single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Alle reacties Link kopieren
Pfff... ook voor mij gaat de rust nu beginnen, 2 dagen lang!
yeaaah, vakantie!!

Gisteren erg leuk afscheidsfeestje (pensioen) van collega gehad, met ontroerende speeches etc. en nu lekkerrrr vrij! Ik ga nog niet denken aan wat ik ga aantreffen over 3 weken, dat komt de laatste vakantiedag wel weer.

Leroytwist, kom je lekker meeschrijven? fijn weekend in elk geval!

heerlijk Dolphine, zo'n avondje helemaal voor jezelf. Niet in slaap gesukkeld voor de tv? Ja, er komen zeker spannende tijden aan voor jou, bah. Timing is nooit goed natuurlijk voor zoiets, maar om dat nou in de vakantietijd te doen..Bij ons ook een erg belangrijke bijeenkomst 3 juli, waar iedereen heen moet. Tja, jammer dan. Ik ben er niet, hoor het wel na de vakantie. Het zal wel te maken hebben met de participatiewet, die begin juli in de Kamer zal worden behandeld en voor ons heul belangrijk is. (nog meer chaos...hoeraaaa)

Mijn knul is zich nu aan het omkleden voor zijn wedstrijden, zo fijn weer! Hij is best een beetje zenuwachtig merk ik, hoopt natuurlijk dat hij een goede come back maakt, geen rare fouten maakt en (nog belangrijker natuurlijk) dat het goed gaat met zijn knie en hij geen last krijgt of de wedstrijd moet staken.

Bovendien hopen we heel erg dat het weer goed blijft, de voorspellingen zijn niet best. het ziet er nu nog goed uit, wel veel wolken, maar ook een zonnetje, maar de wind trekt al wat aan, merk ik dus...duimduimduim..Sowieso een lekker dagje, tot half 6 honkbal kijken, dan snel naar huis, frituurpan aan ofzo (haha) en dan voetbal kijken..VAKANTIE!!! :D
Nou scarlet, tot nu toe is het weer geweldig om te sporten. Hier wel in ieder geval. En hoe ging het met je knul? Ben zo benieuwd of het goed gegaan is.

Ha leroytwist, fijn weekend, geniet van de rust.

Wij zijn vandaag de stad in geweest en hebben zowaar nieuwe meubels gekocht. Salontafel omdat de andere te groot was voor bij de nieuwe bank. Tevens een bijpassende tvmeubel, buffetkast en eetkamer tafel + stoelen. De salontafel hebben we meteen meegenomen en die staat al, de andere spullen worden woensdag geleverd.

Verder voorbereidingen voor morgen, dan hebben we een huis vol hier voor de voetbal, incluisief bbq. Zoonlief haal ik dus morgenmiddag al op bij zijn vader, zodat we weer op tijd thuis zijn voor de wedstrijd.

Ik heb ook zo'n jumpsuit gekocht.... Wilde dat eigenlijk al heel lang, maar durfde niet zo goed omdat het net een pyama kan zijn. Maar nu bij de VenD in de uitverkoop. Hij stond echt leuk, dus maar meegenomen. Haha en ben er nu wel blij mee voor de vakantie enzo.

Lekker hoor vakantie..... En je nog niet druk maken voor over 3 weken he, dat duurt nog zo lang, nu eerst lekker genieten van je vrije dagen.

Mijn knul heeft over 3 weken vakantie en ik over 4. dat schiet toch ook al weer op als ik dat zo opschrijf,
Oh leuk, een jumpsuit! Staat je vast heel goed! Ik vind ze erg leuk, maar ik vind wel dat je er het figuur voor moet hebben..haha, dus niet voor mij weggelegd.

De wedstrijd (de 1e in elk geval) ging erg goed en mijn knul ook.

Gewonnen met 10-7, de eerste van dit seizoen. Toeval of...??

haha. Hij speelde echt goed, mooie acties, mooie hits. Zo leuk ook om te zien hoe blij iedereen met m was en ook hoe bezorgd om m als ie in hun ogen te veel risico nam "pas op je knie!", hah.

De 2e wedstrijd begon ook heel goed, ze stonden voor met 4-2, toen het helaas toch heel erg hard begon te regenen. Wedstrijd eerst gepauzeerd, duurde bijna een half uur. Toen stonden wij voor. De tegenstander wilde een dealtje maken, elk 1 wedstrijd winnen, maar (gelukkig) wilde onze coach daar niet aan. Maar omdat er nog geen 4 innings gespeeld waren, kon de wedstrijd ook niet gestaakt worden, dan zouden we de loss krijgen (ofzo iets, heel vreemd en oneerlijk in elk geval), De tegenstander eiste dat er zodra het weer begon te regenen de wedstrijd onmiddelijk gestaakt zou worden, dus er moest haast gemaakt worden, snel de inning afgemaakt en zo werd het uiteindelijk 5-5. Ik ben er van overtuigd dat we de 2e ook hadden gewonnen als het niet was gaan regenen. Maar goed..Hij heeft totaal geen last van zijn knie. heel fijn dus. Maar wel zich verstapt en nu een dikke enkel..zucht..gelukkig kon hij door en hebben ze komende week geen wedstrijd. Hij heeft zich ook echt niet ingehouden, helemaal voluit gegaan, prima. Wat leuk zeg, zoveel nieuwe meubels gekocht. Gelijk een heel ander huis! Hopelijk morgen goed weer voor een BBQ, het heeft hier nog heel lang hard geregend.
En nu kan hij geen stap meer verzetten door zijn enkel *zucht*

Kneusje..hahaha. Gelukkig is het vakantie!
Haha, arme jongen. Gelukkig doet een weekje rust vaak wonderen.

Pfff wat was het spannend vanavond he. We hadden een huis vol, 8 volwassenen en 2 kinderen en niemand durfde te kijken bij de penalty van Huntelaar, maar hij flikt het toch maar mooi. Heel knap onder die grote druk.

Wat een leuk stuk op Facebook over je knul. Hij is echt belangrijk voor het team he?

Het was trouwens prima bbq weer. Alleen vanmorgen een flinke bui gehad hier.

Gisteren de hele dag droog, viel dus alles mee.
TE spannend was het, pff, maar het is ze weer gelukt!

Zit nu te kijken naar de volgende tegenstander van Nederland, maar daar schiet het ook niet echt op. Zou me niets verbazen als het nog verlengen wordt, al acht ik Costa Rica toch sterker dan Griekenland. Wel lekker dat ik dit gewoon kan kijken en morgen niet zo belachelijk vroeg hoef op te staan. Het gaat best goed hoor, met zijn enkel, hij kan er alweer redelijk mee lopen. Ja, erg leuk stuk van de club. Ha, 1-0 Costa Rica. Weer Ruiz, daar moeten ze voor oppaszsen, mochten ze doorgaan. Ook andere ouders en leiders kwamen naar hem en mij toe om te vragen of ie weer helemaal in orde was. Dat is het leuke van zo'n relatief kleine club, iedereen kent elkaar.Het doet mijn knul ook zichtbaar goed dat hij zo goed in de markt ligt, haha.
Costa-rica was een lange zit he. Ik heb ook gekeken, maar moest uiteraard we gewoon werken vandaag. Was half 1 geloof ik uiteindelijk, pffff.

Net is de eethoek opgehaald, de buffetkast is gisteren weg gegaan, het wordt kaal in huis. Maar wel fijn dat die grote dingen al weg zijn voor de nieuwe komen. Heb nu alleen nog de salontafel en tv meubel staan.

Ruimt wel lekker op zo.

Jij genoten van je 1e vakantiedag? Heerlijk he.

Net Frankrijk nog gezien?
Ja, was zeker een lange zit! Toch Costa Rica geworden, ik ben benieuwd zaterdag. Ik vond het eigenlijk jammer dat Frankrijk gewonnen heeft. als dat doelpunt nou niet afgekeurd was van Nigeria, was de wedstrijd heel anders verlopen. Jammer.

Wanneer kwamen de meubel ook alweer? O ik zie het al weer staan, woensdag. Echt leuk! Ga je dan ook nog de boel veranderen? (op een andere plek zetten, bedoel ik) Vind ik altijd zo leuk. Ja, was een lekker dagje. Ik moest alleen boodschappen doen en naar de gemeente voor mijn nieuwe ID kaart. Dat is wel wat jammer van thuis blijven, dat dat soort dingen gewoon doorgaan. Maar ach, verder lekker rustig hoor. Duitsland begint zo. Moet wel heel raar lopen willen zij dit niet winnen..
En het liep raar bij Duitsland.... Hadden er ook maar zo uit kunnen liggen. En nu Argentinië, ook dat loopt nog niet zo lekker.

Ik kan de boel hier niet zo maar veranderen, aansluiting van de tv zit op 1 plek, en de bank moet daar tegenover. Aangezien de bank nogal groot is. Ook hebben we een open keuken en een trapkast met schuifdeur, daar kan dus geen kast tegenaan, want dan gaat de deur niet meer open.

Zoonlief kwam thuis met de uitslagen van de entree toets. Zoals verwacht zit hij op basis-kader niveau. Alleen rekenen viel me toch erg tegen, daar is hij altijd beter in geweest dan hij nu scoort. Maar goed moet een afspraak plannen met de leerkracht en ik denk dat ze in groep 8 rekenen gaan bijspijkeren, hij begint weer op nieuw met de stof van groep 7 geloof ik.



Nou ja, maakt ook allemaal niet uit, het komt wel goed met hem.

Ik was vandaag vroeg thuis en heb op zolder de vriezer ontdooit en schoongemaakt en omdat ik toch bezig was ook meteen de koelkast een sopje gegeven.
Meid wat was je druk...goed bezig!!

Tuurlijk komt het goed met je kanjer! Die gaat zich prima redden, wat ie ook gaat doen.

Wat zijn we weer verwend he, met voetbal! Zoooo jammer dat Duitsland toch nog scoorde. en dan nog 2x ook. Ik had het Algerije zo gegund. Net als Zwitsterland net. Pff, op de een of andere manier flikken Messi en kornuiten het dan toch weer he.

Maar wat een geweldige keepers ook. Super!

Koelkast een sopje geven is trouwens een goed idee, dat ga ik ook een dezer dagen doen.
En weeeer een verlenger! Pfff, wat een latertjes elk x.

Maar mooie wedstrijd!! Dus dat wordt België-Argentinië..wie weet wat daar weer gaat gebeuren!
da's weer even afkicken, geen voetbal. hahaha! En morgen ook al niet..Wel mooi weer en warm morgen, da's lekker. Helaas maar van korte duur zag ik, maar toch..

Het was weer een lui dagje vandaag, ik kan me er (nog) niet toe zetten echt iets te doen. Nou ja. dit is ook erg lekker hoor!

en mag he, in de vakantie...Morgen is er de belangrijke bijeenkomst

van het werk. Ben ergens wel benieuwd wat ze te horen krijgen, gaat over de visie en koers in elk geval, maar na de vakantie is vroeg genoeg.
Voor mij wel voetbal vandaag. Zoonlief had 4x4 toernooi. Tegen Italië gewonnen, tegen Uruguay nipt verloren. Ze staan nog steeds 2e achter Uruguay, da's niet slecht dus.

Vandaag zijn de meubels gekomen en ik ben er zo blij mee. Meteen de hele boel opgeruimd hier, De buffetkast is groter als die we hadden, daar kunnen dus ook C zijn whiskey flessen in, dat maakt dat we nu in de trapkast, die ik als vooraadskast gebruik veel meer ruimte heb.

Omdat ik toch bezig was heb ik vandaag ook de keukenkastjes uitgesopt, tenminste de bovenkastjes, onder moet nog. Maar ik voel me toch wel stijf nu van al dat gesjouw. Dus dat doe ik een andere keer wel.

Ook kaarten voor walibi besteld, via de die dagjes uit actie van de jumbo/ C1000, we gaan nu voor de helft minder, dat is mooi.

Pleegzoon komt dit weekend, dus leuk voor de jongens.



Ook nog verjaardagscadeau voor mijn moeder besteld, die wordt 12 juli 65. Heb samen met mijn vader een feestje georganiseerd. Samen met mijn broers geven we haar een fietsarrangement. dit is inclusief een overnachting in Rotterdam, daarbij ontbijtbuffet. Tijdens de fietstocht krijgen ze een picknickmand mee.

Lijkt me erg leuk en aangezien ze graag fietsen.....



Het was een druk dagje vandaag, we zijn de hele middag druk geweest met meubels in elkaar zetten en kasten inrichten, in de tussentijd heb ik de bovenverdieping nog even gedaan, vanmorgen gesport en een huisbezoek gehad.
Wauw, hahaha, wat heb jij voor pilletje geslikt??

(flauw he!!) Maar wat ben je toch druk! Ik ben weer niet verder gekomen dan de balkons schrobben en de afwas.

Maar je had natuurlijk ook een goede aanleiding (nieuwe meubels). Gaaf hoor, dat het nu staat. Wat een leuk cadeau voor je moeder, of eigenlijk is het voor beide ouders natuurlijk..is het een feestje buiten de deur of thuis? Wel erg leuk.

Ik zag net op Fb dat een kennis (moeder van vriendje van mijn knul op basisschool) een foto van haar kleindochter had gepost.

blijkt het het kindje te zijn van dat vriendje. Jeetje. Eigenlijk helemaal niet raar natuurlijk (hij is vorige maand 20 geworden), maar wat bén ik blij dat mijn knul nog niet zo ver is zeg..

Ik had het alleen nooit van hem verwacht, wat best een schokje.

Hier vaak gelogeerd en meegegeten etc. Mijn knul bleek het al te weten. Pfff, wat is die van mij dan nog een kind zeg..

(maar ben daar nu stiekem wel een beetje blij om!)
Eindelijk weekend! Pfff ik ben gisteren de hele dag stijf geweest, m

Natuurlijk te veel gedaan woensdag. Ook vandaag nog spierpijn, maar toch wezen sporten. trots op mezelf.

En zo trots op die knul van me.....

Vanmorgen de uitslag van die onderzoeken gehad. Zijn IQ test was disharmonisch. Verbaal scoort hij keurig, 96. Performaal scoort hij laag78, maar dat komt omdat hij op 2 dingen ver beneden gemiddeld scoorde. Dat was blokletter en plaatjes afmaken. Soort puzzelen. Dit hangt samen met concentratie, oplossend vermogen en planmatig werken. Daar is hij dus zwak in, maar qua niveau moet hij makkelijk vmbo kader aankunnen, zelf tl, al zal ik hem dat niet aandoen, veel te veel theorie voor hem.

Vanmiddag moest ik op school komen voor zijn Cito. Zijn scores zijn toch erg omhooggegaan, op sommige vakken zelfs zo ver dat het eigenlijk niet kan. Maar goed bij mijn knul kan alles heb ik inmiddels ervaren.

De extra lessen op rekenen, schrijven zijn gestopt, in groep 8 krijgt hij alleen nog ondersteuning in spelling en studievaardigheden.

Dit knulletje heeft echt een eind spurt ingezet, super trots ben ik op hem!

Dat dagje Walibi zondag heeft hij dubbel en dwars verdient.
Gefeliciteerd Dolphine, met recht trots op je knul!

Hartstikke goed van m zeg!

En goed van jezelf, dat je toch bent wezen sporten, ondanks de spierpijn.
In elk geval geen ned-bel dus..Veel plezier voor straks!
Zo wat was het spannend gisteren he... Pffff, werd natuurlijk ook een latertje voor de boys hier. Maar we hebben genoten.

Vandaag ook een heerlijke dag in Walibi gehad. Het was super rustig en ze konden overal in zonder al te lange wachtrijen. Na afloop wezen wokken in Harderwijk. Die knul van mij heeft zitten bunkeren. Garnalen, sushi, haai, en een grote bak ijs met slagroom. Ze hebben daar ook krokodil en kangoeroe vlees. Erg appart en lekker.

Ben wel gesloopt nu. Mijn knul is om 21:00 uit zichzelf naar bed gegaan, even bijtanken, en dat ga ik ook zo doen.
We gaan ons alweer bijna opmaken voor de volgende wedstrijd!

Eerst morgen Brazilie-Duitsland nog natuurlijk, ook een mooie wedstrijd hoop ik. Afschuwelijk spannend was het, heb de penalty's ook niet durven kijken, muts die ik ben. Ik ging maar even afwassen..haha. Hoop niet dat ze dit nog een x flikken hoor, woensdag gewoon binnen 90 minuten winnen graag!

Maar heerlijk dat "we" er nog in zitten, het verveelt nog lang niet!

Hebben jullie ook krokodil en kangoeroe gegeten? lijkt het nog ergens op? Morgen met mijn schoonzus naar mijn tante in Den haag. Ze moet voor vrijdag verhuisd zijn naar het verzorgingshuis, haar buren zijn al superdruk met van alles, wij kunnen vast nog wel wat doen. Woensdag gaan ze de grote spullen verhuizen, tenminste, wat mee kan. Ook daar naar de bank om te proberen wat geldzaken te regelen, omdat zij dat straks niet meer kan (dementie), druk dagje dus. Vroeg op, dat zal weer wennen zijn!

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst es een fles Hugo gekocht. Had er zoveel goede verhalen over gehoord. Heeeerlijk! Dit is nu echt even mijn drankje hoor, geen gewoon wit wijntje voor mij. Superlekker zomerdrankje.
Pff, vermoeiend dagje vandaag voor jou denk ik. En toch ook wel een beetje emotioneel zo'n stap of niet?

Ik ook een druk dagje gehad vandaag. Veel regelzaken voor cliënten, maar dat is werk dus kan ik dan thuis weer afsluiten.

We hebben zeker krokodil en kangoeroe gegeten. Krokodil is net kip, maar wel wat taaier.

Kangoeroe lijkt een beetje op hertenvlees.

Jaja wordt spannend morgen, en vanavond natuurlijk ook. Ben toch wel heel benieuwd wat het wordt.

Wat een somber en koude dag vandaag he, niks aan.
En weeer zo'n natte nare dag..pff, hier word je niet vrolijk van en al helemaal niet in de vakantie! Maar het ziet er goed uit naar het weekend toe, dat is fijn! Wat een flop gisteren he!! Jeetje zeg, ik had wel gedacht dat Duitsland zou winnen, maar op zo'n manier?? Wel erg jammer van de wedstrijd, niks niet de spannende mooie wedstrijd waar we op hadden gehoopt..Nieuwe kansen vandaag!!

Het was zeker vermoeiend gisteren. Wat een rotreis is het toch eigenlijk met de auto. 's morgens erg lang in de file gestaan en zelfs 's avonds rond half 9 ook weer. Het was een lange en vermoeiende dag en inderdaad, ook wel wat emotioneel voor mijn tante natuurlijk. Ze moet nu alles loslaten en heeft het daar erg moeilijk mee. De bankzaken zijn gelukkig geregeld, maar pff, daar alleen al hebben we 2 uur gezeten. Daarna wel gezellig wezen lunchen, ook met met tante. 's middags in haar huis nog wat spulletjes uitgezocht, heb nog een handmixer, chromen broodtrommel, steelpannetje, wat keukenhanddoeken en theedoeken meegenomen en 's avond met de buurtjes uit eten geweest. Was gezellig. Maar was een klus staat hen nog te wachten zeg..Vandaag de meubels verhuizen die ze mee kan nemen en dan nog het huis leeg. Wat een "rotzooi" verzamelt iemand dan he..en helemaal mijn tante, die eigenlijk min of meer van alles hamsterde. Gewoon heel veel van alles. Pffff...

Nu zit ik er tegenaan te hikken om boodschappen te gaan doen.

Het ziet er zo niet aanlokkelijk uit! blehh
Ik heb inmiddels al wel boodschappen gedaan. Was toch onderweg. Beugel van mijn knul was kapot, dus we konden om 7:45 bij het inloop spreekuur terecht. Daarna hem naar school gebracht en gaan sporten. Meteen boodschappen gedaan, hoef ik nu lekker de deur niet meer uit. Voorspellingen voor het weekend zijn idd beter, fijn. Mijn moeder wordt zaterdag 65 en we geven een feestje voor haar. Morgen feestdag bij mijn knul op school, omdat zijn school niet meer bestaat. Wordt afgesloten met Eem bbq. Dan is een beetje mooi weer ook wel fijn.

Zoonlief zit nu hier met een vriendje te gamen, is toch prut weer.
Yeah, vanmiddag toch nog voor 2 dagen een hotel in Haarlem geboekt voor volgende week, zodat we naar de Haarlem Honkbalweek kunnen. Luxe kamer met gratis gebruik van minibar, flatscreen tv, ontbijtbuffet, ontvangst met prosecco. Heel dichtbij het centrum (Haarlem schijnt ook nog een leuke shopstad te zijn).

Nu alleen nog kaartjes voor de wedstrijden bestellen (maar die zijn er nog genoeg), we kunnen dan 2 wedstrijden van het Nederlandse team zien, de 16e 's avonds en de 17e 's middags. We hoeven de 18e pas om 17.00 uur uit te checken, dus kunnen dan ook lekker uitslapen en nog de stad in zonder last te hebben van bagage.

Leuk, zin in, er lekker even uit met mijn knul.

Ik heb ook braaf boodschappen gedaan ondanks het nare weer. Daarna nogal lui languit de tour gekeken, pff, er gebeurd weer genoeg! Eindelijk weer een Nederlandse etappewinst.

he da's balen, de beugel nu al kapot. Hoefde je toch hopelijk niet te betalen? Het wordt zaterdag vlgs mij heerlijk weer, dus geluk voor jullie feestje. Is het bij je ouders thuis? Mijn knul heeft dan de laatste wedstrijd voor de zomerstop, ook wel lekker als het dan mooi weer is.
Oh nee, het zijn beide avondwedstrijden, zag ik net. Nou ja, dat maakt nu niets uit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven