in kerst!

Dit onderwerp heeft 120 reacties, en bestaat uit 5 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 5.
De laatste reactie is geplaatst op 20-10-2010 12:41.

[ ouders/schoonouders, nu al geen zin meer in kerst! - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. ik HAAAAT kerst sinds een aantal jaar, omdat het zo'n dwingende toestand is geworden. op eerste kerstdag gaan mijn man en ik altijd naar mijn ouders, en de dag erna naar zijn ouders.

Bij mijn ouders dienen we er bij voorkeur al om 3 uur 's middags paraat te zijn, en vervolgens wordt het altijd wel laat, een uurtje of 3 's nachts is geen uitzondering. Vaak wordt er door iedereen (ook door mij) veel gedronken, en daarom blijven we er slapen. eigenlijk vind ik deze kerstdag wel okee, behalve dan dat we zo vroeg aanwezig dienen te zijn.
    vervolgens gaan we naar de volgende dag naar mijn schoonouders, het liefste aan het begin van de middag omdat we na de avond ervoor opstartproblemen hebben ;-D maar er wordt wel aangegeven dat ze ons graag al wat vroeger willen zien. Leuk is wel dat mijn ouders vervolgens vinden dat we wel weer vroeg weggaan. zucht.
    Vaak is er bij mijn schoonouders een planning gemaakt van spelletjes etc die gedaan moeten worden, wat ik nogal geforceerd vind, en 's avonds is het weer vreten op aarde, en als we naar huis gaan is dat vaak wel weer erg vroeg volgens hun.
    Zo word de hele tijd gekeken of we niet meer tijd bij mijn ouders doorbrengen of andersom, en het stoort me ontzettend.
    het liefste zou ik gaan ontbijten/brunchen lunchen bij de ene ouders, en daarna bij de andere ouders dineren, en 2e kerstdag lekker de hele dag met m'n lief in bed liggen. en zeker dit jaar aangezien het niet alleen 2 vrije dagen zijn waarin we niks te vertellen hebben, maar ook omdat het op zaterdag/zondag valt, ik moet die maandag gewoon weer werken! Maar dit is totaal niet bespreekbaar, met beide ouders niet.
    what to do, what to do?

Whenever I\'m sad, I just stop being sad and be awesome instead!

1. Ik begrijp dit soort topics nooit zo goed. Hoezo niet bespreekbaar? Dat bepaal jij toch? Hoe oud moet je zijn om je eigen zin te mogen doen met kerst? Ik zou dit jaar helemaal nergens heen gaan, moet jij eens kijken hoe leuk ze het vinden als je volgend jaar een paar uurtjes komt. Is een kwestie van verwachtingen managen.

Moi?

2. Gewoon toch doen! Het is toch ook jouw kerst! Zeker omdat het in het weekend valt. Dat gesleep heen en weer. Zeg gewoon we komen lekker brunchen bij de een en eten bij de ander en als dat niet goed genoeg is dan kom ik helemaal niet.

Zo hebben wij dat ook gedaan, en daar moeten ze het maar mee doen.

3. het hele zwikkie bij jullie eten en dan weer lekker naar hun eigen huis?

4. het hele zwikkie bij jullie eten en dan weer lekker naar hun eigen huis?

5. Alles is bespreekbaar, ook kerstdagen.

Ik zou op een rustig moment, bijtijds, melden wat er in jouw ogen mis is. Waarschijnlijk denken zij dat ze het heel goed doen, en hebben er ook een hoop werk van terwijl bepaalde zaken jou tamelijk storen ( al op 15 oktober )

Tip, nodig beide ouders op één dag bij jullie uit. Een kerstdag volgens jouw visie, de andere kerstdag ben je vrij om te doen en laten wat je wilt.

6. zorg dat jullie het samen eens zijn maar 1 dag in wederzijdse ouders te steken. Vraag de ouders of ze een voorkeur hebben voor dag of avond. Is de voorkeur eender dan is dat mooi dan heb je de 2e dag, 1 dag of avond extra samen omdat je het dan om het jaar naar een van de ouders gaat. Kom op zeg. Wie met kerst verplichtingen oplegt of op laat leggen heeft het kerstgevoel niet begrepen. Kerst staat voor bevrijding.

7. Ow, ik teken voor zo'n kerst als beschrijft.....
    Ik moet werken (lang leve de zorg), laat mijn 3 bloedjes van kinderen achter bij papa die gezellig bij zijn ouders gaat eten. Nee, geen borrel voor mij want, werken. Dus jouw kerst klinkt mij heerlijk!!! Ook niet zelf te hoeven koken of erger: bedenken. Héérlijk!!!!

Maar hee, met oud en nieuw ben ik vrij!!!! Jiehaa!!!

En hoe oud ben je dat je nog geen eigen keuzes mag maken?

Ik zeg maar zo:Je kunt beter lachen als huilen. (F. Bauer)

8. Een weekend weg boeken?

Liefde is het enige wat meer wordt als we het met anderen delen (R. Huch)

9. Ik heb ook een hekel aan dit soort "verplichtingen".
    Ik en partner werken allebei fulltime en zijn al lang blij eens lekker een dagje voor onszelf te hebben naast alle andere drukte, helemaal met de feestdagen.

Eén van de kerstdagen is sowieso voor ons saampjes, de andere delen we, we vragen ze hier voor het diner, of we doen inderdaad een brunch en bij de anderen het diner.
    En inderdaad wordt er naderhand nog gezegd : gaan jullie nu al weg?

En jammer dan als ze er niet mee eens zijn...graag of niet- er zijn genoeg andere dagen om elkaar te zien of met elkaar te eten...waarom per sé met kerst...?

10. verras je lief met een heerlijk weekje wintersport / zon......

probleem opgelost

11. .... of ga in de horeca werken, probleem ook opgelost!

12. Ik zat het nog eens na te lezen en bedacht: je hoeft geen boodschappen te doen, je hoeft niets te koken, hoeft niet af te wassen, er wordt voor gezelligheid gezorgd, je bent met je familie, echt, ik ben jaloers!

Ik zeg maar zo:Je kunt beter lachen als huilen. (F. Bauer)

13. quote:
    ambra schreef op 15 oktober 2010 @ 23:09:
    het hele zwikkie bij jullie eten en dan weer lekker naar hun eigen huis?
    Dat zou echt een top oplossing zijn, alleen onze ouders kunnen niet met elkaar opschieten :( never gonna happen

14. quote:

Zonder te vertellen waarom ? Lijkt mij niet zo handig.
    Kerst 2011 weer hetzelfde probleem, m.a.w. om de drol heendraaien.

15. quote:
    Arion schreef op 15 oktober 2010 @ 23:19:
    [...]

Zonder te vertellen waarom ? Lijkt mij niet zo handig.
    Kerst 2011 weer hetzelfde probleem, m.a.w. om de drol heendraaien.
    volgens jaar gewoon weer.... :-d

16. jouw ouders willen exact hetzelde als zijn ouders, waar zit het probleem dan? Dat je wel de uren met jouw ouders maar niet met zin ouders wil doorbrengen?

17. quote:
    groupie schreef op 15 oktober 2010 @ 23:18:
    [...]

Dat zou echt een top oplossing zijn, alleen onze ouders kunnen niet met elkaar opschieten :( never gonna happen
    Kun je er ook niet wat broers, zussen, zwagers en dat soort lui bij uitnodigen dan? Lopend buffetje..klaar ermee.

wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet .

18. quote:
    kippie28 schreef op 15 oktober 2010 @ 23:16:
    Ik heb ook een hekel aan dit soort "verplichtingen".
    Ik en partner werken allebei fulltime en zijn al lang blij eens lekker een dagje voor onszelf te hebben naast alle andere drukte, helemaal met de feestdagen.

Eén van de kerstdagen is sowieso voor ons saampjes, de andere delen we, we vragen ze hier voor het diner, of we doen inderdaad een brunch en bij de anderen het diner.
    En inderdaad wordt er naderhand nog gezegd : gaan jullie nu al weg?

En jammer dan als ze er niet mee eens zijn...graag of niet- er zijn genoeg andere dagen om elkaar te zien of met elkaar te eten...waarom per sé met kerst...?

dat is precies hij het bij ons ook is. wij werken ook fulltime, het is al zo'n drukke tijd, en al die emotionele druk die erop gelegd word!

Wij zijn trouwens 25 en 26.

ik snap ook echt wel dat dit voor sommige mensen fantastisch klinkt, maar de laatste paar jaar vind ik het niet meer zo gezellig bij zijn ouders, zijn moeder is de laatste paar jaar zo... opgefokt. als het nou gezellig en ontspannen zou zijn dan zou ik ervoor tekenen.

19. Je draait eromheen :) Ook in dit topic :)

Moi?

20. Gewoon doen wat jullie willen.

Sinds toen is het altijd zo dat hij na de sex op mijn onderbeen gaat zitten en mij blijft aan staren.

21. Of je gaat de eerste dag alleen dineren bij de een dus dan heb je overdag nog een beetje voor jezelf en dan de tweede dag alleen brunchen zodat je die dag een beetje op tijd naar huis kunt en dan lekker met z'n 2en het bed in met een afzakkertje en een leuke film.
    Ben je maandag als je weer aan het werk moet ook gewoon een beetje fit.
    Ik denk dat als je uitlegt omdat het op zaterdag en zondag valt zo ook nog een beetje aan jullie zelf willen denken.....
    Als beide kant ouderpartijen daar geen begrip voor kunnen opbrengen...?????

22. quote:
    Nachtspook schreef op 15 oktober 2010 @ 23:21:
    [...]

volgens jaar gewoon weer.... :-d
    Problemen voor je uitschuiven, in 2016 heb je met Koninginnedag al pijn je pens voor de kerstdagen. :sick:

23. quote:
    oranjemuts schreef op 15 oktober 2010 @ 23:25:

Als beide kant ouders daar geen begrip voor kunnen opbrengen...?????
    Dan wat?

wat gij niet wilt dat u geschiedt....doe dat ook een ander niet .

24. quote:
    Haley schreef op 15 oktober 2010 @ 23:25:
    Je draait eromheen :) Ook in dit topic :)
    it's my thing :) waar nog meer dan?