pijn, verdriet en teleurgesteld in mijzelf

29-07-2014 11:16 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na twee hele slechte en enige ervaringen met mannen in het verleden, heb ik na jaren de moed verzameld om toch weer een relatie aan te gaan. Open, eerlijk en vol vertrouwen (verteld van mijn verleden en mijn angsten) ben ik in deze relatie gestapt. Nu maanden later blijkt dat mijn vertrouwen misplaatst was. Ik heb te maken met een narcist. Het doet mij ontzettend veel pijn en ben teleurgesteld in mijn mensenkennis. Hoe ga ik hiermee om? Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Heb je het al uitgemaakt met je vriend? Ga aan tafel zitten en maak een eisenlijstje. Waaraan moet je toekomstige vriend voldoen. Wat zijn dealbreakers voor jou.



En leer om niet meteen in een relatie te stappen. Ga eerst uitgebreid kennis maken met elkaar, leer elkaar kennen. Bevraag elkaar over van alles en nog wat. En als dan blijkt dat het goed zit, stap dan pas in een relatie.



Maar voor je dat doet: leer eerst in het reine komen met jezelf. Leer eerst leven met jezelf. Wordt sterk, assertief, onafhankelijk. En pas als je blij bent met je leventje, ga dan op zoek naar iemand die je graag deelgenoot wil maken van je leven. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goed en slecht nieuws voor je. Het slechte nieuws is dat jij het enige probleem bent. Het goede nieuws is dat jij jezelf door en door kunt leren kennen zodat anderen geen geheimen meer voor je kennen. Het is de enige remedie om dit soort rampen te voorkomen: KNOW THYSELF



Je zei dat je vol vertrouwen open en eerlijk in een relatie stapte. Ik denk dat jij naïef en compleet blind in de zoveelste val bent getrapt. Weleens gedacht om met een professional hierover te praten? Iemand die jou een eerlijke spiegel kan voorhouden, zodat jij weet waar jij op stukloopt?
eens met Sensy. Het heeft niks te maken met mensenkennis het heeft te maken met jezelf kennen. Waarom wil je graag een relatie, wat verwacht je in een relatie, wat ging er de vorige keren mis, wat was jou aandeel daarin?
en heb je het wel leuk zonder relatie? Met andere woorden hoe wanhopig ben je?



Je snapt toch ook wel dat meteen in het begin van een relatie jezelf kwetsbaar opstellen en teruggrijpen op eerdere ervaringen, als een soort van waarschuwing naar je nieuwe partner, erg vreemd is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 29 juli 2014 @ 11:19:

Heb je het al uitgemaakt met je vriend? Ga aan tafel zitten en maak een eisenlijstje. Waaraan moet je toekomstige vriend voldoen. Wat zijn dealbreakers voor jou.



En leer om niet meteen in een relatie te stappen. Ga eerst uitgebreid kennis maken met elkaar, leer elkaar kennen. Bevraag elkaar over van alles en nog wat. En als dan blijkt dat het goed zit, stap dan pas in een relatie.



Maar voor je dat doet: leer eerst in het reine komen met jezelf. Leer eerst leven met jezelf. Wordt sterk, assertief, onafhankelijk. En pas als je blij bent met je leventje, ga dan op zoek naar iemand die je graag deelgenoot wil maken van je leven. Succes!Deze man ken ik al een hele tijd. Dat dacht ik tenminste. Het grappige is dat ik normaal sterk en assertief ben. onafhankelijk ben ik zeker. Daarom kan ik dit niet bevatten
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 11:25:

[...]





Deze man ken ik al een hele tijd. Dat dacht ik tenminste. Het grappige is dat ik normaal sterk en assertief ben. onafhankelijk ben ik zeker. Daarom kan ik dit niet bevattenwat bedoel je met "sterk en assertief" zijn, geef eens een voorbeeld?
En wat is er precies gebeurd? hoe weet je dat hij een narcist is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 29 juli 2014 @ 11:19:

Ik heb goed en slecht nieuws voor je. Het slechte nieuws is dat jij het enige probleem bent. Het goede nieuws is dat jij jezelf door en door kunt leren kennen zodat anderen geen geheimen meer voor je kennen. Het is de enige remedie om dit soort rampen te voorkomen: KNOW THYSELF



Je zei dat je vol vertrouwen open en eerlijk in een relatie stapte. Ik denk dat jij naïef en compleet blind in de zoveelste val bent getrapt. Weleens gedacht om met een professional hierover te praten? Iemand die jou een eerlijke spiegel kan voorhouden, zodat jij weet waar jij op stukloopt?Een psycholoog heeft mij juist gecoacht! Weer vertrouwen hebben en jezelf openstellen. Dat heb ik gedaan.
Je hebt je vergist. Bent in zijn mooie praatjes getrapt. Nu kom je erachter dat hij niet is die jij dacht dat hij is. En nu kun je zo sterk en assertief zijn om hem de hand te schudden, te bedanken voor de leuke tijd, maar dat het hier stopt voor jullie.



En dan wissen, verwijderen en blokkeren. Uithuilen en weer opkrabbelen.
Je moet eerst veel kikkers kussen voordat je je prins vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 11:27:

En wat is er precies gebeurd? hoe weet je dat hij een narcist is?Hij zei dat hij om mij gaf. Hij zei ook dat ik sterk in mijn schoenen moest staan om met hem om te gaan, omdat hij gemeen doet tegen mensen van wie hij houdt. iedere keer als hem iets emotioneel raakt (door andere) reageert hij het af op mij. Verbreekt hij contact, gaat schelden en zegt dat dat mijn eigen schuld is. Ik weet dat het niet aan mij ligt, maar dat helpt nu niet echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 11:27:

[...]





Een psycholoog heeft mij juist gecoacht! Weer vertrouwen hebben en jezelf openstellen. Dat heb ik gedaan.Wat een flut psycholoog. Sommige lullen echt uit hun nek. Vertrouwen hebben in jezelf begint pas als je je zwaktes onderkent, als je weet wie je echt bent en niet wie je DENKT te zijn. Gaat deze psycholoog jou nu ook helpen om deze nare ervaring te verwerken en er van te leren? Je openstellen voor en vertrouwen hebben in de liefde is een leuke T-shirt kreet, maar het zet geen zoden aan de dijk als je niet begrijpt wat dat precies inhoudt. Openstellen begint ten eerste met je openstellen voor jezelf en vertrouwen hebben in jezelf. Lag daar de focus op tijdens je gesprekken met je psycholoog of waren de gesprekken gericht op het vinden van De Ware?
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 11:27:

[...]





Een psycholoog heeft mij juist gecoacht! Weer vertrouwen hebben en jezelf openstellen. Dat heb ik gedaan.als je gecoached bent door een psych wil dat niet zeggen dat nu alles koek en ei is. waarom werd je gecoached?
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 11:34:

[...]





Hij zei dat hij om mij gaf. Hij zei ook dat ik sterk in mijn schoenen moest staan om met hem om te gaan, omdat hij gemeen doet tegen mensen van wie hij houdt. iedere keer als hem iets emotioneel raakt (door andere) reageert hij het af op mij. Verbreekt hij contact, gaat schelden en zegt dat dat mijn eigen schuld is. Ik weet dat het niet aan mij ligt, maar dat helpt nu niet echt.Hij zei dus dat hij mensen waar hij om geeft kwetst. Was dat geen waarschuwing? waarom heb je die in de wind geslagen? Wat heeft dit met narcisme te maken eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 11:34:

[...]





Hij zei dat hij om mij gaf. Hij zei ook dat ik sterk in mijn schoenen moest staan om met hem om te gaan, omdat hij gemeen doet tegen mensen van wie hij houdt. iedere keer als hem iets emotioneel raakt (door andere) reageert hij het af op mij. Verbreekt hij contact, gaat schelden en zegt dat dat mijn eigen schuld is. Ik weet dat het niet aan mij ligt, maar dat helpt nu niet echt.Als iemand je zoiets notabene zelf vertelt (meestal kom je er pas gaandeweg achter), zou dat álle reden moeten zijn om te zeggen bedankt voor de info, hier ga ik dus niet aan beginnen. Dat je dat niet gedaan hebt, betekent dat je nog niet sterk genoeg in je schoenen staat.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 11:35:

[...]



als je gecoached bent door een psych wil dat niet zeggen dat nu alles koek en ei is. waarom werd je gecoached?meerdere redenen, waaronder geen vertrouwen hebben ik het andere geslacht. typisch he. Ze zei dat ik mijn muur moest laten zakken en met gevoel een relatie moet aangaan niet met verstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2014 @ 11:36:

[...]



Hij zei dus dat hij mensen waar hij om geeft kwetst. Was dat geen waarschuwing? waarom heb je die in de wind geslagen? Wat heeft dit met narcisme te maken eigenlijk?ja dat zei hij zeer kort geleden pas. dag daarna was het raakt. Hoezo waarschuwing...zat nog geen dag tussen
Alle reacties Link kopieren
wat een rare psycholoog.
wij slapen nooit.
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 11:42:

[...]





meerdere redenen, waaronder geen vertrouwen hebben ik het andere geslacht. typisch he. Ze zei dat ik mijn muur moest laten zakken en met gevoel een relatie moet aangaan niet met verstand.

Lekkere tegeltjeswijsheid.

Waarom wil je zo graag een relatie?



gebrek aan vertrouwen heeft altijd te maken met angst om gekwetst te worden, maar gekwetst worden heeft weer alles te maken met verwachtingen en interpretaties. Dus wat voor verwachtingen heb jij van een relatie, en waar ben je bang voor
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 11:44:

[...]





ja dat zei hij zeer kort geleden pas. dag daarna was het raakt. Hoezo waarschuwing...zat nog geen dag tussenhoelang was het al "aan" dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 11:42:

[...]





meerdere redenen, waaronder geen vertrouwen hebben ik het andere geslacht. typisch he. Ze zei dat ik mijn muur moest laten zakken en met gevoel een relatie moet aangaan niet met verstand.



Tjonge jonge wat een domme insteek.

In elke relatie moet je je verstand erbij houden, anders ben je wel een een heel makkelijke prooi voor iedere man die misbruik van je wil maken.



Bovendien: je moet niemand blind vertrouwen. Vertrouwen moet je wínnen.
.
Als iemand je dat zegt en vervolgens de daad bij het woord voegt, is dat jouw teken om per direct exit te gaan. Je bent beter dan een boksbal voor iemand te zijn.



Zijn verlies. Jij kan hem niet redden en/of helpen. Step away from that man!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 29 juli 2014 @ 11:47:

Als iemand je dat zegt en vervolgens de daad bij het woord voegt, is dat jouw teken om per direct exit te gaan. Je bent beter dan een boksbal voor iemand te zijn.



Je moet al rennen vóór hij de daad bij het woord voegt. Is ie nou helemaal gek om vooraf aan te kondigen dat hij gemeen gaat doen en jou gaat kwetsen. Je gaat toch niet zitten afwachten tot je daadwerkelijk geslagen gaat worden (letterlijk of figuurlijk) ?
.
Alle reacties Link kopieren
quote:probeermoedtehouden88 schreef op 29 juli 2014 @ 11:34:

[...]





Hij zei dat hij om mij gaf.



JIJ GELOOFDE DAT ZONDERMEER? NAIEF.



Hij zei ook dat ik sterk in mijn schoenen moest staan om met hem om te gaan, omdat hij gemeen doet tegen mensen van wie hij houdt.



JIJ GELOOFDE DAT JIJ STERK GENOEG IN JE SCHOENEN STOND VOOR DEZE LOT UIT DE LOTERLIJ? BLIND VOOR JE EIGEN ZELFVLEIENDE GEDACHTE DAT JE STERK BENT.



Iedere keer als hem iets emotioneel raakt (door andere) reageert hij het af op mij.Verbreekt hij contact, gaat schelden en zegt dat dat mijn eigen schuld is. Ik weet dat het niet aan mij ligt, maar dat helpt nu niet echt.



HET LIGT WEL AAN JOU EN DAT GAAT JE WEL HELPEN. ZIJN GEDRAG LIGT NIET AAN JOU. DAT JIJ ERIN GETRAPT BENT WEL. NU LEG JIJ DE SCHULD BIJ HEM VAN JOUW MISERE NU, ZOALS HIJ DE SCHULD VAN ZIJN MISERE BUITEN HEMZELF LEGT.



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven