single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Helaas niet super lang kunnen uitslapen vanmorgen, maar goed, toch een beetje. Mijn knul heeft Ivoorkust ook nog gekeken, dat werd me echt te veel. Nu is hij wel erg moe, trouwens, geen wonder..L, was weer terug uit Curacao en kwam vanmiddag langs. We zouden natuurlijk naar honkbal, dus is hij maar mee geweest, kwam gelijk weer een aantal bekenden tegen. Hapje meegegeten en nu is ie weer weg. Had voor mijn knul nog een leuke bermuda meegenomen (dat viel mij nog mee, haha). Het weer was best lekker, al was het als de zon er niet was wel frisjes, maar in de zon was het heerlijk. De mannen hebben ook gewonnen, prima dus.

Nu lui een beetje voetbal kijken enzo. Frankrijk wil ik straks wel zien.
Bwaaah, wat een sukkel zeg, die Pepe!! Om je zo te laten gaan en een rode kaart te krijgen..Jammer, jammer, had meer van deze wedstrijd verwacht.

Heb eigenlijk totaal niets te melden, whoehaha!
Nou Scarlet, het is allemaal gelukt hoor het weekend. Voetbal zijn ze 4e geworden, met korfbal 3e. Keurig dus. Daarna is hij mee naar zijn vader gegaan.

Wij zijn gisteren naar Scheveningen naar sisteract geweest. Echt heel erg gaaf was dat. We zaten 1e rij, dus konden alles prima volgen zo dichtbij. Daarna snel een hapje gegeten bij la place en mijn knul weer opgehaald.

Het gaat er zo maar naar uit zien dat hij deze zomer voor 2 weken naar zijn vader gaat.... Jaja de wonderen zijn de wereld nog niet uit.



Voetbal viel tegen vandaag he? Ik vond Engeland ook tegenvallen en Argentinië ook trouwens. Ben heel benieuwd wat het allemaal moet worden.



C heeft net een andere tv op de kamer van zoonlief geïnstalleerd. Hij kan daar nu ook op de Xbox. De koning te rijk is hij, het mannetje....
Vandaag onverwacht een middag thuis moeten werken. Zoonlief heeft gisteren heel hard zijn hoofd gestoten bij een vriendje thuis op zolder. Hij had gisterenavond al hoofdpijn en vanmorgen nog steeds. Het arme kind stond huilend onder de douche. Ik had vanmorgen vergadering, toen is mijn moeder even bij hem geweest. En vanmiddag heb ik maar vanuit huis gewerkt. Morgenochtend moet hij naar de Ortho, donderdag maar verder kijken hoe het met hem gaat.

Ik heb vanavond even met koffie, thee en limonade langs de route van de avondvierdaagse gestaan. Bij de kleintjes, de 5 km.

Was even gezellig.

C is nu een bankstel voor zijn oma ophalen, dus die is ook weer druk. Maar is voor een goed doel.

Hier was het een rustig dagje verder, ook wel eens lekker😃
he wat sneu voor je knul zeg. Hopelijk is het morgen beter. Misschien toch een lichte hersenschudding?

Lekker, dat ie nu op zijn kamer op de x box kan.

Voetbal was nog best spannend he! (Brazilie), al irriteerde het me wel hoe makkelijk ze zich lieten vallen, kom op zeg..

Iran heb ik gisteren niet eens afgekeken, zo'n saaie wedstrijd vond ik dat..Belgie kwam gelukkig toch nog op dreef, netjes gewonnen.

Tja en dan morgen weer he! Spannend hoor. Ook morgen de juichpakken ophalen. Haha, ik ben benieuwd.

Leuk zeg, Sisteract! Was dat nog met Simone Kleinsma of was die andere non er al bij, pff, ben haar naam ff kwijt, ik zag laatst toevallig dat ze de rol zou overnemen,, oh ja, Karin Bloemen?

Ik hoop dat ik vannacht weer es even goed slaap zeg. Afgelopen nacht weer geen oog dicht gedaan. Mijn ogen doen er gewoon zeer van. Zwaar waardeloos. Ga dus nu ook maar mijn bedje opzoeken. Mijn knul gaat Rusland nog kijken, pfff, het is maar goed dat het bijna vakantie is..
Zijn jullie er klaar voor??

Haha, qua kleding in elk geval wel hier. (juichpak)

Ik vind ze echt leuk en het heerlijk! Gewoon een heel lekkere joggingbroek. Op tijd de frituurpan aan en zorgen dat we met patat en al klaar zitten om 18.00 uur.

Mijn knul heeft gisteren het achterbalkon helemaal opgeruimd.

Daar stond nl nogal wat spul, waarvan het de bedoeling was dat het ooit weg zou gaan (maar het stond in een hoek en het achterbalkon wordt eigenlijk alleen gebruikt voor de was). Alles weg, hartstikke fijn. Hij heeft daar wel een aantal x de trappen op en af gemoeten, goede oefening voor zijn knie. Hij heeft nu amper last, dus dat zijn goede berichten! Speelt voorzichtig met het idee om volgend weekend te gaan honkballen. Dan hebben ze wel een dubbele wedstrijd en hij zou er dan 1 meedoen. Het zou hartstikke fijn zijn natuurlijk, als dat zou lukken.

Nu nog het balkon achter een xtje goed schrobben en dan is het wel heel lekker om daar in de vroege avond te zitten, dan komt daar nl de zon. Ik ben er blij mee in elk geval!

Hoe is het met de hoofdpijn van je knul en hoe was het bij de ortho?
We hebben de wedstrijd overleefd, maar was wel billen knijpen vandaag. Het verbaasde me niet eens, kon bijna niet anders na Spanje. Maar de winst is binnen en daar gaat het om.

Ik denk ook dat zoonlief een hersenschudding heeft. We moesten vanmorgen naar de Ortho. Elastiekjes zijn geplaatst en hij heeft moeten happen. Volgende week wordt de beugel geplaatst.

Hij is daarna niet meer naar school gegaan, ik probeer hem rustig te houden.

Vandaag werd zijn verjaardagscadeau al geleverd, een trampoline in de tuin. Hele grote die het hele grasveld bedekt. Hij is er erg blij mee, maar kan er nu nog niet echt op springen, want ook daar krijgt hij hoofdpijn van.
Hoe ging het vandaag?

supergaaf zeg, zo'n grote trampoline! Ontzettend leuk cadeau!

Gaan jullie m in de grond zetten of erop?

Vreselijk spannend gisteren, bwaah! Even rust nu en gewoon lekker een paar wedstrijden kijken, ook wel even fijn, haha.

Gisteren via vakantieveiling 2 kaartjes gescoord voor een back to the nineties party hier in de stad. voor 1 euro! De kaartjes kosten 32 euro per stuk, dus hoppa! Ook met live optredens van artiesten van toen, pas in oktober, maar toch weer leuk.

Mijn knul heeft al vakantie, de bofferd. Hij heeft nog geen vakantiewerk, misschien kan hij bij ons iets doen, maar dat moest eerst weer overlegd worden, pff, gedoe. Hij wil sowieso gaan beginnen met hardlopen, gewoon voor conditie en ook om zijn benen te trainen. Eerst maar eens goed schoeisel aanschaffen..
Woehaha, die zoon van jou is ook wel een portret he. Gelukkig regelt hij zijn zaakjes niet op het laatste moment?....

De trampoline is een groot succes hier! Hij is er echt super blij mee. We graven hem niet in, als hij hem over een paar jaar zat is kan hij er zo weer uit.

Hier gaat het beter. Vandaag heb ik hem nog thuis gehouden ik was vanmorgen thuis en C kon thuis werken. Morgen gaat hij weer naar school. Moet lukken.
yeah, weekend! En bijna vakantie! Nog een weekje en dan lekker 3 weken niets..of weinig in elk geval. haha.

Het WK blijft verrassend he! Leuk, dat het niet een al gelopen race is. Costa Rica door, Engeland eruit..Genieten hoor allemaal.

Maar die scheidsen soms...Ik snap best dat je soms iets niet ziet, maar iedereen heeft toch niet voor niets een oortje en een microfoon, die andere officials lopen er toch ook niet voor niets? Dat blijft lastig. Ik hoop dat Kuipers weer een goede wedstrijd fluit zometeen. Ik ben er in elk geval weer klaar voor!
Het WK is zeker al verrassend. Italië moet ook nog erg goed zijn best gaan doen om er in te blijven. Spanje en Engeland er al uit, wie had dat van te voren kunnen denken?

Zoonlief is vandaag weer naar school geweest. Gelukkig is dat goed gegaan.

Morgenochtend schoolhockey toernooi en vanaf woensdag begint 4x4 toernooi al weer.



Ik zit ff geen voetbal te kijken, maar Bridget Jones deel 2. Lachen die film.

Om 18:00 heb ik wel gekeken trouwens.
Lekker dagje gehad vandaag. Wel vroeg op, vanwege schoolhockey, maar het was eigenlijk best gezellig met de andere ouders. Na het toernooi is hier een hele middag een vriendje van zoonlief geweest, die hebben afwisselend op de trampoline en Xbox gezeten, geen kind aan gehad. Vanavond heeft hij meegegeten, pizza voor de mannen besteld.. Was erg gezellig en ik kon rustig aan doen. Heb me alleen een beetje met de was bezig gehouden en verder weinig gedaan.

Weinig te melden dus ook, haha
Haha, wanneer zal de dag komen dat je niet vroeg hoeft op te staan vanwege een sportactiviteit? Vindt je knul hockey ook leuk? Dat is nou iets wat mijn knul niets aan vindt en vond (om te doen).

Lekker rustig dagje voor je verder dus, ook wel eens fijn!

Net via internet een afspraak bij de gemeente gemaakt om een nieuwe ID kaart te laten maken. Ik was iets te optimistisch, kan pas de 30e terecht, de dag dat dat ding verloopt. Nou ja..Wat wel jammer is, is dat er dan speciaal heen moet fietsen (mijn eerste vakantiedag), terwijl kantoor er tegenover is. Grrrr!! Had dan ook gedacht dit gewoon komende week na werk even te gaan doen. Maar het is natuurlijk bijna vakantietijd, zal wel beredruk zijn.

Heb je gisteren nog voetbal gekeken? Wauw, echt genoten! Iran wat bijna voor elkaar had dat Argentinë niet scoorde en dan Duitsland, mooie wedstrijd! Vandaag op papier wat minder he, tenminste, niet echt boeiend..ja vannacht om 24.00 uur, da's dan weer zo jammer. Gisteren nog het balkon achter gescrobd, ziet er weer prima uit. Mooi!
Ik heb gisteren naar Argentinië gekeken. Die vallen tegen zeg..... Duitsland- Ghana was ook een leuke pot om te zien. Toch al een aantal goede wedstrijden weer gezien hoor.

Mijn knul vindt hockey ook leuk ja, en het gekke is dat hij er ook best goed in is. Vorig jaar tijdens het toernooi is hem al eens gevraagd of hij niet wilde komen hockeyen bij de club en ook nu deed hij niet onder voor de hockeyers die meededen. Maar dit is blijkbaar zo'n kind dat elke sport beheerst. Heeft hij niet van z'n moeder trouwens. Mijn broertje was wel zo'n kind.



Goh wat een gedoe die ID kaart. Ik weet wel dat ik laatst 2 weken moest wachten ipv 1 week omdat sinds maart je paspoort 10 jaar geldig is ipv 5, toen was er een mega drukte. Geen idee of dat met id. kaarten ook aan de orde is.



Wij hebben vanmiddag nog even op het terras gezeten. Zoonlief was spelen. Die belde later dat ze voor de deur stonden, toen is hij de sleutel komen halen. Toch fijn als ze ouder worden.
Ja, genieten he deze voetbaltijd! Nederland heeft het ook weer netjes gedaan vanavond en straks nog hopelijk genieten van Brazilie-Kameroen. Tenminste, ik denk dat dat de wedstrijd is die wij gaan kijken. Die andere boeit me niet zo. Gaat wel een latertje worden, nou ja, jammer dan. Dan maar met een duffe kop op het werk, haha!

Leuk is dat, dat je knul eigenlijk in alle sport wel goed is. Kan hij altijd nog switchen, mocht ie voetbal zat zijn. Al zie ik dat niet gebeuren, hihi.

Mijn knul is vandaag door zijn mentor gebeld met het verzoek woensdag naar school te komen voor een gesprekje. Hmm, ben benieuwd wat dat nou weer is. Kan gewoon een afsluitend gesprekje zijn (ze hebben nog geen rapport of cijferlijst oid gekregen, zelfs nog niet alle cijfers terug), hij knijpt m een beetje omdat het zo'n gerommel met Nederlands was dit jaar. In eerste instantie had hij vrijstelling gekregen (omdat hij het al afgesloten had vorig jaar), maar die leraar ging dwars liggen en vond dat dat niet kon blablabal. Toen heeft mijn knul de examencommissie aangeschreven, moest hij een lijst invullen en bewijs aanleveren, maar die lijst moest ook ingevuld worden door de mentor. Die mentor had van een collega gehoord dat de vrijstellingen waren afgeschaft (huh?? waarom laat de examencommissie hem dan van alles insturen?), dus hij (mentor) heeft waarschijnlijk die lijst niet verder ingevuld en niet teruggestuurd naar de examencommissie. (is zijn 1e jaar als mentor). Hij zei toen ook dat hij de toetsen nog moest inhalen.

Grrrrr..dit soort dingen he. Overal moet je bovenop zitten, anders gebeurd er gewoon helemaal niets. Aan zijn cijfers kan het verder niet liggen, want die zijn prima. Hij maakt zich er niet zenuwachtig over (pff, ik natuurlijk weer wel een beetje), maar vraagt zich wel af waar dit nu over gaat. Het zou toch te gek zijn als hij door Nederlands nu weer vertraging zou oplopen...
Wij zitten wel Kroatië- Mexico te kijken. Komt toch de tegenstander van oranje uit dit duel. Dat Brazilië van Kameroen gaat winnen geloof ik wel, al staat het nu dan 1-1.

Wij hebben de wedstrijd van Nederland op groot scherm in de kroeg gekeken. Was gezellig. Kroegbaas had ook een grote bak macaroni gemaakt, dus iedereen kon daar eten, ideaal, zo aanschuiven na het werk. Zoonlief vond het ook super.

Morgenochtend met hem naar de Ortho. Gaan ze onder de slotjes plaatsen. Dan is het gedaan met kauwgom enzo.

Goh spannend voor je knul. Hopen dat het gewoon een rapportbespreking is en niet iets hefstigs, zou toch wel erg tegenvallen anders.
Hoe was het bij de ortho? Heeft ie nu van die slotjes? Hoe gaat dat? Wij hebben later ook merendeels Mexico gekeken, idd, wat je zegt, toch (nu weten we het zeker) onze tegenstander. Brazilie was ook niet bijster spannend. Gezellig, zon wedstrijd in de kroeg.

Net Italie zitten kijken, niet te geloven zeg, die Suarez, als ie echt wederom zijn tanden in zijn tegenstander heeft gezet. Ik hoop dat ie dan echt weer een behoorlijk straf gaat krijgen hoor, mafkees.

Mijn knul had echt een hele vreemde mail teruggekregen van zijn mentor en heeft geen flauw idee waar dit over gaat. Hij had gemaild dat zijn cijfers over het algemeen niet al te best waren (?? echt nieuw voor ons, ook voor mijn knul, of hij weet de helft niet..) en dat hij wel over was (pfoe, dat dan wel), maar dat hij afspraken wilde maken dat mijn knul in het begin het nieuwe jaar alles uit het 1e jaar zou inhalen.

He???? Het lijkt wel alsof ie "vergeten" is dat mijn knul later in het jaar is ingestapt, voor een aantal vakken vrijstelling heeft gekregen etc. Heel raar. Het zou toch te gek voor woorden zijn als ze nu die vrijstellingen ineens zouden herroepen. Dat gaat dan een fikse klacht worden. Maar hij gaat het horen, morgen..Want het bestaat natuurlijk niet dat hij alles kan inhalen, hoe halen ze het in hun hoofd..Ik heb zijn cijferlijsten gezien, niks onvoldoende, met rekenen loopt hij voor, voor engels gemiddeld een 9 1/2, het enige wat wij kunnen bedenken is dat het over Nederlands gaat. Maar ja, dan had hij er toch wel bij vermeld dat het om Nederlands ging? Pfff, spannend dit.

En niet leuk, om zo je vakantie te beginnen (voor mijn knul, bedoel ik dan). Want stel nou dat ie wel allerlei vakken moet gaan inhalen, waar hij in eerste instantie een vrijstelling voor gekregen heeft, hoe moet hij dat doen terwijl de rest natuurlijk ook gewoon doorgaat. Ik denk dat hij dan het bijltje erbij neergooit, want dat lijkt haast een kansloze missie. Bah.
Misschien valt het mee en is die mentor niet zo handig in zijn communicatie? Dus dat het echt alleen over Nederlands zou gaan? Afwachten morgen.., wat een stress waar je niet op zit te wachten zeg.

Mijn knul heeft beneden slotjes en dat gaat prima, daar heeft hij weinig last van.

Boven heeft hij een plaatje op zijn gehemelte met daaraan een beugel die achter zijn tanden loopt. Daar heeft hij wel last van, want door dat ding wordt praten en eten lastig. Vanavond heeft hij maar soep gegeten. Is een kwestie van wennen, hoop ik.....

Hij heeft het wel super goed gedaan. Was toch ruim anderhalf uur stil zitten.

Tja die Suarez, wat een sukkel zeg. Volgens mij past er maar 1 straf, nooit meer voor het nationale elftal voetballen....

Maar of ze dat gaan doen? Is natuurlijk wel een aderlating voor Uruguay. Maar goed nu zet hij het land voor de hele wereld voor schut.
Alle reacties Link kopieren
Hey daar ik zie dat jullie nog maar met zn 2tjes zijn? Ik kom af en toe wat lezen dus ik dacht kom even Hoi zeggen. Single Mama van 2 kleine kereltjes van 1.5 en 6.5.
Dat hoop ik ook maar Dolphine, dat hij het anders verwoord in mail dan dat het in werkelijkheid is..Of desnoods dat ie 2 knullen door elkaar haalt ofzo..pfoe, maar dat zal wel niet.

Hai missicequeen! Je mag gerust lekker meekletsen hoor! Gezellig!
whaaa, opgelucht! Het ging gelukkig alleen maar over Nederlands.

Pff, dat had ie al ingecalculeerd, dat hij die toetsen over moest doen (die vrijstelling is dus jammer genoeg wel teruggetrokken). Nou ja, hij heeft in elk geval een jaar lang extra vrij gehad daardoor (omdat ie ook de lessen, al was het maar 1x in de week) niet volgde. Helemaal niets over cijfers, dus waarschijnlijk was ie toch een beetje in de war ofzo (ik zou dat dan toch ter sprake brengen, maar die gozer van mij natuurlijk weer niet). Hij is erg opgelucht, haha! Zaterdag gaat ie weer honkballen, hartstikke fijn en zulke leuke reacties van team en coach "onze first base man is back" had de coach geappt en de jongens ook heel positief, 1 had zelfs geappt: nu gaan we weer alles winnen, Whoehaha, dat zal wel niet, maar wel fijn dat iedereen blij is.

Net een mooie oleander gekocht voor het op het balkon, staat leuk. Die zomer mag nu wel weer es lekker op gang komen hoor..
Wat brengt zulke miscommunicatie dan weer een stress he, gelukkig viel het mee voor hem ( en voor jou).

Ha missicequeen, welkom hoor. Ik hoop dat het niet bij meelezen blijft, maar dat je ook mee komt kletsen.

Ik heb vanmorgen gewerkt. Vanmiddag lekker thuis met zoonlief en een vriendje. Hij eet slecht, want zijn beugel doet zeer. Ik hoop dat de pijn snel wegtrekt. Ga vanavond brocolisoep maken, hopelijk vindt hij dat lekker. Soep kan hij in ieder geval wat makkelijker eten.

Top zeg dat jouw knul weer gaat honkballen! Heeft hij helemaal geen last meer van zijn knie?

Ik ga vanavond met mijn knul maar weer naar het voetbalveld voor 1e dag van het 4x4 toernooi.
Is het al wat minder met de pijn door de beugel Dolphine? Het lijkt mij vreselijk! Lekker naar het voetbalveld geweest gisteren?

Ja hoeraaa, het gaat heel goed met de knie van mijn knul. Zoals hij zich nu voelt gaat ie ook gewoon de dubbel spelen (2 wedstrijden achter elkaar), maar dat moet ik nog zien hoor. Het is natuurlijk heel anders gewoon zo dan wanneer je in een wedstrijd zit. Maar goed, hij gaat spelen en we zijn sowieso de zaterdagmiddag zoet. Maar dat is natuurlijk ook gewoon heel gezellig (als het weer tenminste meewerkt..de voorspellingen zijn niet zo fijn). Ik hoef natuurlijk allang niet meer mee, maar ik vind het zelf veel te leuk om te zien, haha. En zolang hij er geen problemen mee heeft (lees: het niet erg vindt), blijf ik dat lekker doen. Nog een halve dag..en dan lekker vakantie! Morgen ook nog een afscheidsfeestje van een collega, met warm en koud buffet. Lekker en gezellig. Maar ik word wel steeds vermoeider zeg, ik kan het dan toch niet laten om die late wedstrijden te kijken en mijn knul heeft natuurlijk al lekker vrij. Ik heb nu ook al de hele tijd het gevoel dat het al vakantie is, terwijl ik nog wel even moet natuurlijk. (als ik dat morgenochtend maar niet denk, wanneer ik wakker word!) Hij is goed bestraft he, Suarez. En terecht, vind ik.
Oh jij hebt al bijna vakantie.... Jaloers, ik moet nog een maand. Wordt ook nog een spannende maand, laatste week voor mijn vakantie wordt duidelijk wie er boventallig zijn bij ons.

Ondertussen heb ik werk genoeg via het Dorpsteam, vandaag 4 afspraken gehad, morgen 3.

Mijn knul gaat steeds iets beter. Hij zegt van niet, maar ik merk dat hij makkelijker eet en praat. Gaat goed komen dus.

Fijn dat jouw knul geen pijn meer heeft. Natuurlijk is het gewoon leuk om te gaan kijken. Ik vind dat ook leuk. Gisteren verbaasde ik me over hoe weinig ouders er waren. D pupillen en de meeste komen alleen. Mijn knul vind het wel prima als ik mee ga, nog wel.

Ik ben de laatste tijd ook zo vreselijk moe. Red de late wedstrijden niet eens zeg.
En nu is het even tijd voor me -myself and I.

Zoonlief is naar zijn vader, C is naar een vriend, bier drinken bij de thuistap.

En ik ben heerlijk een avondje alleen thuis, filmpje op, komt helemaal goed. Even bijkomen van de heftige tijden.

Vandaag weer 3 afspraken gehad, daarnaast boodschappen gedaan, de was gedaan, naar de apotheek voor melatonine voor zoonlief die mee naar zijn vader moesten, gestofzuigd en een heerlijke quiche gemaakt en gegeten.

Ik wilde eigenlijk nog naar de kapper, maar heb zo geen puf.....

Ik zo dadelijk eerst maar eens lekker douchen, dat is er ook nog bij ingeschoten vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven