te extreme reactie?

18-04-2014 14:33 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch nog even wat voorleggen aan jullie



Zie ook mijn andere topic



Ik ben echt al de hele week van slag en zit in een enorme dip vanwege het feit dat scharrel die ik 3x gezien heb , aangegeven heeft weer te zijn gaan daten.

En ondanks dat ik verstandelijk weet dat ik daar niets van kan vinden, want scharrel en ik hebben elkaar 3x gezien en het was leuk, maar voor de rest was ik nog nergens mee bezig met “waar gaat dit heen “ en ik vermoed ook dat wij helemaal niet bij elkaar zouden passen, voelt het alsof ik een enorm lange relatie heb verbroken.



En met extreem reageren bedoel ik: in een dip zitten, veel huilen, het op mezelf betrekken ( ik ben niet goed genoeg, hij vond mij niet leuk genoeg enz enz ), nergens zin in hebben, nergens plezier in hebben.Dat duurt nu inmiddels al een week. Komend weekend is het een lang weekend, en daar waar ik normaal geen problemen heb met alleen zijn zit ik nu alleen maar te piekeren. Ik zie dus ook enorm op tegen dit weekend, ga wel een aantal leuke dingen doen maar die doe ik alleen ter afleiding en niet omdat ik er zoveel zin in heb.



Vriendinnen hebben zoiets van: balen voor je, maar zo erg is het nu ook weer niet. En ik snap ze ook wel, want zo erg is het ook niet maar mijn gevoelens zijn wel zo heftig!





Is het nu zo dat ik gewoon extreem reageer of heeft iedereen dit?



En als ik dan zo extreem reageer qua gevoelens, hoe kom ik er dan vanaf en waar komen ze vandaan?



Is dit herkenbaar voor jullie of ben ik gewoon raar?

Ik heb,voor zover ik weet, geen psychische stoornis of een depressie oid.

De laatste keer dat ik een relatie had, van een aantal jaar, en die ging over had ik er ook zo’n last van, maar die relatie ging heel wat dieper dan deze scharrel.



Ik zit overigens vanmiddag niet in de buurt van mijn computer.. dus ik kan pas later reageren.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Ja. Dat is best extreem. 3x gezien! En al meer dan en week totaal lamlendig. Ga dingen doen. Tis Pasen!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
O ik zou voorlopig niet meer gaan scharrelen als het je zoveel doet als t ophoudt.
Na 3x al zo'n reactie, dan denk ik: volgens mij had jij in je eigen hoofd al het hele huisje, boompje, beestje klaar met deze man. Ook al roep je van niet. Ik denk dus eigenlijk dat je zo in een dip zit niet vanwege die man, maar vanwege het verlies van perspectief op je voorgestelde toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is wel extreem. Maar het kan ook een flinke deuk voor je ego even zijn en vooral als het nogal onverwacht is en het komt niet vanuit jezelf, maar de ander. Dat je daar een paar dagen minder van bent, snap ik wel.



Maar extreme dip... Heb je dat alleen met dit soort dingen of wel meer 'facetten van het leven'?



Het is wel iets om onder de loep te nemen, maar he maakt het wat gemakkelijker als het zich 'beperkt' tot relaties in allerlei soorten. Het kan wijzen op een groter dan gemiddeld minderwaardigheidscomplex ten aanzien van relaties.
Only dead fish go with the flow




Ja, een beetje overdreven vind ik het wel als je het een scharrel noemt.
Op de een of andere manier heb je toch heel veel emoties opgehangen aan die drie keer en vat je op dit moment een normale gang van zaken erg labiel op. Dit doet mij vermoeden dat er meer speelt.
Nou blijkbaar was je verliefd



Maar wel bizar zeg
Alle reacties Link kopieren
Is er iets anders aan de hand? Hoe gaat het verder met jou en in het leven?

Mogelijk spelen er andere dingen en is dit de spreekwoordelijke druppel waardoor je er zo van slag van bent?



Als je jezelf niet op kunt beuren, zou ik proberen het gezelschap van anderen op te zoeken om jezelf weer op te peppen.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het zelf ook nogal bizar namelijk. Vandaar ook mijn vraag.



Wellicht een bezoekje aan de psych noodzakelijk?
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:helianthe schreef op 18 april 2014 @ 14:50:

[img]http://ftaraza.com/images/smilies/14.gif[/img]



Ja, een beetje overdreven vind ik het wel als je het een scharrel noemt.hahhahah
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof er een onderliggende wroeging zit bij jou. Deze reactie is te extreem in deze context.

Dingen die je schrijft als ben ik niet goed/leuk genoeg doen vermoeden dat je erg op zoek was naar bevestiging van deze scharrel.

Vraag jezelf af waarom je die bevestiging zo nodig hebt. Het gaat helemaal niet om die scharrel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 18 april 2014 @ 14:45:

Ja, het is wel extreem. Maar het kan ook een flinke deuk voor je ego even zijn en vooral als het nogal onverwacht is en het komt niet vanuit jezelf, maar de ander. Dat je daar een paar dagen minder van bent, snap ik wel.



Maar extreme dip... Heb je dat alleen met dit soort dingen of wel meer 'facetten van het leven'?



Het is wel iets om onder de loep te nemen, maar he maakt het wat gemakkelijker als het zich 'beperkt' tot relaties in allerlei soorten. Het kan wijzen op een groter dan gemiddeld minderwaardigheidscomplex ten aanzien van relaties.





ik heb het alleen met dit soort dingen. Over het algemeen heb ik veel zelfvertrouwen.



Ik ben vroeger wel gepest op school dus ik vermoed zelf dat daar de bron van dit gedoe ligt, heb het vaak ook met vriendschappen dat ik vaak meteen in de stress schiet als iemand niet snel genoeg reageert. Overigens uit ik dat niet maar vecht ik dat in mijn hoofd met mezelf uit.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:sunny_mar schreef op 18 april 2014 @ 14:57:

Is er iets anders aan de hand? Hoe gaat het verder met jou en in het leven?

Mogelijk spelen er andere dingen en is dit de spreekwoordelijke druppel waardoor je er zo van slag van bent?



Als je jezelf niet op kunt beuren, zou ik proberen het gezelschap van anderen op te zoeken om jezelf weer op te peppen.

Het gaat over het algemeen goed, ik zit wel een beetje in een werkdip. Weet niet zeker of ik het nog wel of niet leuk vind.



Voor de rest heb ik een goedgevuld sociaal leven ( sport, hobbies, besturen enz ) wat ik erg leuk vind.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Mwah, ik heb ook wel eens zoiets gehad. In hoeverre ik geestelijk gezond ben weet ik niet maar zorgen heb ik me er ook niet om gemaakt. Met de nodige afleiding, wat tijd eroverheen laten gaan en me eroverheen zetten ging het vanzelf over. Tuurlijk, het is een heftige reactie maar zolang je dat zelf doorhebt en je niet als een gestoorde stalker gaat gedragen valt het allemaal wel mee.



Ik heb trouwens de conclusie getrokken dat scharrelen niets voor mij is: blijkbaar hecht ik me te snel. Op zich niet erg maar bij scharrelen is dat nou juist niet de bedoeling. Kan zijn dat jij ook zo bent of dat je toevallig heftig reageert omdat hij heel leuk was. Als ik jou was zou ik mezelf geen problemen aanpraten die er niet zijn en afleiding zoeken. Het gaat vanzelf over.
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Alle reacties Link kopieren
quote:fireandice schreef op 18 april 2014 @ 15:00:

[...]





ik heb het alleen met dit soort dingen. Over het algemeen heb ik veel zelfvertrouwen.



Ik ben vroeger wel gepest op school dus ik vermoed zelf dat daar de bron van dit gedoe ligt, heb het vaak ook met vriendschappen dat ik vaak meteen in de stress schiet als iemand niet snel genoeg reageert. Overigens uit ik dat niet maar vecht ik dat in mijn hoofd met mezelf uit.



Ik weet niet of je daarvoor u direct psychische hulp nodig hebt. Dat ligt aan jezelf. Als je het gevoel hebt dat het je gezonde kijk op relaties negatief beinvloed, kan het geen kwaad om eens te gaan praten hierover. Waarom niet? Dat het verleden je blijft achtervolgen, hebben heel veel mensen last van. Het gaat erom dat je juist vooruit gaat kijken en leert om andere mensen en jezelf in het juiste perspectief te zien. Daar kan therapie of coaching je wel in helpen. Kan erg prettig zijn.



Kan het zijn dat je nu extra cranky bent omdat je met je werk twijfelt en omdat jij meestal degene bent die 'bepaalt' wanneer het over is (uit zelfbescherming)?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
A. Je bent je meer aan hem gaan hechten dan je dacht.

B. Er spelen andere dingen bij jou, waardoor dit als een dreun aankomt en oud zeer naar boven komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat Doreia zegt. Jij was waarschijnlijk toch iets verder met hem dan hij met jou.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Als ik mezelf betrap op dit soort vreemde depri-heid dan moet ik meestal ongesteld worden...
Lorem Ipsum
Ik heb het ook gehad, niet zó extreem, maar wel echt pijn en verdriet om een scharrel.

Ik raak nogal gehecht aan mensen, en trek het slecht als die zomaar verdwijnen.

Ook had ik voorheen nogal een fragiel ego en hield ik niet zo van mezelf. Ook ben ik een tikkeltje onveilig gehecht (lees de links eens op deze site, herken je hierin iets: onveilige hechting volwassenen)

Heb daar nu hard aan gewerkt en trek het nu veel beter als een scharrel uit mijn leven verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
Ik speel nu even psycholoog van de koude grond: misschien is het zo dat bij dit soort situaties (waarbij iemand je 'in de steek laat') je pestverleden onbewust opspeelt en dat het de gevoelens van toen ('ik ben niet goed genoeg, ze moeten me niet') naar boven haalt, waardoor je extremer reageert dan in dit soort gevallen gebruikelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 18 april 2014 @ 15:23:

Ik speel nu even psycholoog van de koude grond: misschien is het zo dat bij dit soort situaties (waarbij iemand je 'in de steek laat') je pestverleden onbewust opspeelt en dat het de gevoelens van toen ('ik ben niet goed genoeg, ze moeten me niet') naar boven haalt, waardoor je extremer reageert dan in dit soort gevallen gebruikelijk is.Zou heel goed kunnen, maar ik zou er nu toch wel vanaf willen zijn
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:Rary schreef op 18 april 2014 @ 15:22:

Ik heb het ook gehad, niet zó extreem, maar wel echt pijn en verdriet om een scharrel.

Ik raak nogal gehecht aan mensen, en trek het slecht als die zomaar verdwijnen.

Ook had ik voorheen nogal een fragiel ego en hield ik niet zo van mezelf. Ook ben ik een tikkeltje onveilig gehecht (lees de links eens op deze site, herken je hierin iets: onveilige hechting volwassenen)

Heb daar nu hard aan gewerkt en trek het nu veel beter als een scharrel uit mijn leven verdwijnt.Interressant, ik zal het eens gaan lezen dit weekend.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerlijk gezegd dat je iemand idealiseert, dat je vooral verdrietig bent omdat je graag een bepaald soort relatie wilt hebben en dat het nu weer niet gelukt is. Je zegt zelf al dat deze persoon voor jou geen relatiemateriaal is. Je hebt niet zo zeer verdriet in deze specifieke persoon als wel vanwege het feit dat je droom niet uit is gekomen en je er weer alleen voor staat.



Realiseer je ook dat het tijd is voor nieuwe ronde, nieuwe kansen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven