ruzie met vriendinnen

21-10-2014 11:54 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik open de topic omdat ik advies nodig heb en een andere kijk op wat er is gebeurd:



Mijn vrienden en ik zitten elke pauze bij elkaar en eigenlijk hebben we onze eigen vriendenkring en spreken we buiten de lessen niet met onze klasgenoten af.

Ik heb een vriendin die noem ik nu ff B (naar haar haarkleur blond), een ander noem ik nu BR (naar haar haarkleur bruin) en een ander noem ik Z.



Nou B en ik zijn al heel lang vriendinnen en vertellen elkaar echt alles zowat, we hebben zo onze eigen manier om met elkaar om te gaan en dat is ff iets anders dan hoe de rest met elkaar omgaat.



Het begon allemaal gewoon in een random pauze en toen pakte B mijn schooltas af, ik probeerde het terug te pakken maar zij liet niet los en toen scheurde hij uiteindelijk. Ik werd boos maar B ging gewoon keihard lachen en toen werd ik echt fucking boos, de pauze was ten einde en toen we weer samen waren negeerde ik haar gewoon, want ik vind het niet echt normaal dat je iemands tas gaat scheuren en dan niet eens sorry ofso gaat zeggen en in plaats daarvan gewoon gaat lachen.



Onze viendengroep heeft ook een groepsapp, er is zon vriendin die best wel mensen stalkt (jongens die ze leuk vindt) en ik zag opeens een reclame dat ging over stalkers dus ik zeg voor de grap op de groepsapp dat het meisje op tv komt. BR gelooft me en vroeg het aan het meisje en zocht het op op internet. Nou ze kon niks vinden want de programma komt binnenkort op tv.

Dus toen ik hoorde dat ze het had gevraagd zei ik zovan: "het is echt dom om dat te geloven" (niet aardig ik weet het).

BR flipte helemaal en zei zovan ja je hebt aandacht tekort en moet je zo aandacht krijgen en je bent zielig. Dat terwijl zij net zo vaak over dingen lult als ik, zij zegt ook zulke dingen.

Toen kwam Z en die was ook de maker van de groepsapp en begon zich ermee te bemoeien. Nadat BR dat allemaal tegen me zei zei ik zovan "ik kan er niks aandoen dat je zo dom bent dat je het gelooft". BR en Z zijn trouwens betere vriendinnen want Z kan er niet tegen dat ik en B goeie vriendinnen zijn en dat ik sommige dingen vind waarop zij een andere kijk heeft.

Dus het eindigde met het feit dat Z mij uit de groepsapp gooide, maar er is nog een groepsapp waar wij inzetten en ik ben de groepsaanmaker en kan haar er ook uit gooien.

Voordat ik dat doe, wou ik aan jullie vragen of deze twee ruzies mijn schuld zijn en wat ik moet doen nu? En of ik haar uit die andere groepsapp moet gooiien, want dat lijkt me vrij kinderachtig maar ik ben wel heel erg boos dus de verleiding is groot:$
Alle reacties Link kopieren
Nasrin, mag ik vragen hoe oud jij bent?



Overigens, je topic staat onder "Tips - Doen", en niet op het Viva forum.



Edit: verzoekje bij de mods ingediend om het te verplaatsen naar de juiste plek
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?

Kun je niet beter gaan praten met je mentor?
Haha, wauw.

Even een momentje om terug te vliegen naar mijn middelbare schooltijd...



Door haar eruit te gooien, maak je het alleen maar erger. En ik denk niet dat, dat is wat je wilt.

Dit soort gedachtes zijn normaal op jouw leeftijd. Ik heb het ook gehad. Maar door zoiets kleins kan wel een hele vriendengroep uit elkaar vallen. Probeer het eerst met BR. uit te praten. Dat je het als grapje bedoelde, en dat je inderdaad niet had mogen zeggen dat ze dom is (al snap ik niet wie je bedoelt met 'meisje' en wat er precies aan de hand was).

Zeg vervolgens tegen B. dat je het niet zo leuk vond dat ze je tas kapot heeft gemaakt en daar geen excuses voor maakte. Dat het verder niet zo'n big deal is, maar dat je wel een 'sorry' had verwacht. Daarna zand erover en klaar.

Ik weet niet in welke klas je zit, maar in deze jaren moet je, jezelf ontwikkelen tot een volwassen persoon.

Dit is een goede eerste stap.
Alle reacties Link kopieren
Op een volwassen forum posten over een afgepakte schooltas.

Is er geen Tina forum?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Tja iemand pakt jouw schooltas af, dus ga jij een ander meisje pesten en belachelijk maken.....triest zeg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je de kindertelefoon bellen over je problemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hou je op school gewoon bezig met school. Neem in pauzes je lesstof door want dat is veel belangrijker dan catfights.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Zucht
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft hetzelfde zoals mijn 12-jarige nichtje praat. Ben je ook 12? Nee? Doe dan wat harder je best op school, daar kom je verder mee in het leven.
Haha sorry maar wat lijkt het me heerlijk deze "problemen" eens te hebben.



TO, verwijder haar maar niet van de app dat is zeker kinderachtig. Gewoon erboven staan. Succes!
Ow en ben je wel ouder als 16?
Alle reacties Link kopieren
Mammie, ze zijn gemeen tegen me!
Alle reacties Link kopieren
ZUCHT
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 21 oktober 2014 @ 12:42:

Haha sorry maar wat lijkt het me heerlijk deze "problemen" eens te hebben.



Ja hé... Wat mis ik die tijden. In mijn puberteit was 'blokkeren op MSN' het ergste wat iemand je aan kon doen

Ik vind dat volwassen worden maar niks
Ach.. Ik herinner me zulke vriendinnengroepjes goed.



Ik zat in zo'n groepje. Als iemand niet elke week mee uitging was je het pispaaltje. Dat ging dan echt een tijdje door. Ooit heb ik daarom 10 euro uit mijn moeders portomennee gepakt om mee te kunnen. Moeders kwam hierachter en gaf me huisarrest. Vriendinnen vonden opeens allemaal dat 'ik dit echt niet kon maken' en ik lag zowaar uit het groepje. Destijds ging dit via een msn groepgesprek.



Als ik erop terugkijk snap ik niet wat ik in zo'n groepje deed. Er waren zoveel meer leukere mensen om mee om te gaan.



Mijn tip: blijf uit zulke groepjes, je mist er niets aan, echt niet.
De ruzie over de rugtas vind ik niet jouw schuld, de ruzie over jouw lullige opmerking natuurlijk wel. Maar schuld zegt niets over wie het op moet lossen en ik denk dat jij dat wel kunt. Zolang je maar niet handelt uit je boosheid en dus niet haar probeert terug te pakken, maar oplossingsgericht handelt. Gewoon doen wat srs zegt dan komt het heus wel goed.



Ik herken het wel hoor, die "dramatische" ruzies binnen een vriendinnengroepje. Er was dan geen whatsapp, maar blokkeren op msn was inderdaad nogal een statement
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je het even bij je (kleuter)juf melden.
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
quote:nasrin123 schreef op 21 oktober 2014 @ 11:54:

Ik heb een vriendin die noem ik nu ff B (naar haar haarkleur blond), een ander noem ik nu BR (naar haar haarkleur bruin) en een ander noem ik Z.Zwart haar?
Alle reacties Link kopieren
quote:korenwolf schreef op 21 oktober 2014 @ 13:27:

[...]



Zwart haar?
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Vind sommige reacties niet echt netjes, van volwassen vrouwen naar een tiener.



En dat TO de regels overtreedt door een topic te openen terwijl ze misschien (weten we niet!) nog geen 16 is, kan op een nette manier worden gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Klote TO

En inderdaad deze dames zijn ook allemaal jong geweest. Nu is het lastig voor je. Over 10 jaar denk je...goh....



Ff on topic

Niet uit de groep stappen. Niks doen.

Morgen naar school. Gewoon normaal doen. De dame van de tas apart roepen. Even erover hebben dat je het niet leuk vindt dat een gescheurde tas tussen jullie in komt te staan. Dat je het niet tof vond van haar.

En met de andere dame even apart erover hebben hoe jij de app bedoeld hebt.



Gaan ze daarna nog door dan zijn het geen leuke meiden!
Alle reacties Link kopieren
Dat van die tas is niet jouw schuld. Een sorry van dat andere meisje was zeker op z'n plaats geweest en ik snap dat je boos bent dat dat meisje je tas heeft vernield.



Dat je vervolgens dat andere meisje dom gaat noemen, dat komt erg kleinerend/betweterig over. Als ik dat andere meisje was geweest had ik dat echt niet leuk gevonden, als je mij zo had behandeld.



Overall denk ik dat jullie allemaal moeten stoppen met het kinderachtige gedrag en er op een volwassen manier mee om moeten gaan. Dus: praat het uit (vanuit jezelf, dus niet meteen anderen dingen gaan verwijten), respecteer de ander en biedt je excuses aan voor de dingen die je niet goed hebt aangepakt.
Alle reacties Link kopieren
Heeft vriendin Z zwart haar?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 21 oktober 2014 @ 16:05:

Heeft vriendin Z zwart haar?

ja vriendin heeft zwart haar, en ik word 17 dus ik kan gewoon een topic openen:)



Het is idd kinderachtig deze ruzies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven