scheiden?

21-10-2014 15:36 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er doorheen. Echt doorheen. Al ruim een jaar een flinke relatie crisis.

Ergens denk ik dat we hier niet meer uit gaan komen, deze man gaat mij niet meer gelukkig kunnen maken. Maar de optie scheiden maakt me zo bang! En ik kan maar niet bedenken waarom precies. Ja natuurlijk zijn onze 2 kinderen het belangrijkste, en voor hun ben ik ook bang, hun leven trek ik ook over hoop.

Ik kan echt uren praten over wat beter zou zijn. Iedereen om me heen geeft aan dat dit zo niet langer kan, maar de knoop doorhakken ... Hoe doe je dat?
Alle reacties Link kopieren
Door naar een advocaat te stappen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Door te beseffen wat er werkelijk dagelijks speelt. Worden de kinderen daar beter van? En jullie? Het leven duurt nog lang.. en deze ellende dus ook.. tenminste als er geen enkele verbetering in zit. Hebben jullie therapie geprobeerd?
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Niet zo zeiken over "de kinderen", de kinderen merken heus wel dat er wat aan de hand is en er spanningen tussen jullie zijn. Wil je ze daar ook aan bloot blijven stellen dan?



Ik snap nooit dat gemiep er over..
Alle reacties Link kopieren
ga eens praten met een professional; advocaat, mediator, relatietherapeut, psycholoog etc.



Wanneer je niets verandert zal er ook niets veranderen en blijf je doormodderen,.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ga eens praten met een relatietherapeut, kan ook alleen. Zij kunnen je ook helpen om "gelukkig" te scheiden.
Alle reacties Link kopieren
Therapie al gedaan. We weten ook waar t probleem in zit. Maar het oplossen lukt niet.

En ik weet ook dat de kids er last van hebben.



Mijn vraag was meer: hoe vertel je het dan? Oké echtgenoot, luister. Ik hou van je, maar ben ongelukkig. Dit betekent dat we gaan scheiden?
Waar zit het probleem dan?



En wat maakt dat het oplossen niet lukt?
Alle reacties Link kopieren
Ben je al ingeschreven voor een huis? Weet je al hoe je partner gaat reageren? Sommige storten dan in en kunnen opeens wel het gewenste gedrag vertonen en andere mannen/vrouwen maakt het de duivel in hen los. Waar ga je heen als je echt niet meer onder een dak kunt leven?
Alle reacties Link kopieren
Een raad: ga het, in het belang van de kinderen, niet eindeloos rekken. Niets is zo erg voor kinderen als tijdenlang gevangen zitten in het slechte huwelijk van hun ouders.
Alle reacties Link kopieren
Soms heb je geen keus omdat de andere partij wil scheiden. Dan heb je je maar aan te passen... nu moet jij kennelijk de keuze maken, anders gebeurt er niets. Ik dacht altijd dat het erger was om geen keus te hebben, maar dit kan je ook opbreken... Moeilijk, maar als het nou écht niet lukt? Iemand van jullie twee moet de sterkste zijn!
Alle reacties Link kopieren
Valt er nog wat te redden? Hebben jullie het geprobeerd? Wil je het nog proberen?



Scheiden is wel een redmiddel maar dan wel de laatste.



Wil je detailadvies, geef dan wat meer detail. What's going on?
Alle reacties Link kopieren
Door in een hopeloos huwelijk te blijven zitten dat niet werkt, haal je je kinderen hun leven ook overhoop. daar is niemand gebaat bij. Als je echt vanuit het diepst van je hart kunt zeggen, dat dit niet meer werkt, dan is scheiden de enige manier.
quote:kaatye schreef op 21 oktober 2014 @ 16:00:

Therapie al gedaan. We weten ook waar t probleem in zit. Maar het oplossen lukt niet.

En ik weet ook dat de kids er last van hebben.



Mijn vraag was meer: hoe vertel je het dan? Oké echtgenoot, luister. Ik hou van je, maar ben ongelukkig. Dit betekent dat we gaan scheiden?



Hoe je het vertelt?

Vragen hoe hij het vindt gaan en vervolgens hem vertellen dat jij het (ook) niet goed vindt gaan en dat je de beslissing hebt genomen om de stekker uit jullie huwelijk te trekken.



Simpel toch.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
En als je niet gaat, dan ben je gewoon nog niet ongelukkig genoeg.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
quote:dubbeltje4 schreef op 21 oktober 2014 @ 16:27:

Een raad: ga het, in het belang van de kinderen, niet eindeloos rekken. Niets is zo erg voor kinderen als tijdenlang gevangen zitten in het slechte huwelijk van hun ouders.



Dit klopt niet. Er is al lang aangetoond dat zolang er geen sprake is van geweld of excessen, het voor de kinderen echt beter is om bij elkaar te blijven.



Hun leven wordt veel meer overhoop gegooid door een scheiding (met eventueel gemoddergooi en juridisch getouwtrek), met daaropvolgend: verhuizing, vaak slechtere financiele situatie, gesleep met co-ouderschap, nieuwe stiefouders enzovoorts.



Daarentegen, dat papa en mama geen seks meer hebben en af en toe kissebissen over de afwas en verder gematigd ontevreden naast elkaar leven in 1 gezin, daar merkt een kind bijzonder weinig van.



Dus TO, ik zou er alles aan doen om de relatie te redden of te kiezen voor een leefbare relatie samen zolang de kinderen nog thuis wonen. Heb je al therapie geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
In je eentje terug naar de relatietherapeut en met hem/haar bespreken hoe je het meedeelt en op welke manier je zo harmonieus mogelijk kunt scheiden. Wellicht is er toch een acceptabel samenblijven mogelijk.



Je blijft toch met je echtgenoot verbonden via de kinderen. Dus je bent niet van hem af.
Daarentegen, dat papa en mama geen seks meer hebben en af en toe kissebissen over de afwas en verder gematigd ontevreden naast elkaar leven in 1 gezin, daar merkt een kind bijzonder weinig van.







Er zijn genoeg kinderen die daar anders over denken.
Als je wil dat je man je belukkig maakt is scheiden en nooit meer een relatie aangaan de gezonde optie.
Eens word je 's morgens wakker en weet je het.



Sterkte.
quote:bloemetje77 schreef op 21 oktober 2014 @ 17:36:

[...]





Dit klopt niet. Er is al lang aangetoond dat zolang er geen sprake is van geweld of excessen, het voor de kinderen echt beter is om bij elkaar te blijven.



Hun leven wordt veel meer overhoop gegooid door een scheiding (met eventueel gemoddergooi en juridisch getouwtrek), met daaropvolgend: verhuizing, vaak slechtere financiele situatie, gesleep met co-ouderschap, nieuwe stiefouders enzovoorts.



Daarentegen, dat papa en mama geen seks meer hebben en af en toe kissebissen over de afwas en verder gematigd ontevreden naast elkaar leven in 1 gezin, daar merkt een kind bijzonder weinig van.



Dus TO, ik zou er alles aan doen om de relatie te redden of te kiezen voor een leefbare relatie samen zolang de kinderen nog thuis wonen. Heb je al therapie geprobeerd?Ik geloof ook dat dit klopt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zusje en ik waren op een gegeven moment zover dat we begonnen te huilen als ze vertelden dat ze het toch nog een keer" gingen proberen... Voor de kids hoef je niet bij elkaar te blijven, zorg dat JIJ weer gelukkig wordt! Bij elkaar of uit elkaar...
Alle reacties Link kopieren
Het maakt je bang omdat je niet weet wat voor toekomst je tegemoet gaat.



Zo simpel is het.



Later zul je ontdekken dat het best wel mee valt.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Alle reacties Link kopieren
je bent niet gelukkig zoals het is, je hebt het geprobeerd.

ja, scheiden is eng, ja natuurlijk ben je bang, bang voor het onbekende.

Voor je kinderen hoef je niet bij je man te blijven, die merken echt wel of je gelukkig bent.

Als je de keuze maakt om weg te gaan, dan ben je de eerste tijd echt niet gelukkig, er komt van alles op je af, woonruimte, financiën, geregel over de kinderen, afspraken maken en die worden soms niet nagekomen.

Been there, done that !

En toch, na een poosje merk je dat je wel gelukkig bent, gelukkiger in ieder geval omdat je niet een gewicht op je schouders hebt hangen, dat je nu vecht voor jezelf en je kinderen en niet ook voor iemand die niet mee doet ( omdat hij niet kan of wil).

Succes met je keuze, niet makkelijk !

Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je bang bent, want de toekomst is onzeker. Het helpt je om toekomstplannen te maken. Als je eenmaal door de zure appel heen bijt, dan ben je over een jaar gelukkiger. Om je heen heb je misschien nare verhalen gehoord over een scheiding, maar een scheiding kun je ook goed regelen. Bijvoorbeeld met een stappenplan via een mediator. Een goed geregelde scheiding is voor kinderen beter dan een onrustige thuissituatie.

Stel jezelf de toekomst voor: over een jaar heb je rust in je huis voor de rest van je leven en heb je vast een leuke vriend.

Heb je wel een goed sociaal vangnet van familie en vrienden? Maak er daar dan gebruik van, ze zullen je steunen om door een nare periode heen te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven