scheiden...wel/ niet!!! help!!!

30-09-2014 09:57 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik twijfel twijfel twijfel de hele dag door! wat een moeilijke beslissing!!

mijn man en ik zijn nu 13 jaar samen ( ik nu 29 jaar en mijn man 31)

waarvan 7 jaar getrouwd, een zoon van 7 en een dochter van 4.....

Onze relatie is/ was eigenlijk prima, alleen zijn er altijd wel dingentjes zoals in elke relatie..... we zijn ongeveer 6 jaar al eventjes uitelkaar geweest omdat mijn man had gezoent met een ander....daarna weer verder en heb nooit gehad dat ik hem niet vertrouwde...tot nu afgelopen april...ik merkte op dat hij veel aan het appen was hem daarop aangesproken maar hij werd alleen maar boos.......ds ik twijfelde weer lag het nou aan mij, zag ik spoken??

maar begin mei kreeg ik een foto te zien van mijn collega die hem had gezien op koningsdag waar hij het dus leuk had met een adere meid (zoenend!!) ik was in shock!! en een lang verhaal kort te maken en waar het uiteindelijk op neer komt.....want na een hoop gedoe en gezeik en ook toch wel weer een hoop leuke momenten en een leuke vakantie......wat hij wil en zoals hij het ziet, wil hij een soort van open relatie zonder sex..... dus het gewoon leuk hebben met andere meiden als de situatie er is...........!!!! want met zn hart is hij bij mij, wil met mij oud worden.......bla bla bla....pfffffffff wat moet ik er nou mee?? ik snap heel goed dat mensen verschillend zijn en dat je dat moet respecteren........maar ik ben totaal niet zo en ben wel monogaam, dat vind ik zelf wel heel belangrijk, wat is er nou speciaal aan je relatie naast het samen zijn en een gezin hebben als je het verder ook leuk kan hebben en zoenen met andere meiden??? ik vind het nogal wat.......maar toch twijfel ik de heledag door........word er gek van!!! weet dat ik knopen moet doorhakken!! wil graag jullie meningen horen..........als ik nog iets moet toevoegen aan het verhaal want ik kan er wel een boek mee vullen hoor ik het graag!! thanx!
Alle reacties Link kopieren
Je moet allebei achter een open relatie staan, anders gaat het nooit werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat hij het wel makkelijk vind, jij thuis en toch een soort van vrijgezellen leventje. Dus jij doet zijn was en kookt en verzorgd de kinderen en hij leeft als een vrijgezel.



Als mijn man dit zou doen, zou ik de knoop zelf doorhakken en hem heel veel plezier wensen met zijn losbandige leven.



En zeker het feit dat hij dit nooit zelf verteld heeft, maar je er zo achter ben gekomen. Als die collega niks gezegd had, had je het niet geweten en gedacht dat je relatie goed zat. Het vertrouwen zou flink weg zijn, en dat is geen goede basis.
een open relatie zonder sex met anderen bestaat niet.



hoe zou hij het vinden als jij zoenend op de foto wordt gezet met een ander? zou hij dat open karakter nog zo leuk vinden?



dat vraag ik me af.



wees sterk.... in eerste plaats voor jezelf want je hebt ook nog eens kinderen die hier niet de dupe van mogen worden.



bepaal voor jezelf wat je wilt, waar jouw grenzen liggen en wat je aankunt... dan ga je praten met hem...



wijk niet van je standpunten af want daar wordt je alleen maar ongelukkig van.



kijk ook naar het verleden.... hij heeft het je eerder geflikt. nu doet hij het opnieuw... welke garantie heb je dat hij dat in de toekomst al dan niet opnieuw doet? en kun je daar mee leven?



nadenken dus en niets overhaasten want bij scheiding komen er nog meer dingen kijken die niet fijn zijn.... inboedelverdeling en zo.



dus bekijk het zakelijk.... en ga strategisch te werk als het op financien aankomt. er is later tijd voor het verwerken van emoties.

houdt een dagboek bij om je gedachten te ordenen... als dat kan met twee kleine kids om je heen.... want dat is ook nog een issue.



en als laatste..... je kinderen..... soms moet je beslissingen nemen die op korte termijn niet leuk zijn voor kinderen... maar waarvan je weet dat ze daar op langere termijn door floreren.



heel veel sterkte, kracht en wijsheid voor jou....



en o ja .... knopen moet je pas doorhakken als je bijl heel scherp is.... botte bijlen hakken maar half en daar krijg je last van...
Jullie waren al zo jong bij elkaar en ouders, ik denk dat je man de schade wil inhalen. Jullie hebben allebei anders ideeën en behoeftes. Ik ben bang dat je hem moet laten gaan. Hem tegenhouden wordt moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dat de vertrouwensbasis onder jullie relatie eigenlijk na die 6 jaar al kapot was. Hij wil gewoon een leuk vrijgezellenleven, met lekker makkelijk thuis de verzorging van alle praktische zaken, inclusief de kinderen. Eens met Weekend.



Wil jij zo verder? Met iemand die dit alles achter jouw rug doet en heeft gedaan? Wegen daar enkele leuke momenten tegenop?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Lekker zooitje maken jullie er van voor de kinderen. Denken jullie daar wel eens aan?
Alle reacties Link kopieren
je moet er allebei achter staan. als je het niet wilt zal je er nooit rust van hebben.

stel je voor dat hij een avondje weggaat met vrienden...moet jij dan verdrietig in bed liggen?

en je weet wat ze zeggen.. geef 1 vinger en ze pakken je hele hand.



en wat zou hij ervan vinden als jij dit zou doen?



heel veel sterkte.

wat je ook kiest..
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 30 september 2014 @ 10:10:

Lekker zooitje maken jullie er van voor de kinderen. Denken jullie daar wel eens aan?



Wat kan to er aan doen dat haar man met andere vrouwen zoent?

To maakt helemaal nergens een zootje van. Beetje oneerlijk om haar nu ook de schuld te gaan geven dat ze er een zootje van maakt.



To heeft 6 jaar terug haar man ook al eens vergeven om wille van het gezin en de kinderen en twijfelt of ze dat weer zal doen.

Haar man is gewoon een lul en daar kan to niets aan doen.



To trekt hoe dan ook aan het kortste eind. Als ze gaat scheiden is ze slecht af en als ze blijft ook.
quote:markovic schreef op 30 september 2014 @ 10:10:

Lekker zooitje maken jullie er van voor de kinderen. Denken jullie daar wel eens aan?



mag ik je even corrigeren? ik denk namelijk niet dat TO er een zooitje van maakt als ik haar topic zo lees.... ik denk eerder dat de man van TO er een zooitje van maakt en zijn gezin daar in betrekt.



dat is wel even andere koek.



en nog iets.... niemand van ons is perfect. zelfs als je kinderen hebt, kun je nog fouten maken.

het is zelfs zo dat je denkt dat je het goed doet maar achteraf blijkt dat je toch een fout hebt gemaakt.

je zou ze de kost moeten geven.... mensen die fouten maken... mens, je zou zelf binnen de korste keren failliet zijn.



als de kinderen maar weten dat er van ze gehouden wordt en dat hun geen blaam treft.... komt het vanzelf wel goed met ze.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat niet meer werken ben ik bang, hij wil losbandig leven en jou thuis. Te vroeg samen gekomen...
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 30 september 2014 @ 10:10:

Lekker zooitje maken jullie er van voor de kinderen. Denken jullie daar wel eens aan?



Jullie?

Ik krijg de indruk dat TO juist wel aan de kinderen denkt in deze.
quote:markovic schreef op 30 september 2014 @ 10:10:

Lekker zooitje maken jullie er van voor de kinderen. Denken jullie daar wel eens aan?





Hoezo 'jullie' ?



@TO. Mag jij van je man het dan ook leuk hebben met andere mannen, want daar lees ik niks over?
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je. Ik kan me voorstellen dat je verward en teleurgesteld bent.



Ik zou niet van de ene op de andere dag een knoop doorhakken.

Of je samenblijft of uit elkaar gaat, bij rust in je hoofd ben je altijd gebaat.



Is er een professional met wie je kan praten? Dat kan enorm opluchten en helpen om alles op een rijtje te zetten. Op die manier krijg je helderheid en kan je beslissen welke stappen je gaat zetten.



voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat ik na zo'n mededeling het lef zou hebben om de telefoon op te pakken en net te doen of ik een goede vriend aan de lijn heb:



he lekkere harde pik van me, mijn man stelt net een open relatie voor, dus nu kunnen we vrijuit! Ik kom zo wel naar jou toe, man blijft vanavond bij de kinderen thuis. Tot zo, schat...



Sorry maar dit gaat niet werken zo. En ik ben bang dat jouw Nee hem niet zal tegenhouden.



Sterkte meid, wat een klotesituatie.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 30 september 2014 @ 10:10:

Lekker zooitje maken jullie er van voor de kinderen. Denken jullie daar wel eens aan?



Inderdaad wel een zooitje voor de kinderen ja. Misschien is je man te jong vader geworden en vind hij het gezinsleven te benauwend? Maar ja, hij heeft er dan ook voor gekozen neem ik aan?

Wat hij voorstelt gaat natuurlijk niet werken. Een open relatie met alleen zoenen?

Praat erover! vooral in het belang van de kinderen
@Markovic: jullie? TO niet.



TO kun je hem vertrouwen dat hij alleen met anderen zoent en inderdaad geen seks heeft? En wat ziet hij als seks, mag alleen neuken niet en de rest wel? Hebben jullie er al over gesproken wat er gebeurt zodra jij het hier niet mee eens bent?



Ik zou er zelf klaar mee zijn en hem de deur wijzen.
Alle reacties Link kopieren
Emmie8, daar zou ik niet mee instemmen, want jij staat er niet achter. Dan ga je heel ongelukkig worden. Ik vind dat je man dat maar te accepteren heeft.

En als hij dat niet kan dan ben ik heel bang dat jullie relatie geen toekomst heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 30 september 2014 @ 10:25:

Ik zou willen dat ik na zo'n mededeling het lef zou hebben om de telefoon op te pakken en net te doen of ik een goede vriend aan de lijn heb:



he lekkere harde pik van me, mijn man stelt net een open relatie voor, dus nu kunnen we vrijuit! Ik kom zo wel naar jou toe, man blijft vanavond bij de kinderen thuis. Tot zo, schat...



Sorry maar dit gaat niet werken zo. En ik ben bang dat jouw Nee hem niet zal tegenhouden.



Sterkte meid, wat een klotesituatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:biefstuk schreef op 30 september 2014 @ 10:00:

Je moet allebei achter een open relatie staan, anders gaat het nooit werken.

Zo is het.



Hij wil graag vrij zijn en jij irriteert je daar aan. Dat gaat dus nooit werken. Nu kan je daar boos om worden en er elke keer weer wat van proberen te zeggen.

Maar dat ga je niet meer veranderen. Als het in de aard van het beestje zit krijg je het er niet uit. Blijkbaar vind hij het gewoon om als getrouwde man met andere vrouwen te vrijen.



Dus ga er maar van uit dat hij dit zal blijven doen. Met- of zonder jou toestemming van een z.g.n. open relatie.

Moet jij jezelf afvragen of jij dat wil toestaan. Ik denk het niet. Dus dit blijft een brok ergenis. Jaar in, jaar uit.



Vraag of je hiermee wil- en kan leven.

En neem een beslissing om weg te gaan of te blijven.

Sorry, meer keuze heb je niet. Niet een makkelijke beslissing. Maar het gaat niet veranderen. Echt niet......
effe een platte opmerking.... maar moet kunnen om de boodschap helder te krijgen..



wat verstaat hij onder zoenen?



zijn lul in iemands mond steken om afgezogen te worden is technisch gezien ook zoenen van de eikel....



ik moet ineens aan Clinton-Lewinsky denken.... die hadden namelijk ook geen seks...
quote:beetjegek schreef op 30 september 2014 @ 10:15:

Dit gaat niet meer werken ben ik bang, hij wil losbandig leven en jou thuis. Te vroeg samen gekomen...Wat heeft dit te maken met jong een relatie krijgen? Zo vaak gehoord, maar ik heb in mijn omgeving heel veel stellen die rond hun 19e of 20ste bij elkaar kwamen en nu rond hun 40ste nog steeds samen zijn. Dat is echt geen reden voor vreemdgaan.
On topic ik zou hiermee niet kunnen leven en zou dan maar gaan scheiden.
quote:markovic schreef op 30 september 2014 @ 10:10:

Lekker zooitje maken jullie er van voor de kinderen. Denken jullie daar wel eens aan?



Jullie?

Dit is toch echt de man die dit doet en niet TO.





Je lijkt wel een trol de laatste tijd met je ongenuanceerde gewauwel.
Dus jij mag thuisblijven met de kinderen en hij kan dan de vrijgezel uithangen zonder sex met een ander? Het is toch geen puber meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven