single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
He bah, nare berichten over C. zijn oom. Sterkte daarmee.

Hopelijk reageert je knul inderdaad zo goed op de nieuwe medicatie, dat zou hartstikke fijn zijn! En kleine stapjes zijn ook stapjes he..Raar idee ja, dat je nu je werk doet met in je achterhoofd al het idee dat het straks allemaal anders is.

Pff, dat hebben wij ook nu. Donderdag om 9.00 is er dan eindelijk het overleg met de uitslag van het stemmen en de consequenties en het vervolg. Oh bah. Ik heb er zo'n naar gevoel bij..

En verder vertelde mijn knul vanavond dat hij op het moment helemaal niet lekker in zijn vel zit. Hij heeft het gevoel niet op school thuis te horen (niet omdat hij gepest wordt oid, niet omdat het niet lukt, niet omdat hij niet leuk vindt), hij wist ook niet goed hoe hij het moest uitleggen. Ergens heeft ie spijt dat hij vorig jaar gestopt is met die opleiding juridisch, omdat hij dan nu klaar geweest zou zijn. Hier was ik natuurlijk al bang voor..Maar ja, hij zegt ook dat het op dat moment was wat hij wilde en nu pas inziet wat hij eigenlijk heeft weggegooid..zucht...voortschrijdend inzicht. Ik wil dat hij zijn MBO diploma haalt. Aan de andere kant kan ik me ook best voorstellen dat hij het niet ziet zitten om hierna nog 3 jaar bezig te zijn en dat hij nu het gevoel heeft vast te zitten snap ik óók.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat het helemaal zijn eigen keuze is geweest om deze weg te gaan.

Pfff, erg moeilijk en lastig. Heb m al voorgesteld of er niet iemand op school is waarmee hij hierover kan pr aten, maar dat vindt hij maar niets. Moeilijk. Ik wil hem natuurlijk niet het gevoel geven dat ik dit totaal onbelangrijk vind en dat ik vind dat hij zich niet zo moet aanstellen, even doorbijten, opleiding afmaken en dan kan hij zijn leven gaan inrichten zoals hij het voor zich ziet, maar aan de andere kant wil ik ook niet dat hij nu weer opgeeft en afhaakt, net alsof dat altijd maar zomaar kan als je het even niet ziet zitten..maar hij is niet gelukkig nu, wellicht dat het ook niet kunnen honkballen, toch een uitlaatklep natuurlijk, ook meespeelt en dat doet mij natuurlijk pijn om te merken.

Heb ook al voorgesteld om hiermee naar de huisarts te gaan, maar daar wil hij ook niets van horen. Pff, dit is lastig zeg.
Heeft je knul niet een decaan of trajectbegeleider op school waar hij zijn twijfel kan neer leggen? Is minder zwaar als de huisarts. Aan de andere kant is hij volwassen en moet hij zijn eigen keus maken. Daar zit je dan als moeder, machteloos toekijken. Moeilijk zeg.... Sterkte er mee
Ja, die heeft hij natuurlijk wel (sowieso mentor), maar dat wil hij dan weer niet. Wat het voor hem ook lastig maakt (denk ik) is dat hij niet weet waarom hij het zo voelt. De opleiding is nog steeds dat wat hij wil en het gaat ook gewoon goed. Het is meer het idee dat hij klaar had kunnen zijn, op het HBO had kunnen zitten etc. hij heeft het gevoel dat het nu allemaal wat stil staat. Ik heb m voorgesteld dat hij in elk geval de komende tijd eens gaat bekijken/bedenken wat voor vervolgstudie hij zou gaan willen doen. Het is nl mogelijk om wanneer je in het jaar dat je 21 wordt aan een HBO studie zou gaan beginnen, een 21+ toets te doen om zonder HAVO of MBO diploma toelating tot het hbo te krijgen. Dat zou hem sowieso 3 jaar schelen. Deze toets zou hij volgend jaar kunnen doen. Het "enge" daarvan vind ik is dat je dan nog steeds geen zogenaamde startkwalificatie hebt.

Oh ja en dat zou betekenen dat hij ook de studiefinanciering moet terugbetalen. Dat zijn natuurlijk geen dingen waar je op zit te wachten. Ik hoop dat het even een tijdelijk dipje is en dat hij het straks weer wat zonniger inziet allemaal, maar dat dit eventueel mogelijk zou zijn geeft hem geloof al weer een wat beter gevoel. Verder ben ik eigenlijk ook wel 'blij' dat hij er zo open over is, meestal is mijn knul niet zo'n prater, dus dat was op zich dan wel weer fijn. Vandaag is hij in elk geval al een stuk beter te pas. Maar inderdaad zeg, wat kun je je dan machteloos voelen, je wilt dat hij zich niet zo rot voelt, maar weet op zo'n moment ook niet direct te juiste woorden te vinden ofeen manier om hem op te beuren, zonder gelijk in alles met hem mee te gaan. Die toets kan hij nu (gelukkig) toch nog niet doen en misschien valt het later nog allemaal mee.

Om de situatie op het werk nog wat ingewikkelder te maken is vandaag ook nog 1 van mijn naaste collega's aangenomen in een andere functie. Dat betekent dus minder mensen om meer werk te doen. Daar word je blij van! Ik had zelf ook nog getwijfeld om te solliciteren (medisch secretaresse), maar het was in dit geval voor 1 specifieke arts en dat zou dan eigenlijk je baas worden en deze arts in kwestie is zeker niet mijn meest favoriete..Er zijn leukere waar ik veel liever mee zou werken! Omdat het aan de artsen zelf is of ze uberhaupt een secretaresse willen en dit de eerste is, kijkt de rest nu een beetje hoe het bij haar gaat, dus wie weet komt het ook nog op mijn padje. Ik blijf dus gewoon allerlei klusjes voor "mijn" artsen doen, gelukkig.

Morgen het overleg, waar we ook gelijk te horen krijgen hoe en wat nu zonder de collega...erg spannend.
Spannend Scarlet. Ik zag dat mijn leidinggevende me vandaag gebeld had. In haar vakantie, op mijn vrije dag..... Er is zeker haast bij de keuze. Pffff ik kan daar slecht tegen, dat ze de druk zo opvoeren. Take iT easy.... Vakantie is vakantie toch



Misschien is het een fase van je knul ja. Ik vond het ook al zeer positief dat ie het met jou bespreekbaar gemaakt heeft. Misschien valt het ook wel mee en waait het weer over.

Mijn knul heeft nu al van die fases dat hij echt helemaal geen zin in school heeft en ook totaal niet te motiveren is. En hij moet nog zo lang..... Zucht.



Morgen teamvergadering, eens kijken hoe mijn collega's over mijn dilemma denken. Daarna werkbegeleiding, dus even tijd om te overleggen. Ook al heb ik mijn keus gemaakt, ik blijf toch nog met wat vragen zitten.



Jij sterkte morgen! Je merkt dus al dat mensen voor hun eigen hachje gaan kiezen.
Ja, wat een gedram dan he..Maar kun je het dan min of meer negeren, wanneer er zo'n druk op je gelegd wordt? Ik zou dan weer te nieuwsgierig zijn, denk ik en zou willen weten waarom er gebeld is. Ben je vandaag nog wat wijzer geworden? En bij jij eigenlijk de enige die met dit dilemma zit? Da's ook altijd lastig, vind ik, wanneer je de enige bent die in een bepaalde positie zit. Toch weer moeilijker/lastiger om dat met collega's te bespreken.

Ons overleg viel op zich wel mee. Wat fijn is is dat wij onze keuze hebben gekregen. Dus niet met zijn 16en bij elkaar, maar iets verderop in de gang gesplitst. Dat betekent dat ik straks met 3, misschien 4 collega's zit. Op zich kan ik daar mee leven. Het is wel jammer dat het niet allemaal dezelfde collega's zijn als nu, wat gewoon heel prettig werkt, maar het is nu eenmaal zo, op een gegeven moment moet je ook door natuurlijk..

Verder weten we nog helemaal niets. Dus ook niet hoe of wat qua opvang/vervanging van de collega die nu iets anders gaat doen. Er moet sowieso nog van alles geregeld worden, ook qua systemen etc., daar moeten we in kleine groepjes ook nog over spreken met de baas, dus voor het daadwerkelijk allemaal zo ver is..De 1e stap is in elk geval gezet. Aan de ene kant ook wel fijn dat die onzekerheid nu weg is.
Wij kregen slecht nieuws vandaag. We moet nog 162 fte uit ipv 85.... Dat scheelt nogal wat. Onduidelijk is waar en wie etc.

Ik heb de knoop doorgehakt en aangegeven dat ik voor 32 uur gedetacheerd wil worden. De toekomst bij mijn werkgever is en blijft onzeker. De gemeente heeft de toekomst. Dus tot november op detacheringsbasis en daarna in dienst van gemeente of terug naar de werkgever, waar hoop ik tegen die tijd meer duidelijkheid is over welke producten er nog bestaan.

Het heeft me vannacht een slapeloze nacht gekost en ik kan alleen maar hopen dat het de goede keus is. Ook hoop ik nu meer rust te krijgen, nog maar 1 team enzo.

Bij jou niet geheel negatief dus, dat is fijn.

Bij ons is het weer een bezuinigingsronde afwachten.
Dat is nogal een verschil zeg..Het dubbele bijna. Bah.

Moeilijke keuze, want eigenlijk is beide onzeker, toch?

Stel dat de pilot niet verlengd wordt, kun je dan automatisch terug naar je werkgever? Naar, die onzekerheid. Want al heb je dan voor jezelf de keuze al gemaakt, die fte's die eruit moeten blijft natuurlijk ook nog boven jullie hoofd hangen...
Dat klopt Scarlet, en dat is organisatie breed, dus als gedatcheerde wordt je daar gewoon in mee genomen. Halverwege juni worden de namen van de boventalligen bekend gemaakt. In 2015 is het dan einde oefening. Als ik mag blijven dan kan ik in november de keus maken om weer terug naar mijn werkgever te gaan. Of in dienst van de gemeente te gaan mocht de pilot wel doorgaan. Iedereen die ik tot nu toe gesproken heb snapt mijn keus en vind het verstandig. Voor mij voelt dat nog niet zo, maar dat gaat nog wel komen.

Voor nu wel even wat rust in mijn kop. Volgende week nog druk met zaken overdragen en afronden. Daarna hoef ik me nog maar op 1 team te richten en dat geeft de nodige rust.



Morgen dan toch echt de laatste competitie wedstrijd van dit seizoen voor mijn knul. Volgende week zondag al een eerste toernooi. Ook start volgende week de voorbereiding van nieuwe seizoen al weer dus dan volgen de nodige oefenpotjes.



Maandag gaat mijn knul op schoolreis, ik hoop dat ze beter weer hebben dan vandaag zeg, weer onweer en hagel.
Het wordt wel nattig dacht ik, maandag..Waar gaan ze naartoe?

Was niet best vandaag nee! Gelukkig was ik net op tijd binnen met de boodschappen en daarna lekker thuis, dus vond het niet zo erg..

Hopelijk morgen tijdens de wedstrijd wel droog zeg. Je kunt dus niet echt (nou ja, echt niet eigenlijk) genieten van een paar voetballoze weekenden..jammer. In feite heb je nu je kansen wel meer gespreid, dus in dat opzicht sowieso een goede keuze, denk ik. Stel dat je wel mag blijven, maar dat er zoveel veranderd dat je eigenlijk niet blijven wilt, dan heb je nog de mogelijkheid dat de pilot gewoon doorgaat en heb je in elk geval iets wat je graag doet. Maar het is altijd weer wennen en aanpassen natuurlijk, zo'n verandering..Maar gek eigenlijk..als gedetacheerde ga je ook mee in de eventuele boventalligheid, terwijl je daarna misschien wel de keuze maakt om voor de gemeente te gaan werken, dan tel je toch ook niet meer mee in het personeelsbestand van je huidige werkgever? Dat is dan toch sowieso al 1 fte minder voor hen, dus besparing.

Ik ben blij dat het weekend is. Even helemaal niks. Ook niet de hort op of iets dergelijks, gewoon een beetje in huis rommelen en hopelijk weer eens even goed slapen, pff, in elk geval niet zo vroeg op, dus hopelijk weer bijslapen.
Is niet zo gek Scarlet, want als gedetacheerde ben ik natuurlijk wel gewoon in dienst van de organisatie en betalen zij mijn salaris etc.

Vanmorgen een dramatische wedstrijd en dramatisch weer. Bah, nat en koud en verloren met 10-1.

Nu waren de boys ook niet zo gemotiveerd hoor.

Zoonlief is de hele middag bij 2 van zijn teamgenoten geweest, dat is wel weer leuk, dat hij met de meeste jongens een goed contact heeft. Echt een allemansvriend dat kind van mij.

Wij zijn vanmiddag even het dorp in gegaan voor mijn moeder en de moeder en oma van C. Klaar voor Moederdag dus.

Zoonlief gaat maandag met school naar toverland. Hij heeft al een grote zak snoep ingeslagen dus ik denk dat het goed komt.

Helaas willen de mannen hier termenator kijken. Ik pas me wel aan...
Maar zou je dan niet tóch, ook al zou blijken dat je boventallig zou worden, nog in dienst kunnen komen van de gemeente wanneer het project doorgaat? Op dát moment ben je dan toch niet meer in dienst van je organisatie? Of zie ik iets over het hoofd? Want de boventalligheid wordt toch aangezegd voor 2015?

Jammer van wedstrijd, maar ik kan goed begrijpen dat de motivatie weg is. En wel fijn hoor, dat je knul zo makkelijk met vrienden is.

Voor jou dus geen songfestival vanavond, begrijp ik? Ik heb m wel op staan, ik vind het altijd wel leuk en ik moet zeggen, er zijn best een aantal leuke/mooie liedjes dit jaar. Ik vind het punten geven altijd het leukst. Ben nu toch wel benieuwd, wat Nederland uiteindelijk gaat doen..als het maar geen teleurstelling wordt, nu het lijkt dat het heel goed moet gaan..
Het zou theoretisch kunnen dat vanaf 1 november de gemeente me dan in dienst zou nemen als ze besluiten om de pilot in te kopen. Vandaar natuurlijk ook deze keus. Eerst maar eens afwachten wat er uit de bezuinigingsronde komt. Alles op z'n tijd.



Vanmorgen verwend met uitgebreid op bed van mijn mannen. Zoonlief had op school een houten schilderijtje gezaagd en beschilderd. Een tekst er op had hij geen zin meer in, gelukkig had hij wel het audimerk gestempeld?. Bof ik even. Ik kreeg ook nog een mooi nieuw messenblok. Daar ben ik heel blij mee.



Mijn knul is nerveus voor zijn schoolreisje morgen. Is het toch wel weer een beetje mijn kleine ventje?. Laat het hem maar niet horen.

Vervolgens naar C zijn oma en moeder geweest en daarna naar mijn ouders. En zo was dit een geslaagde zondag.
In elk geval hopen en duimen dat het allemaal goed uitpakt voor je!

Hoe is het schoolreisje verlopen? Hebben ze nog een beetje geluk gehad met het weer?

Gelukkig heb je toch een stuk songfestival kunnen zien, geweldig weer he! Ik vond het weer als vanouds, spannend om het stemmen te zien. Ik hoop dat Nederland deze goede lijn kan vasthouden en volgend jaar weer een topper of toppers sturen..

Gosh, had ik toch een mazzeltje net..Ik moest nieuwe mascara en vind die van Max Factor wel heel fijn (false lashes ofzoiets). Ik stond al bij de kassa, zegt ze dat het nu 2 halen 1 betalen is. Hartstikke fijn zeg! Drukke week voor de boeg, paar collega's met vakantie en natuurlijk ook nog al het nieuwe wat ons staat te wachten. Pfff.
Schoolreisje is leuk geweest. Moe maar voldaan kwam hij terug. Hij hoefde niks te eten, terwijl zijn brood ook nog in zijn tas zat... Jaja... Haha

Ze hebben het ook grotendeels droog gehouden, prima dus.

Mijn werkdag was qua afspraken (4) best druk, maar dat gevoel heb ik niet. Lekker gewerkt!

Morgen heeft zoonlief weer proef entree toets, oefenen, oefenen, hij heeft er nu al geen zin in.



Maar goed dat ik zoonlief had afgemeld voor de training. Ze waren pas om half 6 terug bij school.
Vandaag de laatste teamvergadering op de leefgroep gehad. Daar mee gedeeld dat ik een andere functie heb. En dat ik dus niet meer betrokken ben bij de leegroep. Iedereen vond het erg jammer, maar gelukkig was er ook veel begrip. Ik kreeg nog een hele mooie bos bloemen ter afscheid en bedankje. Dat had ik niet verwacht, dus dat was even slikken.



Vanmiddag had ik een training. Omgaan met gescheiden ouders. Dit was het eerste dagdeel, er volgt nog een hele dag. Maar is een erg actueel onderwerp natuurlijk.

Hierin heb ik trouwens vanuit het Dorpsteam deel genomen.



Morgenochtend heb ik 2 afspraken. 1 gezin om af te sluiten, 1 om op te starten.

Dubbele gevoelens vandaag. Ook nog een rare week, omdat ik toch met een dubbele pet op zit, maar dat wordt nu alleen maar minder.
Pff Dolphine, je zou er haast een identiteitscrisis van krijgen..(wanneer doe wat met welke pet op), het zal wel fijn zijn wanneer dat straks klaar is. En gisteren ook alweer iets afgesloten, wat gaat het dan eigenlijk snel opeens..Hoe was de proef entree toets van je knul? Morgen het eerste overleg over hoe het straks allemaal moet gaan. Vooral over wat er nog nodig is vóór het daadwerkelijk kan beginnen. Hopelijk zijn de managers nu eens niet eigenwijs en luisteren ze naar ons, de werkvloer, anders wordt het echt een groot fiasco.Morgen gaat mijn knul ook eindelijk naar de huisarts (kon niet eerder, anders kwam hij in de knel met school), ik ben benieuwd.
Volgens mijn knul zijn ze al met de echte entree toets bezig. Gisteren vond hij erg moeilijk. Vandaag moest hij rekenen en begrijpend lezen, daar was hij zelf wel positief over. Alleen zou hij nu dus 3 weken, 3 dagen per week met de cito bezig zijn. Ik heb geen idee, maar hij zou het zelf wel weten lijkt me.



Dat is een van de redenen waarom ik een keus moest maken scarlet, in zo veel teams moeten mee draaien werkt gewoon niet fijn. Nu weet ik tenminste ten alle tijden wat er van me verwac ht wordt, welke registratie, welk plan van aanpak. Want dat is ook nog eens overal anders natuurlijk. Ze zouden het eens makkelijk maken.

Maandag sluit ik weer een gezin af. Vandaag heb ik ook een nieuwe voor het dorpsteam opgestart, vrijdag nog 2. Het gaat dus inderdaad hard ineens ja.

Dinsdag ga ik met een collega ook naar een gezin, die gaat hij overnemen, dat jochie wordt naar een andere groep overgeplaatst. Weer een afsluiting dus.



Voor jou erg spannend morgen. Ik ga wederom duimen.



Ik ga zo mijn knul halen, die is snoekbaars vangen met zijn vriendje. vanavond heeft hij een oefenwedstrijd, dus om 18:00 uur moet hij zich al weer melden op het veld. We eten maar makkelijk, chili concarne vanavond.



Goh ik ben heel benieuwd wat de huisarts gaat zeggen morgen. Wat verwacht je er van?
Mm lekker, chili con carne. Ga ik binnenkort ook weer es maken.

Niet heel veel bijzonders tijdens het overleg. We moeten nu inventariseren hoeveel kasten we denken nodig te hebben op de nieuwe werkplek, dat soort dingetjes. het is de bedoeling elke week zo'n overleg te hebben, dat is op zich wel goed, kun je tenminste gelijk de boel bespreken.

Het zal voor jou idd straks ook een stukje rust gaan geven, dat is wel fijn.

Ik weet het helemaal niet meer, hoe dat toen ging met de entreetoets van mijn knul, pff, zo lang geleden al!

Mijn knul is doorverwezen naar de sportarts. Daar ben ik op zich wel blij mee. Gelukkig niet weer fysio, omdat we toch het idee hebben dat dat niet afdoende is. Nu de oproep daarvoor afwachten, hopelijk duurt dat niet te lang allemaal.

Het gaat mooi weer worden, heb je het gezien? heeeerlijk!
Sportarts kan misschien ook sportfysio aanbieden. Dat is ook fysio, maar echt gebaseerd op sportblessures. Ook massages ed, zou wel eens een hele goede zet kunnen zijn.

Ik hoop dat hij snel een oproep krijgt.

Ik werd vandaag door de gedragswetenschapper van de leefgroep getrakteerd op een lunch bij la place. We hadden een afspraak om de laatste gezinnen over te dragen en zij wilde dit als afscheid. Erg lief en lekker.

Morgen nog een lange werkdag. Zoonlief wordt door zijn vader op school opgehaald. Dit omdat hij zondag een voetbaltoernooi in Beuningen heeft. Ik haal hem dus zaterdagavond bij zijn vader op en ga zondag met hem mee.

Het wordt zeker lekker weer, gelukkig maar, is wel fijn zondag....
Ja, ik ben ook erg benieuwd, wat die sportarts zal doen/zeggen. Hopelijk komt de oproep snel!

mm, heerlijk en lief, een lunch aangeboden gekregen. Zo heeft afscheid nemen ook zijn voordeeltjes..haha.

En nu is het weekend! Ik hoop dat het lekker zonnig wordt, zodat ik een beetje kleur kan opdoen. Mijn knul had gisteren een vrije dag, ivm de landelijke MBO staking.De bofferd. Hij lijkt weer wat lekkerder in zijn vel te zitten, ik denk dat het sowieso al wat opgelucht heeft dat hij erover gepraat heeft met mij.
Heerlijk van het zonnetje genoten vandaag. Pff, vakantiegevoel!

Wel een aantal wassen gedraaid (dat droogde lekker!) en de bedden verschoond. Nou ja, afgehaald en gewassen..opmaken moet ik nu zo nog doen (en dat zit ik nu lekker uit te stellen, haha).

Vanavond ook lui, beetje voetbal kijken denk ik, wijntje en wat lekkers erbij, heerlijke zaterdag. Moet je je knulletje nog ophalen of heb je dat inmiddels gedaan? Succes morgen bij en met het toernooi!
Wij zijn inmiddels weer thuis met zoonlief. Ik baal wel, want hij heeft donderdag aardrijkskunde en topo toets en niks geleerd daar. Ik had het wel in zijn tas gedaan, maar niemand is op het idee gekomen dat hij wel eens zou moeten leren. Hij moet nu dus nog aan de slag en daar is hij niet blij mee.

Vanmiddag in de tuin gezeten bij de verjaardag van mijn schoonzus en nichtje.

Vanmorgen in huis druk geweest en ook lekker 3 wassen buiten gehad.

Gisteren bij vrienden tapas wezen eten. Was weg lekker en gezellig.

C is nu naar de verjaardag en housewarming van een nicht van hem. Zoonlief en ik zijn lekker thuis.
Da's minder zeg, dat niemand hem aan het leren heeft gezet.

En vandaag natuurlijk toernooi, dus de hele dag ook weer weg.

Echt vervelend dat je dat dan niet aan een ander kunt overlaten..

Maar jullie hebben wel superweer zeg, bij het toernooi! Ik hoop dat er op het veld nog een beetje een windje is? Op balkon bijna niet en dat is af en toe echt even afzien. Af en toe vlucht ik even naar binnen, wasje ophangen, wat drinken, dat soort dingetjes, omdat het echt heul warm is..Maar wél erg heerlijk he!
Alle reacties Link kopieren
hoihoi, mag ik meedoen aan dit topic?
Hoi shebj. Natuurlijk mag je mee doen, met deze inmiddels flink uitgedunde mutsenclub.

Het was een heerlijke dag op het voetbalveld, maar wel lang en warm. Dat vonden de kinderen ook trouwens. Voor mijn knul is zo'n hele dag toernooi eigenlijk net te lang.

Ik ben het ook zat trouwens. Vanmorgen om half 9 vertrokken en om 5 uur pas weer thuis.

Ik hoefde gelukkig niet te koken want we hebben heerlijk de bbq aangestoken.

En nu liggen zoonlief en ik voor Pampus opde bank.

We waren in Beuningen, dus mijn vriendin die daar woont kwam nog gezellig even kijken.

Toernooi is ook leuk omdat alle knullen aan elkaar kunnen wennen. Dit is al voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Nieuwe kinderen en ouders. Maar een gezellige dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven